Jump to content
Scott

D15Z6 с газ-инж.

Recommended Posts

Здравейте колеги,Сравнително нов съм още и привиквам към карането не Сивичето, но все ме терзае нещо... Колата е с почти нов газов инжекцион от Мимгаз мисля, предишният собственик го е слагал малко преди да я купя, още е гаранционен, тааа, гори ми 11 газ градско, че май и го минава малко, не я тормозя много, карам и в лампа и все ми се струва, че това е малко повечко за този мотор. Мисля да ходя до газовите да я побутнат малко уредбата, но един приятел ме убеждава, че проблемът е в катализатора и без него всичко ще е по-добре, а аз се опасявам, че без него, компа и ламбдата ще се пообъркат малко... Някой, ако може да даде малко акъл на новак, като мен, ще бъда много благодарен :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

2 неща:1во- Обслужена ли е колата и как?2ро- Как я експлоатираш? На къс пас с много газ или само с много газ? Задръствания, климатици, какви са кумите/16, 17ки нещо.../.Катализатора не го барай, ако зад колата не мерише на кисело- само по това можеш да познаеш, че е заминал най-вече, а и в ниските си е бонус от към вървеж ;)

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 неща:

1во- Обслужена ли е колата и как?

2ро- Как я експлоатираш? На къс пас с много газ или само с много газ? Задръствания, климатици, какви са кумите/16, 17ки нещо.../.

Катализатора не го барай, ако зад колата не мерише на кисело- само по това можеш да познаеш, че е заминал най-вече, а и в ниските си е бонус от към вървеж ;)

 

Облусжена е преди 6-7 хиляди километра с прилични консумативи, кара се на 14ки и имам по 7-8км в посока до работа и обратно, има светофари, но чак задръствания няма, не я юркам, климатика го пускам от вчера Публикувано изображение, че тук стана страшно изведнъж...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е с гуми 185/65/14, карана е само с масло 10W40 полусинтетика Fuchs Titan, което е сменяно на 8к км. Карана е само от 2 до 3к оборота.Газовата бутилка е 20л, но е настроена да събира 15,75л. По софийските улици с едно пълно зареждане изминава между 160 - 180 км.Извънградско с нормално каране 100-120 км изминава между 200-215 км в зависимост от коя бензиностанция е заредено.При запалване колата винаги е изчакване да загрее и да обърне на газ. Когато монтираха газовата уредба, бях помолил момчетата да настроят колата да бъде в икономичен режим.След това нищо не е пипано по нея.Иво, пробвай следото каране и кажи резилтата след една бутилка... пълниш до горе, при всяко заплаване изчакай колата да загрее малко или ако тръгваш веднага недей да я напъваш, а карай само до 2к оборота.Сменяй предавките между 2000 или 2500 оборота, но недей превишава и кажи след това дали разхода отново е 11 л / 100 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично мога да гарантирам за колегата ТМТ,че колата е много икономичнна.Газовата е чисто нова и е направена доста добре.Въпроса е дали газта по бензиностанциите е качаствена и как се кара самата кола.При нормално ръчкане би трябвало да даде съвсем приличен разход,защото всичко и е изправно.Премахването на катализатора няма да свали разхода,понеже първо колата е изчислена за такава проходност на генерацията (това е може би най-икономичният 1.5 мотор на хонда) и второ ако има ламбда сонда на него,симулирането на сондата при поставяне на проходно гърне е експериментална задача,която обикновенно завършва с чек,светващ при продължително каране във високи обороти.От опит мога да кажа,че има ефект върху вървежа,когато се махне,но не и върху разхода. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода не ми се вижда чак толкова голям. На моята уредбата също е нова Фобус-4 и разхода ми е с много галене на педала е около 8/100 смесен а ако си карам нормално без да ръчкам около 9/100 смесено. Това в София и на относително дълги дистанции защото едно палене на колата е минимум 17 км. Което при мен значи че също ако карам само градско разхода ще е около 10-11/100.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят икономик с постоянни резачки гори от 10.5 до 11.5 газ градско . При нормално каране 8.8/100 (ГИ)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, аз да си споделя, че явно нещо са ме били попрецакали газаджиите... при последните 3 наливания и, дори при каране с клима в част от километрите, разходът излиза между 8,5 и 8,9 градско :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи като я засичаш пълниш от една и съща колонка и то докато спре пистолета/не го прави винаги, че отива лещата при бутилката и после като зареждаш и смърди в купето на газ известно време/. Мойта англичанка/д14а2/, ГИ фобос 1 и на клима днес ми даде 7.6 Перник- Дупница, като не съм се мотал изобщо. Зимах го за по 20-25мин на посока :DИначе смесено- 8,3-8,5л/100км. С икономично каране- без клима 7,8-8л/100. Един съвет към хората, на които ГИ-то има режими- включете ги на "Спортен". Поне при мен така колата харчи минимално. На нормален дава 0,5л отгоре минимум, на икономичен ми е тромава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като ги говорите тези разходи съобразявате ли се с разширяването и свиването на газта ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет към хората, на които ГИ-то има режими- включете ги на "Спортен". Поне при мен така колата харчи минимално. На нормален дава 0,5л отгоре минимум, на икономичен ми е тромава.

Ще взема да пробвам, на мен на икономичен ми гори повече от на нормален:D.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като ги говорите тези разходи съобразявате ли се с разширяването и свиването на газта ?

То при налягането няма как да има някаква фрапираща разлика. Ти като си набумкал бутилката до откат и после пак, тя има някаква газ останала. Засечката се прави на една и съща колонка, по простата причина, че помпата държи налягане според нивото в резервоара на бензиностанцията. Виждал съм ан и на 13 атмосвери. Това за 200км може около 1,5/100км разлика в разхода да ти докара. Още повече като я засечеш 2-3 пъти и вече си имаш представа и си знаеш кога да дозареждаш и колко пие, +- 300гр.

 

Аз даже вчера се видях с газаджията ми/френдове сме вече/ и му казах, че искам спортните настройки да ми станат икономични. Разликата е 3% във времето на инжектора, но сместа е перфектна и даваш по-малко газ. Днес на ГТП-то показваше "Ланда 1,05" на обороти на място на спортен режим и на топла кола. Пича каза, че може да го пробваме и после ако се пошашка колата ще я оправиме. Ама то или в един момент ще отидат инжекторите от към капацитет /което ме съмнява/ или ще качи разхода/и това не ща да става, мисля, че може още да падне. На подобен тест драйв като днешния колата едно време даваше 6,3л/100км А98/. Знам, че има момент с харченето отгоре, но това с колко е при дадена кола е различно. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия икономични и спортни не мога да им хвана логиката при положение че всичко се регулира от ламбдата ама ще видим. Истината е че на икономични ми изгори повече но може да е било от газта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...