POPAYE 2 #1 Публикувано 25 Юни, 2013 (Редактирано) Здравейте,колеги!Имам Сивик с двигател D16Z6(1.6L 125hp) 5-а генерация,седан. Сложих му газов инжекцион от преди 9 месеца и не съм имал проблеми.Зимата го даваха,че щяло да бъде сибирски студ и му сложих някакъв,немски,син водещ се добър антифриз-концентрат.Всичко си е както по инструкциите. Тази неделя пътувах по магистралата Шумен-Варна,беше си топло и реших да й пробвам за 2-ри или 3-ти път възможностите за максимална скорост. Докато я понатисках за проба над 210км/ч,то в последният момент с ужас видях термометъра,че клони и даже е в началото на червеният сектор.Спрях колата,но не изгасих двигателя,за да се поуспокои температурата.Беше поизхвърлила от антифриза.После си продължих до Варна със 120км/ч,с температура на двигателя малко над средата в скалата. Във Варна за престой около 24 часа,маслото си бе както винаги си е било от смяната му,допълних водната системата с вода като изгубеното количество бе не повече от 250мл.Направих проба при студен двигател да го запаля с отворена капачка на радиатора и да следя за наличие на мехури когато отвори термостата.Водата в радиатора леко се засмука и се развъртя.Долях пак вода.Водата почна да се разширява и да се вдига постепенно от радиатора,но мехури нямаше до последно...Знам,че системата работи с вътрешно налягане.Затворих капачката да не губя вода и със средна скорост от 120км/ч ,с температура на двигателят най-много до средата на скалата(а иначе е под средата),то аз се прибрах благополучно в Русе.Абсолютно нормално си беше всичко. Може ли да ми помогнете със съвети как да констатирам дали съм прегрял двигателя,че да знам дали да вадя тепърва глава?!? Благодаря ви много предварително Редактирано 25 Юни, 2013 от POPAYE Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #2 Отговорено 25 Юни, 2013 Пии една студена бира , и си караи колата 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
POPAYE 2 #3 Отговорено 25 Юни, 2013 Благодаря ти много,fenabg!!!Рецептата ми допада! Наздраве!!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #4 Отговорено 25 Юни, 2013 Първо е добре да видиш радиатора дали работи оптимално.Може да е позапушен и затова като си му дал зор да не си е свършил работата.Аз така си карах колата 100 000км с проблемна гарнитура ама накрая вече не можеше да се кара.Така че не е изключено да имаш проблем и с гарнитурата на главата.При мен надуваше и изхвърляше част от охладителната течност през капачката на разширителния съд, която не е херметична.Така системата оставаше без вода малко по малко и не пускаше перката.Маслото не беше проблем и при мен, но си следи колата от близо. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Triple "H" 47 #5 Отговорено 25 Юни, 2013 Попай, смени термостата и нЕма се плашиш! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #6 Отговорено 25 Юни, 2013 (Редактирано) И после не пренебрегвай съвета за бирата! Пържил съм моя D16Z9 (все тая е, 5 катъра отгоре спрямо D16Z6) много продължително на топ спиид! Ядове с ерекция на стрелката на температурата съм имал, само ако термостата или капачката (или двете заедно) не са добре. За радиатора се подразбира, че трябва да се провери. Нищо му няма на кучето, спокойно. Редактирано 25 Юни, 2013 от pamo 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #7 Отговорено 26 Юни, 2013 Другия път като ходиш на автомивка, поискай да ти измият челно радиатора от събралите се боклуци. 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ryuugan 251 #8 Отговорено 26 Юни, 2013 При 200 кмч доста по-ефективен начин за охлаждане е да пуснеш по инерция. Също си прегледай наистина дали ти работи перката на радиатора и дали няма боклуци по него.На мен ми се случи да се залепи пликче на перката и си загряваше доста докато се усетя. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
POPAYE 2 #9 Отговорено 26 Юни, 2013 Благодаря,че се отзовахте на молбата ми колеги и всеки от вас ми помогна с ценен съвет!!! При мен всичко си ми е изрядно и си го поддържам,та за това ще си сменя за всеки случай термостата макар,че съм сигурен в него и ще си източа антифриза като го подменя с чешмяна вода,за да изкарам горещото лято,което се очертава,а и мисля,че съотношението антифриз към вода,което направих през зимата е като за суб-полярният,климатичен пояс Все пак това,че ми загрява бързо двигатела при топло време го дължа на антифриза.Та нали в някои слънчеви колектори за битови нужди се ползва точно това?!? След като демонтирам радиатора ще разбера дали има нещо залепнало за ламелите,понеже маската не позволява да видя през процела й.А самият радиатор ще измия от към вентилаторната част с леко усилена струя на градински маркуч.Приятел си закара ГОЛФ-а на автомивка и помоли да му измият с водоструйката радиатора през решетката на маската.Загърнаха му ламелите,а последствията са ви ясни Ето ви нагледно най-простичкият тест за изплюта гарнитура или крива вече глава на двигател,чиято водна система работи с налягане : Въпросът е от къде да си купя готовите фунийка и капачка за радиатора,че не ми се изобретява тепърва в тая жега,а е време за почивка?!? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bobo5 4 #10 Отговорено 27 Юни, 2013 ще си източа антифриза като го подменя с чешмяна вода,за да изкарам горещото лято,което се очертава,Колега не те съветвам въобще да караш колата с чиста вода. Антифриза освен охлаждащи има смазочни и антикорозионни функции. Възможно е и водната помпа да даде фира. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
POPAYE 2 #11 Отговорено 27 Юни, 2013 Ужасно си прав,"Bobo5"! Благодаря ти за което! Основно до колкото съм учил е,че антифризът е да предотврати замръзване.То и от там му идва името"Antifreeze" Основната съставка в него е етиленгликола,който трудно замръзва,а топлоемкостта му е по-висока от на водата,което възпрепятства бързото му изстиване.А колкото до корозионността му върху метала,тя не е никак малка за жалост... За това ако не случиш на добър антифриз.с добри антикорозионни съставки вътре в него и да го разреждаш само с дестилирана вода,то винаги си обречен на окисляване или дефектиране на водната помпа!Благодаря ти още веднъж за помощта,колега! Ето малко информация за добрите антифризи на пазара,макар че вече съм свършил предварително тая работа http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=21837<br style="font-size: 9pt;"> ще си източа антифриза като го подменя с чешмяна вода,за да изкарам горещото лято,което се очертава, Колега не те съветвам въобще да караш колата с чиста вода. Антифриза освен охлаждащи има смазочни и антикорозионни функции. Възможно е и водната помпа да даде фира. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове