Jump to content
scre

Въпрос относно цолажа на джантите и разхода

Recommended Posts

Здравейте колеги,не знам дали е дискутирано,но не успях да намеря такава тема!И така въпроса ми е тъи като на моята 6-та заводско и дават 175/70/13 какви други джанти мога да и сложа?Замислил съм се за 15-ки с размери на гумата 195/50/15 или съответно 16-ки 205/45/16! По калкулаторите из нета виждам че разликата в диаметъра между заводските и тези на 15-ските е 1мм! Как ще се отрази слагането на 15-ки или 16-ки на мотора и разхода?

Редактирано от scre

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако слагаш 16 трябва да са 195/45 :) разхода си зависи единствено и само от твоя крак ... но общо взето около литър и доста по трудно въртене на волана :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-голяма --> по-тежка джанта / по-голяма джанта --> по широка гума => повече триене Извода от всичко е, че колкото по-големи джанти слагаш толкова повече тормозиш мотора и качваш разхода. Ако очакваш точни цифри просто няма как да стане колега :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За широчината съм съгласен,но има къде къде по леки джанти :) Интересно ми беше някой които е слагал и 15 и 16-ки да каже мнение.. Как е динамиката,тормози ли мотора,за разхода е ясно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-голям цолаж джанта води до нископрофилна гума: по-стабилна става в завоите. Ако разликата е както казваш само 1мм. - двигателят изобщо няма да го усети. Ще го усети само окачването защото по-широката гума е и по-тежка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, слагай голяма джанта, като няма мотор поне на визия да я докараш. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм със същия двигател като твоя, джанти 15ки с гуми, каквито си описал. за разхода не съм засичал колко гори в града. на вървежа обаче се усеща съвсем леко, както и на волана. освен това се усеща съвсем лека промяна във возията с по ниските гуми. в съчетание с по-твърдо окачване работата отива към избягване на разбитите улички :D

Редактирано от Go4y

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сложа тази седмица 15' 195/55 вместо заводските 185/60/14' ще ви кажа в какво се изразява разликата,и на мен ми е интересно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,мога да ти кажа от личен опит: минах от 13' на 15' на мотор 1.5 и гуми 185/55/15.Усети се огромна разлика във вървежа (най-вече в ускорението).Развъртят ли се веднъж гумите не е проблем.Най-важно е теглото на гумата и на джантата.Имай предвид,че гумата 15 и нагоре има много повече материал от 13' и 14' и е значително по-тежка.Джантата е въпрос на избор вече,но като цяло се качват доста килограмите и с твоя мотор 1.4 определено ще стане по-мудна колата.Също така вдигнеш ли крак от газта ще спира сама доста осезаемо заради голямото съпротивление на по-широките гуми.На мен определено не ми хареса как върви колата ми и се върнах отново на заводския размер,понеже динамиката е важна за мен.В момента карам 14' на 185/60 с доста леки джанти и няма разлика с 13-ката в килограми и вървеж,просто вози една идея по-твърдо.С 15' става нископрофилна гумата,както са писали колегите по-горе и съответно ще ти се износят по-бързо кормилните накрайници по хубавите ни пътища.Моят съвет е да минеш на 14 ако вървежа е важен за теб.Ако не,сложи 15,но ще усетиш доста негативни страни.Сложиш ли 16,колата ще умре тотално и ще разбиеш предницата за отрицателно време.Навсякъде по белите държави,където асфалта е като стъкло минават с 1 цол над фабричния размер.Поздрави :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако слагаш 16 трябва да са 195/45 :) разхода си зависи единствено и само от твоя крак ... но общо взето около литър и доста по трудно въртене на волана :)

Не е задължително, карам 205/45/16 с джнати 16х 7,5J, но не знам ET-то.225/40/16 на 16х9J, ET35 трият в калниците, но с подгъване на ръба трябва да се оправи, ще пробвам скоро.Диаметър - Ако гумата е с +1мм в сравнение с оригиналния размер няма да се отрази на разхода откъм диаметър.Широчина - Широката гума има повече триене и дава по-голям разход.Тежестта - Тежестта на комплкта джанта гума оказва влиятние на разхода, обаче не е задължително големият размер да е толкова драстично по-тежък. Има много леки големи джанти и много тегки малки. Гуми не съм теглил, но големият размер има по-малка стена и по-голяма широчина, малките имат по-малка широчина и много по-голяма стена.От тук излиза, че при всички случаи ще ти се вдигне разхода поне от широчината и най-вероятно няма да си дадеш парите за най-скъпите и леки големи джанти, та и от тежестта.От тежестта ще осетиш и малко по-слаба динамикa.

... С 15' става нископрофилна гумата,както са писали колегите по-горе и съответно ще ти се износят по-бързо кормилните накрайници по хубавите ни пътища...Сложиш ли 16,колата ще умре тотално и ще разбиеш предницата за отрицателно време...

Това, че със широките гуми всеки месец ще сменяш предница са глупости, аз никога не съм си карал колата с оригиналният размер, а само с 16 и 17.Лагерите са си ми здрави, както и долните шарнири и не са сменяни откакто имам колата - 2006-та.Горните шарнири страдат от твърдото окачване и евтините тук си отиват всеки сезон, но пък са по 20-30 лв. Сега пробвам с по-истински да видим.Един кормилен накрайник съм сменил, рейката още е здрава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На друг автомобил /Астра/ 100к.с. минах от 14/185/60/14 на 16 цола 195/55/16 .Плюсовете - фаца, колата изглежда убиец/според мен джантите си правят 50% от визията/ , вози по-добре и стъпва по-тежко и стабилно.Специално с този размер поемаше дупките добре, защото гумата е сравнително висока и не те принуждава да я караш на 2.5 - 2.8 атмосфери за да не я "ожабиш" .Караш си на 2.2 и си е комфортно. Минусите- разхода при градско/газ/ скочи с около 1.5-2.0 литра , без значение колко пенсионерски карам. На дълго с около половин литър. При ЕТ 35 леко застъргваше от вътре дясната вежда с около 1-2 мм.Излекувах я нежно с флекса.Гумите са по-скъпи , но там е относително, всеки си прави сметката.Колата наистина се спъва значително , и това при положение , че астрата беше със 150 Нм при 3500 и си влачеше доста повече от Хондата в ниските.При градско не е особено фатално/ако не си някой рейсър/, усеща се предимно по нанагорнище .

Сега на хондата минах от оригиналния 175/65/14 на 185/55/15 - и ще видим как ще е.Гледам да не излизам от оригиналния диаметър защото на 'Икономиката" силата и е икономията, ако я ударя и там, какво ще остане............ Килограмите на гума с джанта също са много важни при моя суап е 1 кг.- по-тежка е 15" -ката ,което е поносимо.15-ките са ми от Астра Г , ламарината им е по- тънка от оригиналната джанта на Хондето.Това за разбиването на ходова част, зависи основно от височината на гумата на първо място, след това от широчината на гумата, и накрая от килата.Аз проблем не съм имал, ама то и на Астрето к'во да му се разбие-два шарнира, два накрайника и механична рейкаПубликувано изображение.Не се хвърляй на прекалено ниски гуми, колкото и да ти изглеждат съблазнително.Много бързо ще ти се охладят мераците,по нашите лунни пейзажи/личен опит/ ...... То и това е относително де........Публикувано изображение

П.С. После ще ти изпратя един калкулатор за гуми и джанти с малко повече опции/кг, ЕТ-та и т.н/ ама е на друг комп.

Редактирано от IcoZL

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колеги,сега като се замисля над фактите който представихте,искам си динамиката и сега се замислям за 14-ки(185/55/14) гледам един размер по калкулатора ми излиза -14мм в диаметър,т.е 14мм по ниска гума от стандартните ми и малко по широка.Тъи като ще е по малък диаметъра би трябвало да се развива по бързо,но пък като е по широка мисля че ще компенсира по ниския диаметър за сметка на ускорението.Другото кеото е ... сега съм със сток пружини,ще слагам скоро понижаващи които свалят с 40мм,и с тези ниски 14-ки дали няма да стане прекалено нисичка :huh: То всъщност като се замисля си зависи от гумата,но пък иначе трябва да си търся по високи гуми :)

Редактирано от scre

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14'' за този мотор са златната среда.Зимата я карах с 13ки железни 175/70, каквито са и препоръчителните за модела...еми колата направо тръгна, сега съм пак с летните 15'' 205/50 и като стабилност разликата е огромна, колата спира да подскача като лагерна количка, но и не дърпа така рязко, особено при тръгване.В момента и аз съм много на кантар, понеже с големите джанти колата е стойкаджийка, но и не искам да жертвам пъргавината на мотора.А относно разхода, не забелязах осезаема разлика, повече от 9-9.5 не мога да я накарам да харчи :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сложих на моята алуминиеви BBS с гуми 195/50/15'-много ми хареса как се получи.Според зимните 175/70/14' колата е много по-стабилна,няма накланяне по завоите и дупките много по-малко се усещат,не тропа.Относно ускорението се усеща-идват и малко по-тежки въпреки 1.6 мотора,но все пак е и на метан.Разхода на метан ми се качи с около 1лв./100км но то имаше и включен климатик,така че смятам че мога да си го позволя. Все пак колата е комби и семейна 115к.с.-не става за гонки;). Заводския размер и са 185/60/14' но ми се сториха малки за тоз кораб:lol:Прилагам и снимка макар и с лошо качество.http://media.snimka....special.jpg?r=0Ей,тя пък малка се е получила,ще я снимам пак:)

Редактирано от civic 1.6 aerodeck

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лепнах се на 15-ки ... не можах да се сдържа на O.Z-ките :lol: Особено като ги наложих мед ми капна от сърцету :D ... но както казаха колегите понатежава си 15-ката... Скоро ще ги качвам на колата само да си намеря втулки че централния на джантите ми идва в повечко :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Централния отвор на BBS-ките ми е 57 ,моя е 56.1мм,но ЕТ им е 45 и изобщо не влиза и без това, стоят дистанцирано навън,държат се само на болтовете.Сложих им гайки на конус и добре се центрира,няма тресене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да то за 0,9мм втулки нема :lol: .Аз какво да кажа като O.Z-ките са 68мм а сивика е 56 :blink: .Поръчах си да ми направят втулки на стругар и сега почивните дни ще ги слагам.И аз съм с конусовидни гаики и все пак не те ли е страх че може да ти се скъсат болтовете в някоя по голема дупка например,доколкото съм чел мисля че главината поема по големия товар ???

Редактирано от scre

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От дупка ли да се скъсат шпилките???Няма вариант. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се да не разбера колко голяма дупка трябва да уцеля че да се скъсат.По принцип е добре да лягат на главината ама при мен малко трудно ще стане.Иначе визията е съвсем друга:rolleyes:http://media.snimka.bg/s1/0350/026943781-special.jpg?r=0http://media.snimka.bg/s1/0350/026943774-special.jpg?r=0http://media.snimka.bg/s1/0350/026943778-special.jpg?r=0Някак си и ускорението сякаш не е толкова зле,не съм тръгнал на дрифт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , искам да си сложа на 7ма ген. 1.6 мотора 15-ки гуми 195 /65 ... Заводски я дават 195 /60 , дали ще има проблем ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да има, цяла зима карам с такива

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...