Jump to content
murdera

Размер на нови гуми

Recommended Posts

Скоро ще взема Toyo R888 и дилемата ми е кой рамер.1) 195/50/152)195/55/153)205/50/15Фабрично колата е с 205/55/15. Цената на 195/50 е най-добра...Идеята е бързи 60'фт на 400м и добро ускорение след това...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен вече знаеш отговора, но нека преповторим. 195/50 са с най-малък диаметър, но ако сцеплението не е достатъчно на старта ще ти е по-добре с 205.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това по-скоро е дилемата,ще успее ли 195 ширина да хване при пускане на съединителя от 4000+ оборота :)

Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм с такъв размер Тойо,Р888,195,лесно загряват и много добре стартира колата ми.Вярно,че твоята е по-мощна от моята,но пък моята е 830кила мини ми.....

Редактирано от RadoslavKZ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох някъде из чуждите форуми,че 8ците на 195 били по-широки от нормална 195ца, има ли нещо вярвно в това?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НАгоре ще умира след 120-30 ................ за слаби атмосферни коли до 200 коня няма смисъл. ПО добре хубава стриит гума .. И на вода са мега зле...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори да умира,следващият мод най-вероятно ще е 75 шот нитро. Така,че това не ме притеснява...пс. зле са на вода, ама колата вече не е ежедневка,така че не ме бърка :)

Редактирано от murdera
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава може :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох някъде из чуждите форуми,че 8ците на 195 били по-широки от нормална 195ца, има ли нещо вярвно в това?

не съм забелязал да имат разлика някаква ,но за теб гума 195/50 е малка определено аз карам с 205/50 и несъм доволен много ,мисля си че 195/55 е по добреза догодина замислям 24/9/15 пък ще видим

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината се зачетох доста сериозно на темата ширина с/у сцепление и май-нещата не са толкова прости като по-широка гума,по-добро сцеление. Ето една доста интересна статия, на английски е : http://autospeed.com/cms/title_Tyres-Grip-and-All-That/A_108915/article.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах я статията отгоре отгоре, че английския го знам, но ми е тегаво. Някой ако му се занимава да я преведе ще е много полезно. п.п. Мисля 195/55. Аз такива бих сложил. Един размер по-тесни да тръгнат лесно. 50 ше ти е малка и няма да удържи на напора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне от това, което аз разбрах:(Натоврването на гумата(при 1200 кг кола 60% тежест на предния мост,прави 360 кг. на гума) / налягането на гумата) / ширината на гумата.Т.е при гума висока 60 см с ширина 195 и 215 да речем на 2.2 бара и 360 кг на гума=>:(360/2.2)/195=0.839= 8.39 см. контатна площ.(360/2.2)/215=0.761 7.61 см. контакна площ. Вижда се,че сцеплението при тръгване ще е по-добро с по-тясната гума.За височината нищо не пишеше,но предполагам колкото е по-ниска и лека гумата,толкова по лесно ще се върти(уж физика).Т.е при тебе Живко има вероятност лекото купе да няма нужда от по-широка гума,а от по-тясна.В статията е обяснено,че по-тясната гума се загрява по-бързо и реално ако се кара на писта в екстремни условия ще прегрее много по-бързо...пс. може да сметнете каква идва разликата при 1 бар налягане и при 2.2 (то за това карат сликовете макс на 1 бар.,а полу-сликовете ги спадат на 1бар)ps.2 забравих да спомена, че пишеше и че сместа на гумата има много голямо значение....

Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, в сайта обясняват доста добре някои неща, но хората четат без да се замислят.

В общи линии и написаното не е пълната информация.

Сцеплението на квадратен сантиметър контактна площ е по-голямо с еднаква сила върху по-малка площ. Също тук не се говори за загубата на сцепление, а в случая тя е важна. Друго нещо, на което не се обръща внимание е, че с промяна широчината на гумата оптималното сцепление се постига при различно налягане.

Последното нещо, на което искам да обърна внимание е пренос на тежестта. При ускорение центъра на тежестта се измества отзад на колата следователно контактната площ на предните колела с асфалта намалява значително в дебелина, но незначително в широчина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По висок профил по добър старт.С 55 ще е по добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха добре де 195 на 50 е по ниска от 205 на 50 ;) потая логика с 205 при всички случаии ще се тръгва доста по добре ;) не случаино всички сликове са широки и то много широки а не тесни ............. даже излизат от калниците . (на коли по 800 кг)

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

195/50/15 R888 или ако не останат пари R1R

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивка защо не си вземеш Йокохама парада,аз на Е30та бях с такива 195/50/15 и бях много доволен зацепваха яко при старт

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

17ките съм с такива и определено отстъпват на Р1Р и р888.....

Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Из "How to make your car handle":

 

"Колата е проектирана около гумите.

 

Някои критерии за определяне на размера на гумите:

- Предни гуми: Използвайте възможно най-ниската гума - при равни други фактори - за намаляване на център на тежестта (CG) и намаляване на площта отпред (frontal area).

- Отзад: Размера на гумата може да се определи от височината на задния мост, която от своя страна може да се определи от използвания двигател и скоростна кутия.

- Ширина на гумата - по-широките гуми водят до по-големи скорости в завоя (cornering speeds), но увеличеното тегло и въздушно съпротивление (air drag) забавят колата на правите. Обикновено използвайте най-големата ширина, който е позволена във вашия клас.

 

Често има конфликт между две характеристики, например скорост в завоя и аеродинамично съпротивление. Не е възможно да имате максимума от двете в един дизайн, така че трябва да се достигне до компромис.

 

Малкото съпротивление е важно за маломощни автомобили.

 

На спънато трасе, където по-голяма част от обиколката прекарвате в завиване, може да се жертва максимална скорост, за да се спечели скорост в завоя. Самата кола определя кои характеристики са важни. Кола с малък двигател прекарва повече време движейки се с максимална скорост, така че аеродинамичното съпротивление е една от най-важните характеристики при определяне на времето на обиколка. На същата писта, кола с огромен двигател никога не достига максимална скорост, и трябва да намали за буквално всяка извивка на пътя. Така че скоростта в завоя и сцеплението са по-важни.

 

- Диаметър на джантата - размера на спирачките е ограничен от мястото във вътрешната част на джантата. Избора на джанта с по-малък диаметър намалява теглото и въздушното съпротивление, но може да повлияе лошо на спирането.

 

- Ширина на джантата - също влияе на сцеплението и слип ъглите, подобно на ефекта от раземера на гумата. По-широката джанта предоставя по-малка странична гъвкавост, и следователно намалява деформацията на гумата. Широките джанти се използват при гуми където се изисква скорост при завиване. Обаче джантата може да бъде твърде широка, което води до икривяване на контактната повърхност и последваща загуба на сцепление."

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ъп на темата-взех 195/50/15 Р1Р,цената си я биваше(148.хх лв за бр.) и гумата е перфектна,мека смес(14о tread),захапва добре дори на не много топло време(като се гонех не беше повече от 8-10*) и за 195ца е доста широка,предполагам заради бордовете....оригиналния размер на колата е 205/55,сега на 195/50,скоростите са леко скъсени,на 3та и 4та най се усеща разликата....доволен съм...който иска стиит слик няма да сбърка с тези гуми...просто са перфектни за цената си ....

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕ ти ли падна терминаланта с 4-5 км ;)) или още е студено ;) (ако не е лятото ще). :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея как ще е...май месец на Кондо ще меря да видим...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...