NightFox 10 #1 Публикувано 5 Февруари, 2013 Здравейте колеги, акумулаторът ми си замина и трябва да си купя нов. Досега бях с 45 aH, 330A, 12 V. Двигателят ми е 1.4 - D14A3. Въпросът ми е дали да си закупя същият, или е по удачно да го сменя с малко по мощен. Питам защото незнам стоково с какви акумулатори излизат, но съм забелязъл, че на почти всички Хонди са много малки. Ако сложа например пак 45 aH , но с 400 A - дали ще е проблем или пък 55 aH и 450 A ? Благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JoroHondata 188 #2 Отговорено 5 Февруари, 2013 (Редактирано) ЗдравейАкумулатора за този модел Хонди е с точно определени размери- и е около 45-46 Ah. Според мен такъв- стандартен би ти свършил чудесна работа- просто си избери марката. След Хондовия акумулатор ползвах Banner- изкара 4 години, а в момента вече съм с Yuasa.П.С. При акумулатора Banner се наложи премахването (рязането) на едни опорни пластмасови лайсни от двете страни на дъното на акумулатора, за да си влезне в пластмасовата ваничка под него. Поздрави Редактирано 9 Февруари, 2013 от JoroHondata Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bai_Georgi 47 #3 Отговорено 8 Февруари, 2013 Досега бях с 45 aH, 330A, 12 V Това е напълно достатъчно за този мотор. Само подбирай правилно габарита на акумулатора. В противен случай ще имаш проблем с дъното на стойката и ще трябва да преправяш закрепването му. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
z1atko 7 #4 Отговорено 22 Февруари, 2013 Exide Premium Japan JR 45Ah 390А Обаче го няма в България иначе това е акумулатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 352 #5 Отговорено 3 Декември, 2016 (Редактирано) Привет! След 1 месец командировка заварих, че акумулатора малко се е подмокрил отгоре (Fiamm Diamond). И очето от зелено вече е между сиво и бяло (позиции: зелено-сиво-бяло). Колата е била в гараж където темп. не пада под 20 градуса. Иначе запали без проблем. Чудя се сега какво се е случило? Проблем със зареждането не съм установил, тъй като колата се кара предимно на дневни светлини (дълги на 30%) и няма голяма консумация възпрепятстваща зареждането, респективно очето винаги е било зелено. Дали акумулатора сдава багажа? Не му знам предисторията, тък като купих колата с него миналото лято. едит: Колата от профила. Редактирано 3 Декември, 2016 от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #6 Отговорено 3 Декември, 2016 До колегата NightFox - Можеш да сложиш 45 Ah и 400А, но да е японския стандарт ( JIS ), за да може да влезе на мястото си. Габаритите му са различни от на другите акумулатори. Ето тук има и оригинални акумулатори на прилични цени: http://www.coxmotorparts.co.uk/genuine-honda-civic5-door-battery-all-models19952000-p-1105.html Доставката с www.gabco.org/ ще излезе около 28 лв. До колегата boiskii - очето става сиво, бяло, когато нивото на електролита спадне под минимума. Ако акумулаторът е с капачки, развиваш и доливаш дестилирана (дейонизирана) вода. След това зареждаш с качествено зарядно до пълен заряд на акумулатора. Ако акумулаторът е "необслужваем" - постове 12 и 14 ей от тая тема: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=78472&page=1 Ползва се само дестилирана вода, никаква друга! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 352 #7 Отговорено 3 Декември, 2016 До колегата boiskii - очето става сиво, бяло, когато нивото на електролита спадне под минимума. Ако акумулаторът е с капачки, развиваш и доливаш дестилирана (дейонизирана) вода. След това зареждаш с качествено зарядно до пълен заряд на акумулатора. Ако акумулаторът е "необслужваем" - постове 12 и 14 ей от тая тема: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=78472&page=1 Ползва се само дестилирана вода, никаква друга! 1)Тези тапи от какво си ги нагодил? Дай ориентир след като вече е отработено да не се дзверим залудо: - тапи? - размер свредло? 2)След като кутията е черна и не виждаме нивото, пробиваме и мерим с неметална пръчка: - от какъв материал да е пръчката? - в този случай до какво ниво доливаме? п.п. Виждат се нещо като тапи под стикера, но не съм сигурен дали не са залепени (подобна история на Bosch S3). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #8 Отговорено 3 Декември, 2016 Тоя твоя акумулатор си е с обикновени капачки. Сваляш го. Почистваш го хубаво, развиваш капачките с голяма отвертка, внимаваш да не паднат нечистотии в клетките и пълниш с дестилирана вода. За измерване на нивото може да ползваш пластмасови или дървени пръчки. Аз ползвах нови клечки от китайски ресторант. Нямах друго под ръка... Внимавай да не натиснеш решетките на клетката! Пускаш пръчката внимателно, без да натискаш! Нивото на електролита във всяка клетка трябва да е 1.5 см над решетките. После зареди със зарядно. Като му гледам състоянието на снимката, ако това не е опръскано с вода, значи май тоя акумулатор е кипял... Което може да е от намаленото ниво на електролита, което пък води до повишаване на гъстотата му и по-лесно кипене. Виж от вътрешната страна на капачките дали има кафяво вещество. Кафявото е активната маса от положителните плочи и щом не си е на мястото, а по капачките - няма спасение... Купувай нов акумулатор. Провери си и алтернаторът дали зарежда правилно. Да не се се повредил и да презарежда акумулатора. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 352 #9 Отговорено 3 Декември, 2016 (Редактирано) Капачки има, да, обаче отгоре нямат никакви прорези за отвертка. Бая ги разчоплих с нож и отвертка докато излязат - грозна работа. Това, което казваш за кафявото по капачките - да има наличие на кафеникав отенък отвътре. Нивото беше около 0.5 до 1см под горната точка на клетките. И според мен е кипял, защото тази вода да стои 1 месец в гараж с ок. темп. 20 градуса и да не се изпари няма как да стане. Долях на око към 1-1.5см горница и вързах на лидълското зарядно. Ще го наблюдавам. При пръв признак на проблем го сменям. Почвам да се озъртам за друг, но няма да се хвърлям веднага. Оригинален ли ще е, Юаса ли...мога да си позволя да я поглезя, но нека първо да си покаже категорично, че е за смяна. Мернах напрежението преди да сваля акумулатора. Около 12.3-12.4 и пали съвсем нормално - не се мъчи. На запален двг и ПХ с/без консуматори държи 14.4V Редактирано 3 Декември, 2016 от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #10 Отговорено 4 Декември, 2016 (Редактирано) Значи както предполагах 12,3V - 12,4V в продължителен покой означават 50% - 60% зареденост на акумулатора. Това с кафявото по капачките не е добре.... Иначе всичко друго изглежда О.К. И алтернаторът зарежда супер. 14.4V е оптималното му напрежение. Все пак пробвай как зарежда след като напомпаш акумулатора! ... Имам нещо в предвид... Редактирано 4 Декември, 2016 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 352 #11 Отговорено 5 Декември, 2016 Баш след заряд не го мерих - бързах нямах време. Но днес след 2 часа престой замерих 13в. При запален на пх без консуматори (само дневни светлини) 14.6, с газ 14.65. С пуснати фарове 14.5. Това е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 352 #12 Отговорено 6 Декември, 2016 (Редактирано) Днес заварих първата изгоряла лампа на таблото (в горната част на скоростомера) и си рекох дали регулатора не е сдал, обаче мерих преди малко пак на загрял двг и стойностите не ми се виждат прекалено високи: - дневни светлини (дълги на 30%) ПХ/2000об. в диапазона 14.5-14.6; - пуснати къси ПХ/2000об. 14.4-14.5; - пуснато всичко (къси, фарове/стоп за мъгла, вентилатор, нагревател задно стъкло) при ПХ/2000об. 14.2-14.3 В сервизното според алгоритъма за диагностика регулатора е за смяна ако напрежението качва над 15.1 Може ли това да е причината за кипването на акумулатора...и изгорялата лампа или да е съвпадение? На път съм да монтирам волтметър в купето за следене на напрежението. Някой да сподели какви са стойностите при него? Искам да знам кое е нормално напрежения за този алтернатор (мицубиши), когато е изправен. Кофтито е, че този регулатор ако не се лъжа е играчка да се смени - по спомен май е едно с четкодържателя и се разпояват краищата на статора за да падне... Редактирано 6 Декември, 2016 от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #13 Отговорено 6 Декември, 2016 Моят акумулатор, също е "изкипял". Обслужваем е. Според мен, това не е кипене,а нормално излизане на течност, тъй като капачките си имат малки дупчици(вероятно отдушници) и когато електролита се плиска и изскача по малко с времето. Аз съм с Д14А4, имам монтиран волтметър и моето напрежение при включени всички консуматори, е 13,8-13,9 волта. При включени само къси, 14,2-14,3 волта, без включени консуматори, е твърдо 14,3 в. Наскоро му долях дест. вода, защото откак съм го купил, не го бях отварял (3години) и оловото на места леко беше на сухо След това, не съм го зареждал на зарядно, но върти много добре и студът не му се опъва. марката е Топла, много съм доволен, препоръчвам! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #14 Отговорено 6 Декември, 2016 (Редактирано) Ето какво имах в предвид... Щом не е 15V, значи регулаторът си е наред. 14.6V - 14.7V алтернаторът може да вдигне при вече сулфатизирал акумулатор. На такъв акумулатор вътрешното му съпротивление е голямо и от там вдига по-високо напрежение при заряд. А съответно при над 14.4V започва бурното газоотделяне с последващо кипене на електролита. При зареждане пък, това от своя страна кара "лидълското" зарядно да изключи заряда преждевременно, тъй като то следи напрежението и си превключва режимите според него. Акумулаторът вдига по-високо напрежение без да се се заредил на 100%. Ето защо продължавам да твърдя, че тези електронни играчки не могат да десулфатизират акумулатор. За целта си има други устройства. Изгорялата крушка при теб може да е съвпадение, но може да е и от по-високото напрежение в системата. Ти мериш 14.65V на газ, но задължително се получават и пикове на напрежението, които мултицетът не може да хване, но могат да изгорят крушка. И най-вече стара такава, която вече й е било време. Все пак иди на диагностика на алтернатора за твое успокоение. Или друг вариант е да сложиш за проба чисто нов акумулатор и да измериш напрежението. П.П. "Очето" стана ли зелено П.П.2. Нормалните стойности на напрежението при 2000 оборота са: 14.2V - 14.4V без консуматори. 13.6V - 13.8V с включени заедно къси, дълги и вентилатора в купето на макс. Редактирано 6 Декември, 2016 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 352 #15 Отговорено 6 Декември, 2016 (Редактирано) Очето няма промяна, между сиво и бяло е. Относно лидълското зарядно, действително то беше зациклило на 13.5-13.6 - на толкова заварих акумулатора след около 12 часа заряд и светеща индикация full. Редактирано 6 Декември, 2016 от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #16 Отговорено 6 Декември, 2016 (Редактирано) Може да не си напълнил клетките достатъчно. Затова очето не е мръднало. Долей още малко. и пак зареди със зарядното. А лидълското, като дигне 14.4V, минава в режим "поддържащ заряд" (13.6V). Но стар сулфатизирал акумулатор все още не е зареден на 100% при това положение... Редактирано 6 Декември, 2016 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 352 #17 Отговорено 7 Декември, 2016 Имам едно друго зарядно, китайче 4А. Пак се води автоматично със скала, но не е толкова умно като лидълското. Ще пробвам и с него уикенда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Венцо 496 #18 Отговорено 7 Декември, 2016 Varta Blue Dynamic Asia 45 Ah , карам с такъв вече 7 година и чак сега почна да сдава багажа леко като стана по студено, може и до късмет да е, но съм много доволен, следващия ще е пак Варта на 100% Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове