sharpbg 19 #1 Публикувано 8 Октомври, 2012 (Редактирано) Доста рових и четох, но не намерих конкретен отговор по този въпрос та за това пускам тази тема, отговорите в нея може да са от полза и за някой друг... Колата Сивик 94г. хеч 5ген. д15б2 В събота ми се наложи да сменям радиатора понеже стария течеше и така стандартната процедура и слагане на нов после долях с чешмяна вода и промих докато вземе да тече чиста вода така карам вече втори ден около 40 км пробег с вода само. Сега ще наливам антифриза от червения приготвил съм си и дейонизирана вода за да го разредя знам, че някой ще каже наливай концентрат той ще се омеши с тази вода в системата, но идеята ми е да няма чешмянка или да я сведа до минимум, а този вариант оставям за краен . Та въпросите са ми следните: 1.Може ли да прецакам нещо за такъв кратък пробег/престой на чешмяна вода по системата? 2.Колко чешмяна вода ще остане в системата след като източа от радиатора? 3.как да отстраня всичко преди да наля новия антифриз, от пробката на блока не става спекла е, от къде ако махна термостата например? Редактирано 8 Октомври, 2012 от sharpbg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mx rider 31 #2 Отговорено 8 Октомври, 2012 (Редактирано) Премахването на термостата едва ли ще помогне,трябва да си отвиеш пробката! Това ,че си карал някой километър с чешмяна вода не е фатално,но не е добре да ти става навик,защото си замърсяваш охладителната уредба! Другия вариант е да я донапълниш с антифриз концентрат и да си караш! Редактирано 8 Октомври, 2012 от mx rider Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dufosvti2 303 #3 Отговорено 8 Октомври, 2012 предполагам,4е иска6 да искара6 вси4ката вода от системата.разка4и 2та марку4а от радятора.отдоло на рад.има кран4е,развии го и то си изти4а вси4ко от вътре.вкараи пистолет за вуздух от някои компресор,в горния марку4,и пускаи вуздуха.така 6те изкара6 водата от системата.изкараи казан4ето,дето прелива в него радятора и го изпразни.вади се на ръка лесно.дано съм помогнал 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sharpbg 19 #4 Отговорено 8 Октомври, 2012 Ами да колега искам всичко да искарам за да наливам на чисто новия разтвор. Само не можах да разбера каде да натикаъм пищова от компресора в тая дебелата траба кадето излиза пробката за обезвъздушавване, ако е така някакви идей за конпенсиране на разликата м/у тръбата на пистолета на компресора и тази въпросната тръба.П. П. забелязъх от едно известно време малко преди да сменя пукнатия ми радиатор пък и сега когато смених с нов ми прави впечатление, оборотите ми играят много яко, когато е студена няма ядове кове си 1500 оборота, но загрее ли падат на 500 и се почва 600 500 600 700 500.... и така, не съм обезвъздушавал налях си до горе в радиатора вода в разширителния съд няма нищо (проблем ли е и ако да някой да ме светне в какво се изразява) дали има връзка това с оборотите. Водата налях и карам така от наколко дни за да се позъварти млако из системата тоест временно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mx rider 31 #5 Отговорено 8 Октомври, 2012 Проблема ти с празния ход едва ли щее от охладителната уредба! Търси проблема другаде,стъпков мотор и др. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
neno_11 15 #6 Отговорено 8 Октомври, 2012 не те съветвам да наливаш концентрата направо в колата,разреди си го 1/1 някъде до към -40 ако е истински червен на толкова ще излезе. източи си водата и го налей и после ако трябва ще разреждаш още.не и пречи че си карал 40 км. то си е същото да я промиеш намясто няколко пъти.ама не отлагай във времето че после да няма протекла помпа и други такива и на мен ми предстои да сменям антифриза че не ми харесва батака вътре не че има проблеми но доколкото знам на две години е добре да се сменя,колкото и да твърдят че не му пречи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pesho-d 1 #7 Отговорено 8 Октомври, 2012 Щом е спекла пробката , източи радиатора и зареди системата отново с дейонизирана вода покараи малко , пак източи радиатора и долеи концентрата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h4rd2kill 2 #8 Отговорено 12 Октомври, 2012 Здравейте,Прегледах няколко теми из форума и т.к. тази е най- нова реших да не отварям нова а да питам тук.Имам Honda Civic 1.6i LS 96 D16Y3 от около месец и мисля, че трябва да сменя антифриза поради настъпващата зима и също така не знам какво има и колко време е карано с текущия антифриз.Като се има в предвид, че нямам технически опит по колите бих искал някой да опише как става цялата процедура от до- къде са пробките на радиатора (предполагам в долната част), разширителния съд как се източва и т.н.Това ще ми е първата смяна и бих искал да е както трябва Другото което се замислям е дали си заслужава да ходя до сервиз за смяна на антифриз ? Ако да предложете къде и колко горе долу би струвало.Каква марка и от къде да си закупя антифриз ?Четох по темите, че се разрежда с дестилирана вода. От къде може да се намери и с минерална примерно не става ли ?Та като цяло това са въпросите, които ме мъчат.Мерси много за отделеното време.Поздрави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pesho-d 1 #9 Отговорено 12 Октомври, 2012 Здравейте,Прегледах няколко теми из форума и т.к. тази е най- нова реших да не отварям нова а да питам тук.Имам Honda Civic 1.6i LS 96 D16Y3 от около месец и мисля, че трябва да сменя антифриза поради настъпващата зима и също така не знам какво има и колко време е карано с текущия антифриз.Като се има в предвид, че нямам технически опит по колите бих искал някой да опише как става цялата процедура от до- къде са пробките на радиатора (предполагам в долната част), разширителния съд как се източва и т.н.Това ще ми е първата смяна и бих искал да е както трябва Другото което се замислям е дали си заслужава да ходя до сервиз за смяна на антифриз ? Ако да предложете къде и колко горе долу би струвало.Каква марка и от къде да си закупя антифриз ?Четох по темите, че се разрежда с дестилирана вода. От къде може да се намери и с минерална примерно не става ли ?Та като цяло това са въпросите, които ме мъчат.Мерси много за отделеното време.Поздрави.Здравей колега. Аз имам същата англичанка . Първо развий пробката на радиатора която е в долния му край по средата на радиатора над кората в която има правоъгълен отвор. След това развиваш пробката на блока с хубав камък 19 (гидория) ,къс удължител и тресчотка, доста е трудно отвиването поради големия диаметър на пробката. Тя се намира отляво на изпускателния колектор (когато си пред колата),на блока срещу ламбда сондата и внимавай да не я повредиш(сондата).Ако искаш може да заредиш първо с дестилирана или дейонизирана вода (от някоя бензиностанция) да покараш малко с пуснато парно за да се промие и радиатора на парното пак точиш и зареждаш вече антифриз, но не затваряй парното.Събира около 3,5литра .Налей и в разширителното казанче до max. Разширителния съд се издърпва само и се излива. Който продава масла обикновено продава и антифриз от същата марка. УСПЕХ. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h4rd2kill 2 #10 Отговорено 12 Октомври, 2012 Мерси колега. Много добро обяснение.Пробката на блока задължително ли е да се отваря. Питам защото явно там може да стане фал със сондата, както си споменал.Поздрави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vtecpower95 0 #11 Отговорено 25 Октомври, 2014 Здравейте, колеги искам да попитам мога ли да източа водата без инструменти защото нямам в софия пък ми се налага да сложа антифриз ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове