raishauer 2 #1 Публикувано 29 Март, 2013 Имам леко потропване в предницата когато съм с ниска скорост и преминавам през легнал полицай или малка неравност.От скоро забелязах че когато съм на място и завъртя до пълен ляв и след това върна в централно положение волана се чува едно изпукване в окачването.Ще чакам вашите отговори ако някой е имал такива симптоми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ГОШКАТА 21 #2 Отговорено 29 Март, 2013 Курмилен накрайник външен-съдейки по симптомите които описваш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ammcho 1 #3 Отговорено 29 Март, 2013 имах такъв проблем на старата кола,скърцаше доста когато въртях волана ,оказаха се накрайници Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
raishauer 2 #4 Отговорено 29 Март, 2013 Кормилните накрайници съм ги пробвал за луфтове като вдигна гумата и я разклатя лява дясно рязко не мърдат и като гледам по състоянието на маншончето са оригиналните , а за шарнир какво ще кажете може ли да е от него и между другото като е мокро това чукане намалява става по слабо.Преди две седмици смених тампоните на стабилизиращата щанга но промяна няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Triple "H" 47 #5 Отговорено 30 Март, 2013 Ако окачването на предницата ти е подобие на "Макферсон", виж аксиалното лагерче при тампона на ботуша има ли луфт - може там да е проблема! :)/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
venciiii 3 #6 Отговорено 30 Март, 2013 От всичко може да е!Намираш си щанга, канал и помощник и почваш наред да гледаш за хлабини!Ако не се справиш отиди на преглед около 5-10лв е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
raishauer 2 #7 Отговорено 31 Март, 2013 Днес проверих и ми се струва че шарнира има много малка хлабина,някой има ли идея как се избива този шарнир конуса е на носача и май зегерка не виждам да има на шарнира. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
venciiii 3 #8 Отговорено 31 Март, 2013 Конкретно при теб не знам, но така както ми го обясняваш на преса се правят нещата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #9 Отговорено 2 Април, 2013 (Редактирано) Ако не са ти разлопани яко шарнирните болтове и не са ти скъсани маншоните хич не ги барай Според мен е нормално да има малка хлабина все пак е оригинален и на доста години ! Такива оригинални само шарнири няма ! Вървят със шенкела който е маса пари ! Ако е скъсан маншона се сменя, ще набиеш някакви заместители и ще почнеш да ги сменяш на 10-20 к и как ще го набиеш не е ясно ! За тракането провери си лагерите на главините - дали шумят, ако вият може и от лагерите да е .Ако някой лагер е изтекъл може да се чува отчелливо цъкане тракане при слизане и качване на бордюр. Редактирано 2 Април, 2013 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
raishauer 2 #10 Отговорено 5 Април, 2013 От днес забелязвам че пак когато въртя на място има едно скърцане ама не е като метален звук и някой път пак изпуква да ли не е от амортисьора отгоре там май има един лагер. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #11 Отговорено 5 Април, 2013 (Редактирано) Не би трябвало да е от там . Ама знае ли човек /> Наблюдавй си лагерите на главините т.е. ослушвай се - като вземат да вият и то даже силно пак не искат да мърдат в коя и да е посока понякога . Редактирано 5 Април, 2013 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Triple "H" 47 #12 Отговорено 5 Април, 2013 От днес забелязвам че пак когато въртя на място има едно скърцане ама не е като метален звук и някой път пак изпуква да ли не е от амортисьора отгоре там май има един лагер. Ако окачването на предницата ти е подобие на "Макферсон", виж аксиалното лагерче при тампона на ботуша има ли луфт - може там да е проблема! /> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
incr3dible 23 #13 Отговорено 5 Април, 2013 Ако не са ти разлопани яко шарнирните болтове и не са ти скъсани маншоните хич не ги барай Според мен е нормално да има малка хлабина все пак е оригинален и на доста години ! Такива оригинални само шарнири няма ! Вървят със шенкела който е маса пари ! Ако е скъсан маншона се сменя, ще набиеш някакви заместители и ще почнеш да ги сменяш на 10-20 к и как ще го набиеш не е ясно ! За тракането провери си лагерите на главините - дали шумят, ако вият може и от лагерите да е .Ако някой лагер е изтекъл може да се чува отчелливо цъкане тракане при слизане и качване на бордюр. Не ги чакайте да се разхлопат тотално......моите не издаваха никакъв звук но като минах от 13" на 14" и шарнира се изкърти точно за 50 метра, а след това е ясно пътна помощ ала бала Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #14 Отговорено 5 Април, 2013 (Редактирано) Не ги чакайте да се разхлопат тотално......моите не издаваха никакъв звук но като минах от 13" на 14" и шарнира се изкърти точно за 50 метра, а след това е ясно пътна помощ ала балаСамо че при тебе шарнира върви отделно най вероятно ?Каква кола караш ?, а тука става въпрос че оригинално шарнир няма - върви само с шенкела което е едни 250 $ на колело ! Редактирано 5 Април, 2013 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
raishauer 2 #15 Отговорено 5 Април, 2013 Шарнир има да се продава отделно и се монтира на шенкела цената му е 28 лв.Ще взема да го освободя от носача с една скоба и да видя каква хлабина има. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #16 Отговорено 6 Април, 2013 (Редактирано) Да де за тях ти говорех има и по 40- тина лева на TRW или 555. Ама не са оригинални.Ама колко ще изкарат божа работа, щото въобще частите в БГ не се знаят от къде идват и с какво качество !Освен това шарнира като се разбие тропа, а не щрака металически или да цъка както е при тебе ! Редактирано 6 Април, 2013 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 918 #17 Отговорено 6 Април, 2013 ... когато съм на място и завъртя до пълен ляв и след това върна в централно положение волана се чува едно изпукване в окачването.Същото пукане при нас се оказа разхлабен амортисьор.Стегнахме го и пукането спря!Провери преди да смениш чарколяци за 500лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ammcho 1 #18 Отговорено 16 Април, 2013 да се включа и аз,та мислех ,че ще сменям амотрисьори ,но уви,тропането ми отпред се оказа от спирачните апарати ,нещо като болтове се беше разтракало ,незапомних как се казваха ,има по 2 болта на спирачен апарат ,та по интересното е ,че неможахме да ги намерим с майстора като налична част,като пример за цена ми каза ,че за 4 такива болта на бмв е дал 120лв. ,но все пак неотркихме и решението беше стругар,свалиха се апаратите с цилиндърчетата и там всичките му бумащини и се занесоха на стругар. Тъй като от вибрацийте се е разширило и леглото където влизат тези болтова ,се наложи стругарят да направи дупката с няколко милиметра по голяма и да направи болтове по размер,които паснаха много добре и като цяло всичко (да чукам на дърво) е наред сега ,няма си го дрънченето и цялата работа ми излезна 70лв. : 50лв стругар + 20лв за мойстора п.с. искам да се извиня за обяснението,но както си личи ,не ги чаткам нещата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
list 2 #19 Отговорено 19 Април, 2013 Предполагам става въпрос за супортите на спирачките.На старата ми кола Рено спираха да лопат само с накладки текстар. (имаше едни пружини които ги държат да не хлопат и като омекнат от загряване и не вършат никаква работа. Тогава почва да лопа. Без да карам колата познавам дали има този проблем - ритвам по гумата както е на паркинга и ако дрънчи.....не е добре)На Хондата ми тропат малко, но не е болка за умиране.Иначе , като позатропа по павета натисни леко спирачките, колкото да обереш луфта, ако спре...това е ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ammcho 1 #20 Отговорено 19 Април, 2013 Предполагам става въпрос за супортите на спирачките.На старата ми кола Рено спираха да лопат само с накладки текстар. (имаше едни пружини които ги държат да не хлопат и като омекнат от загряване и не вършат никаква работа. Тогава почва да лопа. Без да карам колата познавам дали има този проблем - ритвам по гумата както е на паркинга и ако дрънчи.....не е добре)На Хондата ми тропат малко, но не е болка за умиране.Иначе , като позатропа по павета натисни леко спирачките, колкото да обереш луфта, ако спре...това е !именно,при мен го разбрах точно на павета,но сега вече е ок Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
raishauer 2 #21 Отговорено 31 Май, 2013 (Редактирано) За всички които следят темата се оказа шарнир, както си мислех и от самото начало.И за информация на колегите със STREAM това е номерът на шарнира 51220-S5A-003. Редактирано 31 Май, 2013 от raishauer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NPN 11 #22 Отговорено 10 Юли, 2013 (Редактирано) Ще повдигна малко тази тема, защото може да е полезна за някой колега.Днес преминах през всички описани тук и в други теми перипетии с разбити шарнири, лагери, спирачни апарати и т.н.Накратко: Каква кола карам я има в описанието. От известно време при движение по павета се появи един много неприятен шум. Отидох в сервиз да направят огледа на окачването като цяло. Оказа се разбит преден ляв лагер. При внимателен оглед беше установено, че долните шарнири са също поразбити. Реших да сменям всичко докато съм в отпуск. Лагер взех на SNR - зная, че са ОК.Предложиха ми горни шарнири на SWAG, долни на 555 и на една корейска фирма (забравих инициалите). Продавачите ме познават и ме посъветваха да се доверя на корейските, нищо, че са с няколко лева по-евтини. Взех и тампоните за горните носачи от същата корейска фирма. Всичко е ОК с изключение на горните шарнири. Очевидно, както пишат колеги има 2 или 3 различни размера на коничната част, която се набива в носача. Оказа се, че тия на Swag (Има стоков номер на Хонда на него и ако някой го интересува ще пиша по-късно)са с диаметър по-малък от необходимия за мен (32.25 mm на моя акорд). Върнах болтовете и вземах корейски на същата фирма. Оказаха се 32.65 mm. За да избегна всякакви излишни напрежения в носача се наложи да ги дам на стругар да ги намали до 32.25. Срещу 5 лв всичко стана ОК. Спирачните апарати - тракат и четирите. Лесно се свалят, но на фрезист (или стругар) се носи не частта със спирачните цилиндри, а супорта (държателя). Наистина там вследствие на износване отворите на щифтовете се разбиват. Райбероват се до точен цилиндричен отвор и се изработват нови щифтове. Цена - 5 лв на отвор, което за 4-те апарата прави 40 лв и няма хлопане, а иначе е направо изнервящо.Дано съм бил полезен за някой. Редактирано 10 Юли, 2013 от NPN Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове