Jump to content
SuSaMeCa

Civic 5gen RTSI

Recommended Posts

Здравейте и от мен. Наскоро си взехме посочената хонда, мотора е D16Z7, 93-та година е и си има всичко. Имам един въпрос за нея обаче... Който е запознат с модела знае, че е 4х4 и въпроса се състои в това. Може ли да се кара само на предно или постоянно си е зацепено. И как се спира и пуска. Питам поради причината, че когато се запали свети лампичката за 4х4 и като натиснеш спирачката щрака и си тръгва на 4х4. Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би имаш някакъв проблем с абс датчика , който на практика има роля за включване на задната ос . Стандартно задното се задейства само при превъртане на предните колела и не е зацепено постоянно .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АБС-а няма нищо общо , принципно двупомповата система е елементарна(и всъщност не толкова) , предните колелета са вързани към едната помпа в задния диф , а задните към другата пак в задния диф , и двете помпи си правят едно и също налягане когато съответната група колелета се върти с същите обороти на другата група. Едва когато някой от колелетата прави повече обороти - една от двете помпи прави по-голяма налягане което минава през един клапан , прави още един куп неща и накрая заклучва многодисковия съединител - кратко и ясно:) Друг е въпроса ако Intrac-а е със стария тип 4wd система , тоест тази на Вагона :) , там нещата са малко по различни . Няма да се впускам и обяснявам и за него , накратко ако нямаш някой доста дърт модел 4wd система (дърт разбирай 84-87 ) където можеше с копче да се включва и изключва системата , то няма как да я изключиш :) Освен ако не премахнеш някой друг чарк от колата ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, благодаря!

Редактирано от SuSaMeCa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...една от двете помпи прави по-голяма налягане което минава през един клапан , прави още един куп неща и накрая заклучва многодисковия съединител ...

А само теоретично: .... има опция при която да се симулира или по скоро да се накара принудително този клапан да седи постоянно отворен, така че системата да е винаги активна и задните колела да са постоянно зацепени! Питам от чисто любопитство :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно толкова теоретично лесно може да се накара да е постоянно зацепено , даже без да се отваря дифа :) Слагаш по-големи гуми примерно:) От там следват кофти неща обаче. Пример: Течноста вирва температурата и сработва датчика дето следи тая температура който пък бута обратно тоя клапан и хайде пак сме 2wd , да ама тъй като сме с други гуми налягането пак о бута и става тя една :) И ред други неща , заради който тази система в тоя си вариант не е препоръчително да е постоянно зацепена . Ако живо те интересува как да го направиш да стартира като ево и да копае с 4-те като ево :) Има достатъчно варианти , стига да ти се сипват парички в такъв тип кола :) Мене ми се сипват и скоро ще тръгвам с 4-те ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теоретично и на практика това е възможно и такава RTSI-ка има , че и съм я карал ;) Бившата такава на Емо(1net) е тя и споменах АБС датчиците защото , за да е зацепена постоянно и отзад светят АБС датчиците на таблото съответно и тези , че е зацепено 4х4-то . Как точно го е направил не знам , толкова компетентен не съм , но е факт че не е нещо особено сложно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам намерение да навлизам в спорове , обаче едно трябва да е ясно , АБС-а няма НИЩО ОБЩО - това че при Емо е светел е друг въпрос(Пък ако греша , покаже ми къде точно го пише в упътването !!!) ;) Ако не ми вярваш има сервизно упътване с достатъчно изписано :) И да както казах и аз("Точно толкова теоретично лесно може да се накара да е постоянно зацепено , даже без да се отваря дифа") , лесно е да се направи , но това зависи само от целите които се поставят , и не на заден план начина по който ще се използва колата :) Щото ако нямаш преден и заден щпер си е ташак дори и да е зацепено задното.

Редактирано от GeFi's Garage

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:eat::offtopic:Я някой да се опита пак да обясни проблема. Щото нещо или все едно не карам такава кола или все едно чета списание "Burda".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...една от двете помпи прави по-голяма налягане което минава през един клапан , прави още един куп неща и накрая заклучва многодисковия съединител ...

А само теоретично: .... има опция при която да се симулира или по скоро да се накара принудително този клапан да седи постоянно отворен, така че системата да е винаги активна и задните колела да са постоянно зацепени! Питам от чисто любопитство :)/>
Ако съм разбрал правилно обяснението, за да е включен задния мост само трябва да се смени многодисковия съединител с такъв, който е зацепен постоянно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...