Jump to content
lupi

Обтягане на ангренажен ремък

Recommended Posts

Здравейте колеги, отскоро съм собственик на 4-та генерация Сивик Д16А6, и ми предстои смяна на гарнитурата на главата. Смятам да я сменя сам. По прочетох доста в мануалите, технически съм доста грамотен, не е като да не съм похващал ключове, така че мисля че ще се справя, стъпките са ясни, разкачам всичко по главата, свалям, чистя стария парцал и т.н. Конкретно обаче има някои неща при зацепването на ремък после, за които ми трябва малко помощ - ако някои му се помага, ще съм благодарен на полезна информация.Първият ми въпрос е може ли се свали (и после съответно да се зацепи) ангренажния ремък от главата без да се сваля долния капак? Не ми се развива шайбата на коляновия вал, пред блока ще е трудно. Като гледам, предполагам, че има начин да се освободи обтегача и да се свали ремъка само от главата.- някой правил ли го е по този начин?Вторият въпрос е съответно ако може, как става обтягането после? Мисля, ако сваля ремъка, да го бележа, както и шайбата на разпределителния вал, и да ги поставя в същото положение, ако се внимава, според мен не трябва да има проблем. Доста е тесничко обаче в коша, има ли вариант да се направи стягането на обтегача без да се сваля пак капака (сервизен отвор, чалъми)?Ще съм благодарен на всякаква полезна информация. Знам, че е по-добре да "отида на майстор", но ми се иска да го направя сам. Това е едно от нещата, които открих с новата Хонда - тази кола просто изкушава да се грижи човек за нея, с желание и собствените си ръце.Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Надявам се, че с четенето ти в мануалите, не си пропуснал частта за реда на стягането на главата? Колкото до агренажа, слагаш колата на 5-та предавка и я буташ да дойде на белезите. Долу на шайбата, и горе на разпределитения вал (UP mark) после частта ясна. Охлабваш болта на ролката(Има една пружина която държи ролката, внимавай да не падне долу.) , сваляш ремъка от разпределителния вал и т.н После по обратен ред. Сменяш гарнитурата на главата стягаш я, поставяш ремъка обтягаш го, завиваш гайката и се молиш да не ти е избягала центровката при слагането с некой зъб :D Моля колегите да не ме съдят, а ако имат нещо да допълнят. Така го правих аз на д13-ката.

Редактирано от fenabg
Предходящо мнение не се цитира !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес го направих този номер със сваляне на ремъка без да разхлабя гайката- до тук добре!!!:D По- късно обаче когато реших да го слагам отново ПРОБЛЕМ!!!:blink: НЕ МОГА ДА ГО ВКАРАМ ОБРАТНО.Затова го оставих за утре ,че стана късно.Свали си шайбата и го направи както е описано в книгите иначе ще береш ядове като мен. Те по- умни от нас са го написали.Може и тока както ти казваш, но аз не успях и се отказах, а ме е страх да не прескоча зъб.ЗАТОВА ЩЕ ГО НАПРАВЯ КАКТО МУ Е РЕДА:) :)Дано да съм ти помогнал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Може.На долният пласмасов капак има едно капаче,махаш го и стигаш до болта на оптяжната ролка,разхлабваш го(пружинката ще я видиш като погледнеш отгоре,не я откачай).След като го разхлабиш,дръпни леко ремъка нагоре,за да отпусне и го извади от ролката на разпределителния вал.

Задължително преди да правиш това я нагласи на белези,за да ти е по лесно след това.Долу на шайбата има един белег I,него го гласиш на мушката(на пластмасовия капак),горе на ролката гледаш двата странични да съвпаднат с тези на пластмасата под тях.Прегледай пак мануала за да видиш за кое става на въпрос.

2.Закачаш ремъка,като внимаваш да не прескочи зъб,после завърташ обратно на часовниковата страна,за да обере луфта пружинката на оптяжната ролка.Един цял оборот или ако искаш повече.Гласиш я пак на белези за сверка дали всичко е 6,и след това затягаш болта(на ролката)

При свалянето на делкото си го бележи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за информация! Полезно ми беше някой да сподели опит, че пружинката на обтегача мислех да я откача и да търся начин после да я закачам.Явно това ще е най-сложното в процедурата, заедно с откачането на всмукателя от задната стойка (кофти болт на шибано място;), на сваляне всичко ще се бележи и ще се порверява после дали е както трябва, засега не съм сигурен само в белега на шайбата на коляновия вал (има три вдълбани и един с боя), но ще чета пак...Ще бягам да си търся инструменти, че моите са малко камионджийски, и после - ще пиша за резултата!:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз свалих главата с всмукателя за да не си играя с тази наистина на кофти място гайка.Е откачаш малко повече неща ,но времето и нервите си спестяваш. Ремъка все пак го закачих без да свалям голямата шайба , но откачих пружината после е малко повече играчка докато я закачах,че не се вижда добре.Направих от тел едно приспособление и с него я откачих и после я закачих .

Редактирано от petjo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължението... Проблемно.:( Със смяната на гарнитурата - никакъв проблем. Всичко стана както трябва, блогодаря на колегите за съветите, зацепих ремъка без грешка и го натегнах както си трябва.Когато запалих обаче, колата запали много теудно, и нямаше празен ход. На палене стартерът сякаш "прескачаше", запалва с газ/отваряне на дросела и ако не дам газ, веднага гасне. Ако дам фгаз, набира обороти веднага. Но няма празен ход.Проверих 10 пъти зацепването,наред е. Преди да сложа главата, нагласих първи цилиндър в ГМТ, а разпределителния вал -на белези,заспа. Пробвах и зацепих ремък със зъб напред и зъб назад - променя се положението, но пак няма празен ход и на ниските работи като на 2 цилиндъра. На високи с газ се оправя.Колегите, дето правиха главата,казаха,че долните гумички на свещите били зле.Като извадих кабелите,по два видях малко масълце на края.Възможно ли е от там да идва проблема?Другото дето ми идва на ум е криви клапани, макарче няма причина,освен в сервиза, който шлайфа главата да са ги изкривили по някакъв начин...Някой може ли да помогме с опит ако е имал такава случка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой белег гледаш долу на коляновия вал ,като зацепваш агренажа ?Буксата на ЕАЦВ-то предполагам си я закачил :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Белезите- на разпределителния двата на 3 и 9 часа,подравнени по пластмасата. Долу на шайбата на коляновия- най дясната метка (има две по-наляво, по мануала са за настройка за предварение).Отделно направих две мои на шайбата преди да сваля ремъка от главата, съвпадат и те, преди да я сложа-проверих, първи цилиндър е в ГМТ.IACV-то не е разкачано, свалих всмукателния колектор само от главата.Според мен е или проблем с искрата, или нещо по газоразпределението - възможно ли е при Хонда да ако е изкривен клапан,да работи нормално при форсиране и лека газ, и да няма празен ход?Като пусна педала и започне да губи,замирисва на бензин,което ме насочва към свещите. Но нямам под ръка ключ, не се сещам и как да проверя дали има искра без да прецакам бобината...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Долу белега е сам ,другите са в страни.Другото което се сещам,майсторите за шлайфа да са бутали случайно клапаните,в смисъл да са ги отхлабвали или натягали ? Направи едни реглаж за по сигурно.Ако имаш свалена свещ, я сложи на лулата и към корпус,така тествай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за реглаж на клапани.Ако има пренатегнати клапани няма да имаш празен ход също така и в обороти колата работи зле.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, оказаха се клапани.Не знам дали момчетата от сервиза са забравили, или по принцип реглажа не влиза в услугата, но бяха натегнати докрай! Регулирах ги и празния ход се оправи.

 

Благодаря на колегите за полезната информация,и на nonamed за луфтомерчето.

Остана ми само въпросът възможно ли е от паленето с пренатегнати клапани нещо да се е прецакало?По общи впечатления засега,Свика е много яко направена кола,но все пак може ли да има някакви поражения от развъртане (неколкократно) с клапани без хлабина?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може по кобилиците и по вала ма не вярвам да си я застрелял толко бързо .Ако върви и всичко е окЪ газ колко може и те така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...