Jump to content
Red Line

Боядисване и освежаване на интериор на 5та сивик хеч

Recommended Posts

Здравейте колеги. Понеже сивикът ми е със сивият салон и искам да го направя в стил JDM (черен с червен мокет и велур) искам да ви попитам с каква боя да си боядисам корите на вратите и голямото табло? Колеги знам ,че мога да си ги намеря черни ,но са рядкост която търся от месеци, така че моля изкажете мнение по въпроса!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здеавей, колега. Аз преминах през подобна процедура съвсем скоро, лятото. Отдавна имам черни кори за вратите на моя хеч, но просто не желая да дам 200лв. за стари задни кори и табло, пък било то и черни. По тази причина си взех аерозолна боя (спрей) и запретнах ръкави. Попитах колеги, които също са правили подобна интервенция, каква боя са ползвали. Отговорите бяха в общи линии "каквато намерих". Но аз реших да избера някоя, която УЖ ще хване по-добре без да има нужда да поставям основа. Вярно, че такава боя не съществува, но най-близкото, което намерих беше една "хоби" боя на DupliColor, която закупих от MrBricolage/Praktiker. Струваше около 7-8лв. за флакон, като количеството беше сравнително малко. Покривните свойства също не бяха много добри. Използвах, ако не ме лъже паметта, 6 флакона, с които боядисах:- таблото с жабката- задните кори (странични)- кората на третата врата- кората под третата врата- пластмасите между предните седалки- барчето- други дребни пластмаски, които не пожелах да оставя сивиНай-трудно ми беше с боядисването на таблото, защото нямах достатъчно място. Въпреки, че го бях свалил от колата пак ми беше много трудно и в резултат на това си имам места, които само аз мога да забележа, че са поо*рани. Цветът не е крайно дълбок, но наложен до оригиналният черен цвят, с който излизат нашите коли... става. Опитът ми сочи, че доброто обезмасляване и шкурене на елементите с водна шкурка спомага за залепването на боята. Въпреки това с полагане на грунд ще стане по-добре, но аз реших да не се впрягам толкова. Пожелавам успех! Ако имаш въпроси - пиши на лични да помагам ако мога.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спрея се лющи... И то много, А пък меките части абсурд... За твърдите части съм виждал да се ползват пластификатори или даже кит. Не ги разбирам много. Но за меките трудно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тогава каква основа да ползвам и с каква боя да работя, та да не се лющи?

Редактирано от 5g_CiviC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и да използваш ,като боя и основи пак ще се олющи,както каза колегата по-горе! Всичко което ще направиш ще е временно. С 2 думи ще си осереш колата,както много като тебе са направили с колите си и като започне процеса на олющване ще стане толкова грозна от вътре че ще ти се прииска никога да не си си помислял за това начинание! Най-добре е да се стегнеш финансово и да си потърсиш хеч на части в добро състояние от вътре и да си купиш всичко оригинално черно! Не мисля че ще е много скъпо пък и ти можеш да му предложиш твоите пластмасарий и пари за неговите.........помисли!!!!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми аз за 1година не съм видял да ми се лющи боята пък не знам :) пръсках с дупли колор боди мисля стабилно 2-3ръце има :) дори и волана си напръсках ама там вече наистина не става :) макар че падна боята само където го държа :) силно препоръчвам добро обезмасляване на детайлите и си облепяйте стъклата :P разбира се колата трябва и да е чистичка отвътре :) даже скоро забелязах че дясната духалка понеже е сива е била завъртяна надясно и я завъртях наляво и оО УЖАС 2см сиво :D иии с дупли колор си боядисах и предния капак и бронята,мисля че като марка поне аз съм доволен много!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой приятел наскоро си боядиса корите на корсата черни. Той ги боядиса с наи обикновен черен шпреи но, неговите бяха изцяло платнени, и боята попи, и най вероятно няма да се лющи. Миризмата отшумя за 3 дни и сега му изглежда доста добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,преди година боядисвах един кожен салон със спрей Cosmos за кожа и съм много доволен :)/>.Първо обезмасляваш след това шкуриш със щкурка примерно номер 400 или по ситно ,щкуриш колкото да падне гланца на винила на таблото и корите и след това по усмотрение дали на място с облепване или чрез сваляне на панелите пръсакаш .П.С. Препоръчвам ти да го правиш на топло че иначе ще има да съхне с дни:lol:/> Ето линк за спрея http://www.ple-er.com/producer.php?curPage=3&view=COSMOS ;)/> толкова от мен :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боядисвал съм си подлакътника със специален спрей за пластмаса, от сиво в черно. За 4 години не е мръднал. Мога да потърся спрея и да кажа точно какъв е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поправете ме ако бъркам:- Обезмасляване с препарат- Шкурене на винила та да се матира гланцът му- И спрей за кожа (примерно)Колеги не трябва ли да има и някаква основа като пластификатор или нещо подобно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За този спрей който аз ползвах лично нямаше нужда и нанасянето му беше деректно без намесата на други компоненти (пласификатори)единственото условие за което споменах на по горния си пост е че трябва да се работи в обстановка с по високи температурни стоиности 20C за да може да се осъществи навременно изсъхване а ако щеш и изветряване в противен случай рискуваш да се получи оливане ,защото спрей флаконите са много по рядка консистенция боя .П.С коолкото е по студено толкова по тънки слоеве нанасай ако ще и първия да е полупрозрачен не се мъчи с едно пръскане да минеш:D/> риска от уливане е голям с тия спречета :dry:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега здрасти, ще ти покажа снимки на това как аз направих същата процедура само със обезмаслител спрей и лак. Обезмаслих много добре всичко което смятах да боядисвам. Първоначално боядисах червените елементи, след 2 седмици боядисах и таблото и корите на вратите. 1 Обезмасляваш добре. 2 спрей ( аз съм минал 3 ръце на таблото и корите и 2 на червените части. 3 след една седмица го минах с лак за запечатване. Вече почти 4 години не е трепнало няма никаде олющени части с изключение на волана и пластмасата около скоростния лост ( обарни внимание около винчето за захващане аз го олючих с отверка) , но след това му сложих калъф. Надявам се да съм помогнал.Ето ти и снимки да видиш как е станало.

Поздрави и успех в начинанието. Публикувано изображение

 

http://prikachi.com/images.php?images/638/5632638U.jpg

http://prikachi.com/images.php?images/688/5632688w.jpg

http://prikachi.com/images.php?images/700/5632700I.jpg

http://prikachi.com/images.php?images/709/5632709r.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи става и с обикновен спрей+лак. По какъв метод бихте предпочели да обезмаслите всичките детайли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По сила на изчисване ще ги напиша : Ацетон,Корселин ,100%Спирт,Кухненски обезмаслител.Всеки един от тези би ти свършел работа като в зависимост колкото са ти замарсени комонентите ще прецениш кое ще ползваш аз лично харесвам Ацетона защото е много агресивен и почиства в дълбочина и се изпарява много бързо но не трябва да се мие обилно с него че при по голямо количество концентрат от него може да разяде като казвам по голямо имам на предвид все едно да сипеш деректно върху нещо от него ,затова на едно парцаче сам го навлажянаваш и търкаш ...П.П. ще ти трябват поече от едн парцалче де:lol:/>Но въпреки всичко моята препоръка е за ацетон ,но дари и с някои от другите разредители(обезмаслители)да използваш пак ще стане работата ;) а от тама на татък ти решаваш какво да ползваш :) :cool:/>аааа и искаме снимки с резултата когато си готов :lol:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите колеги. Резултати ще има след празниците.П.П. Ще има и вградена изненада в интериора.Весели празници на всички!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за да направиш ацетона или кореселина не толкова агресивни просто ги разреждаш 50/50 с вода. На мен така ми махаха следните от лепилото на украсата от колата, без да ми повредят боята и лака. И не ги търкай много старателно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...