Jump to content
ADH-Honda

Съединител или горна помпа ?

Recommended Posts

Здравейте. Колата е Civic 5-a gen EG4, D15B2 мотор, ръчна скоростна кутия.Или съединителя умря днес или горна помпа на съединител ми прави ядове.Симптоми: сега в момента (след няколко километра каране тяя сутрин) вече е невъзможно на запален двигател да се включи която и да е било предавка (хъркат скоростите и просто лоста не позволява да си влезне където трябва), педала на съединителя омекна осезаемо. Няколко километра преди това, когато все още можеха да се включват скоростите и да се движи колата на бавна предавка (примерно първа) се чуваше стържене като метал в метал от към двигателния обсег, отделно че примерно като бях на светофар и съм включил първа, натиснал съм съединител и чакам да светне зелено, колата все едно се опитваше да потегли сама (дори с натиснат до долу съединител). По принцип, горната помпа на съединителя ми сълзи отдавна, веднъж вече я сменях (с оригинална, втора употреба) която отначало беше читава, но след месец - два протече и тя така я заебах да сменявам с трета помпа и т.н., периодично доливах по малко спирачна течност за да не засмуче въздух (понеже мъ сълзи долу в краката). При потегляне на първа или на задна, ако се задържи в средни обороти (около 1500 примерно) и така се тръгва с постоянни обороти все едно притрисаше, но не всеки път и за да не се получава притрисане правех един вид "двойно припомпване", един вид като усетя че почва да тресе натискам съединителя докрай и го отпускам и всичко вече е ОК с потеглянето - от една страна ми е ясно, че си бе тръгнал съединителя и това си бяха симптоми, от друга си мислих (или поне се надявах) че притрисането се дължи на горната сълзяща помпа, защото не всеки път притрисаше при потегляне, защото знам как тая кола тръгваше когато примерно с тази втората помпа, все още не беше протекла. До последно свъединителя зацепваше без проблеми, не е приплъзвал, боксувал или нещо от сорта. Но от тая сутрин няколко километра каране.... изведнъж станаха горе описаните неща (стържене, на натиснат съединител и включена скорост се опитва сама да тръгва и вече тотално не може да се включи скорост). Сега гледах нивото на течността на съединителя - до горе е, не е намаляла изведнъж или нещо от сорта.99% съм сигурен че сега както не мога дори и да включа на скорост - това е заминал съединител, едва ли е от помпа ? :blink: Ма все пак... Коментари, мнения ? Ясно ми е, че така онлайн е трудна диагностиката...Ще помоля и да дадете мнения и препоръки - каква марка съединител и от къде да бъде купен ?Благодаря предварително за отговорите и коментарите на всеки !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега на мен като ми потъна помпата на съединитела не можех да включа никоя скорост. На мен ми потъваше съединитела после го издърпвах нагоре и се оправяше до момента в който не ми потъна в колелото. Оказа се ,че гумичката вътре в помпата се е обърнала и не може да направи налягане. Мен ако питаш пробвай първо с помпа преди съединител. При мен също течноста се деше до горе. Пробвай да обезвъздушиш тази да видиш дали педала ще се оправи на твърдост. Ако не стане сменяй помпата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега прегледай си пак помпите и дано да е от тях,но май ще се налага да сваляш скоростите и както го описваш със стърженето или е от диска или лагера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=81401&st=0&p=1057324110entry1057324110 При мен беше подобен проблема. Пробвай да обезвъздушиш ако нестане..... съединител най вероятно. Успех!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,за мен проблема ти е в съединителя. Притрисането е от износен феродов диск и амортизирани вибрационни пружини на него. Бягай за смяна на съединител! За помпите, да и втората ще протече защото трябва вече по-голямо усилие за да отделяш притискателния диск поради износванията.Поздрави,Мариян

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Развитието: послушах ви и смених сълзящата горна помпа на съединителя, намерих си перфектна оригинална, втора употреба помпа. Уви - ситуацията не се промени :(/>/>/> Сега, в момента ситуацията е следната: паля колата, включвам на първа, на задна на която и да е предавка - няма проблем. Почвам да отпускам съединителя (и да подавам газ) - колата тръгва. Няколко такива опита с включване на скорости и потегляне за малко за около минута време и след това педала на съединителя омеква и вече става невъзможно включването на която и да е предавка (скоростите почват да хъркат и все едно нещо да се тресе от към скоростната кутия). Така се държи и с новата помпа която монтирах, така се държеше и вчера докато все още беше със старата сълзяща помпа (т.е. според мен отпада варианта за въздух в системата и евентуален бъг от моя страна, да не съм обезвъздушил хубаво). Явно си е съединител и ще се разглобява колата.Гледах и долната помпа (при скор. кутия) - няма течове, няма сълзене от нея, едва ли в нея може да има проблем или ?Благодаря на всички Вас, които до този момент взеха отношение, благодаря и на колегата "HONDA-TEAM" за иначе читавата помпа която ми даде (както и на на другите няколко колеги които ми предложиха помпи).Чух отзиви, че съединителя трябва да е EXEDY. Някой да препоръча място (фирма) от къде да бъде купен такъв (да не попадна на най-голямото менте ми е мисълта) ? :rolleyes:

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От кой град си ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Враца, но вече няма значение - поръчах Екседи, утре живот и здраве ще се монтира.

 

Да попитам един бърз въпрос - понеже смяната на съединителя ще се прави сега през уикенда и няма как да поръчам Хонда MTF масло (не ми се чака чак до вторник), принуден съм да използвам двигателно масло за скоростите. Ще сипя Мотул като марка, но въпроса ми е мога ли да използвам пълна синтетика 5W40 (понеже имам такова под ръка) или не е желателно такова "тънко" масло да ползвам в скоростите и по-добре да сипя полусинтетика 10W40 ? Досега тази кола съм я карал с 10W40 в скоростите, но имам налично 5W40 и ми е по-лесно такова да сипя, но дали няма да е проблем ?

 

Благодаря. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A според мен проблема ти е точно в тая помпа при съединителя. С подобни симптоми със оригиналната протекла след като я смених с чисто нова теглих ситроен ксантия и като и дам зор буксуваха гумите отпред не съединителя. Е след 6 месеца пак съм за смяна но тоя път мисля да ползвам ремонтен комплект и за 2-те помпи и дано се оправи. А иначе си мисля че и оригиналното масло за скоростите е пълна синтетика.

Редактирано от krasimir_01

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Враца, но вече няма значение - поръчах Екседи, утре живот и здраве ще се монтира.

 

Да попитам един бърз въпрос - понеже смяната на съединителя ще се прави сега през уикенда и няма как да поръчам Хонда MTF масло (не ми се чака чак до вторник), принуден съм да използвам двигателно масло за скоростите. Ще сипя Мотул като марка, но въпроса ми е мога ли да използвам пълна синтетика 5W40 (понеже имам такова под ръка) или не е желателно такова "тънко" масло да ползвам в скоростите и по-добре да сипя полусинтетика 10W40 ? Досега тази кола съм я карал с 10W40 в скоростите, но имам налично 5W40 и ми е по-лесно такова да сипя, но дали няма да е проблем ?

 

Благодаря. Публикувано изображение

 

Не сипвай 5W40!

Не разбирам - защо смяната на маслото в скоростите е свързана със смяната на съединителя или обратно? Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А проблема в притискателния или феродовия беше, или и двете са дали фира ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аксиалния ми лагер бе тотално разбит. На феродовия диск имаше феродо (не се беше изтрило тотално), но една от пружините се бе счупила, направо липсваше парче от нея, това бяха болежките.PS: сложих пълен комплект (аксиален лагер + феродов диск + притискателен диск) съединител марка EXEDY, сипах Мотул 10W40 в скоростите, сега е прекрасно, няма да тресе при потегляне, няма проблеми, дано и за напред да нямам (чукам на дърво :lol:/> ).

Редактирано от ADH-Honda
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

 

'Ич да не е, поизпилил съм пружинките, да ги ева :rolleyes: Не се личи, но от една от тях се е откъснало и парче.

 

Както и да е, темата вече може да бъде заключена - проблема е решен. :cool:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е стара, но реших да не отварям нова. :)

Напоследък имам лек проблем с 4-та скорост. Лесно се включва, но когато изключвам от нея се усеща едно, леко напрежение и като че ли не мога да разбера изключил ли съм от скорост или не. Преди време открих теч през семеринга на скоростната кутия (този през който влиза пръта от към скоростния лост). Проверихме нивото на маслото - всичко е ок. Утре ще го сменям, ще сменя и маслото на скоростната, купил съм МТФ. Друго, което много от скоро се получава, уж натискам съединителя до долу (поне така си мисля), но понякога (много рядко, когато бързам) между 2-ра и 3-та се чува неприятен звук при превключване (хъркане). Притеснява ме, понеже и друг път съм бързал и може би и тогава не съм натискал до долу съединителя но не се е получавало така. Огледах помпите на съединителя. Горната (на педала) леко е омаслена, но тя така си беше от както съм я взел (преди 4 години). Течността в казанчето е на max. Педала не мис е струва по-мек (много е вероятно да си въобразявам), но все пак поръчах от един колега от форума помпа (употребяване) за да видя как ще е с нея. Долната помпа (до скоростната кутия) освен тръбичката която влиза в нея има и едно изведено, като гресьорка. Това всъщност гресьорка ли е ? За да знам дали да не пробвам да я смажа от там. Не съм усетил съединителя ми да боксува. Казаха ми да опъна ръчната да включа на пета и газ до долу. Пробвах го, колата угасва, което УЖ означавало, че съединителя е ОК. Но дали все пак не е за смяна ?!

 

П.П.

Надявам се да съм обяснил добре проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става въпрос за англичанка'99 1.4 90 коня.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...