Jump to content
POPAYE

Симптоми за прегрят двигател

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте,колеги!Имам Сивик с двигател D16Z6(1.6L 125hp) 5-а генерация,седан. Сложих му газов инжекцион от преди 9 месеца и не съм имал проблеми.Зимата го даваха,че щяло да бъде сибирски студ и му сложих някакъв,немски,син водещ се добър антифриз-концентрат.Всичко си е както по инструкциите. Тази неделя пътувах по магистралата Шумен-Варна,беше си топло и реших да й пробвам за 2-ри или 3-ти път възможностите за максимална скорост. Докато я понатисках за проба над 210км/ч,то в последният момент с ужас видях термометъра,че клони и даже е в началото на червеният сектор.Спрях колата,но не изгасих двигателя,за да се поуспокои температурата.Беше поизхвърлила от антифриза.После си продължих до Варна със 120км/ч,с температура на двигателя малко над средата в скалата.

Във Варна за престой около 24 часа,маслото си бе както винаги си е било от смяната му,допълних водната системата с вода като изгубеното количество бе не повече от 250мл.Направих проба при студен двигател да го запаля с отворена капачка на радиатора и да следя за наличие на мехури когато отвори термостата.Водата в радиатора леко се засмука и се развъртя.Долях пак вода.Водата почна да се разширява и да се вдига постепенно от радиатора,но мехури нямаше до последно...Знам,че системата работи с вътрешно налягане.Затворих капачката да не губя вода и със средна скорост от 120км/ч ,с температура на двигателят най-много до средата на скалата(а иначе е под средата),то аз се прибрах благополучно в Русе.Абсолютно нормално си беше всичко.

Може ли да ми помогнете със съвети как да констатирам дали съм прегрял двигателя,че да знам дали да вадя тепърва глава?!?

Благодаря ви много предварителноПубликувано изображение

Редактирано от POPAYE

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пии една студена бира , и си караи колата ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Публикувано изображение Благодаря ти много,fenabg!!!Рецептата ми допада! Публикувано изображениеПубликувано изображение Наздраве!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо е добре да видиш радиатора дали работи оптимално.Може да е позапушен и затова като си му дал зор да не си е свършил работата.Аз така си карах колата 100 000км с проблемна гарнитура ама накрая вече не можеше да се кара.Така че не е изключено да имаш проблем и с гарнитурата на главата.При мен надуваше и изхвърляше част от охладителната течност през капачката на разширителния съд, която не е херметична.Така системата оставаше без вода малко по малко и не пускаше перката.Маслото не беше проблем и при мен, но си следи колата от близо.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попай, смени термостата и нЕма се плашиш! Публикувано изображение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И после не пренебрегвай съвета за бирата! Пържил съм моя D16Z9 (все тая е, 5 катъра отгоре спрямо D16Z6) много продължително на топ спиид! Ядове с ерекция на стрелката на температурата съм имал, само ако термостата или капачката (или двете заедно) не са добре. За радиатора се подразбира, че трябва да се провери. Нищо му няма на кучето, спокойно.

Редактирано от pamo
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другия път като ходиш на автомивка, поискай да ти измият челно радиатора от събралите се боклуци.

  • Нагоре 1
  • Надолу 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 200 кмч доста по-ефективен начин за охлаждане е да пуснеш по инерция. Също си прегледай наистина дали ти работи перката на радиатора и дали няма боклуци по него.На мен ми се случи да се залепи пликче на перката и си загряваше доста докато се усетя.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря,че се отзовахте на молбата ми колеги и всеки от вас ми помогна с ценен съвет!!! Публикувано изображение При мен всичко си ми е изрядно и си го поддържам,та за това ще си сменя за всеки случай термостата макар,че съм сигурен в него и ще си източа антифриза като го подменя с чешмяна вода,за да изкарам горещото лято,което се очертава,а и мисля,че съотношението антифриз към вода,което направих през зимата е като за суб-полярният,климатичен пояс Публикувано изображение Все пак това,че ми загрява бързо двигатела при топло време го дължа на антифриза.Та нали в някои слънчеви колектори за битови нужди се ползва точно това?!? Публикувано изображение

 

След като демонтирам радиатора ще разбера дали има нещо залепнало за ламелите,понеже маската не позволява да видя през процела й.А самият радиатор ще измия от към вентилаторната част с леко усилена струя на градински маркуч.Приятел си закара ГОЛФ-а на автомивка и помоли да му измият с водоструйката радиатора през решетката на маската.Загърнаха му ламелите,а последствията са ви ясни Публикувано изображение

Ето ви нагледно най-простичкият тест за изплюта гарнитура или крива вече глава на двигател,чиято водна система работи с налягане Публикувано изображение :

Въпросът е от къде да си купя готовите фунийка и капачка за радиатора,че не ми се изобретява тепърва в тая жега,а е време за почивка?!? Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще си източа антифриза като го подменя с чешмяна вода,за да изкарам горещото лято,което се очертава,

Колега не те съветвам въобще да караш колата с чиста вода. Антифриза освен охлаждащи има смазочни и антикорозионни функции. Възможно е и водната помпа да даде фира.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ужасно си прав,"Bobo5"! Публикувано изображение Благодаря ти за което! Основно до колкото съм учил е,че антифризът е да предотврати замръзване.То и от там му идва името"Antifreeze" Публикувано изображение Основната съставка в него е етиленгликола,който трудно замръзва,а топлоемкостта му е по-висока от на водата,което възпрепятства бързото му изстиване.А колкото до корозионността му върху метала,тя не е никак малка за жалост... Публикувано изображениеЗа това ако не случиш на добър антифриз.с добри антикорозионни съставки вътре в него и да го разреждаш само с дестилирана вода,то винаги си обречен на окисляване или дефектиране на водната помпа!Благодаря ти още веднъж за помощта,колега! Публикувано изображениеЕто малко информация за добрите антифризи на пазара,макар че вече съм свършил предварително тая работа Публикувано изображение

http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=21837<br style="font-size: 9pt;">

 

ще си източа антифриза като го подменя с чешмяна вода,за да изкарам горещото лято,което се очертава,

 

Колега не те съветвам въобще да караш колата с чиста вода. Антифриза освен охлаждащи има смазочни и антикорозионни функции. Възможно е и водната помпа да даде фира.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...