Shorty 157 #1 Публикувано 17 Май, 2012 (Редактирано) Колеги днес си купих дневни LED светлини, така наречените Daytime Running Lights или DRL.Та въпроса ми е някой монтирал ли си е такива светлини на колата да обясни как става.Разбрах, че като запалиш колата трябва да светват автоматично и при включване на габарит или къси гаснат.Ще съм благодарен ако някой се е занимавал с монтажа да сподели. Редактирано 17 Май, 2012 от Shorty Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shorty 157 #2 Отговорено 17 Май, 2012 (Редактирано) За да стане по ясно взел съм нещо такова http://drl.viewbg.net/auto-led-drl.htm , а не разните модули за дневни светлини и се чудя как да ги вържа, никъде не намерих информация.... Редактирано 17 Май, 2012 от Shorty Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokodaf 266 #3 Отговорено 17 Май, 2012 Взел си си два модула с по 5 светодиода всеки на 12V . Можеш да ги свържеш в каквато пожелаеш зависимост от уредите за управление по таблото или според УКАЗАНИЕТО ЗА МОНТАЖ , намиращо се в кутията им. При липса на такова се обърни за съдействие към продавача . Разните там модули за управление на светлините могат да управляват и тези дневни светлини /,а не само фаровете / , като предлагат включително и комбинации по между им. http://www.tuning.bg/avto-novini/drl-dnevni-svetlini-polezna-informaciya-otnosno-izpolzvaneto-im-v-balgariya-23124 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shorty 157 #4 Отговорено 18 Май, 2012 Пак не получих отговор къде точно да ги вържа, иначе статията я изчетох още преди това.А инструкции за монтаж за съжаление нямам в кутията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
som 4 #5 Отговорено 18 Май, 2012 Виж ми снимката и ще ти стане ясно. Иначе казано, на самата кутия си пише указание, за монтаж. Вържи ги за габаритите и си сложи диоди вместо крушки. Като пуснеш габаритите ще ти светят и дневните, също така няма да усещаш консумацията.Ако нямаш халогенни фарове, си ги монтирай на тяхното място. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shorty 157 #6 Отговорено 19 Май, 2012 Аз съм с диодни габарити, имам и халогени които си слагах допълнително не са стокови, но ще ги махна, защото нещо не ми харесва как седят и как светят и на тяхно място ще сложа DRL-a.А трябва ли да ги прекарвам през реле като халогените или ги вързвам за габарита и тва е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #7 Отговорено 21 Май, 2012 хубаво е каквото и да се вързва да минава през реле и бушон особено ако са по-големи консуматори аз си вързах халогените без тези работи и при по-дълга работа копчето се стапя а това за дневните светлини не го разбрах аз?! отгоре отгоре четене може да се кара на халогени през деня? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shorty 157 #8 Отговорено 1 Юни, 2012 Вързах ги към единия габарит и за сега нямам проблеми! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
som 4 #9 Отговорено 1 Юни, 2012 Вързах ги към единия габарит и за сега нямам проблеми!Е как ще имаш, зачетели се колко по-малка консумация имат от халогенните фарове, или консумират колкото габаритните крушки. Сложи и едни диоди, вместо габаритни крушки и си пушка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dima78 2 #10 Отговорено 11 Април, 2013 Виж ми снимката и ще ти стане ясно. Иначе казано, на самата кутия си пише указание, за монтаж. Вържи ги за габаритите и си сложи диоди вместо крушки. Като пуснеш габаритите ще ти светят и дневните, също така няма да усещаш консумацията.Ако нямаш халогенни фарове, си ги монтирай на тяхното място.На тяхно място ако са дали куките няма ги третират като фарове за намалена видимост?А само с габарити в движение не дават Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
terexe 0 #11 Отговорено 12 Април, 2013 Вързах ги към единия габарит и за сега нямам проблеми!Колега като са вързани за габарита, и като светнеш фаровете дневните не продължават ли да светят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SandokanD14 1 #12 Отговорено 12 Април, 2013 Колеги, и аз се замислям да си взема въпросните дневни светлини, но се чудя къде да ги монтирам, единственото удобно място (по закон) изглежда под фара. Някой слагал ли си е там да каже как изглежда колата (6-ца хеч) ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
enchev87 59 #13 Отговорено 1 Юни, 2013 Колега SandocanD14, я качи няква снимка на DRL-а където си го монтирал. На аватара се вижда нещо, ама постни някоя друга снимка да видя как е станало че изглежда яко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SandokanD14 1 #14 Отговорено 2 Юни, 2013 Качих снимка на светло в галерията си, колега, ако някой се интересува мога подробно да му обясня процедурата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
enchev87 59 #15 Отговорено 2 Юни, 2013 (Редактирано) Добре се е получило, ама моята е преди фейслифта. Въпреки това мога да пробвам нещо такова, благодаря Редактирано 2 Юни, 2013 от enchev87 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #16 Отговорено 27 Август, 2015 Някой монтирал ли е модул на Сивик 6 хеч японка? Искам да сложа най-базовия. Трябва само да може да се настройва в проценти и да се изключва при пускане на светлините. CarDRL®4S читави ли са? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Кръчмонавта 17 #17 Отговорено 27 Август, 2015 Най-добрия вариант, а пък и според мен най-готино става е като си вземеш един сет от тези крушки и им изрежеш широката част(Н4 е като за фар, но стават) и по този начин ще я побереш в дупчцицата за габаритите.Връзваш ги като за габарити и леко само ги закрепващ отзад със силикон да се държат(на фара отзад, но тряа се свали). Първо, че свети бяло и всички си мислят, че имаш ксенон, второ, че като те спрат няа да ти се правят, ама сега тия светлини не са фарове бла бла, трето, че не закачаш някви неща по бронята дето повечето пъти изглеждат зле(според мен) и когато пуснеш и фаровете светлината е доста по-бяла от преди това. НО това не става за през нощта, защото както изглежда, (в самия фар) че свети супер ярко, така няма нищо пред теб :D И струват 20лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #18 Отговорено 27 Август, 2015 (Редактирано) Не ми се занимава с афтърмаркет самоделки. Габаритите ще светят и през нощта, таблото ще свети, номер, габарити отзад също...пък трябва и да ги включваш. Мислил съм доста по тоя въпрос и модула си остава най-доброто решение. 30лв. струва, монтира се за не повече от час и повече не го мислиш. Сам се пуска, сам се гаси...30% сила на дългите и заспива. Реших да е модула на тоя пич: http://smartdrl.com/ Колега от форума сподели, че познава поне 4-5 човека, които го ползват безпроблемно от години, включително и той. Ще пиша отново като се сдобия с него. Редактирано 27 Август, 2015 от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Кръчмонавта 17 #19 Отговорено 28 Август, 2015 Успех тогава ти пожелавам, дано всичко е наред. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 738 #20 Отговорено 28 Август, 2015 аз си взех модул за 6-7лв от тук: http://hobby.neomontana-bg.com/ Работи перфектно. С допълнителни светлини съм, но има и модул за управление на заводските светлини. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #21 Отговорено 28 Август, 2015 "ДСТ-12-Ш-5" може би ще свърши работа, но не знам дали ще понесе товара на дългите (2х60W), тъй като навсякъде пише, че е проектиран за 2х55W. Другата въпросителна е има ли вградени някакви електрически защити. Очаквам отговори на тези въпроси от производителя. Иначе цената от 12.5лв. е прилична. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #22 Отговорено 28 Август, 2015 Ето го и отговора на производителя: Не е проблем такава малка разлика в мощността; има резерв.Няма ел. защити, трябва да се използва външен предпазител в силовата верига. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 738 #23 Отговорено 28 Август, 2015 ...както казах, аз съм дпволен, цените са много добри и освен това подпомагаме българския малък бизнес Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #24 Отговорено 8 Септември, 2015 (Редактирано) Модула на "smartdrl" е при мен. Сега се чудя дали мога да го захраня направо след контактния ключ във веригата на "ACC", т.е. към допълните консуматори като радио и жак за запалка? Идеята е модула да се анулира като консуматор след вадене на ключа. Консумацията му е малка (споменава се 0.0008А), но все пак е по-добре да се шунтира директно, при все че не искам да ползвам функции като "забавено изключване" и "изпращане до вкъщи". Модула е с предпазител 15А, но мисля, че реалната му консумация ще е доста по-ниска. При настройка 30% на дългите общата консумирана мощност ще е 36W или около 3А. В същото време веригата нa "ACC" се разклонява в 2 клона с предпазители 10А. Според мен няма да е проблем? => Схема на свързване на модула: => Свързване на червен и оранжев кабели: => Свързване на черен кабел (сигнал от габарит) към клема 17 (червено/черен кабел) на букса С421: => Свързване на син кабел (маса) към точка G401: => Свързване на жълто/зелен кабел (дългите светлини) към червено/син кабел (клема 1 на букса С422): Има една подробност тук. Индикатора за дълги в таблото е вързан паралелно на дългите и има вероятност и той да мъждука докато модула функционира, което не е болка за умиране: Това трябва да е достатъчно, за да функционира модула. Редактирано 8 Септември, 2015 от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #25 Отговорено 8 Септември, 2015 (Редактирано) Пропуснах да покажа къде точно се връзват червения + оранжевия кабел: Редактирано 8 Септември, 2015 от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #26 Отговорено 8 Септември, 2015 Резултата е налице: Дълги на 30% с плавен старт. Вадиш ключа и всичко приключва, никакво забавено изключване и т.н.Свързването е точно както съм го описал по-горе, с една незначителна разлика - сигнала от габаритите го взех от червено-зеления кабел разположен на същата букса, на която е рзположен и червено-синия за дългите...не ми се ровеше в задната част на таблото с предпазителите. п.п. Както очаквах индикацията за дълги на таблото свети съвсем слабо - един вид като индикация, че модула работи и КАТ няма да ви спрат. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #27 Отговорено 12 Септември, 2015 Още една снимка на светло: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #28 Отговорено 26 Септември, 2015 Една поправка на свързването: оранжевия кабел не трябва да се връзва заедно с червения, а трябва да се премести на втори контакт (преди палене), защото в противен случай като върнете ключа на първи контакт (ACC) и да речем искате да продължите да слушате музика в колата, фаровете не изгасват. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове