Jump to content
kitty

Слаб ток. Алтернатор или акомулатор?

Recommended Posts

Здравеите колеги, имам следния проблем. Докато снощи си карах на фарове забелязах че те, от време на време пресветват по слабо по силно особено когато намалям, и с и без спирачки. Също така и таблото го прави това. На место много рядко се проявява. Днес замерих на клемите зареждането и беше около 12,50 до 13,30. На висока скорост мисля че него прави. Акомулаторат е доста стар, и в стъкалцето не е нито зелено нито червено а черно, което сигорно значи че е финал, макар и да пали. Само да вметна, колата е 6ген японка, диагностика и е правена преди точно 3 дни понеже тогава я копувах, и ми казаха изрично че зареждането е добро и така натам и така натам. Моля някои ако има на идея от какво може да е нека пише. А и също нямам проблеми с паленето и неми свети акомулатора на таблото :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко е тока на зареждане, трябва да се върти около 13,5 до 14 волта. наи вероятно четките на динамото а може и колекторите да са пътници, не е лошо да вземеш мерки щото момента в които ще откаже на цяло не е далече. Акумулатора няма да е, нищо че му е киорово окото. Друго, може да провериш как са клемите и масите покраи акумулатора и генератора да няма нещо хлабаво или ръждиво, но на 95 % съм сигурен че си за профилактика на генератор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега, а само да кажеш за кои колектори говориш че несам много наясно с алтернаторите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колекторите тва са два медни пръстена върху които се въртят четките, дебелината им е около 2-3 мм с времето четките ги изниосват, и прокопават канали в тях чак до бакелитената основа на колекторчето, така четките спират да парят контакт и се стига до тук, при теб или четките са почти свършили или колекторите, обикновено единия е много по зле от другия :) Ремонта не е скъп, ако лагерите на динамото са ти здрави и нямат нужда от смяна, едни четки са 5-7 лева един колектор към 12, ако четките са комплект с релето за зареждане цената е по различна към 40-50 но не е невъзможно да се сменят само четки, ако маистора ти каже че трябва целия блок, е или щото го мързи или щото и тои не е сигурен може ли да го направи, но само четки се сменят по един или друг начин. Това го казвам въз основа на динамата които сам съм си ремонтирал през времето, верно не са били на хонда но хондовото не е от друга планета за да е кои знае колко по различно. Ремонт при маистор на свалено такова динамо и занесено при него е около 40 лева без лагерите. Наи добре я закараи на човек които се занимава с динама и ел мотори да си постави тои диагнозата и да ти каже колко ще е ремонта и какво трябва да се смени :) Ако искаш за всеки случаи преди да почнеш каквото и да е било пробваи с някои друг акомулатор колко ще е волтажа при зареждане, и надявам се си сигурен в точноста на уреда ти с които мериш, инак подвеждаш и мен :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами няколко пати го замерих и едно и също показва. А и аномалиите на таблото и фаровете едва ли са случаини. Мисля да си го сваля аз и да го закарам на маистор и да видим какво ще каже, но след почивните дни. Незнам дали при тези динама можеш да махнеш на место четките с релето, утре ще проверя. Впрочем през почивните дни ще сам в Пловдив. Дали можеш да ме опътиш към някоя морга там с хонда като моята за да со взема една лаисна, тази на тавана надлажната дясна. Мерси предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не съм сигурен на място ще се свали ли, по скоро ще се узориш, аз на ланчата реших че на място ще го сваля хахаха, познаи, след 1 час мъки свалих накрая динамото и разбрах че на място е нямало как да го сваля, но все пак тва е италянска кола и е крива от сякъде на хонда може и да може. А морга има на влизане в пловдив от първата отбивка на магистралата слизаш, после има разклон дето води за пампорово няма да хващаш него а хващаш левия ръкав за града, пътя е около 2-3 км и точно като почнат сградите ще гледаш от дясно шоурума на ОПЕЛ след него са моргите 2-3 маи една от тях е за японки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, маи оправих проблема поне за сега така ми изглежда. Като цяло днес бях решил да я обслужа. Смених и масло на мотора, на скоростите, всички филтри и свещи разбирасе, и маи точно те бяха проблема понеже на единия цилиндър беше много хлабава и е изпускала. Явно работата на мотора не е отговаряла на оборотите които са необходими на алтернатора, но се пак ще го следя. Та така, утре мисля пак да погледна скоростите понеже побраха малко повече от 1600мл а по програма им дават 1800мл

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

..Явно работата на мотора не е отговаряла на оборотите които са необходими на алтернатора

То затова си има променливо подмагнитване алтернатора, именно затова зарежда надеждно в широк диапазон обороти :) Направо е невероятно да се оправи от свещи това :) Според мен проблема ти се върти именно около нещо с алтернатора, но не е изключено и да греша. Както ти е писано вече в случай, че се прояви пак - проверка на четки, колектор, диоден блок... а да сменяш нещо на място... не си струва предвид, че на сивик излиза много лесно динамото (без нужда от канал дори). Тъкмо ще се инспектира и обслужи цялостно, (включително и лагери, само ако са заминали разбира се) Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да ви кажа проблема се оказаха четките с релето (вървят комплект 57лв английски) сега зарежда на 14,46 което според мен е супер. Мисля, а и маистора така каза че лагерите, колектора и диодните блокове са здрави. Относно свалянето. Сваля се наистина лесно, само на два болта, но след това идва проблема, защото неможеш да го изкараш лесно от мястото на което се намира. Ние лично махнахме спирачната помпа и пак доста трудно го изкарахме. И така, дано скоро да нямам проблеми с него а и въобще с колата, вярвам че ще излезе сполучлива. Поздрави на колегите които отговориха :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачната помпа?????????

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Дам, точно тя, понеже реиката с дюзите пречат, отдоло също няма от каде да се измъкне и така се стигна до спирачната помпа. Отвихме я, дръпнахме я на една страна и така го искарахме. ;) Но мисля да сменя и акомулатора понеже на този му е светнало черничкото, и само ще товари алтернатора маи маи. Интересното е че докато карам и ми свети лампата за економи режима при газ свети доста по слабо а като пусна газта си свети доста ярко.

Редактирано от Bubchuuu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене колега така се получаваше докато нямах симулатор на празния ход и държеше ниски обороти на газ като съм на фарове. И при това се получаваше ако тръгне да гасне колата при ниска скорост голяма предавка или спиране на предавка.. Правилно пише за диапазона на алтернатора колегата обаче не винаги е свършил когато го прави :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пипаи акомулатора, нищо че е черно, не ми се ще да ти обяснявам принципа на работа на тва оче, но си е пунта мара, аз имам аку с черно око от 2 години и зимата в -20 върти кат откачен. Ако е заминал до толкова че да товари алтернатора верваи ми нема да го разбереш по премигане на лампичките по таблото :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Симулатор, имаш предвид че си на газ. Аз нямам газова уредба, и си мисля че си е от акомулатора, но несам толкова запознат. Колкото до акомулатора разбрах че е за смяна в понеделник сутрин. Понеже се пребиах от Пловдив рано сутрин, и то с доста напаване на магистралата и аз си мислех че с новите четки и акомулатора ще се възтанови, но уви на околоврастното на София ме спряха полицаи. Стоях около 10, не повече минути, но със забравени фарове и музика, и после познаи кво стана......... дам неможах да запаля, направо си се срийна акомулатора и както се казва умря. Та ще го сменя с VARTA. А този които е в момента е оригиналния хондов си. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, тва вече е друга бира, сменяи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги има си тестери. за акумулатори. Да не се чудите излишно, а алтернатора се мери с мултицет. Та като ти зарежда под 14V си имаш проблемче.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ключ на темата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...