Jump to content
honda_lv

Проблем с IACV

Recommended Posts

Здравейте колеги, преди известно време си почистих IACV-то на моя Civic 5gen 1.5 пълна инжекция инсталация на 1.3 блок. Та след почистване на въпросното IACV, тъй като компютъра го вдигаше като грешка, следваха много настройки и глупости заради който не можах да обърна внимание на един проблем, който най-накрая започна да ми прави впечатление. Така проблема се изразява в следното, когато колата е на 1 място и на бензин и на газ съм настройл перфектни за мен обороти (на бензин около 850, на газ около 800 с включени консуматори), но когато карам колата и в движение освободя от скорост, колата ми държи оборотите на 1500 до момента на самото спиране, независимо с каква скорост се движа, 1500 твърдо ги залепва и това си е тя. Предположих, че може да е от друго, но не се оказаха прав. Първо опитах да махна накрайника на тръбата за въздуха, който дърпа от под десния калник и да започне да не тегли насрещен въздух, но ефект нямаше, колата си остана в същите стойности (тествах и на бензин и на газ) и пак същото. В крайна сметка откачих буксата на IACV-то и оборотите се снижиха, не само на едно място, ами и като пусна педала на газта и освободя от скорост в движение си остават идентични(в смисъл около 400 на място, толкова и в движение при освобождаване от скорост и пускане на газта). Сега и важния въпрос на какво може да се дължи това и предполагам е излишно да питам нормално ли е, защото ми се струва крайно ненормално :D/>/> Благодаря предварително :)/>/> (подозирам, че ще чуя мнения че е нормално но според мен не е нормално цели 600 оборота да качва нагоре и на бензин и на газ)

Редактирано от honda_lv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и аз бъркам подредбата на буквите на тва животно ама така до сега не ги бях нареждал :D/> Сигурно си е пътник, ако можеш намери от друга кола такова за проба :)/>п.п. баси то настина така се казвало :) никога няма да го запомня :D

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама интересното е, че като спра на едно място оборотите са едни, а в движение други, тоест аз си го обеснявам, че нещо казва на клапана да се отвори когато колата не е спряла на място, а се движи. От клапана ли ще е грешката, че отваря повече или от компютъра който го управлява или от датчика който казва на компютъра колко да го отвори?

Редактирано от honda_lv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами щи кажа :)/> наи лесно го откачи и караи да видиш че пак ще е същото като сега, в движение е едно, на място друго, щото в движение малко или много дори да си откачил въздуховода както маи спомена да не влиза насрещен въздух, пак си има някво налягане от въздушните струи под капака, и моторчето кат не бачка се отразява на оборотите. Няма датчик които да го контролира, единствено компа го контролира съответно съобразяваики се с инфото от датчиците от мотора. Можеш и друг тест да направиш, както си бачка е така на 1500 оборота, даи газ 2-3000-3500 оборота и задръж за малко така, през тва време дръпни буксата на Моторчето и пусни газта ако колата изгасне начи бачка :)/> ако пак остане на онея 1500 дет ти залепва значи не бачка :)/> А защо си писал че проблема е след почистване, преди тва бачкаше ли си нормално? А бре момко огледал ли си всички маркучлета да не смуче от някъде въздух?Себулба не мога му хвана днеска шегата :D/> я перефразираи моля какво е VSS :)/>

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи като откача буксата на IACV-то и колата работи на около 300-400 оборота на място и в движение когато пусна газта и освободя от скорост пак пада на 300-400 без значение с каква скорост се движа. Точно за това предположих че нещо кара IACV-то да се отваря когато колата не е на място и чак като спра на едно място, чак тогава оборотите слизат до нормалните на празен ход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, не знам кво да те посъветвам, що не откачиш акумулатора за 10 тина минути после да я запалиш на бензин да поработи малко на място и след тва да я покараш на бензин. Да не би нещо да му се е омазала адаптацията, макар че не съм сигурен до колко тоя комп е интелигентен и самоадаптивен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що шега?!? VEHICLE SPEED SENSOR, свързан с компа и така.Не търсиш Слави, не търсиш! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре забелязвам че този сензор е някъде в трансмисията (или се бъркам) но е със зъбно колело някакъв... Какво точно трябва да се случи с него и по какъв начин, да се коригира ли нещо, да се смени ли, да се поправи ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...предположих че нещо кара IACV-то да се отваря когато колата не е на място и чак като спра на едно място, чак тогава оборотите слизат до нормалните на празен ход.

Много си прав. Това нещо е компа. Взимайки инфо от VSS(че колата се движи) умишлено поддържа 1500об/мин. Още преди 3-4-5 години 1net беше писал по въпроса.Или с други думи, колата си ти е наред - точно така трябва да бъде.И не, не откачай VSS-a, компа ще влезе в авариен режим.
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С две думи му казваш че колата му е на ред да държи 1500 оборота по инерция :) е няма как да ме убедиш :) още повече че до скоро не е била така :)

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Живеем в свободна страна, имаш правото да вярваш във всичко, в което пожелаеш - аз не се опитвам да убеждавам никого.

 

...още повече че до скоро не е била така

 

Не забелязвам колегата да е споменавал, че до скоро не е била така - по-скоро, че наскоро е обърнал внимание, на този "проблем".

 

Проверка, на компа за грешки веднага ще покаже, че VSS работи коректно. Самият факт, че и при 3км/ч, оборотите са 1500, а при 0км/ч падат на idle показва, че компа е този който ги изисква тези обороти.

 

Струва ми се забравяте, че системата е closed loop. Пример - в движение на свободна, компа иска да поддържа 1500об/мин, подава сигнал на IACV да ги вдигне(щото са примерно 800), но вие сте разкачили буксата - и да иска не може да ги вдигне. Компа следи оборотите, "вижда" че са 800 и пак подава сигнал на IACV да отвори още - ама вие сте го разкачили. Много ясно че няма да се вдигнат.

Искам само да си зададете въпроса(без да ми отговаряте), при движение, с примерно 70км/ч, на свободна, решавате да включите, да кажем 5-та. При кои обороти на мотора (800 или 1500), включването ще стане по-бързо, лесно и безпроблемно? Публикувано изображение

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все ще включи на 5 та :)/> ама що за кола е това, и верно ли има такава умишлено измислена да държи 1500 оборота в движение по инерция, ако е така то наистина сефте чувам за това нещо. Някои друг да потвърди че неговата държи 1500 в движение? Я колегата да каже как е било преди. Но ако наистина има нещо такова измислено, то сефте чувам и въобще не го искам при моите коли :)/> На мен къв ми е проблема да включа 5 та с 750 оборота от празен ход :)/> никъв :)/> тва да не е газка да трябва да и подавам междинна газ :)/>П.п. Звучиш много убедително ама няма да ти се вържа, тва ще да е някоя Габровска шега :)

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И понеже Себулба каза да чета, за да не се изказвам неподготвен ето чета :)/> Въпросната система Closed Loop не е нищо повече от системата на всяка една спартанска кола от 90 те години докоснала се до инжекцияона :)/>

 

In closed loop operation the ECU uses one or more oxygen sensors as a feedback loop in order to adjust the fuel mixture. This gives the name ‘closed loop’ from the closed feedback loop. The ECU won’t run in a closed feedback loop all the time, so ‘open loop’ is used to describe the operation of the ECU when the mixture is not being adjusted in this way (usually when the engine is cold or when running under high load).

 

In closed loop operation the ECU uses the oxygen sensor to tell if the fuel mixture is rich or lean. However, due to the characteristics of the oxygen sensor it can’t tell exactly how rich or lean, it only knows that the mixture is richer or leaner than optimum. The ECU will enrich the mixture if the oxygen sensor shows that the mixture is lean, and lean the mixture if it looks rich. The result of this is that the mixture will swing back and forward around the stoichiometric point.

 

така че не виждам какво толкова извънземна е че да се държи като такава и да кара мотора по инерция да държи 1500 оборота, за мен има проблем. Готов съм съответно и да призная че не съм прав ако някои ме убеди в обратното :)/>

Редактирано от Слави CR-V
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слави, не само горивната система може да е closed loop. В случая става въпрос за --> датчик за обороти на двигателя -->инфо от него в компа-->компа казва на изпълнителния механизъм IACV, да се отвори(щото оборотите са ниски)--> датчика за обороти показва, че са стигнали желаната от компа стойност--> компа спира/намаля подавания сигнал към IACV. Системата се саморегулира. Стои в това състояние, докато не настъпи промяна(падат оборотите) --> после всичко започва отначало(loop), докато пак настъпи равновесие.В зависимост, обаче, от получените от VSS данни, компа има зададени различни обороти, към които да се придържа. В движение са едни, в покой - други.Изключвайки IACV един вид "отрязвате ръцете"(изпълнителния механизъм ) на компа. Тогава единствените източници на въздух, за двг остават открехнатия дросел и байпаса на дросела/месинговия винт за регулиране на минимални обороти. Ако приемем, че не натискаш газта и двете са константа-->оборотите не мърдат, без значение дали си в движение или не.

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакаи сега, не говорим за изключване на регулатора на обороти, тва беше само с цел да се диагностицира тои бачка ли или не, явно работи, ясно е че без него компа няма как да оправи оборотите. Аз знам каква е целта на компа да запази оборотите, и как го прави, но не знам кому е нужно по инерция да са 1500. Не съм чул, не съм и видял, която и да е марка, та дори и хонда това нещо да е зададено заводски така, та компа да гони 1500 при движение на колата отчетено от ВСС сензора. Нали в това ме убеждаваш че е нормално да държи 1500 по инерция? За мен не е нормално една кола в движение или не ако всичко и е на ред трябва да си държи нормалните за празен ход обороти, не съм ли прав?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пффф пак ми избяга времето за редакция за секунди :)Към автора на темата:

Така проблема се изразява в следното, когато колата е на 1 място и на бензин и на газ съм настройл перфектни за мен обороти (на бензин около 850, на газ около 800 с включени консуматори), но когато карам колата и в движение освободя от скорост, колата ми държи оборотите на 1500 до момента на самото спиране, независимо с каква скорост се движа, 1500 твърдо ги залепва и това си е тя

Искам да ми кажеш как ги настроиваш тея обороти при положение че квото и да пипаш компа си гони неговите примерно 850, ти къде пипаш за да настроиваш, да не би големия винт пред регулатора на обороти ?При мен на ланчата го имаше този ефект но само на газ, бях бая отпуснал пружината на клапата за ниско налягане и по инерция държеше 1300-1400 като спре се оправяше, ама пипнах малко изпарителя и се оправи, но ти казваш че и на бензин е така, или пак не съм разбрал и само на газ е така ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе до сега съм карал над 100 коли и никоя не държи 1500 оборота във движение :) сигурно всички са били счупени :) хаха :blink:

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се сещам за няколко хонди, работещи точно по този начин и за повечко неработещи по този начин. Това, че не сте се сблъсквали с такава, трябва ли да значи че не съществува?

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми да де, ако съществуват кажи кои са, модел хонда, кубици, пък ако знаеш и кои двигател наЙ-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на това мнение :) кажи модел и двигател аз ще проверя ако е така ще се извиня, но за мене това е проблем :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста доста коментари и сега ще ви оборя всичките защото нещата съвсем взеха връх. Може и аз да съм в грешка, но ако е така поправете ме. Значи въпросната настройка я направих от винтчето намиращо се под пружината на дросела, което определя крайната точка на затварянето му. Регулирах го от там, защото покрай дросела след почистването се отвориха луфтове и тези луфтове както се сещате доставят допълнително количество въздух на колата. Но да се върнем на главната тема, преди малко откачих дебитомера, нещата си останаха същите => проблема не е в него. След това потърсих въпросния SSV и го открих(надявам се това да е той, стърчащ нагоре от скоростната кутия с 2 жици на него и облечен в гумен маншон) Проследих му кабела и го изключих от буксата и познайте какво :D Сигурно се сещате - промяна отново нямаше.... :D Тази странна кола за пореден път ме вкарва в сериозно мислене и търсене и губене на време и много сериозно започвам да вдигам ръце от нея...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай да го видим този дебитомер :)А за винта под пружината на дросела преди време ми бяха споленали ирзично там да не се бара. И ми е много интересно как от почистване са се отворили луфтове :blink:

Редактирано от jamo
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста доста коментари и сега ще ви оборя всичките защото нещата съвсем взеха връх. Може и аз да съм в грешка, но ако е така поправете ме. Значи въпросната настройка я направих от винтчето намиращо се под пружината на дросела, което определя крайната точка на затварянето му. Регулирах го от там, защото покрай дросела след почистването се отвориха луфтове и тези луфтове както се сещате доставят допълнително количество въздух на колата. Но да се върнем на главната тема, преди малко откачих дебитомера, нещата си останаха същите => проблема не е в него. След това потърсих въпросния SSV и го открих(надявам се това да е той, стърчащ нагоре от скоростната кутия с 2 жици на него и облечен в гумен маншон) Проследих му кабела и го изключих от буксата и познайте какво :D/>/>/> Сигурно се сещате - промяна отново нямаше.... :D/>/>/> Тази странна кола за пореден път ме вкарва в сериозно мислене и търсене и губене на време и много сериозно започвам да вдигам ръце от нея...

Маани дебитомера! :P/> От ВСС-а идва грешна информация до компютъра, затова държи 1500 в движение, а това, дето си изключил е нещо друго!http://techauto.awardspace.com/vss.html Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай да го видим този дебитомер :)/>/>А за винта под пружината на дросела преди време ми бяха споленали ирзично там да не се бара. И ми е много интересно как от почистване са се отворили луфтове :blink:/>/>

Под дебитомер имам впредвид мапа, който е върху дросела...Луфтове се отварят, защото около паричката се беше насъбрало огромно количество нагар и когато го почистих от там да не повярваш започна да проблесва светлина :) Редактирано от honda_lv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е там "от винтчето намиращо се под пружината на дросела"не е трябвало да пипаш,не случайно е мацнато с боя.Дебитомер нямаш ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Маани дебитомера! :P/>/> От ВСС-а идва грешна информация до компютъра, затова държи 1500 в движение, а това, дето си изключил е нещо друго!http://techauto.awardspace.com/vss.html
Прав си, изключил съм друго нещо :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва винтче наистина не е трябвало да пипаш, сега ако можеш да си го върнеш както е било ще е добре ама едва ли. Но! развии го да се затвори хубаво клапата, след това леко подаваи газ с ръката и си дръж ухото много близо до клапата ще чуеш едно леко цъкване, тва е ключето в TPS-a което казва на компа че педала не е пуснат и е подадена газ, щом цъкне тва ключе компа веднага вдига обороти (тва го правиш на загасена кола и на тихо място за да чуваш). Та като чуеш цъкането отпусни да го чуеш пак как изключва и тогава навии винтчето до там че като помръдне клапата с 1 мм да чуеш тва цъкване, като я пуснеш до краи пак да го чуеш. Е така поне е на всичко останали коли които съм имал :)/>/> не вярвам тук да е по различно. А тва дет си откачил на кутията с двете жици е датчика за задна скорост сигурно :)/>/>Себулба... ти сигурен ли си че тоя сензор не го има само при тея дет имат автопилот, аз много се съмнявам тоя сивик 5 да има такъв сензор, даже почти съм сигурен че няма, а ако има пък съм сигурен че ще ме убедиш че има още с следващия пост :)/>

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Себулба... ти сигурен ли си че тоя сензор не го има само при тея дет имат автопилот, аз много се съмнявам тоя сивик 5 да има такъв сензор, даже почти съм сигурен че няма, а ако има пък съм сигурен че ще ме убедиш че има още с следващия пост :)/>/>Петата генерация е с електрически километраж и от там взима данните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен когато колата не е напълно загряла .. ( термостата не отвори ) държи около 1500 оборота после се нормализират .. но наиситина по инерция когато я пусна седят около 1200-1500 а когато спра ... стават около 800-900 и на газ и на бензин .. Хонда сивик хеч 99г 1.4is ( d14z2 ) нядавам се съм бил полезен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих го датчика и го изключих, утре ще направиме тест като отивам на лекции. Имам един малко тъп въпрос, дали е възможно заради изменение в показанията на този датчик да се получава този ефект и също така дали е възможно заради него да се повиши разхода на колата. В смисъл като казах, че преди го нямаше този проблем, беше защото IACV-то беше задръстено и вдигаше грешка за него. Сега след почистването така се промениха нещата. Та и преди и сега колата ми дава стабилен разход на газ, между 12-14 на 100 градско, като рядко попадам в големи задръствания. Знам, че зимата трябва да е по-голям, но и лятото съм се срещал с този проблем. Мислех, че е от компютъра, тъй като беше d15z3 и вдигаше доста грешки, като се започне от ламбдата. Смених го с чипнато еку с параметри за d15b2 пълна инжекция, но разхода мисля че не се е променил особено... Смених изпарителя и пак същото. Доста неща вече съм проверил и направо вече започвам да си мисля, че просто това си и е нормалния разход на тази кола, което никак не ме устройва, защото не върви толкова, колкото харчи :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТВа с обикновена газова ли е или с газов инжекцион? за къв точно двигател става дума че или съм го пропуснал или не си го споменал пък и в подписа не пише.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТВа с обикновена газова ли е или с газов инжекцион? за къв точно двигател става дума че или съм го пропуснал или не си го споменал пък и в подписа не пише.

