yanko_b 0 #1 Публикувано 23 Януари, 2013 Колеги мога ли по някакав начин да си оправя сам калника.Какви са методите и техниките за това?Ударен е и е свит не е много ,но много ме дразни.Мисля ,че може да се върне ламарината до някаква степен,как да стане без да е оризеля колата повече? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Player101 383 #2 Отговорено 23 Януари, 2013 Тенекеджийството е "тънка" работа.... сложи все пак една снимка на калника. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
djoro 37 #3 Отговорено 23 Януари, 2013 Ако не си хващал чука до сега по добре не се пробвай да не стане по лошо , мое не ангажиращо мнение /> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #4 Отговорено 24 Януари, 2013 Ами по-лошо няма как да стане...така и така е за нов по-добре да види че не е за всеки работата вчера си купих гумен чук и чакам да изгрее слънце за да го започна от това което съм разбрал аз от тенекеджииство: сваляш при нужда детайла и започваш да чукаш леко по най-далечната точка на удареното като се приближаваш постепенно към удареното няма перфектно изчукване...трябва кит 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #5 Отговорено 24 Януари, 2013 И кат го свалиш чукаш колко чукаш качваш на колата и оп изненада .От калник за 5та хеч калник за калибра :lol:/> .Хора верваите ми ако не сте се занимавали не пипайте ! Ял съм години хлеб от тая работа .http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=59345&st=0&p=1057199955&fromsearch=1entry1057199955 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #6 Отговорено 2 Февруари, 2013 Нека да се пробва момчето бре еееееееее,ако не пробва няма да знае че не е за него тая работа!!! После ще си купи калник и всичко ще си дойде на мястото. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #7 Отговорено 2 Февруари, 2013 Ако не си се занимавал, се занимавай за да стане.Това от типа "Не пипай като не разбираш и тн.." са много готини приказки и ужасно много поощряват човека написал темата.Тънка , тънка , колко да е тънка тази работа ? Хора с 5ти клас образование боядисват коли а и не знам да се изисква висше образование все още за професията "бояджия".Ако имаш нужното помещение и инструменти ти трябва чисто и просто практика. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #8 Отговорено 4 Февруари, 2013 Преди всичко умения колега,а с практиката се усъваршенстват! Вишистите в българия на 90 процента карат такситата по улиците,не работят като автобояджий или тенекеджий. А отворените на думи като тебе на практика най-вероятно нищо не могат,но за акъл сте първи дааааааааа!!! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #9 Отговорено 7 Февруари, 2013 на мен просто ми харесва АЗ да си пипам колата а не някой си аа и ми е ясно майсторлък трябва много по дебело излиза сам да си го направиш- в това съм сигурен така че не си мислете че някои хора спестяват пари от ходене на майстори във варна е много гадно времето иначе до сега да съм се хванал .. и ще правя снимки може да го оправя може и не ама поне някакви идеи и съвети мога да дам.. имам въпрос към майсторите кита за колко време съхне приблизително при тези температури...и понеже нямам 2ра кола и тази не я спирам има ли проблем че ще я карам китосана и не достатъчно изсъхнала -за кита имам предвид под проблем удара ми е отпред до мигача калника Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
-Kris- 14 #10 Отговорено 7 Февруари, 2013 И аз идея си нямах от тенекии, но си взех един гумен чук, свалих калника и лека по-лека го поизправих. След това кит, шкурене и спрей. За първо време , и по-отдалечко изглеждаше перфектен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #11 Отговорено 8 Февруари, 2013 всичко съм си вземал време нямам аз и място..завися дъжда Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #12 Отговорено 8 Февруари, 2013 Я даите снимки на творенията си Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
-Kris- 14 #13 Отговорено 9 Февруари, 2013 представи си калник, тъмно сив ... е те това е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #14 Отговорено 9 Февруари, 2013 Абе аз си ги представям ама ..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #15 Отговорено 11 Февруари, 2013 Uploaded with ImageShack.us е това го почвам днес ама никой не каза ако карам колата докато не е изсъхнал кита какво става ииии горе долу колко трябва да е топло за да изсъхне по бързичко Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #16 Отговорено 11 Февруари, 2013 20 min. - 20gr.c. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #17 Отговорено 11 Февруари, 2013 добре фена е хелпър...фене я кажи ми какво става ако е без втвърдител кита? бавното съхнене е едно на ръка..ами друго? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
-Kris- 14 #18 Отговорено 11 Февруари, 2013 (Редактирано) Нищо му няма на калника, с малко чукане ще заблести. Без втвърдител едва ли ще се се получи. Редактирано 11 Февруари, 2013 от -Kris- Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #19 Отговорено 11 Февруари, 2013 добре фена е хелпър...фене я кажи ми какво става ако е без втвърдител кита? бавното съхнене е едно на ръка..ами друго?Няма да се удърви не си го помисляи . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #20 Отговорено 11 Февруари, 2013 попадение..1пръст кит изненада ноо шкурката е едра Uploaded with ImageShack.us утре снимки на намазаното че 2 часа чаках още меко Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
djoro 37 #21 Отговорено 12 Февруари, 2013 Uploaded with ImageShack.us Там където е имало кит ,ще има повечко кит . А иначе по темата без вкоравител :lol:/> или с малко след време кита се нацепва . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
-Kris- 14 #22 Отговорено 12 Февруари, 2013 попадение..1пръст кит изненада :)/> ноо шкурката е едра :D/> Uploaded with ImageShack.us утре снимки на намазаното че 2 часа чаках още меко :)/> Значи не си сложил достатъчно втвърдител, моя кит изсъхваше доста по-бързо. Ще стане иначе, няма къде да иде Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #23 Отговорено 13 Февруари, 2013 Така като е на снимка не го ктваи имаш да исправяш още .И го сложи на колата ,да не стане верно калибра с раздувки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #24 Отговорено 14 Февруари, 2013 Изпънах го още ама работата не ми позволява денем да се занимавам с колата та по въпроса за китосване без втвърдител- изгубен 1ден в чакане да изсъхне иии когато започне да се шкури става на пластелин сега ударих 3 ръце кит довечера след работа загкаждам за последно и ще снимам да си призная най-трудно е да се направи веждата на калника Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #25 Отговорено 14 Февруари, 2013 А някой да ми каже къде продават само втвърдител защото ми се циганеят по магазините...за кутия 300грама и за кутия 500грама дават една миниатюрна тубичка която едва стига за малката кутия Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #26 Отговорено 14 Февруари, 2013 Френд харесвами че си инат и имаш мерак .Ма няма да стане нищо. Не се обиждаи градивна критика :P/> ,Да те дразна да се постараеш повече. Тоя кит дет си го зел не хубаФ ,друго една туба втв. стига идеално за кутийката. Вземи си алуминиев кит и деистваи с него . И с кои номера шкурки обработваш етапно. Казах ти качи го на колата !!!/> П.п на гол метал винаги слагам основа влакнест на боди ,само тои е хубав . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
no1else 162 #27 Отговорено 14 Февруари, 2013 Колега кита който си взел става, но за грубо китване. Колегата ти е казал по горе...първо е хубаво да сложиш от кита на Боди който е в зелена кутиийка и има стъковлакна в него. После е на ред тоя твоя който имаш за грубото китване и шлайфане. После ти трябва бялата кутия с фин кит за малките трапчинки които остават. После се пръска шприц, а ти нямаш инструменти, после се шлайфа с водна шкурка (която ако някой "вишист" не ти каже да капнеш малко веро във водата може да ти скъса нервите) и тн. Боята ти е металик до колкото се вижда от снимките и спрей без лак отгоре няма седи добре и много ще си личи. Отделно че аз бих шлайфал с трупче конкретният удар и тн. Колегата който се беше изпляскал че било проста работа да заповяда да се тества. А след като подготви детайла бих желал да го видя как ще удари 3 ръце и после и лака без да утече нещо. Аман от професори. Ако беше толкова лесно нямаще да се заплаща толкова добре тази работа.ПС: Една тубичка втвърдител си стига чудесно за кутията за която я дават. Ако слагаш по-малко --> не втвърдява, ако слагаш повече пак не е ок. Идеята е като проключиш калника да е не само гладък, но и равен ползвай равно трупче като шлайфаш и не натискай, за да не удълбаеш канала в основата на веждата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #28 Отговорено 15 Февруари, 2013 фене ти си като онези даскали в училище пиша ти 2ка за стимул та след малко го слагам на колата защото мисля че нещо ми се губи не го правя на инат ,а с цел да се образовам малко ,пък и ми харесва да се занимавам сам иначе шкуря с 510 после 800 и вече следващият номер е под въпрос не използвам дървено трупче ,а една едно такова дето се продава в магазините удобно за хващане и закрепяне на шкурка и отдолу е меко не му знам името а за боята колегата от горния пост да не се притеснява а да пръскам с вода постоянно даже май прекалявам и във водата има 5-6капки веро не съм баш вчерашен просто искам да се знае че го правя с цел да се образовам малко... един здрав прав калник струва 40-50лв ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
no1else 162 #29 Отговорено 15 Февруари, 2013 Ти си мазохист бе колега кита който ползваш се шкури с 120/150/180. Шкурките с номера от 600 и нагоре са за водно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #30 Отговорено 15 Февруари, 2013 блутута на компютъра не работи нещо снимки по-късно има 1място от което трябва да взема стабилно кит и една място където трябва да добавя лично аз съм доволен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #31 Отговорено 18 Февруари, 2013 (Редактирано) Uploaded with ImageShack.us ефекта не е уау ама на този етап ми харесва повече от преди скоро ще взема стъклен кит и ще мажа като е върху колата ако е топло времето разбира се че се поболях и понеже за 1ви път свалям и качвам калник..видях че има едни белези по които трябва да се намести калника ама не им повярвах особено много и сега трябва да го дръпна малко напред към фаровете че става май голямо разминаване Редактирано 18 Февруари, 2013 от TEHKO Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #32 Отговорено 18 Февруари, 2013 На този етап имаш да търкаш още . Овала на миглата си го по прикарал .при бронята имаш да оформяш и над гумата .Писах ти имаш да исправяш калника още .П.п не ти правя забележка а ти давам съвет. и запомни от мен никога няма да "излезе" само на кривото има и на зад ,мазал си кит само там дет беше почистил преди .разгледаи малко и тук http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=59345&st=0&p=1057199955&fromsearch=1entry1057199955 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LsD 2 #33 Отговорено 19 Февруари, 2013 Колега на тази настилка каквато и боя да сложиш ще изглежда ужасно....имаш много да шкуриш този кит както си го намацал трябва да стане като огледало .... и като съвет напръскай го със шприц кит след като ошкуриш кита идеално ... и го мини на водни шкурки докато пак стане като огледало.....и чак тогава може да пръскаш боя !!!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #34 Отговорено 21 Февруари, 2013 Uploaded with ImageShack.us ефекта не е уау ама на този етап ми харесва повече от преди скоро ще взема стъклен кит и ще мажа като е върху колата ако е топло времето разбира се че се поболях и понеже за 1ви път свалям и качвам калник..видях че има едни белези по които трябва да се намести калника ама не им повярвах особено много и сега трябва да го дръпна малко напред към фаровете че става май голямо разминаване :)/> УЖАСССССССС......и да не вземеш да търкаш кита на водно ей!!! Нека да е криво и да си личи какво си правил но не го търкай на вода преди да го шприцоваш,защото след много кратко време ще го правиш пак.Кита е хисдроскопичен и поема влагата до ламарината и ако ти се вижда изсъхнал от горе то от долу е мокър и след запечатването със шприц и боя след време става като крастава жаба....на мехури от водата която е от долу!И тръгва ръжда от долу която ще видш много по-късно когато свалиш кита за да го правиш пак! А бе хора,що се занимавате с неща за които няма кой да ви научи???? 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #35 Отговорено 21 Февруари, 2013 щях да ти цъкам + ама се отказах занимавам се защото искам кита няма да го свалям да го правя наново правя си мои си опити - няма да изям хляба на никой от вас интересно ми е защо на автобояджийските темички всеки майстор вдига въстание,а на темите там къде се пипат електроники и железата по мотора майсторите ги няма ами само полезни съвети 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #36 Отговорено 21 Февруари, 2013 УЖАСССССССС......и да не вземеш да търкаш кита на водно ей!!!/>/> Нека да е криво и да си личи какво си правил но не го търкай на вода преди да го шприцоваш,защото след много кратко време ще го правиш пак.Кита е хисдроскопичен и поема влагата до ламарината и ако ти се вижда изсъхнал от горе то от долу е мокър и след запечатването със шприц и боя след време става като крастава жаба....на мехури от водата която е от долу!И тръгва ръжда от долу която ще видш много по-късно когато свалиш кита за да го правиш пак! А бе хора,що се занимавате с неща за които няма кой да ви научи????Ужасссссссссс що глупости написа тебе кои те научи ? Ела да ми видиш акорда кърпен след 4 години дали се е надул а преди шприц е минаван целия на водна 400 :blink:/> .И не е само тя по форумните пътища се движат доста коли дет съм направил по тоя начин па още не са пъпчасали :lol:/> .Има мерак човека учисе .Занаят се учи и с гледане и с практика ма и с мерак.П.п а ми кажи на сухо как ще занулиш границите на шприц и боя .И как ще шприцваш върху прахта и пълните с прах шупли ?Не ми обясняваи че има как щот след година се жижда ;)/> 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #37 Отговорено 21 Февруари, 2013 евала изцяло и само с водна шкурка и много вода съм шкурил..терасата е станала като кални бани а колата вече е на 1ръка боя утре ще я дозавърша лак и ще снимам стига да не вали офкорс ефекта не е поразителен ама не е както преди и на мен така си ми харесва поне разбрах някои неща тъпото е че зашкурих и другия калник и на мерих следи от китосване и по него.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #38 Отговорено 22 Февруари, 2013 УЖАСССССССС......и да не вземеш да търкаш кита на водно ей!!!/>/>/> Нека да е криво и да си личи какво си правил но не го търкай на вода преди да го шприцоваш,защото след много кратко време ще го правиш пак.Кита е хисдроскопичен и поема влагата до ламарината и ако ти се вижда изсъхнал от горе то от долу е мокър и след запечатването със шприц и боя след време става като крастава жаба....на мехури от водата която е от долу!И тръгва ръжда от долу която ще видш много по-късно когато свалиш кита за да го правиш пак! А бе хора,що се занимавате с неща за които няма кой да ви научи????Ужасссссссссс що глупости написа тебе кои те научи ? Ела да ми видиш акорда кърпен след 4 години дали се е надул а преди шприц е минаван целия на водна 400 :blink:/>/> .И не е само тя по форумните пътища се движат доста коли дет съм направил по тоя начин па още не са пъпчасали :lol:/>/> .Има мерак човека учисе .Занаят се учи и с гледане и с практика ма и с мерак.П.п а ми кажи на сухо как ще занулиш границите на шприц и боя .И как ще шприцваш върху прахта и пълните с прах шупли ?Не ми обясняваи че има как щот след година се жижда ;)/>/>Споделих,че не трябва да се търка кита на вода.За шприца нищо не съм казал и ако можеш да четеш ще видиш сам.А за прахта от шуплите на кита ила един уред наречен компресор и пистолет за въздух,ако знаеш какво е това ще разбереш как се маха прахта от шуплите! Ама вие там сте много отворени и акъл няма да ви даваме вече,пък за хубавата работа на националната можеш да сложеш твоята до моята кола и да обменим малко опит!!! Поздрави на всички и без лоши чувства!!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #39 Отговорено 22 Февруари, 2013 Oу с наи голямо удоволствие я слагам една до друга/белата перла / е така как си е боядисана без пастиране без нищо .Не влагам лоши чувства и аз ма пак ти пиша кита преди шприц го минавам на водна а преди шприц е минаван целия на водна 400 Не влагам лоши чувства .Ма кои сме ние дет акъл не моо ни давате! ? Що е то компресор и имали почва то у нас ? Не бързаи така има си начин Те ти една даже се вижда че е измита преди шприц / с вода / не с компресор http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=51276&st=0&p=451457&fromsearch=1&&do=findComment&comment=451457 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zion honda 1 #40 Отговорено 20 Май, 2013 Ако не си се занимавал, се занимавай за да стане.Това от типа "Не пипай като не разбираш и тн.." са много готини приказки и ужасно много поощряват човека написал темата.Тънка , тънка , колко да е тънка тази работа ? Хора с 5ти клас образование боядисват коли а и не знам да се изисква висше образование все още за професията "бояджия".Ако имаш нужното помещение и инструменти ти трябва чисто и просто практика.Хората со 5ти клас ?-колега ти видял ли си такава боядисвана кола?Аз съм от Македония и честно да ти кажа в цял град има само един бояджия който има перфектен усет за да бронята,капака...той ги прави да са като огледални-като от салона.Карах Шевролет Спарк(като таксиджия) и имаше много слаба броня а когато малко само я ударих и видях че е пропаднала(като фудболна топка) това се исправя много лесно-само ще я мушнеш ръката от вътрешната страна и ще употребиш сила,накрая ще се зарадваш от резултата(казвам го от опит);)/> поздрави и успех. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове