Jump to content
Markony

Окачване на HR-V проблем над 140км/час

Recommended Posts

Едномесечните ми впечетления относно новата ми любов-Харви 105hp 2000г. 3 врати.са смесени.Моного съм доволен като цяло от динамика,разход,управление,офроуд.Имах леки забележки към окачването относно минаването на легнали полицаи с по-големичка скорост.Вчера на Витиня по мостовете открих че колата става неуправляема като минеш през снадките на панелите.При падането на задния мост след скокчето се получава едно придърпване на задницата в ляво-дясно.При по голяма скорост..170-180.Има опасност от обръщане.Тая недосмислица от страна на Хонда-напречната диагонална щанга ,която държи задния мост още като я видях ме подгони една мисъл ,че при голяма амплитуда ще криви моста.И така се получи на практика.Започвам да мисля за промяна на задния мост.Ще помоля и колегите с ЦРВ да споделят впечетления и ако можем заедно да сътворим нещо.Знам само със сигурност ,че нямада го оставя така моста.Колата позволява големи скорости и е грехота да си мисля дали ще се обърна или не.Всякакви идеи и коментари са добре дошли!Отделно от към тунинг аксесоари Харви е пренебрегвано от много фирми-липсва като модел.Мисля че едни двойнодействащи амортисьори и двустъпални пружини ще подобрят коренно нещата,но нещо не ги намирам из нета предложенията.Ако някой се е ровил нека да сподели.

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CR-V 1-ва ген. е с независимо окачване отзад, и с дабъл уишбоун (а не макферсон) отпред. Това позволява по всяко време гумата да ляга с цялата си площ върху асфалта.Ето тукhttp://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=110217&page=8имаше доста коментари, относно напречната щанга на задния мост, и различни решения на проблема със страничното местене, но за съжаление са ги изтрили.Виж в някоя друга тема може да има писано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега рових из интернет (гуугъл и форуми на английски), но освен амортесьори и пружини друго нищо не открих.Това на което попаднах -> http://automotivepartswarehouse.com.au/honda-monroe-kings-lift-p-2408.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що са затрили темата..или нямаше нищо полезно?Ако помниш нещо по памет Краси казвай.Аз алтернативата я виждам така.Щом на ЦРВ-то е по-читаво..да прехвърля едни конзоли от моргата и да качвам носачите.Дифа е същия предполагам.Най-,много и полуоските да трябва да се сменят.Просто трябва да ги сложа една до друга колите и открийте разликите.....Хамериканците са луди на тема окачване.Като гледам какви лифтове,какви хидравлики слагат...че няма да се сборя с 2 носача...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окачване на CR-Vcr-v97-00.pdfhttp://bin.ge/file/50934/index.phpстр. 906 до стр.923

Редактирано от atz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега тази кола не е за такива скорости

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега тази кола не е за такива скорости

Това твърдя и аз ,само окачването е проблема....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е за подобна "щанга" ставаше въпрос в оная тема

 

Публикувано изображение

 

Nissan Primera P12 '02-ра, дизел, комби. Тук колата е на земята.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

 

Това е със задните гуми във въздуха.

Нямах време да премеря, дали има изместване на моста настрани.

 

п.п.Съжалявам, но от телефона не мога да качвам повече от една снимка в пост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БаСи, на съпругата ми колата била със същата щанга :blink:

Nissan Almera '02-ра дизел

 

Публикувано изображение

 

Токущо го премерих, не мърда настрани, ама изобщо :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то няма нужда да мериш Краси.От снимката,на един лист хартия с размерите...правоъглен триъгълник.2-3 см е местенето ма моста при долно положение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не смятам, че проблема е в гредата като тип окачване. Моята примера Р11 е със същото окачване отзад и до сега проблеми със стабилността не съм имал, независимо от скоростта и препятствията. Задните амортисьори как са при теб, както и тампоните им горе?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Моята примера Р11 е със същото окачване отзад ...

Като на П12, или като на HRV?! Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тампоните ми се виждат добре,но малко полируетан няма да се отрази зле.Ще се разчовъркам из нета за един кит.Амортисьорите също са добре.Проверих за цени на КИБ...147 лв бройката за предни,задните са 100-а лв,но няма да бързам ,докато не изчерпя другите възможности.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, един въпрос и от мен, премахването на задната балансираща щанга ще се отразили върху стабилноста, един колега ми каза че няма проблем...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, един въпрос и от мен, премахването на задната балансираща щанга ще се отразили върху стабилноста, един колега ми каза че няма проблем...

Не знам,знам само че при японците няма нищо случайно.При мен проблема се задълбочи.След малко риболов-оффроуд имам предно спукано стъкло,на следващия офроуд има втора цепка в противоположната страна.Знам че има проблем в окачването и ще го открия.Напръскал съм със спрей за ръжда макферсоните и ако се развият ще открия проблема.Предполагам че са омекнали пружините и съм на тампони постоянно. Марки като ТРВ,КИБ,БОГЕ,споменават за смяна на пружини на 80к километра, аз съм на 180к.Гаранция давам ,че ще смъкна оригиналните пружини.За всичко друго си мислех ,само не че съм легнал на тампони,но автомобила се държи точно така.За справка измерих разстоянието главина-калник сега е 405 мм.АКо измерите и вие можем да сравним.От оста на главината вертикално до калника.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях споменал, че окачването на Примера Р11, Р11-144, Р12 и Алмера N16 е на същата, или подобна, греда отзад. Сега се сещам за следния случай: приятелче с Р11 решава да си смъкне окачването, съответно нови пружини и амортисьори. Отпред никакъв проблем, но отзад гредата се измести странично и се наложи смяната на късата алуминиева щангичка, вижда се на снимките в темата, с по-дълга. Идеята ми е, че при омекнали задни пружини хода на окачването отзад става по-голям и е възможно да се стига до момента, в който въпросната щангичка идва къса и изнася моста странично.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркони, нищо чудно ако си постоянно на тампони, да ти избива предното стъкло.На предишното ми CR-V, задните гуми бяха като на претоварена Татра, нема ти казвам къв отрицателен камбър. Смених пружините, и се вдигна с 10мм., мерено, както казваш, и изправи гумите.Дънди, в оная тема в оффроуда казваха, че щангата трябва да е максимално успоредна на моста, както е при Нисан. Тогава било най-добре при малки неравности, и дрифт :D Вчера гледах едно микробче - Микра К11, и се сетих за тая тема. При вдигнати във въздуха гуми, изместването на моста беше 1 см.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До тук с мита за лошата возия на Харви.Не можах да развия болта на амортисьора към шенкела,че на японците и ръждата им е най-добрата ,но успях да измеря.Говоря за разстоянието:оста на главината ,вертикално до канта на калника.Преден мост.Положение в момента :41 см.Легнал на тампона :40см.Вдигнат на крик,максимално отворен амортисьор:51 смПредполагаемо заводско положение 45см.В момента разстоянието ми до тампона е 1см. :)Няма да сменям стъкло,докато не лифтна положението......:(Решението на проблема е нови пружини,Те пък искат комплект да са с марката на производителя и комплект амортисьори.Алтернативата е подложки с дебелина-Х см.Х=може би на 4-5 см.Ако някой даде обратна връзка ще сме сигурни...Моля колегите с Харви 3 врати 4х4 да измерят и да ...вземат мерки.

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под "вдигнат на крик", да разбираме и двете задни гуми, нали?!Иии, нали се сещаш, че ако сложиш прекалено "дебел" Х, ам-а ще е прекалено отворен. Оттам = ще удря в разпънато положение, и ще ти измести моста.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало нормалното положение да е средата на работния ход на амортисьора теоретично.Ще го мисля като ги смъкна.Болта дето държи амортисьора в шенкела няма развиване.Пробвах с голямо рамо ,но започва да се заобля шестограма на болчето-14каЕдит:за предните става въпрос Краси,задните са ОК.

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sorry, това "преден мост" съм го изпуснАл ;)п.п. Малко оффТук имаме един междуградски път ( ограничение 60 мили/час). На едно място има много, ама много, остър връх + много лек завой. Викам си - я да видя ко ш стане, ако мина с 60 :unsure: Ми CRV-то се дигнА, предните амортисьори "излупаха" докрай, но като падна заспа, никакво "лашкане" :cool:На другата сутрин минах пак оттам, с Алмерата, ама не посмях да мина с 60, щото возех собственичката й след нощна смяна, и щях да бъда линчуван :D

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало нормалното положение да е средата на работния ход на амортисьора теоретично.Ще го мисля като ги смъкна.Болта дето държи амортисьора в шенкела няма развиване.Пробвах с голямо рамо ,но започва да се заобля шестограма на болчето-14каЕдит:за предните става въпрос Краси,задните са ОК.

Нагрей болта с горелка /ако не си сесетил/ и може да се отвие!Подложка 4-5см. е много-ама прекалено много! Оптимално би било да не е по-голяма от 1,5-2см.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми CRV-то се дигнА, предните амортисьори "излупаха" докрай, но като падна заспа, никакво "лашкане" :cool:

Краси , може нещо друго да е "излупало" / ст.щанга ,биалетки....../ ,ама амортесьора само ако е тръгнал или го няма!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало нормалното положение да е средата на работния ход на амортисьора теоретично.Ще го мисля като ги смъкна.Болта дето държи амортисьора в шенкела няма развиване.Пробвах с голямо рамо ,но започва да се заобля шестограма на болчето-14каЕдит:за предните става въпрос Краси,задните са ОК.

Нагрей болта с горелка /ако не си сесетил/ и може да се отвие!Подложка 4-5см. е много-ама прекалено много! Оптимално би било да не е по-голяма от 1,5-2см.
Аз се сетих,ама амортисьора е газов и може да стане бум.Не знам как го сметна това 2 см.за плочка отимално.То няма оптимално побългаряване.Моята логика е 20см ход на амортисьора,като извадиш 9 см.тампон остават около 11см.деля на 2,да има по 5 см свиване и разпъване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало нормалното положение да е средата на работния ход на амортисьора теоретично.Ще го мисля като ги смъкна.Болта дето държи амортисьора в шенкела няма развиване.Пробвах с голямо рамо ,но започва да се заобля шестограма на болчето-14каЕдит:за предните става въпрос Краси,задните са ОК.

Нагрей болта с горелка /ако не си сесетил/ и може да се отвие!Подложка 4-5см. е много-ама прекалено много! Оптимално би било да не е по-голяма от 1,5-2см.
Аз се сетих,ама амортисьора е газов и може да стане бум.Не знам как го сметна това 2 см.за плочка отимално.То няма оптимално побългаряване.Моята логика е 20см ход на амортисьора,като извадиш 9 см.тампон остават около 11см.деля на 2,да има по 5 см свиване и разпъване.
Не съм го смятал , а изхождам от факта ,че за някои коли се продават фабрични подложки и те са на три размера!Доколкото си спомним ,най-дебелите бяха до 2-2,5см.! Ако напънеш пружината с по-дебела подложка ,първо и скъсяваш значително работния ход, има опасност да се изметне настрани,счупването не е невъзможно и т.н.!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аааа,ма те са за друго тия подложки.Икономичен вариант на койлоувър,при здрави пружини обаче.Както и да е.Поръчах 2 пружини от Германия,че естествено тук няма в наличност.Понеделник ще докладвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и да е!Избрал си правилния вариант-нови пружини!И за да не правиш двоина работа,смени и амортесиора или пълнителя както и да се казва /незнам при теб как е комрлект с пружината или поотделно/ !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти е.Не е пълнител.147 лв на Каяба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обещах да докладвам.След цяла седмица пръскане с WD,SONAX и други мазнотии с молибден ,шенкела категорично отказа да се развие.Естествено главите на болтовете се заоблиха от гайковерта.Минахме на заварени гайки 17 и гайковерт от камион.С моляти се и майните с 300 зора се разви.Оказа се че резбите са стъпка 1 мм и бяха в добро състояние,но равната част на болта беше зазидана с ръжда.Смених пружините с шведски стокови-с нормална височина.Резултата беше почти нулев.В смисъл разстоянието до калника се увеличи с 5 милиметра,а на мен ми трябвашв поне 3-4 см.Направих един тестдрайв.Определено имаше разлика,но не беше това което трябва.Пак свалих макферсоните.Намалих тампона с 2,5 см и сглобих.О чудо!!!Това беше друга кола.Легнал полицай минавам без да го усетя,едни копки си бях намерил за тест.Минах от там с 40-50 и тоя път не ми паднаха пломбите.Много съм доволен от упражнението,само дето се набутах 160 лв за пружини,но поне знам че са нови.Отделно използвах времето да "боядисам" с течен парафин за консервиране праговете и подкалника.Предните амортисьори са убиййствени.Евала правя на Хонда на 200к оригинални амортисьори не са мръднали.Та така другарчета.Който иска да оправи окачването,макферсона долу.и тампоните от 2,5 до 5 см. се смаляват.Няма да познаете возията.Определно заявявам че е фабричен дефект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркони, ако все още те интересува, след 2 часа качвам на рампата едно HR-V, '99-а, 3 врати.Задни - разстояние от главината до арката - 43 см.Предни - дясно, т.е. пред шофьора (около 110 кг-амов) 40.5 см., ляво - 42 см.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам вече.41,5 см си е стандартното разстояние.Както казах проблема е в тампона.Ако колегата иска тунинг,намали тампона или го смени с по-къс.Но най-вероятно друго ще ремонтираш....На слука!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркони ,един-два въпроса:Тампона на оста на амортесьора, скъсяваш с 2,5см.-нали и ако да, от коя страна?При стъпила кола на гумите, какво ти е разстоянието от тампона, до тялото на амортесьора след процедурата-ако си го мерил?Казваш ,че возията е станала по-мека,-щото ам..а е получил по-голям ход и така поема по-добре неравностите ,преди да опре в тампона-нали не бъркам /преди това,тампона ти е лежал на тялото на ам..а/?Задавам тези въпроси ,защото допускаш ,че може с тези тампони от Хонда нещо да са сбъркали , а на мен ми мина мисълта ,че може нарочно да са ограничили хода на амортесьорите ,заради стабилноста /за сметка на возията/,на самия модел! Харвито е доста високо,по-тясно , по-късо , а и доста леко и нали се сещаш, какво може да се получи евентуално, при по-голяма скорост,неравности , рязък завой -еба ли му мамата?То е ясно ,че неможе и на тампон да си постоянно,защото си все едно в каруца ,а и е опасно за пломбите:D,ама като смени само пружините ,не се ли получи разстояние от тампона до тялото на ам...а?Задавам тези въпроси ,защото и при мен /СРВ-то/, усещам возията доста твърда и стегната ,без никакво тропане ,обаче няма неравност ,дори минимална , да не я усетя , та се чудя от какво се получава,всичко отпред е здраво, само не съм проверявал мак.....те, как са на тресачка ,ама и това ще направя тези дни!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срязах тампона от долната страна,щото горната е носеща...демек стиска оста на амортисьора.След поцедурата растоянието е 3,5 см.След смяната на пружините разликата беше 5 мм.При истински пътища едва ли ще има проблем.Да кажем 1см до тампона и още 2 см да се смачка тампона ...това са 3 см реален ход без реакция в прешлените на гръбнака.Обаче на легнал полицай или офроуд с малко по-голяма скорост ти пада канчето,което пак се търпи,но ако има последващи бабуни губя управление.Реших проблема временно,но ще пробвам без тампон да видя разликата.За съжаление на задния мост не може да се въздвйства-там просто пружините са твърди,нищо че добавих бутилка за газ.Японците са ги зметнали задните пружини за 150 кила товар.Знам че няма да направя истинска джипка,но поне малко.С Диското карам с 90 през оран и вози като автобус,ама гори като за танк.Пък и танк съм карал,ма не ми даваха да го кача на асвалт :).Имам малко финансови каъри,ама като продам сивика продължавам с тунинга...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 2002г. фейслифта знам че хр-в-то го правят с 2см по-нисък просвет за по-голяма стабилност при завои. Някой има ли представа какво е различно по окачването? Сигуро амортисьорите и пружините са с по 2см по-къси от аналогичните за ХР-В отпреди фейслифта.Понеже не ми се щеше да режа тампони купих и днеска сложих едни уретанови пружинни буфери за към 70лв на предните пружини. Предницата се повдигна с около сантиметър. Би трябвало да съм спечелил още сантиметър ход докато опре в тампона. Определено усещам подобрение в возенето. През дупки минава по-плътно и по-малко друсащо и не се накланя много на завои. Мисля по-нататък да сложа такива и на задните пружини. Като покарам повече ще споделя повече впечатления.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много умно решение.Щом хващаш разлика значи има ефект.За зимата 1 см по-високо е добре.Обаче се губи стабилност.Все е компромис.За това са измислени пневмо и хидро окачванията.Ма там и м ставаш роб от поддръжка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих и на задните пружини уретанови подложки. Много съм доволен от резултата. В началото като карах по чакъл и главата ми се издрънча един два пъти в дръжката над шофьорската врата, докато се науча да се пазя. Приятелката ми на два пъти и стана лошо при първите пътувания, по-специално от лашканията при завои. Като оставя торба с продукти на задната седалка, после си ги събирах от земята.Сега направихме тест драйв до кауфланд и обратно- коренна разлика. Няма ги вече тия друсания, тропания и лашкания и торбичката си беше на мястото. Комфорта вече е над ниво голф3 и доближава бмв 5ца, а гумите са стандартни изтъркани 16ки. През дупките минава плътно и глухо. В града с 60 на равен път може да заспиш- все едно се возиш с лодка по спокойна река. Естествено комфорта е за сметка на стабилността, иначе щяха да ги правят фабрично с такива подложки. Предполагам че ако се гоним с друго стандартно хр-в аз няма да мога да вземам завоите с максимална скорост или при хард офроуд ще ставам нестабилен от подскачанията. Но за пазарене в града и за спокоен шофьор мисля че динамиката ми е напълно достатъчна. http://www.amortisior.com/ На предните сложих размер А, на задните C. Бях намерил в нета в чужбина положително ревю за ЦРВ и затова се престраших, въпреки че в бг много ги плюят. Но в противен случай приятелката щеше да започне да ми отказва да се качва в колата, така че нямаше как :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега. Само не мога да разбера какво разбирате под стабилност по завоите? Имах преди Голф 3 със спортно окачване със 130-140 съм взимал завой не е мърдало но в града си е каруца :(. После имах опел астра 93г возеше като лодка но пак на 120 съвсем малко се накланяше. Сега имам ЦРВ 98 и да си кажа до сега не съм карал по комфортна кола, возията е перфектна и да си кажа не съм усетил някакво накланяне и при 120 но и да има според мен това не са коли за високи скорости, за тая работа си има ниски обтекаеми автомобили, нашите са направени за нормална скорост, прилична проходимост и най важното супееееер широко и удобно вътрешно пространство (супер семеен автомобил). Така, че според мен изказвания от типа: (Ама при 140-150 км не се държи добре на завои) са малко не сериозни за хора които са си взели такива автомобили. Ако човек е фен на високите скорости трябва да смени автомобила, не случайно няма СУВ автомобил в световния рали шампионат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koko Харвито има проблем ,който не мога да специфицирам точно.Може би трябва да пробваш.Твойта Хонда е с независими носачи отзад..има разлика.Ще поразмисля за ситуацията на Веско и ще коментираме.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koko ... Твойта Хонда е с независими носачи отзад...

...които при повдигане на гумата нагоре, дават негатив камбър на същата.А предницата е Дабъл Уишбоун, а не Макферсон :cool: Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...