Jump to content
J's Racing BB8

D13B2-Загрява

Recommended Posts

Здравейте.Проблема е следния Д13-ката загрява.Смених термостат,обезвъздушавах,чистих радиатора няколко пъти,смених антифриза два пъти...Всичко започва така.Тръгвам сутринта отивам на работа(15км)няма проблеми.Тръгвам след няколко часа(особено ако е горещо навън)и започва да загрява малко по малко само когато карам на 5-та,връщам 4-та и стрелката пада до нормалната температура.Когато вдигна над 100 също започва да загрява.Спирам пускам парното чакам да истине и продължавам.Така изкарах няколко дена,след което започна да се усилва загряването и последните дни за 15 км спирах през 1 км докато се прибера.Спирам охлажда много бавно,когато тръгна докато набера до 60 и стрелката на температурата се движи заедно с километража :blink:/> и пак спирам...Вчера когато беше много топло даже не можеше да се охлади докато работи на място,като и дам 4-5 хиляди оборота и стрелката пада изведнъж след което пак започва да се вдига малко по малко.Когато загрее разширителния съд се пълни а маркучите не са надути-меки са.Радиатора е топъл целия всички маркучи които трябва да са топли са топли парно имам всичко е нормално но загрява.Каква може да е причината,водна помпа не съм сменял имам от Д14А3 но дали става?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перката на радоитора включва ли се ?Така както го обясняваш е само перка на радиатора.....;)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, перката на радиатора работи ли? Пробва ли да я зацепиш постоянно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да оставях я на място някоколко пъти да видя дали всичко работи както трябва включва си нормално,даже когато започне да загрява повече от нормалното не спира да върти но двигателя пак си грее и стигам до извода,че е само помпата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като перката включва симптомите според мен са гарнитура на глава .... някаде е изпуснала и е в начален стадии и от там издухва (изгаря течносста)... охлаждащата помпа според мен не е барай ами иди в някой сервиз или при познат да замерят налягането в цилиндрите за да си сигурен че не е гарнитура но според моя "нищожен" опит е от там.:(/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А водната помпа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само водната помпа не съм барал до сега тия дни като се видя с повече пари ще я сменя.Дано да не е гарнитура,че филма става голям.Сега като се прибирах от работа започна малко да позагрява само на един по сериозен баир който качих на 5-та.Сутринта и раздадох малко газ на 2-ра 3-та и започна да загрява явно като се натовари и започва да грее..А каква е цената на нова помпа и става ли от Д14А3-понеже имам таква?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само водната помпа не съм барал до сега тия дни като се видя с повече пари ще я сменя.Дано да не е гарнитура,че филма става голям.

Сега като се прибирах от работа започна малко да позагрява само на един по сериозен баир който качих на 5-та.Сутринта и раздадох малко газ на 2-ра 3-та и започна да загрява явно като се натовари и започва да грее..

А каква е цената на нова помпа и става ли от Д14А3-понеже имам таква?

 

Колега имам същата кола помпата е около 65-70 лева не прави компромиси от към производител и спестяване на някой лев!!!Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображениеУспех!!!Публикувано изображениеПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята загряваше след 160 на магистралата едно време смених радиатора с нов и се оправи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сменял ли си капачката на радиатора?

Редактирано от Х.Ставрев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си поръчах помпа за 65 лева японска другите бяха по 50 лева но разликата е малка и взех японската :).Радиатора го чистих поне 5 пъти поради различни причини,иии капачка не съм сменял.Сега я карам до 2-3 хиляди оброта и не загрява но вкарам ли я в обороти почва да загрява и разширителния съд се пълни.Сега я карам рано сутрин и късно вечер когато е хладно,ако е през деня на жегата най-вероятно ще загрява както и да я карам.Събота ще сменям помпата най-вероятно,и като я покарам пак ще пиша.А ако е от капачката тя каква и е ролята точно антифриза го връща също и си взима от разширителния съд?Другото което забелязах е че маркучите изобщо не са надути.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На какво налягане ти работи капачката ? Ако е на 1.1 маркучите трябва да са достатъчно твърди за да не може да ги стиснеш :) в смисъл да не са меки сякаш няма нищо в тях ако е на 0.9 са меки на стискане но не пак до толкова че да няма нищо в тях, колкото до ролята на капачката е да предпазва системата от надуване до степен пукане на мъркучи и радиатори същата роля играят капачките за налягане върху разшерителните съдове на някои коли които нямат такава на радиаторите . Ако капачката ти е изпуснала смятай че разшерителня съд ще ти се пълне всеки път когато антифриза или водата загрее до толква че да започне да се разширява и ще спира правилната циркуациа на течността , ако капачката ти пък е затегнала и не изпуска налчгането когато трябва тогава със сигурност ще се мъчи да избива от някаде ( кадето е по слаба връзката или да спука радиатор) .

С една дума ролята на капачката е огромна за правилното цирколиране и температурни разширения на охладителната течност.Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Меки маркучи? - неработеща капачка и винаги с въздух в системата! С това простовато (но и ефективно) охлаждане на Хонда капачката трябва винаги да е работеща, иначе губим повече от цената за най-скъпата оригинална на пазара.. :)...и ролята на капачката не е просто да предпазва системата от "пръсване" на слаби звена... тя е един постоянен регулатор, чрез който имаме повишена точка на кипене на охлаждащата течност.. и не само. Не гледайте на нея като на коркова тапа на шише японско високооборотно питие :)

Редактирано от pamo
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да маркучите са меки все едно са празни.Моята е на 1.1 имам една от 6-та ген също на 1.1 ще пробвам с нея,но както казах загрява когато я вкарам в обороти.Днес имах възможноста да я покарам през деня през жегата и на лек баир на 5-та като и дам малко повече газ загрява връщам 4-та и се нормализира.Антифриза не го връща постояно а само когато започне да загрява много.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е миризмата в радиатора като отвориш капачката и подушиш?И след това отвори капачката за маслото на капака на главата и подуши там каква е миризмита имат ли с сходство ако да ... гарнитура... ако не ... зорно намиране на качествена капачка :D/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега. Ако караш на ГАЗ, може да са се издухали мембраните на изпарителя. Отвори разширителния съд и ако намирисва на ГАЗ, значи са издухани мембраните(евентуално, ако си на ГАЗ), ако не си направи както са описали колегите ;). Успех и да пишеш какво се случва.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като върне течноста в разширителния съд,след това дърпа ли си я като истине или си остава там,опитай да подаваш газ отпред и да видиш как ще са маркучите като е в обороти.Ако иначе ако само връща течност без да си я взима залагам на гарнитура на глава :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е гарнитура ще излизат мехурчета,охладителната течност ще мирише на бензин.При запален двигател изчакай да отвори термостата тоест да влезе в действие големия кръг погледни разширителния съд без да изкараш маркуча дали бълбука.От водна помпа не може да бъде освен ако не е с пластмасови лопатки както при новите модели автомобили,при тях превърта оста и намалява циркулацията,при повреда на водна помпа възможно да протече и да губи охладителна течност или да блокира лагера на помпата следователно и двигателя,защото при твоя двигател помпата е зацепене за ангренажния ремък.Като блокира помпата ремъка ще прескочи зъби и ще ги изрони ще преплъзне и последствията ще са лоши.Казваш че термостата работи и перката включва,значи има слаба циркулация на охладителната течност.А това най вероятно е в радиатора.Аз в момента карам курс "Техник транспортна техника" в Ст.Загора и когато учехме за охладителната система учителят ни разказа една точно такава история. "термостата отваряше,перката включваше,закачих я на мотор-тестера BOSCH FSA 760 няма никакви грешки,след това се оказа че радиатора е задръстен частично и циркулацията е слаба и не може да охлади достатъчно бързо" Опитал да изчисти радиатора с разни препарати но ефекта бил нулев,след подмяна с чисто нов радиатор нещата са се оправили.Каза ни че радиатора трудно се отпушва,по добре да се купи нов.За сега е това от мен,дръж ни в течение.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега при мен проблема е сходен загрява при ниски обороти като дам газ над 4000 оборота и стрелката пада гледах водната помпа смених антифрриза перка включва термостата работи маркучи не надува и го прави когато си иска илято и зима

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом всички компоненти на охладителната система си работят правилно и пак не охлажда както трябва значи има някакво задръстване.При по високи обороти на двигателя и помпата има по високи следователно циркулира с по голям дебит и затова стрелката почва да пада.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не знам от каде да започна :D/>/>Не съм на газ,мисля че не е карана на газ до сега,но мисля да и сложа скоро.Днес изведнъж започна да надува маркучите,и сутринта ги проверих и вечерта,когато я карах.Утре ще сменя капачката,антифриза го връща и когато изстине си го взима обратнo,мирисах го и си мирише на антифриз,маслото също няма странен мирис.Днес не ми загряваше по баирите но и е по хладно от вчера.Радиатора мисля,че не е запушен чистих ко поне 4 пъти вече,минава нормално вода през него и то чиста не е мръсна или да има ръжда.Когато карам в града карам до 2500 най-много за да не започне да загрява и нямам проблеми но вдигна ли над 80-90 и започва за след 100 да не говорим...Тея дни чакам да дойде водната помпа да я сменя и ще ви държа в течение.

Редактирано от Valio!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом надува маркучите значи е отишла гарнитурата,капачката ако изтърва нямя да ги надува маркучите а нивото на антифриз в разширителния съд ще се покачва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато е в нормалната температура ги надува нормално,антифриза не го пипа.Когато започне да загрява повече започва да връща антифриза и маркучите пак са си надути което мисля,че е нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених капачката вчера и за сега всичко е нормално не е тръгнала да загрява антифриза не го пипа,направих няколко старта но няма проблеми.Ако започне пак ще пиша и сменям помпата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако и стрелката на бензина се вдигаше така сама нагоре.... :D Вчера си карам с 90 и почна да загрява пуснах парното и се нормализира,спра ли го почва пак.Преди това както каза правих стартове карах в горещо време натисках я по баири нямаше проблеми.Ако е гарнитура или пукната глава не трябва ли постояно да е с въздух и да загрява тя го прави когато си иска.Тея дни ще сменя помпата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вальо, ти замислял ли си се, че щом увеличиш площта за охлаждане, проблема изчезва?!?

Каква водна помпа те гони - смени си скапания затиснат / задръстен / радиатор! Публикувано изображение

Термостата "ток" ли е, че не четох писанията! Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

"ток" е да,а радиатора го чистих и промивах с вода поне 5 пъти.Минава си вода през него нормално,смисъл тече силно и е чиста.Дали да не пробвам с някаква добавка за отпушване(защото сега нямам възможност за нов радиатор)или ще разяде и други работи?Забелязах,че го прави точно на едно определно място като излизам от едно кръгово и набирам на 4-та като включа 5-та и вече е почнала да вдига стрелката.Когато пусна парното охлажда се до нормалната температура,изгасям двигателя и след 2 минути вече е паднала още стрелката и като тръгна няма проблеми.От начало загряваше много често и тамън да набера и трябва да спирам.

Редактирано от Valio!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...