Jump to content
Civic ZC

стъпково моторче

Recommended Posts

Здравейте,колеги!Става въпрос за англичанка аеродек D16W3 ,МС1 купе,2000г.Кара се на бензин и на метан.Първоначално проблема започна с неравномерна работа на двигателя на празен ход с леко потреперване което не е ритмично.Смених кабели,свещи,регулирах клапани без промяна.Забелязва се задълбочаване на проблема като последните дни започна да гасне в движение докато превключа предавките или като спирам и освобождавам от скорост рязко падат оборотите и гасне.Докато е студена и работи смукача няма проблем,започва се като загрее нормално и е кошмарно за каране.Проверих така нареченото моторче за празен ход или стъпково моторче(не съм сигурен дали не става въпрос за IACV по-точно,нека да кажат по-грамотните от мен)-почистиха го ,замериха съпротивлението,което не било нормално.Извършено е от човек,който работи с Хонди и разчитам на него.Проблема ми е,че не мога да намеря такова за моя модел,дайте някакви идеи какво може да се направи.Ново нямам надежди да се намери.Бих желал да чуя мнение от хора,които са имали такъв проблем.Ако имате някакви други идеи съм благодарен.Иначе колата в движение се държи добре.Снимал съм го и как изглежда-зеленото в дъното,с 3 кабела.http://drstoyanov.snimka.bg/automobiles/motorche-za-prazen-hod.717587.29172717http://drstoyanov.snimka.bg/automobiles/motorche-za-prazen-hod.717587.29172716Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо си регулирай клапаните и тогава виж дали наистина ти трябва IACV

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега-регулирал съм клапаните миналата седмица и съм го написал,не е от това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опс,мой пропуск

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери дали не ти е цепнат изпускателния колектор,имам Аеродек(д15з8)с почти същия проблем и се оказа от колектора. :blink:/>/>/>

Редактирано от MIYAMOTO
Не е нужно да цитираш целия пост

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега,ще го проверя!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кошмара продължава...мъка...мъка:(/>гледах вакумите уж всичко закачено,не е и от изпускателя:blink:/>пусти аеродек как го направиха с такъв стъпков мотор?!И майсторите вдигат ръце.Да поясня миналата година сложих всмукател от D16Z7 ,но си ползвам стария дросел под който е въпросния стъпков мотор.На самия всмукател си стои неговия стъпков мотор,има ли вариант да се вържат жиците за него,знам ли вече?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега при мен се наблюдава подобен проблем за сега само 2 пъти ми е гаснала и при брат ми също там някъде също не държи обороти и ще следя темата и ако при мен има решение ще пиша аз съм с фастбек d14z

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като намеря и сложа друг стъпков мотор ще кажа дали от него е цялата работа.:angry:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На бензин ли гасне или на метан ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип проблема е и на бензин и на метан,като е по-изразен на метан.Бобината не съм я изключил защото не съм дотам технически грамотен,нито има с какво да я замеря.Моята професия е съвсем друга.Разчитам на човек ,който работи в официален сервиз на Хонда,все си мисля че знае какво прави.Като чета теми за проблемни бобини се проявяват по-различни проблеми.Сутрин пали от раз и върви съвсем нормално когато е на скорост,но не държи обороти на празен ход и то след като е напълно загряла.При освобождаване от предавка падат рязко надолу ,след това ако успея да ги задържа се колебаят няколко пъти нагоре-надолу.При работа на място двигателя потреперва и оборотите леко играят и на бензин и на метан!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако правилно съм те разбрал(този път) ти трябва RACV-това на което викаш "стъпков мотор".Такова можеш да си вземеш от почти всеки сивик 6г(1.4 примерно японка) и да видиш да ли ще ти се реши проблема.Другия ти вариант е да го свалиш и да го почистиш,сигурен съм че ще намериш доста "красоти" вътре ;)

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросното ''чудо'' съм го снимал как точно изглежда още в първия пост на темата за да няма недоразумение.Сваляно е и е почиствано без резултат.Било различно от на японките:huh:/>доколкото разбрах някаква мембранка имало вътре.Нека по-компетентните ги разгледат дали за същото става въпрос.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се лъжа ти си снимал МАР сензора а не" стъпковото моторче". И с какво го почисти МАР сензора ? Има специален препарат за него не се чисти WD40 и други подобни защото ефекта е нулев или по лош ;)/> Това е спрея CRC Mass Air Flow Sensor Cleaner.Прочети и тази статия:http://www.beemasport.com/remonti/maf_cleaning/

Редактирано от fly-boy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пич смени сервиза :) до сега не ми се е налагало за 5години ама просто го направи как така уж в хонда работи а не знае какво и има на колата..ебати доверения човек :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е MAP сензора,а зеленото под него.Не мога да го снимам само него,но съм обяснил.Човека е диагностицирал проблема там.Ако след замяна с друго моторче не се реши,тогава ще търся алтернативни методи.Засега изчаквам да се получи въпросната част,че има малко забавяне и ще видим.Относно начина за почистване не знам с какво е почиствано,но мога да попитам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да повдигна темата.Проблема при мен си остава и въпреки желанието ми да го реша не се получава.Приемайки,че проблема наистина е в стъпковия мотор се свързах със съответни лица,които продават авточасти,но така и не получих желаната част.Както и да е,реших с риск да си отворя по-голяма беля да разглобявам и показвам. На първия ми пост от темата доста хора не разбраха какво всъщност показвам ,та сега съм я разкостил.При мен този стъпков мотор,или IACV или RACV,не знам кое е правилно,е това което съм качил със зелената капачка и с трипинова букса.Намира се точно под дросела,има входящ и изходящ маркуч за водата.Да се пробвам ли да го чистя както ме беше посъветвал колегата по-нагоре(някои развиват теории че щом съпротивлението му не е нормално имало някакви намотки вътре които се прецаквали и така или иначе не ставало за работа-верно ли е това?),или да продължавам да се надявам ,че ще се сдобия с друго втора употреба. Третия хипотетичен вариант поне за мен е ако изолирам това моторче и си ползвам това което е прикачено за всмукателния колектор.Аз съм сменил моя колектор с метален такъв от D16Z7(стария ми беше пластмасов) при който аналогичната част е с черно капаче-и него съм снимал по-долу.Само че то е с двупинова букса и не знам дали тука няма да се объркат работите с кабелите.Иначе водата мога да си я удължа и свържа мисля няма да имам проблем. Още нещо - като свалях дросела естествено скъсах гарнитурата,защото беше адски запечена.И нея съм снимал.От Бултрако ли направо да си я поръчвам и да не се занимавам? Ще съм благодарен на всички компетентни мнения от колеги,мисля че за това е форума да си помагаме.И моля ако с техническата информация съм сгафил нещо да не ме упрекват колегите! Доктор човек,нямам техните познания ,и в момента от неволя съм на този хал.

post-21577-0-00890500-1358328073.jpg

post-21577-0-02663500-1358328088.jpg

post-21577-0-74247700-1358328095.jpg

post-21577-0-45444600-1358328105.jpg

post-21577-0-94717300-1358328116.jpg

post-21577-0-86472700-1358328128.jpg

post-21577-0-54895600-1358328137.jpg

post-21577-0-68794000-1358328147.jpg

post-21577-0-96185400-1358328159.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много писане..., пробвай с чистенето, после с втората употреба и преправянето не е препоръчително!Забравих - не е моторче, клапан е! ;)

Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиша за да няма двусмислия и предъвкване на неща.Обичам да съм точен.

Чистено е вече.

Поне имам отзиви от колеги,които казват че имат такъв клапан и имат готовност да ми пратят.Няма да го преправям.Благодаря на sebulba за уточнението:rolleyes:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези които следят темата.Интересувах се по въпроса още за да се образовам..Докато чаках да се сдобия с нужната част се заех старателно да изчистя въпросния клапан.Бях писал,че е чистено.Е да ама не може да си представите колко нагар и мръсотия имаше вътре.Защото за някои чистенето е да се пръсне с ВД-то през дупката на дросела и айде готово.Да ама не!Така или иначе си играх да го сваля се заех да го кисна и чистя с обезмаслител Меглио-много добра работа върши.Изтече много мътилка.Единствено не можах да разглобя от едната страна зелената капачка,защото единия болт превъртя и няма развъртане.В нея реално са въпросните индукционни намотки които създават електромагнитно поле което завърта оста в центъра и се регулира количеството въздух което минава.

След заигравка на чистене,сушене и леко шлайфане на повърхностите сглобих наново.Колата запали ,но имаше много странно държане.На бензин на студено не работеше добре ,а като стопли гасне. На метан държеше високи обороти и на загрял двигател-от 800 до 1500.Така я карах цяла седмица,но поне не гаснеше на метан.Получих същия клапан от колега от Слънчев бряг,за което му благодаря!Него също го почистих и монтирах-резултата беше аналогиченПубликувано изображение

И докато се чешех по главата пред блока се намеси мой съсед електротехник.Отидохме в сервиза му,разпробихме болта и махнахме и капачката и наново чистене.Замерихме съпротивленията с мултицет и на двата клапана-почти еднакви.Тогава той завъртя самата ос на клапана да се покаже крилото което затваря и там още мръсотия отдолу въпреки моето старателно чистене.Айде още киснене,сушене и сглобяване.

Нова проба-този път равномерни,но високи обороти при загрял двигател.Последва леко развиване на болтчетата на зелената капачка с намотките.Самите отвори имат някакъв минимален луфт и като се завърти леко около 1-2 градуса и се променят оборотите и в комбинация с по-прецизно нагласяна на затвора на дроселовата клапа от ограничаващото болтче ,се получиха прекрасни стабилни обороти при всякакво натоварване и включване на консуматори.И двигателя работи без никакво претрисане,просто мърка.Аз никога нямаще да се сетя ,че като използваш луфта и завърташ електромагнита ще се регулират оборотите,ама той си знае.Каза,че и намотките може да пренавие,ама трябва да счупи капачката ,щото не е предвидена да се отваря.То не се и наложи.Та сега си карам с моя клапан и имам един резервенПубликувано изображение/>

На бензин на място също работи много добре и на студено и на топло,ама се получава прелашкване при потеглянеПубликувано изображение/>Това ми се струва ,че ще е друг филм ама ще видим.

Редактирано от civic 1.6 aerodeck

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега да изкажа и аз моето мнение. Проблема ти е точно от стъпковото моторче. Аз имам същия проблем 1 към 1 с твоя. Моя проблем го разбрах още преди месец или по скоро механика при който ходя. А ако някой може на мен да ми помогне със стъпково за D15B2 приемам оферти или някой ако знае от къде мога да намеря защото скоро ще се откажа да търся.... :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си от Пловдив, мога да те свържа с човек, който има морга за хонди. Пиши ми на лични, ако искаш координати.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×