Jump to content
martjo

Ръчната спирачка не държи

Recommended Posts

Здравейте колеги! Доста се помъчих, но нищо не се получава, четох опитвах и все нищо.Накратко: предминах към дискове отзад (колата ми е 4-та генерация Сивик 1991 година), сменил съм накладките и отпред и отзад. С крачната спирачка няма проблеми, но с ръчната...Натягах-резултатът е блокирано ляво колело и спиране след 5 метра, когато скоростта е 10 км/ч, при по-висока все едно няма ръчна; отпусках-тогава никой няма. Опитвах дори и с оборот да настройвам зад дръжката на ръчната резултатът е същият. Направи ми впечатление, че планката където се захващат пъпките на жилата ( под пепелника на барчето) седи на една страна, т.е. видимо едното жило е по-опънато от другото, само че нелогично там където уж е по опънато жилото колелото си се върти свободно, а другото по-малко натегнатото - колелото се върти с мъка!!! Не знам какво да си мисля, жилата са 1657 мм по каталог са за Сивик 1,6 хетчбек с дискове отзад купе като моето. Отхвърлям варианта да са по-дълги... мерих ги с еднаква дължина са. След дългите настройки успях да постигна незадоволяващ ефект.Лявото колело спира даже се тътри при опъната ръчна в движение с 10-20 км/ч, дясното си се върти. При отпускане на спирачката и двете колела се движат свободно. На място при опъната докрай спирачка задницата кляка но като подам газ на 1-ва скърца и колата си се движи, верно с усилие, но се движи :( Ако някой може да помогне ще съм му благодарен, вече си просрочих и техническия преглед, няма как да отида с недействаща ръчна :( :( :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблема в дължината на жилата.Аз съм с задни големи носачи от седан 5г. с дискови спирачки и те са по дълги от на црх .Проблема ти е в самите спирачни апарати и по точно в механизма за ръчната.Разглоби го и го почисти и смажи.

Редактирано от tony-asa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш предвид там където са "пружините" за връщането на жилата ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно там,целия механизъм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм със същия проблем, но и след ревизията на апаратите не се получи и ми се струва, че наистина жилата не опъват достатачно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих всичко, което може да се разглоби и да се провери, отново планката, на която са закачени жилата зад ръкохватката стои накриво с 1 см и отново жилото, което е по-напред не спира колелото (дясното). Не знам какво да проверявам вече....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене е същата работа.Всичко ми е наред,жилата са на едно ниво и пак не ковът при по голяма скорост.Дисковете са ми нови,но не се търкат равномерно.Оставам с убеждението ,че всичко идва от самите наклатки,които също са нови.Пробвал съм да карам малко на ръчна да лъснат дисковете,но нестава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лоста на ръчната е хванат за тунела на колата с една планка като конзола и тя се беше изкривила от дърпане, защото кантара опира в планката и в стремежа да хване ръчната се изкривява.Поне при мен беше така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си сигурен че апаратите ти функционират правилно, то предполагам си махал пружината на палеца към който се хваща жилото за апарата и при махната пружина и откаченo жилo си го раздвижвал, така че да видиш дали адекватно се движи и буталото притискащо накладката....?Гледайки тази диагонално застанала скоба вътре при лоста за ръчната, мога само да запитам дали си сигурен наистина че тези жила са точните които трябва да сложиш при тази конверсия....? Имай предвид, че не е важна само дължината им, а и къде се намират скобите за захващане към купето отдолу....двете жила имат различен захват отдолу и ако някъде изолацията на жилото ти дойде по-напред или по назад, тогава вътре при ръчната ще виждаш точно това - голяма разлика в дължините на жилата...а в последствие и двете ще се опъват неравномерно.....

Редактирано от Petar Petrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледайки тази диагонално застанала скоба вътре при лоста за ръчната, мога само да запитам дали си сигурен наистина че тези жила са точните които трябва да сложиш при тази конверсия....? Имай предвид, че не е важна само дължината им, а и къде се намират скобите за захващане към купето отдолу....двете жила имат различен захват отдолу и ако някъде изолацията на жилото ти дойде по-напред или по назад, тогава вътре при ръчната ще виждаш точно това - голяма разлика в дължините на жилата...а в последствие и двете ще се опъват неравномерно.....

Жилата са по каталог за Сивик 1,6 с дискови спирачки отзад - проверено е :), а що се отнася до стоенето на жилата в купето, когато са откачени от скобата зад ръчната си седят наравно. Кожуха/изолацията на жилата минават по равномерен за двете път и никъде няма "избързване" или "изоставане" на едно от двете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест ти си с хеч и жилата са от хеч като твоя, но с дискове отзад? Защото изглеждат сякаш са от седан, а ти се опитваш да ги качиш при теб - тогава ще имаш разлика и се получава точно тая гадус със заставането на захващащата планка диагонално, а в някои случаи идват и много по-къси, независимо литража на мотора.....Няма логика иначе да не се изравнят....защо не прикачиш снимка на жилата захванати към планката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дължината на жилата няма нищо общо с проблема.Писах по горе,че аз съм с жила от седан в црх 2г.

Идват по дълги,но това не е проблем.Ето при мен как стоят.

Публикувано изображение

 

Ето го твоя проблем.My link

Редактирано от tony-asa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не знам, ама да попитам (по-скоро имам идея)На тази схема http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17S0301&block_02=B__2600&block_03=11428скобата с позиция N 15 (ако изобщо имаш такава), има ли някакво значение къде е поставена, т.е. фиксирана ли е, или може да се постави на различни места? Един вид регулиране положението на бронята на жилото?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега tony-assa не ми отваря за рексовете страницата, иска парола :)А за тази скоба тя си е на определеното място, не може да се регулира оттам къде да е кожуха на жилото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за линка,забравих,че трябва регистрация за форума.Става въпрос за същия случай.

Публикувано изображение

 

В темата пише,че първо е прегледал и раздвижил апарата като цяло.След това е завъртял буталото с четвърт оборот

назад и след обезвъздушаване на спирачките преди да дръпне ръчна напомпва педала няколко пъти.

Редактирано от tony-asa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз съм го гледал това. Пак ще мъча всичко наред :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...