Двигателя е d13b2, главата е някаква 16 клапанова с надпис pm3-3 9/4. Всичко останало като инсталация е от оригиналния d15b8 двигател и е подкарано както вече споменах с чипнат компютър с настройки за d15b2 пълна инжекция. Газовата уредба е обикновена с плочка. Изцяло с елементи на Ловато от сондата на бутилката до изпарителя. Мазахме я със сапунена вода и никъде не показа течове, направо съм вдигнал ръце вече...п.п. Мина през 3 майстори на газ и 3-мата казаха, че проблема не бил в газовата инсталация... Редактирано от honda_lv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен когато колата не е напълно загряла .. ( термостата не отвори ) държи около 1500 оборота после се нормализират .. но наиситина по инерция когато я пусна седят около 1200-1500 а когато спра ... стават около 800-900 и на газ и на бензин .. Хонда сивик хеч 99г 1.4is ( d14z2 ) нядавам се съм бил полезен

МИ тя и твоята не е на ред :)/> де си видял кола по инерция да държи 1500 оборота.Ся се сещам за един жокер към колегата, виж буксата на ВСС датчика често се окисляват, ако имаш контактен спреи напръскаи включи изключи няколко пъти и пробваи. Себулба ще излезе прав още с първия си пост :) Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТВа с обикновена газова ли е или с газов инжекцион? за къв точно двигател става дума че или съм го пропуснал или не си го споменал пък и в подписа не пише.

Двигателя е d13b2, главата е някаква 16 клапанова с надпис pm3-3 9/4. Всичко останало като инсталация е от оригиналния d15b8 двигател и е подкарано както вече споменах с чипнат компютър с настройки за d15b2 пълна инжекция. Газовата уредба е обикновена с плочка. Изцяло с елементи на Ловато от сондата на бутилката до изпарителя. Мазахме я със сапунена вода и никъде не показа течове, направо съм вдигнал ръце вече...п.п. Мина през 3 майстори на газ и 3-мата казаха, че проблема не бил в газовата инсталация...
Виж тва дето ти писах в предния пост за буксата и кажи кои номер грешка набиваше компа. А като оправим тва щи кажа как да си настроиш ловатото да гори малко и да върви :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двукабелната букса на кутията с гумен маншон е за задна скорост. Vss е с пластмасова букса по спомен с три кабела. Две икономики д15з6 и две д14 шеста ген. съм видял да се държат така. Едната икономика е моята, ефекта го имаше със стоковата кутия, има го и с д13-кова редена кутия. На втората съм пробвал и друг всс и освен ако три всс-а поред са се случили неработещи, колата си е наред.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моя стария двигател беше Д14А4 :) и не правеше така. Б16 ката сега също не прави така :) А до колегата. Вземи от някого за пробата едно IACV и опитай. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм сменял и IACV по други причини, промяна няма :)

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами хора днес след лекции откачих SSV-то и наистина спря да държи обороти на празен ход, лошото е че ми се изключи километража и колата стана малко мудна, но наистина изчезна това като освободя от скорост си пада на нормални обороти. Какво да правя от тук натам, сензора не е счупен, защото километража ми си отчита коректно. И ако може колегата да ми каже как да настроя газта ще съм му много благодарен :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...