Jump to content
tsurko

Регулировчик - писани и неписани правила

Recommended Posts

Здравейте колеги,

в София напоследък, в пиковите часове, често има регулировчици на по-натоварените кръстовища, което според мен е нещо много хубаво. Наскоро обаче станах участник в една интересна случка. Ще използвам линкове от една автошкола. Та ситуацията е такава:

Публикувано изображение

Да приемем, че пътищата са с по 2 ленти на посока. Аз съм синята кола, която се пада 'от запад' и чакам за десен завой. Регулировчика подава показаната команда и теоретично би трябвало да е безопасно да направя десен завой, но до колкото знам от правилника, по закон нямам право. Съответно бях освиркан и ща неща минах :rolleyes: Ако някой се чуди - не се опитвах да направя десен завой от лентата за направо :)

И въпросът - аз ли изпускам нещо в закона за движение или това е някакво неписано правило?

P.S. Снимката е от тук - http://start97.com/regulirovchik.htm, в случай, че някой иска да си опресни командите на регулировчика.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая регулировчика е с лице към синята кола. Въобще нямам претенции като много компетентен , но мисля ,че ако е с лице или гръб към теб е забранено преминаването..

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По закон нямаш право, обаче дори самите регулировчици махат на тези, за десен завой да минават. Та затова си е неписано правило.А иначе сутрин тия регулировчици само правят задръстванията 2но по-големи, поне по булевардите по които аз минавам.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На парламента ситуацията е подобна, макар че има 2+2 ленти. Регулировчикът винаги сигнализира позволение за позицията на синята кола.Никой не си позволява да премине, ако не е указано. Мисля, че @stanchevvv e прав. А трафикът, регулиран от полицаи в синхрон, поне в центъра и не само, е много по-бърз. Мое мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В шофьорските курсове провеждани преди повече от 20 години, тази команда разрешаваше десния завой...Но бая време мина, та нищо чудно да са й "посегнали"...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма неписани правила тук ;) Всичко си е ясно и точно, колегата stanchevvv е напълно прав :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В шофьорските курсове провеждани преди повече от 20 години, тази команда разрешаваше десния завой...Но бая време мина, та нищо чудно да са й "посегнали"...

Абе то и преди 30 години, в листовките имаше такава ситуация, ама посоката на движение на синия автомобил ,беше нарисувана, наляво ,направо и надясно и питаха накъде има право да завие ,та много хора гърмеха на изпитите ,на така наречените подвеждащи въпроси! Също имаше и такива от рода на: да се спомене последователноста на преминаване на автомобилите, през кръстовището и там ставаше мазало!
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Супер, много полезна информация.И аз наскоро правих справка за тази ситуация, но правилника е ясен, само стрелките от картинката.Почти всеки ден съм в позицията на синия, но не ми е намигал регулировчика (чката).Така и не се сетих откъде ми идва съмнението за разрешеното дясно на синия, може и през 86-та да е било можело :)Факт е и че понякога могат да те освиркат, ама да четат повече :)

Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз като карах курсовете не можеше и ми стана странно, че ми свиркат. Възможно е обаче да съм проспал някой жест на регулировчика.Благодаря ви за отговорите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Попаднах на това:

 

 

 

Раздел I

РЕГУЛИРОВЧИК

 

 

Чл. 3. За сигнали на регулировчика служат положението на ръцете и тялото му.

 

Чл. 4. Регулировчик, обърнат към водачите и пешеходците с ляво или дясно рамо, с дясна ръка, насочена встрани, успоредно на гърдите, или с прибрани ръце към тялото, разрешава движението за пътните превозни средства направо и надясно, а за пешеходците - направо.

 

Чл. 5. Регулировчик с вдигната дясна ръка хоризонтално напред:1. Разрешава на водачите на пътни превозни средства, намиращи се от лявата му страна, движение във всички посоки, а на пешеходците - да преминават зад гърба му.2. Разрешава на водачите на пътните превозни средства, към които е обърнат с гърди, да завиват надясно.3. Забранява движението на пътни превозни средства, намиращи се откъм гърба му, направо и наляво. Тези, които завиват надясно, осигуряват предимство на движещите се направо.4. Разрешава на водачите на пътни превозни средства, които се намират от дясната му страна, да завиват надясно, като осигуряват предимство на завиващите наляво.5. В случаите на точки 3 и 4 трамваите не могат да завиват надясно.

 

Чл. 6. Регулировчик, обърнат към водачите и пешеходците с гърди или гръб, с дясна ръка, насочена встрани, успоредно на гърдите, или двете ръце прибрани към тялото или изпънати встрани, забранява движението им.

 

Чл. 7. Регулировчик, вдигнал дясната си ръка нагоре, забранява навлизането на пътни превозни средства и пешеходци в кръстовището и предупреждава за смяна на сигнала. Водачите, които непосредствено преди подаване на този сигнал са имали разрешаващ сигнал и не могат да спрат, като спазват установените правила, продължават движението си. Пешеходците, които се намират на платното за движение, са длъжни да преминат, а ако това е невъзможно - да спрат на острова за безопасност. При липса на остров - на средата на платното за движение.

 

Чл. 8. Регулировчикът може да си служи с ръце за даване на допълнителни разбираеми сигнали, за намаляване или увеличаване на скоростта, за спиране и други.<br class="Apple-interchange-newline">

 

 

 

 

Не знам дали е от преди 20 или 30 години, ама май е актуално!

Редактирано от temerut

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Баси либералния чл.5

 

Това със сигурност отдавна е отпаднало, ако някой знае кога и как да каже.

 

П.П.

А, ето го:

 

Старо:

ПРАВИЛНИК

за прилагане на Закона за движението по пътищата

(Обн., ДВ, бр. 9 от 1974 г., изм., бр. 73 от 1976 г.; изм. и доп., бр. 26 от 1982 г.; доп., бр. 40 от 1986 г.; изм., бр. 73 от 1987 г.; бр. 68/88 г. и бр. 71/91 г.)

(Отм., ДВ, бр. 22 от 1996 г.)

...

Раздел I

РЕГУЛИРОВЧИК

...

Чл. 5. Регулировчик с вдигната дясна ръка хоризонтално напред:

1. Разрешава на водачите на пътни превозни средства, намиращи се от лявата му страна, движение във всички посоки, а на пешеходците - да преминават зад гърба му.

2. Разрешава на водачите на пътните превозни средства, към които е обърнат с гърди, да завиват надясно.

3. Забранява движението на пътни превозни средства, намиращи се откъм гърба му, направо и наляво. Тези, които завиват надясно, осигуряват предимство на движещите се направо.

4. Разрешава на водачите на пътни превозни средства, които се намират от дясната му страна, да завиват надясно, като осигуряват предимство на завиващите наляво.

5. В случаите на точки 3 и 4 трамваите не могат да завиват надясно.

 

Ново:

 

ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО

ПО ПЪТИЩАТА

В сила от 01.06.1996 г.

...

Глава седма.

СИГНАЛИ НА РЕГУЛИРОВЧИКА

...

3. дясна ръка, протегната хоризонтално напред, означава:

а) "Преминаването е разрешено" за водачите на пътни превозни средства, които

се намират срещу лявото рамо на регулировчика, и за пешеходците, които искат да

преминат зад гърба му;

б) "Преминаването е забранено" за всички останали участници в движението.

Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали е от преди 20 или 30 години, ама май е актуално!

Не е актуално в момента! Както ти казах ,преди 30г. -да така беше /при това положение на регулировчика ,всички имаха право да преминават, но като дават съответното предимство/ и много гърмяха ,щото се бъркаха ,ама изглежда не си ме разбрал!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странна работа но явно е поостаряло...зна4и и аз сум бил в заблуда...благодаря на по заинтересованите колеги за споделената информация..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...