Jump to content
ADH-Honda

Тресе на празен ход

Recommended Posts

От половин година карам един Акорд СС7 с F20Z1 мотор, кара се на бензин, няма и никога не е имал газ/метан.

Още когато го купих ми направи кофти впечатление, че на напълно загрял двигател (достигнал оптимална работна температура) като работи двигателя на празен ход се усеща едно не приятно тресене/вибриране вътре в купето, усеща се и по волан и по таблото, дори по седалките се усеща (все едно е стол тип вибро масажор :D/> ). Ясно ми е, че това е 4 цилиндров мотор и винаги ще има вибрации, но тук са прекалено големи (сравнявам с другите ми две коли, също бензинови, също хонди), хем тук има и два балансиращи вала, чиято цел са именно да елиминира подобен дисбаланс (името им го подсказва). По принцип имах един скъсан тампон на двигателя (тампон-щанга, този който е в предната част от към радиаторите) и си мислих, че понеже той е скъсан, от там идва тресенето, затова не обръщах особено внимание. Да, обаче смених тампона преди няколко седмици и паразитното тресене на празен ход пак го има (въобще не намаля). Уж съм огледал другите тампони на двигателя, изглеждат наред. Двигателя е пушка, работи равномерно, има тяга, няма проблеми (с което ми се струва, че се изключва вероятността от не правилно зацепени балансиращи валове), дори и леко да се натисне педала на газта и да се вдигнат оборотите до примерно 1000 - 1200, вече няма никаква вибрация, просто на празен ход са му малко оборотите на този мотор, според мен.

 

Ако гледаме тази примерна снимка от нета:

 

Публикувано изображение

 

... както първата чертичка е 0 об./мин, то на празен ход стрелката на оборотомера ми показва третата черта, т.е. около 600 - 700 об/мин., не знам дали са ниски или нормални обороти, вие ще кажете.

 

Въпросите са ми:

-може ли да се регулират оборотите на празен ход ?

-ако може, къде и кое трябва да се пипне ?

-ако може, удачно ли е да се пипа (или да се търси проблем на друго място, примерно EACV-то или нещо от сорта) ?

 

Благодаря предварително.

 

PS: някой да ми редактира под заглавите, че съм написал "нискО", вместо "И" съм натиснал "О", да не се излагаме още от заглавието ми е мисълта :D:rolleyes:

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дросела има един болт с глава за права отверка,от там можеш да си ги вдигнеш.....няма какво да объркаш само я остави да загрее хубаво

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Дидо :) Тия дни като ми мине мързела ще взема да ги поиграя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са ниски оборотите.Миямото, колко да ги направи - 1000-1200?!? :)/> Нещо по тампоните ще е, щото моят няма вибрации, но и тампони не са му сменяни. ;)/>

Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом казваш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледайки ТОВА, при мен бе скъсан номер 7 (горната част, където се закрепва към двигателя), двата странични тампона са като нови, нямат ядове, последния (от към купето) не мога да го видя добре в какво състояние е.

Оборотите... мисля, да ги направя една идея под 1000, нещо около 900, ще видя като ги наглася на толкова дали "треперенето" ще изчезне - ако "ДА", значи всичко е супер, ако "НЕ" - тогава ще заничам за този тампон в какво състояние и евентуално други проблеми дали има.

 

МIYAMOTO - да си попитам за да съм сигурен: гледайки отпред не виждам нищо за "въцкане", т.е. тази снимка:

 

Публикувано изображение

 

 

Отстрани погледнато, се вижда...:

 

Публикувано изображение

 

Това което съм оградил с червеното кръгче, това ли е за регулирането на оборотите на празен ход ? Питам, за да съм сигурен какво правя, не да почна да въртя и пипам подред и да съсипя нещо... :lol:/>/>

 

PS: към

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от обороти.Смътно си спомням, че същия сменен тампон усилваше вибрацията от работа на празен ход.Как ще се предава на купето и седалките, това да не е гоуф?!? ;)/>П.П. Не на моя, някой друг беше... :P

Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от обороти.Смътно си спомням, че същия сменен тампон усилваше вибрацията от работа на празен ход.Как ще се предава на купето и седалките, това да не е гоуф?!? ;)/>/>/>

Не е "гоуф", но е кола с редови 4 цилиндров мотор. Карал съм почти чисто нов Акорд 8 CU1 с R20 мотор който пак е с бал. валове, дори и при него се усещат на празен ход вибрации долу в краката (към щита който разделя двигателния обсег от купето), общо взето при всяка една 4 цилиндрова хонда съм усещал подобни паразитни вибрации, само при Legend KA7 какъвто съм карал, както и при 6 цилиндрови бензинови бмв-та (работещи на бензин разбира се) не съм срещал подобни "дразнения".Загледах се и в 4-ия тампон (към магарето от към купето), перфектен е и той. Проблема е решен, регулирах оборотите, вдигнах ги с около 200-ина оборота, сега са около или една идея под черата на "1" (т.е. 1000об./мин.) на напълно загрял двигател, без вкл. консуматори като фарове, парно, нагр. на задно стъкло и т.н., вече няма проблеми.Темата е изчерпана, ако преценят модераторите, могат да я заключат.Благодаря на всички които се включиха със съветите и жокерите за решаване на проблема :)/> Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са ли високи ? Не трябва ли да бъдат 700 +/- 50 ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като бяха около 700 (както съм писал още в първия пост) се тресяха и волан и табло и седалки дори, сега като е с 200-ина оборота няма ядове, а всичките ми тампони са ОК, нямаше друго обяснение освен ниските обороти. Все ми е тая дали са високи сега като са около 900, важното е да не тресе, че ме дразни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малий, кво ги направи тия Хонди с тия 4 цилиндрови двигатели - не е истина. :rolleyes:

Публикувано изображение

Обороти като по книга, без вибрации. ;)

Тая твоята да не работи на 3 цилиндъра на празен ход?!? :D

Верно е, че 6 цилиндровия редови мотор е най - уравновесен откъм центробежни сили, ма тоя твоя е като 3 цилиндров. :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво ще кажете,ако оборотмера му лъже???Или няма такъв вариант???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно е възможно да лъже и не споря с хора които разбират с пъти повече от мен.Просто споделям какво съм чел в service manual а там пише 700 +/- 50.То да лъже оборотомера ама колко да лъже ? Възможно ли е с 200 оборота да се разминават нещата ?

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно,че и повече сме виждали ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво ще кажете,ако оборотмера му лъже???Или няма такъв вариант???

Това автора на темата най-добре може да каже! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И той няма как го види освен,ако няма HIM или някаква друга диагностика

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...или по абдалския метод - натискам до дупка педала на газта, да удари прекъсвача и да видя какво отчита по оборотомер и след това сверявам с каталожни данни да видим каква е разликата. Но на този акорд не съм го правил този метод все още, впрочем, това е може би първата ми кола, на която все още не съм удрял прекъсвач (и на някогашната "балада", просто защото там няма заводско прекъсвач и даваш газ, докато не те удари някое бутало по челото :D ), а и в крайна сметка who gives a shit от цялата тази работа, безсмислен тест. В крайна сметка, вече всичко е наред (след повишаване на оборотите с около 200-ина).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...