martjo 35 #1 Публикувано 18 Август, 2012 Здравейте колеги! Доста се помъчих, но нищо не се получава, четох опитвах и все нищо.Накратко: предминах към дискове отзад (колата ми е 4-та генерация Сивик 1991 година), сменил съм накладките и отпред и отзад. С крачната спирачка няма проблеми, но с ръчната...Натягах-резултатът е блокирано ляво колело и спиране след 5 метра, когато скоростта е 10 км/ч, при по-висока все едно няма ръчна; отпусках-тогава никой няма. Опитвах дори и с оборот да настройвам зад дръжката на ръчната резултатът е същият. Направи ми впечатление, че планката където се захващат пъпките на жилата ( под пепелника на барчето) седи на една страна, т.е. видимо едното жило е по-опънато от другото, само че нелогично там където уж е по опънато жилото колелото си се върти свободно, а другото по-малко натегнатото - колелото се върти с мъка!!! Не знам какво да си мисля, жилата са 1657 мм по каталог са за Сивик 1,6 хетчбек с дискове отзад купе като моето. Отхвърлям варианта да са по-дълги... мерих ги с еднаква дължина са. След дългите настройки успях да постигна незадоволяващ ефект.Лявото колело спира даже се тътри при опъната ръчна в движение с 10-20 км/ч, дясното си се върти. При отпускане на спирачката и двете колела се движат свободно. На място при опъната докрай спирачка задницата кляка но като подам газ на 1-ва скърца и колата си се движи, верно с усилие, но се движи Ако някой може да помогне ще съм му благодарен, вече си просрочих и техническия преглед, няма как да отида с недействаща ръчна :( Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony-asa 588 #2 Отговорено 18 Август, 2012 (Редактирано) Не е проблема в дължината на жилата.Аз съм с задни големи носачи от седан 5г. с дискови спирачки и те са по дълги от на црх .Проблема ти е в самите спирачни апарати и по точно в механизма за ръчната.Разглоби го и го почисти и смажи. Редактирано 18 Август, 2012 от tony-asa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martjo 35 #3 Отговорено 19 Август, 2012 Имаш предвид там където са "пружините" за връщането на жилата ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony-asa 588 #4 Отговорено 19 Август, 2012 Точно там,целия механизъм. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spooner 11 #5 Отговорено 19 Август, 2012 аз съм със същия проблем, но и след ревизията на апаратите не се получи и ми се струва, че наистина жилата не опъват достатачно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martjo 35 #6 Отговорено 22 Август, 2012 Проверих всичко, което може да се разглоби и да се провери, отново планката, на която са закачени жилата зад ръкохватката стои накриво с 1 см и отново жилото, което е по-напред не спира колелото (дясното). Не знам какво да проверявам вече.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kleni 17 #7 Отговорено 22 Август, 2012 При мене е същата работа.Всичко ми е наред,жилата са на едно ниво и пак не ковът при по голяма скорост.Дисковете са ми нови,но не се търкат равномерно.Оставам с убеждението ,че всичко идва от самите наклатки,които също са нови.Пробвал съм да карам малко на ръчна да лъснат дисковете,но нестава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spooner 11 #8 Отговорено 22 Август, 2012 Лоста на ръчната е хванат за тунела на колата с една планка като конзола и тя се беше изкривила от дърпане, защото кантара опира в планката и в стремежа да хване ръчната се изкривява.Поне при мен беше така. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HELL_FIRE_ 140 #9 Отговорено 23 Август, 2012 (Редактирано) Ако си сигурен че апаратите ти функционират правилно, то предполагам си махал пружината на палеца към който се хваща жилото за апарата и при махната пружина и откаченo жилo си го раздвижвал, така че да видиш дали адекватно се движи и буталото притискащо накладката....?Гледайки тази диагонално застанала скоба вътре при лоста за ръчната, мога само да запитам дали си сигурен наистина че тези жила са точните които трябва да сложиш при тази конверсия....? Имай предвид, че не е важна само дължината им, а и къде се намират скобите за захващане към купето отдолу....двете жила имат различен захват отдолу и ако някъде изолацията на жилото ти дойде по-напред или по назад, тогава вътре при ръчната ще виждаш точно това - голяма разлика в дължините на жилата...а в последствие и двете ще се опъват неравномерно..... Редактирано 23 Август, 2012 от Petar Petrov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martjo 35 #10 Отговорено 23 Август, 2012 Гледайки тази диагонално застанала скоба вътре при лоста за ръчната, мога само да запитам дали си сигурен наистина че тези жила са точните които трябва да сложиш при тази конверсия....? Имай предвид, че не е важна само дължината им, а и къде се намират скобите за захващане към купето отдолу....двете жила имат различен захват отдолу и ако някъде изолацията на жилото ти дойде по-напред или по назад, тогава вътре при ръчната ще виждаш точно това - голяма разлика в дължините на жилата...а в последствие и двете ще се опъват неравномерно..... Жилата са по каталог за Сивик 1,6 с дискови спирачки отзад - проверено е , а що се отнася до стоенето на жилата в купето, когато са откачени от скобата зад ръчната си седят наравно. Кожуха/изолацията на жилата минават по равномерен за двете път и никъде няма "избързване" или "изоставане" на едно от двете. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HELL_FIRE_ 140 #11 Отговорено 23 Август, 2012 Тоест ти си с хеч и жилата са от хеч като твоя, но с дискове отзад? Защото изглеждат сякаш са от седан, а ти се опитваш да ги качиш при теб - тогава ще имаш разлика и се получава точно тая гадус със заставането на захващащата планка диагонално, а в някои случаи идват и много по-къси, независимо литража на мотора.....Няма логика иначе да не се изравнят....защо не прикачиш снимка на жилата захванати към планката? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony-asa 588 #12 Отговорено 23 Август, 2012 (Редактирано) Дължината на жилата няма нищо общо с проблема.Писах по горе,че аз съм с жила от седан в црх 2г. Идват по дълги,но това не е проблем.Ето при мен как стоят. Ето го твоя проблем.My link Редактирано 23 Август, 2012 от tony-asa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #13 Отговорено 24 Август, 2012 И аз не знам, ама да попитам (по-скоро имам идея)На тази схема http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17S0301&block_02=B__2600&block_03=11428скобата с позиция N 15 (ако изобщо имаш такава), има ли някакво значение къде е поставена, т.е. фиксирана ли е, или може да се постави на различни места? Един вид регулиране положението на бронята на жилото?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martjo 35 #14 Отговорено 24 Август, 2012 колега tony-assa не ми отваря за рексовете страницата, иска парола А за тази скоба тя си е на определеното място, не може да се регулира оттам къде да е кожуха на жилото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony-asa 588 #15 Отговорено 24 Август, 2012 (Редактирано) Извинявам се за линка,забравих,че трябва регистрация за форума.Става въпрос за същия случай. В темата пише,че първо е прегледал и раздвижил апарата като цяло.След това е завъртял буталото с четвърт оборот назад и след обезвъздушаване на спирачките преди да дръпне ръчна напомпва педала няколко пъти. Редактирано 24 Август, 2012 от tony-asa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martjo 35 #16 Отговорено 26 Август, 2012 Да и аз съм го гледал това. Пак ще мъча всичко наред Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове