Jump to content
fenabg

Две теми в една -за скоростни кутии и за бутала и биели

Recommended Posts

За д16з6 блока мога да помогна ,само кажи от къде да го мерна . Имам един разпарчосан на масата :D/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От равнината която ляга картера до ранината дет ляга тиквата .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка, на икномик блока не е дълъг като на д16.Биелите му са по-дълги, но буталата са на Vtec-E са с по-ниска компресионна височина и блока е същата дължина като на всички d13 d14 d15, а d16 и c17 ползват блок с една и съща дължина по-голяма от тази на предните. За биелите друг път като ми се пише :)/>

Редактирано от Sako

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От равнината която ляга картера до ранината дет ляга тиквата .

240 мм. току що мерено на д16з6
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фен, причината да ползват по-дълги биели при икономиците е много проста - повече torque на по-ниски обороти. Тук основно играе т.нар. rod/stroke ratio. Ето една много хубава статия цък. За съжаление е на Английски :( Тия дни ако ми остане време ще я преведа и ще я пусна тук в темата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брат ми и аз бях се засилил да прая едни франкита. Бутала от писта цбр 1000 76мм бутало Публикувано изображение ама пък с по дълги биели по бавно се развърта но ще има хубави ниски. Или другия филм е много интересен. Смъкната горна мъртва точка с буталата от пистата и други ризи с по голям диаметър за да се докара пак кубатура 1,5-1,6

 

иначе от кога чаках такава тема с

размери на коляновите валове и биели :D:D:D

кои какво има разглобено да мери :P

Редактирано от Emo1234

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инфо за нещата, които си питал има тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината да се ползват по-дълги биели (от гледна точка на тунинга) не е за да се изкара повече момент в ниските :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фен, причината да ползват по-дълги биели при икономиците е много проста - повече torque на по-ниски обороти. Тук основно играе т.нар. rod/stroke ratio. Ето една много хубава статия цък. За съжаление е на Английски Публикувано изображение Тия дни ако ми остане време ще я преведа и ще я пусна тук в темата.

 

Много е прав колегата при по-високо rod/stroke съотношение NM идва по-рано! Само да поясня за по-незапознатите rod/stroke ratio демек съотношението между дължината на биелата (от център до център) и хода на коляновия вал. Като при D15Z1 се получава Биела 137мм/84.5мм = 1.62 rod/stroke ratio!

 

А също така да вметна нещо за тези които по-честичко са разглобявали хондовски двигатели дали са забелязали че, винаги когато имате бутало с по-голямо чело имате по-разредена горивна камера на главата и обратното!

 

Като пример мога да дам следните:

D15Z1/Z3 адски малката горивна камера на главата само 25cc и супер мега разредени бутала!

D16A9 супер челосаните бутала PM7 и адски голямата горивна камера на главата около 44cc (по спомен)!

А резултатът е доло горе едно и също сгъстяване!

 

Същото е и при В серийте:

В16А2 челосани бутала и 43cc горивна камера!

В18С4 равни чела на буталата и 41cc горивна камера

А резултатът е около 10:1 сгъстяване и в двата случая!

 

Нарочно повдигам въпроса за да видя какви размисли и страсти ще се развият и евентуално после да се включа и аз в тях! Общо взето тези ОЕМ "сетъпи" на Хонда са много добре съобразени с целта която искат да постигнат ... така както при двигателите, така и при скоростните кутий! :)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Силата, която се получава от налягането на газовете върху челото на буталото работят в една единствена посока- надолу. Понеже коляновия вал се движи в окръжност във всеки един момент силата, която се упражнява върху колената се разделя на 2 компоненти. Нас главно ни интересува тази компонента, която е по допирателната на окръжността описвана от колената на вала, защото тя е задвижващата. При различна дължина на биелите ъглите, под която пада събирателната на 2те компоненти е с различни ъгли и от там идва разлика в задвижващата сила. И като цяло Късите биели дават повече сила при началото хода на буталото, а дългите - в края. Вече кое и колко се изчислява по едни не много сложни формулки. Също прехода между обръщането на посоката на движение на буталата променя плавността си от дължината на биелите. Също в статията на Кало е посочено по-голямо износване на стените на цилиндрите при къси биели пак заради тия ъгли, които споменах в началото. И допълнително е посочено, че с дълги биели постъпването на горивната смес става с по-бавни скорости.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам даже и минусче са ми цъкнали че съм пуснал темата :lol: :lol: Сега сериозно .Някои ако следи темата за сивика дет правя знае за франкито което ще е в нея .Още единия мотор не съм събрал ,но си набявям части за втория .Обаче тука идва разликата .единия е д14а2 блок ,д14а2 бутала, д15б2 вал и биели .И разликата 2рия ще е д14а2 блок ,д14а2 бутала ,д15б2 к. вал и д15з3 биели :blink: и двата са витек д16з6 .че ще има разлика от двата ще има няма как но каде и каква ще е .Другото кутийте на по малките двигатели ги събират с къс Ф.Д и дълги предавки а по големите обратното :blink: .Те тука па каде е идеята .Що мисля ако имам шанса да режа 5.1 краино за едната кутия и 4.43 за другата .П.п темата е свързана с моите си щуротии но ако се развие ще е полезна и за други сетъпи .П.П за кутийте визирам масовите .П.П 3 за камерите на д14з3 ако не бъркам кратуната е с наи малката камера която съм виждал.П.П 14232387 -Сако пиши бате :rolleyes:Последен послепис -Колеги даваите на БГ . всичко нека да е полезна темата за тези дет незнаят ябанджийски ;):DПоследен въпрос колко е разликата в дължината на д15б2 и д15з3 биела ?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колко е разликата в дължината на д15б2 и д15з3

D15B2 - 134.00D15Z1 (предполагам на 3 е същата) - 137.00Сиреч, 3мм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случаи няма как блока на 1.5 икономка да е с височината на д15б2 да речем . Щот имам съмнения че домето на д15з1 е като на д14 бутало .Утре ще снимам бутала д14 ,д15б2 и д15з3 да видим каде е разликата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеби е с по малка компресионната част на буталото z3 , и от там да се компенсира с дълга биела и дъра бъра нататък

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно, буталата на икономиците и на d15b са с по-малка компреСионна височина за това и си влизат спокойно в д15 блок въпреки високите биели.

Редактирано от Sako

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шах и мат биелите са си по дълги ,блока си е пак нормален ма буталата сааааааа :D

Някаде тука из форума се спрягаше преди време че д15 иконом е с блок на д16 а явно не е .Кат имам време ше дира и темите .бех сигурен че някаде имам един черпак от д15з3 и го намер и бидех потресен :D/> .Правил съм некакви геометрии и схеми и планове ма няма да станат :( .Ше трябва по ниско бутало ма да не като черпак и можеби от д16а8 примерно не му знам размерите .разлика 3мм

 

Д15Б2 ------------------------------------------Д14А2------------------------------------д15з3

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Те и една хондова сивикова 5та :blink: .

Публикувано изображение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бутало pm7 имам излишно има счупено между сигментите, но става за мерене мога да ти го пратя за да имаш за сравнение. Ква е тааа 0.718 5-та скорост бе ?П.С. това което го мислиш се прави с D17 бутала PMS :)

Редактирано от Sako

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сако пращаи го тва бутало с колектора да се мери ,ПМС-а поне по картинки изглеждат добре но надали ще намеря , на нормална цена .Сега за кутиите тея дена дилемата е следната .1- 3.25 , 2ра 1.94 , 3та 1.34 4та 1.06 5та 0.88 и ФД 4.9 или1-3.25 ,2ра 1.94 , 3та 1.5 , 4та 1.20 , 5та 0.88 и ФД 4.25 И обороти 8500

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никои нищо ни защо бутала кат паници и малки камери ни защо къси предавки и дълги фаинали и всичкото обратно . Каде е разковничето ?Пишете не се срамуваите се пак темата е за размисли ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще направя логично предположение, и моля не ме замеряйте с домати. Колкото по-неравно (остро, изпъкнало) е едно бутало, толкова съответният сетъп е склонен към детонации. Според мен точно затова на икономиците буталата са като паници, за да се намали риска от детонация до минимум, понеже както знаем те работят на доста бедни смеси :) Малката камера компенсира паничестото бутало за да се докара що-годе прилична степен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-съм склонен да вярвам, че буталата на икомките са вдлъбнати, за по-добро завихряне, а оттам и по-добро смесообразуване, точно заради бедните смеси. Знаеш, че единия клапан се отваря повече от другия, точно за да се получи промяна в посоката на сместа и после формата на буталото увлича завихрянето. Един вид като да си разбъркаш чашата с кафе. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростта, на горивовъздушната смес в цилиндъра(въртенето и) е пряко свързана с детонациите - колкото е по-ниска, толкова по-голям шанс за детонация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А гърбаво бутало не спомага много за голяма скорост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво правиме с бутала с по високи чела от Д13ка и дълги биели ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... И като цяло Късите биели дават повече сила при началото хода на буталото, а дългите - в края...

Изменението на скоростта на буталото се влияе от дължината на биелата. При завъртане на коляновия вал от горна мъртва точка до 90гр. буталото изминава повече от половината си ход, заради отклоняването на биелата встрани. По-къса биела означава по-голямо ъглово отклонение при завъртането по буталния болт и съответно буталото излиза по-бързо от горна мъртва точка / по-голяма скорост /. За останалите 90гр. до долна мъртва точка буталото остава да измине по-малко от половината си ход. Средната скорост на буталото зависи от рамото на коляновия вал и оборотите.По-късата биела води до по-голямо притискане на буталото към цилиндъра, но при равни условия е по-лека, а също така позволява по-ранно сключване на ъгъл 90гр. между нея и рамото на коляновия вал, което влияе на моментния пик на въртящия момент при такта горене. А във връзка с една друга тема, маховика намаля пулсацията на целия механизъм точно в тоя пик на динамично натоварване или с други думи дълговечността и надеждността на двигател без маховик ще е в пъти по-малка от такъв със...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...