Jump to content
velrad

CR V ген II 2.0 бензин гасне на ниски обороти топла и студена

Recommended Posts

Здравейте на всички съфорумци! Колата е 2002 CR V gen 2, 2.0 бензин автоматик. 168000км доказан пробег. При отнемане на газта и оставяне на ниски обороти гасне и топла и студена. С високите няма ядове. Проблема се появи постепенно и първоначално го правеше само студена. При много добре загрял двигател положението е малко по-добро и не гасне всеки път когато спра на стоп или изключа от скорост. Изчистих дросела и стъпковото моторче. Няма никаква промяна. При свалено стъпково моторче като дам на контакт моторчето реагира и движи байпас клапата. Смених целия дросел с всичко по него от ударена кола работила до последно нормално. Никаква разлика в работата на ДВГ. Пак гасне. Чек енджина свети когато си иска и гасне сама. Показва само неравномерно запалване или missfire и на четирите цилиндъра. След изчистване на грешките може да мине и месец преди да светне пак чека. Сменени са масло, филтри, свещи и реглаж на клапани преди 12000км. Колата има газово БРЦ и на газ положението е същото. Премерена компресия, която е в границите от 8,5 до 9 на различните цилиндри. Нова и дават 9.6 и по спецификация дават до ниво 7.6 не трябва да се цепи ДВГ за ремонт. Не гори и капка масло, не пуши. Антифриза е проверен и е на макс. Дърпам каравана с нея и няма никакви признаци на загуба на мощност. Хванал съм се сам да открия проблема защото ми писна от майсторски бисери за пропаднали клапани и ремонт на глава и гарнитури. Забелязах, че когато колата е леко загряла при бавно отнемане на газта успява да задържи ниските обороти. Сякаш стъпковото моторче реагира не достатъчно бързо и при форсиране и рязко махане на крака от газта колата гасне.Моля ако някой е имал същия проблем или подобен и е успял да го отстрани да пише!Прочетох доста и по чуждите форуми, но уви никой не е написал как се е справил с този проблем. Благодаря предварително на отзовалите се!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същия модел и имах същия проблем,не държи ниски обороти,стана отведнъж.Оказа се един термо клапан за въздух който се намира зад дроселната клапа завит на главата.Единия щуцер беше се отчекнал и майстора го ,,затапи"залепи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А газово имаш ли???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата има газово БРЦ и на газ положението е същото. Колега injeneer утре ще погледна и термо клапана, който е бил виновника при теб. Днес си поиграх отново. Този път проверих показанията на ECT(датчика за температурата на антифриза) и мисля да го сменя. По данни на производителя стойностите които трябва да подава към компа на колата са от 0.5V при студен двигател до 0.8V при работна температура. При замерването моя подава от 0.002V при студен ДВГ до 0.012V при загрял ДВГ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Порови,порови и като не си решиш проблема пиши пак ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега MIYAMOTO ако имаш някаква идея сподели я.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хванал съм се сам да открия проблема защото ми писна от майсторски бисери за пропаднали клапани и ремонт на глава и гарнитури.

Регулирай си клапаните,защото са се натегнали.Провери да не са износени гърбиците на валоветеп.п:Преди да даваш определение за "майсторски бисери",бъди сигурен,че сам можеш да си оправиш колата.А не да търсиш под вола теле с тия датчици ;) Държа да пишеш в темата след като си направиш реглаж на клапаните,за да знаем какъв е резултата.....макар,че ми е известен вече :)
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните са регулирани преди 12000км веднага след като купих колата. За тези 12000км колата е карана поне 4000 от тях на бензин. Ще ги проверя пак заедно с гърбиците на валовете все пак не съм ги регулирал аз макар, че ми ги прави мой познат, на който имам доверие. Благодаря за съвета! Моля, за извинение ако съм обидил някой!Днес смених термо клапана на въздушния байпас на дросела, който е бил проблема при колегата injeneer и ниските обороти са вече ок и колата спря да гасне. Обаче чека пак продължава да светва и да гасне след известно време сам. Ще я покарам утре и ще направя пак диагностика. Явно проблема не е само един. Реглаж клапани отново и проверка на валовете както посъветва MIYAMOTO.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е вероятно проблема ти да е от газовата уредба. Миамото може и да е прав , но преди да се заровиш в скъпите железа, проверете дали не работи с прекалено бедна смес.Като направи грешна продължителна адаптация почват проблеми и на газ и на бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А този който е правил реглажа на клапаните дали е знаел какво прави? Хлабините при ЦРВ ІІ са различни от ЦРВ І, може майстора да се е пообъркал...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес приключих със ремонта по джипката. MIYAMOTO се оказа 100% прав. Още веднъж благодаря за съвета! Публикувано изображениеГлавния проблем са били натегнатите клапани. До един натегнати като изпускателните бяха тотално затегнали. Валовете са ОК. Клапаните щяха да са последното нещо, което щях да проверя. Както казах, на майстора си имах пълно доверие до сега. Или тотално се е объркал при реглажа или само е отворил капака на главата и го е затворил. Тогава като си взех колата от него не видях каквато и да е била промяна в работата на ДВГ-то. А днес след като ги регулирах двигателят мърка. Няма никакви вибрации или колебания в оборотите. Изчезна и придърпването при потегляне. И на газ върви перфектно. От чек енджина няма и помен вече.

 

Какъв е извода: При прогресивни проблеми с оборотите на празен ход и гаснене започнете с реглаж на клапаните като ви съветвам ако можете си ги регулирайте сами Публикувано изображение

Редактирано от velrad

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, аз се включвам в тази тема малко късно, но имам следния проблем.

 

Когато включа климатика, особено при студено ЦРВ/2г. К20А4 оборотите след освобождаване от скорост на свободна падат и то гасне. При загрял мотор не гасне но се усеща как падат до критичният минимум и после се повишават до нормалните. Без климатик работи нормално. Така се държи както на газ така и на бензин.

1. Смених маслото .

2. смених филтрите.

3. Ходих на диагностика няма грешки сондите работят - не е запушен катализатора.

4. Преглед на климатичната инсталация: 

                                                                   А. Липса на фреон от нормални за модела 650гр. имах само 300.

                                                                   Б. Доляха ми липсващото  количество и климатика започна да работи много странно. изводът на техника бе има запушване по                                                                          климатичната система. Отне 150гр. и климатика заработи нормално.

Имам чувството че когато карам на климатик разходът ми е осезаемо по голям от предполаганото от мен.

Също имам осезаема намаляване на мощността, по тромаво изтегляне от светофарите.

 

Утре съм решил да почистя IACV-то и ако ми остане време да погледна клапаните но все пак, някой да даде някаква идея защо така се държи мотора.

Без климатик няма такива проблеми.

 

Благодаря предварително.                                                              

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрвей,Имах подщи същия проблем. Чистенето на стъпковото и клапата помагат, но проблема си го реших със смяна на капачката и палеца, който подават искрата. Само, че аз съм с първа генерация, на газ или с по гаден безин + климатик беше кошмар. Пробваи на 3та да караш с 1500 оборота + климатик и натисни рязко газта до край. Ако почне да тресе и после игасне би трябвало да е от капачката и палеце.Успех и пиши какво е станало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там е работата, че нямам капачка и палец, от тях щях да започна. 

 

Благодаря колега. 

 

Други идеи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...