vladkata 26 #1 Публикувано 23 Април, 2012 (Редактирано) Колеги, карам сивик EG5 D15B2 и искам да си олекотя маховика, така че да стане около 5 кг. Ако някой знае къде в София може да го баласнират и колко парички горе-долу да прихотея ще съм му много благодарен да го сподели с мен и с другите, които ги интересува Редактирано 24 Април, 2012 от Izanagi прихотея ?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nastezatelq 24 #2 Отговорено 24 Април, 2012 Какво целиш с това да си олекотиш маховика,имали нещо друго пипано по мотора,мога да те свържа с човек който се занимава с такива работи ,но не е от София. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladkata 26 #3 Отговорено 25 Април, 2012 По двигателя е правено доста и върви много хубаво накратко:инжекцион от з6 , компютър РО6, делко от з2, глава портната и полирана, нови сигменти НРП цяла генерация на 55 вътрешен с изпускател 4-2-1.Искам по голямо ускорение, запознат съм с негативните черти за въртящия момент .. скоро ще сложа и скорости от з6 както и чип Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladkata 26 #4 Отговорено 27 Април, 2012 Никой ли няма да ми препоръча някого за балансиране ??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Palko 54 #5 Отговорено 2 Май, 2012 Обмислял ли си варианта за спортен махоник? Лично мнение, просто съм против олекотяване на стоковия ПП: Изпратил съм ти ЛС с един линк ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #6 Отговорено 2 Май, 2012 Колега, чак 5кг... според мен много смело и опасно желание, но лично мнение. Моя като го видях колко е тънък дори не ми мина през ума за стъргане и баланс, а си е тежко парче - 7,3-4кг. А как и с какво се прави динамичния баланс е друг интересен момент, че нашите машинки са от нискооборотните Примерно ако машина върти макс 1000 об/мин, и казва дебаланс окей, дали всичко е окей и при 8500 примерно. 2 грама при 1000 оборота не са 2 при 8500.. и от тая гледна точка лично не ми се рискува. Ако направиш все пак процедурата - споделяй, цени, разпечатки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladkata 26 #7 Отговорено 2 Май, 2012 Мисля да го поема този риск и да видя какво ще стане.. може и по малко да го олекотя зависи как върви работата със стругчето, ще ви държа в течение на нещата, които се случват пп : Благодаря за интереса Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony-asa 588 #8 Отговорено 2 Май, 2012 (Редактирано) Какво да стане?Ще си вървиш и няма да ти стан нищо на колата. На приятел с д15б2 го стъргахме и раздава газ от 8 месеца. Аз съм с двигател д16з6 и маховик от д14а1 които е 7,2кг и е престърган и в момента е 5,3кг. като имай в предвид,че стоковия е 9 и нещо си кг. Това е моя преди и след. Забравих да кажа,че стругаря трябва да знае какво прави и да не се прекалява. Удоволствието струва от20 до 30 лв. Говорим за Видин. Редактирано 2 Май, 2012 от tony-asa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladkata 26 #9 Отговорено 2 Май, 2012 Колега благодаря ти за снимките много ми помогнаха! Стругаря разбира много само с това се занимава има всякакви техники и ще го направи доста добре предполагам и след това на баланс и е екстра .пп: а твоята кола как се представя с такъв маховик 5,3 кг ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KrasIs7a 81 #10 Отговорено 2 Май, 2012 така или иначе темата е за маховици някой знае ли от кой мотор Д серия стоковия маховик е най лек и колко кг е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony-asa 588 #11 Отговорено 2 Май, 2012 Колега благодаря ти за снимките много ми помогнаха! Стругаря разбира много само с това се занимава има всякакви техники и ще го направи доста добре предполагам и след това на баланс и е екстра .пп: а твоята кола как се представя с такъв маховик 5,3 кг ?Не очаквай кои знае какво,малко по бързо се развърта мотора и по бърза реакция при старт.Като казах да разбира нямах в предвид да работи със струг,а да знае от къде и колко да вземе. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
РадославКз 422 #12 Отговорено 3 Май, 2012 така или иначе темата е за маховици някой знае ли от кой мотор Д серия стоковия маховик е най лек и колко кг е.Най-лекия е от икономик-7,2 кг.А по темата-Аз съм с такъв,от икономик,намален до 5.00 кг.,минаван само на струг,ОТ КАДЪРЕН СТРУГАР!!! Вече няколко месеца си карам,само понякога мени оборотите,ама не знам от махалото ли е,или от чипчето,ама не ми дреме.А за сведение,познавам две личности,които карат с 3,2 кг ОЛЕКОТЕНИ стокови маховици,с направен хубав баланс,без дертове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladkata 26 #13 Отговорено 3 Май, 2012 Стругара е много кадърен аз си чакам само скорости те от з6 и тогава ще го правя около 5 кг с баланс задължително за да съм сигорен че няма да изкочи много полезна тема стана тази Поздрави на всички Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
liolio 1 #14 Отговорено 17 Ноември, 2013 колеги, кажете и цени за баланс, това 20лв предполагам че е било само цената за престъргването на маховика. И още .. при какви обороти сте го балансирали , защото някъде четох че се балансирали на 8500 обр/мин, други на 1000 ..., моля споделете, ако цените са с много голяма разлика си заслужава да се направи на друго място (не по местоживеене).благодаря ви предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
d1ma 40 #15 Отговорено 17 Ноември, 2013 Льольо, при престъргване няма нужда от баланс, стругаря ако не е на литър ракия! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
liolio 1 #16 Отговорено 17 Ноември, 2013 Льольо, при престъргване няма нужда от баланс, стругаря ако не е на литър ракия! баланс трябва след всяка интервенция в това съм уверен ... иначе "KABOOOOOOOOOM" , както са написали тук или най-малкото да разбие лагерите на двигателя лошото при напречно поставените двигатели че може да те "застреля" и теб някое парче ... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Драгойчо 439 #17 Отговорено 17 Ноември, 2013 Стара тема по въпоса Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
liolio 1 #18 Отговорено 19 Ноември, 2013 благодаря ти , но аз се надявах някой да сподели колко са му взели за баланс и къде го е направил.... , но както разбирам повечето които са си олекотявали маховика са го правили без баланс ... , което за мен не е вариант.намерих на едно място в интернет баланс - 80 лв ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
d1ma 40 #19 Отговорено 19 Ноември, 2013 Там е работата, че си уверен в неща, които не разбираш.При отнемане материал от маховик на струг след предварително центроване, баланса му не се нарушава по никакъв начин!Като направиш шайба или вал / ос /, после балансираш ли ги?!?Смешно е да се твърдят глупости от незапознати със студената обработка на металите на каквато и да е металорежеща машина, а съвсем друго е да сипваш алкохол в чаши... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #20 Отговорено 19 Ноември, 2013 Ko? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
d1ma 40 #21 Отговорено 19 Ноември, 2013 Не! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Драгойчо 439 #22 Отговорено 19 Ноември, 2013 Кой баланс точно, не се бил нарушавал? Щото съм чувал от наистина сериозни специалисти в материята, че единия бил трудна работа и точно заради него отказват да си залагат името, особено що се отнася до високоборотни случаи. Щото един Господ знае, кога точно ще хукне разонанса!То, тва и още някой по-нагоре го спомена, но явно е било напразно.Те, хората, от години правят динамичен баланс и на гумите, щото се усетили, че аксиалната вибрация е по-отвратителна, ама ние сме по-умни и се ебаваме с аксиално изместване на масата на маховици.Ако на някой му е интересно, да разрови форума и да намери снимката с излезлия на парчета през радиатора маховик! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
d1ma 40 #23 Отговорено 20 Ноември, 2013 "Абсолютно няма такава вероятност .По-горе съм написал-важна е центровката(с индикатор).Балансирал съм над 10 маховика мои и на колеги , след зверско олекотяване на фреза,и ако е направено точно(на делителен апарат) и не са засегнати оригиналните баланси, промяната в баланса е минимална и клони към никаква.А от струга е невъзможно .А дори и да не е балансиран маховика пак няма ядове .Карал съм колата от аватара ми над 30 състезания с олекотен на фреза и струг и набалансиран(защото машината за баланс беше развалена).Колата се кара на 9500 оборота."Стефан СтоевОт http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=138793&page=2П.П. Като изместиш "аксиално" масата, "аксиални" вибрации ли се появяват? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
liolio 1 #24 Отговорено 29 Ноември, 2013 "Абсолютно няма такава вероятност .По-горе съм написал-важна е центровката(с индикатор).Балансирал съм над 10 маховика мои и на колеги , ...абсолютно не си прав, по твоята логика въобще не му трябва баланс и от завода като излезе .... защо му правят тогава? въпреки че изглежда "идеален" все пак някъде там ...тежи повече и има дисбаланс.След като отнемеш на струг или фреза... не мислиш ли че можеш точно това място да отнемеш което е тежало повече ... и тогава фабричния баланс ще има обратен ефект."Центровката с идикатор" е задължителна за всичко което се престъргва и ако някой стругар го прави "на око" то явно ти прави "услуга"(тоест без пари) или е бягал от училище. Това не подлежи на коментар но няма нищо общо с балансирането.Това че си карал с престърган маховик и си оцелял не означава нищо. И аз си карам една от колите с небалансирани гуми, това не значи, че не трябва да ги балансираме.Но не смятам да споря повече по този въпрос. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #25 Отговорено 30 Ноември, 2013 Само към някои колеги - направете си торпедна стена от танкова броня. Скъпо е, но е по-евтино от човешки живот. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове