J's Racing BB8 49 #1 Публикувано 19 Май, 2013 Здравейте.Проблема е следния Д13-ката загрява.Смених термостат,обезвъздушавах,чистих радиатора няколко пъти,смених антифриза два пъти...Всичко започва така.Тръгвам сутринта отивам на работа(15км)няма проблеми.Тръгвам след няколко часа(особено ако е горещо навън)и започва да загрява малко по малко само когато карам на 5-та,връщам 4-та и стрелката пада до нормалната температура.Когато вдигна над 100 също започва да загрява.Спирам пускам парното чакам да истине и продължавам.Така изкарах няколко дена,след което започна да се усилва загряването и последните дни за 15 км спирах през 1 км докато се прибера.Спирам охлажда много бавно,когато тръгна докато набера до 60 и стрелката на температурата се движи заедно с километража :blink:/> и пак спирам...Вчера когато беше много топло даже не можеше да се охлади докато работи на място,като и дам 4-5 хиляди оборота и стрелката пада изведнъж след което пак започва да се вдига малко по малко.Когато загрее разширителния съд се пълни а маркучите не са надути-меки са.Радиатора е топъл целия всички маркучи които трябва да са топли са топли парно имам всичко е нормално но загрява.Каква може да е причината,водна помпа не съм сменял имам от Д14А3 но дали става? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Х.Ставрев 76 #2 Отговорено 19 Май, 2013 Перката на радоитора включва ли се ?Така както го обясняваш е само перка на радиатора.....;)/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
trifon.trifonov 61 #3 Отговорено 19 Май, 2013 Колега, перката на радиатора работи ли? Пробва ли да я зацепиш постоянно? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
J's Racing BB8 49 #4 Отговорено 19 Май, 2013 Да оставях я на място някоколко пъти да видя дали всичко работи както трябва включва си нормално,даже когато започне да загрява повече от нормалното не спира да върти но двигателя пак си грее и стигам до извода,че е само помпата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Х.Ставрев 76 #5 Отговорено 19 Май, 2013 След като перката включва симптомите според мен са гарнитура на глава .... някаде е изпуснала и е в начален стадии и от там издухва (изгаря течносста)... охлаждащата помпа според мен не е барай ами иди в някой сервиз или при познат да замерят налягането в цилиндрите за да си сигурен че не е гарнитура но според моя "нищожен" опит е от там.:(/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #6 Отговорено 19 Май, 2013 А водната помпа? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
J's Racing BB8 49 #7 Отговорено 20 Май, 2013 Само водната помпа не съм барал до сега тия дни като се видя с повече пари ще я сменя.Дано да не е гарнитура,че филма става голям.Сега като се прибирах от работа започна малко да позагрява само на един по сериозен баир който качих на 5-та.Сутринта и раздадох малко газ на 2-ра 3-та и започна да загрява явно като се натовари и започва да грее..А каква е цената на нова помпа и става ли от Д14А3-понеже имам таква? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Стоян 1 #8 Отговорено 21 Май, 2013 Само водната помпа не съм барал до сега тия дни като се видя с повече пари ще я сменя.Дано да не е гарнитура,че филма става голям. Сега като се прибирах от работа започна малко да позагрява само на един по сериозен баир който качих на 5-та.Сутринта и раздадох малко газ на 2-ра 3-та и започна да загрява явно като се натовари и започва да грее.. А каква е цената на нова помпа и става ли от Д14А3-понеже имам таква? Колега имам същата кола помпата е около 65-70 лева не прави компромиси от към производител и спестяване на някой лев!!!Успех!!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
red_devil 9 #9 Отговорено 21 Май, 2013 Моята загряваше след 160 на магистралата едно време смених радиатора с нов и се оправи! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Х.Ставрев 76 #10 Отговорено 21 Май, 2013 (Редактирано) Сменял ли си капачката на радиатора? Редактирано 21 Май, 2013 от Х.Ставрев Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
J's Racing BB8 49 #11 Отговорено 21 Май, 2013 Днес си поръчах помпа за 65 лева японска другите бяха по 50 лева но разликата е малка и взех японската .Радиатора го чистих поне 5 пъти поради различни причини,иии капачка не съм сменял.Сега я карам до 2-3 хиляди оброта и не загрява но вкарам ли я в обороти почва да загрява и разширителния съд се пълни.Сега я карам рано сутрин и късно вечер когато е хладно,ако е през деня на жегата най-вероятно ще загрява както и да я карам.Събота ще сменям помпата най-вероятно,и като я покарам пак ще пиша.А ако е от капачката тя каква и е ролята точно антифриза го връща също и си взима от разширителния съд?Другото което забелязах е че маркучите изобщо не са надути. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Х.Ставрев 76 #12 Отговорено 22 Май, 2013 На какво налягане ти работи капачката ? Ако е на 1.1 маркучите трябва да са достатъчно твърди за да не може да ги стиснеш в смисъл да не са меки сякаш няма нищо в тях ако е на 0.9 са меки на стискане но не пак до толкова че да няма нищо в тях, колкото до ролята на капачката е да предпазва системата от надуване до степен пукане на мъркучи и радиатори същата роля играят капачките за налягане върху разшерителните съдове на някои коли които нямат такава на радиаторите . Ако капачката ти е изпуснала смятай че разшерителня съд ще ти се пълне всеки път когато антифриза или водата загрее до толква че да започне да се разширява и ще спира правилната циркуациа на течността , ако капачката ти пък е затегнала и не изпуска налчгането когато трябва тогава със сигурност ще се мъчи да избива от някаде ( кадето е по слаба връзката или да спука радиатор) . С една дума ролята на капачката е огромна за правилното цирколиране и температурни разширения на охладителната течност. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #13 Отговорено 22 Май, 2013 (Редактирано) Меки маркучи? - неработеща капачка и винаги с въздух в системата! С това простовато (но и ефективно) охлаждане на Хонда капачката трябва винаги да е работеща, иначе губим повече от цената за най-скъпата оригинална на пазара.. ...и ролята на капачката не е просто да предпазва системата от "пръсване" на слаби звена... тя е един постоянен регулатор, чрез който имаме повишена точка на кипене на охлаждащата течност.. и не само. Не гледайте на нея като на коркова тапа на шише японско високооборотно питие Редактирано 22 Май, 2013 от pamo 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
J's Racing BB8 49 #14 Отговорено 23 Май, 2013 Да маркучите са меки все едно са празни.Моята е на 1.1 имам една от 6-та ген също на 1.1 ще пробвам с нея,но както казах загрява когато я вкарам в обороти.Днес имах възможноста да я покарам през деня през жегата и на лек баир на 5-та като и дам малко повече газ загрява връщам 4-та и се нормализира.Антифриза не го връща постояно а само когато започне да загрява много. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Х.Ставрев 76 #15 Отговорено 23 Май, 2013 Каква е миризмата в радиатора като отвориш капачката и подушиш?И след това отвори капачката за маслото на капака на главата и подуши там каква е миризмита имат ли с сходство ако да ... гарнитура... ако не ... зорно намиране на качествена капачка :D/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Just'Do'It 18 #16 Отговорено 23 Май, 2013 Здравей, колега. Ако караш на ГАЗ, може да са се издухали мембраните на изпарителя. Отвори разширителния съд и ако намирисва на ГАЗ, значи са издухани мембраните(евентуално, ако си на ГАЗ), ако не си направи както са описали колегите . Успех и да пишеш какво се случва. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KrasIs7a 81 #17 Отговорено 23 Май, 2013 След като върне течноста в разширителния съд,след това дърпа ли си я като истине или си остава там,опитай да подаваш газ отпред и да видиш как ще са маркучите като е в обороти.Ако иначе ако само връща течност без да си я взима залагам на гарнитура на глава 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fisherman 9 #18 Отговорено 23 Май, 2013 Ако е гарнитура ще излизат мехурчета,охладителната течност ще мирише на бензин.При запален двигател изчакай да отвори термостата тоест да влезе в действие големия кръг погледни разширителния съд без да изкараш маркуча дали бълбука.От водна помпа не може да бъде освен ако не е с пластмасови лопатки както при новите модели автомобили,при тях превърта оста и намалява циркулацията,при повреда на водна помпа възможно да протече и да губи охладителна течност или да блокира лагера на помпата следователно и двигателя,защото при твоя двигател помпата е зацепене за ангренажния ремък.Като блокира помпата ремъка ще прескочи зъби и ще ги изрони ще преплъзне и последствията ще са лоши.Казваш че термостата работи и перката включва,значи има слаба циркулация на охладителната течност.А това най вероятно е в радиатора.Аз в момента карам курс "Техник транспортна техника" в Ст.Загора и когато учехме за охладителната система учителят ни разказа една точно такава история. "термостата отваряше,перката включваше,закачих я на мотор-тестера BOSCH FSA 760 няма никакви грешки,след това се оказа че радиатора е задръстен частично и циркулацията е слаба и не може да охлади достатъчно бързо" Опитал да изчисти радиатора с разни препарати но ефекта бил нулев,след подмяна с чисто нов радиатор нещата са се оправили.Каза ни че радиатора трудно се отпушва,по добре да се купи нов.За сега е това от мен,дръж ни в течение. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bmw killer 24 #19 Отговорено 24 Май, 2013 колега при мен проблема е сходен загрява при ниски обороти като дам газ над 4000 оборота и стрелката пада гледах водната помпа смених антифрриза перка включва термостата работи маркучи не надува и го прави когато си иска илято и зима 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fisherman 9 #20 Отговорено 24 Май, 2013 щом всички компоненти на охладителната система си работят правилно и пак не охлажда както трябва значи има някакво задръстване.При по високи обороти на двигателя и помпата има по високи следователно циркулира с по голям дебит и затова стрелката почва да пада. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
J's Racing BB8 49 #21 Отговорено 24 Май, 2013 (Редактирано) Не знам от каде да започна :D/>/>Не съм на газ,мисля че не е карана на газ до сега,но мисля да и сложа скоро.Днес изведнъж започна да надува маркучите,и сутринта ги проверих и вечерта,когато я карах.Утре ще сменя капачката,антифриза го връща и когато изстине си го взима обратнo,мирисах го и си мирише на антифриз,маслото също няма странен мирис.Днес не ми загряваше по баирите но и е по хладно от вчера.Радиатора мисля,че не е запушен чистих ко поне 4 пъти вече,минава нормално вода през него и то чиста не е мръсна или да има ръжда.Когато карам в града карам до 2500 най-много за да не започне да загрява и нямам проблеми но вдигна ли над 80-90 и започва за след 100 да не говорим...Тея дни чакам да дойде водната помпа да я сменя и ще ви държа в течение. Редактирано 24 Май, 2013 от Valio! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fisherman 9 #22 Отговорено 25 Май, 2013 щом надува маркучите значи е отишла гарнитурата,капачката ако изтърва нямя да ги надува маркучите а нивото на антифриз в разширителния съд ще се покачва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
J's Racing BB8 49 #23 Отговорено 25 Май, 2013 Когато е в нормалната температура ги надува нормално,антифриза не го пипа.Когато започне да загрява повече започва да връща антифриза и маркучите пак са си надути което мисля,че е нормално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
J's Racing BB8 49 #24 Отговорено 28 Май, 2013 Смених капачката вчера и за сега всичко е нормално не е тръгнала да загрява антифриза не го пипа,направих няколко старта но няма проблеми.Ако започне пак ще пиша и сменям помпата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
J's Racing BB8 49 #25 Отговорено 2 Юни, 2013 Ако и стрелката на бензина се вдигаше така сама нагоре.... Вчера си карам с 90 и почна да загрява пуснах парното и се нормализира,спра ли го почва пак.Преди това както каза правих стартове карах в горещо време натисках я по баири нямаше проблеми.Ако е гарнитура или пукната глава не трябва ли постояно да е с въздух и да загрява тя го прави когато си иска.Тея дни ще сменя помпата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Triple "H" 47 #26 Отговорено 2 Юни, 2013 Вальо, ти замислял ли си се, че щом увеличиш площта за охлаждане, проблема изчезва?!? Каква водна помпа те гони - смени си скапания затиснат / задръстен / радиатор! Термостата "ток" ли е, че не четох писанията! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
J's Racing BB8 49 #27 Отговорено 4 Юни, 2013 (Редактирано) "ток" е да,а радиатора го чистих и промивах с вода поне 5 пъти.Минава си вода през него нормално,смисъл тече силно и е чиста.Дали да не пробвам с някаква добавка за отпушване(защото сега нямам възможност за нов радиатор)или ще разяде и други работи?Забелязах,че го прави точно на едно определно място като излизам от едно кръгово и набирам на 4-та като включа 5-та и вече е почнала да вдига стрелката.Когато пусна парното охлажда се до нормалната температура,изгасям двигателя и след 2 минути вече е паднала още стрелката и като тръгна няма проблеми.От начало загряваше много често и тамън да набера и трябва да спирам. Редактирано 4 Юни, 2013 от Valio! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове