Jump to content
zeifod

"за" и "против" карането по инерция

Recommended Posts

Та като караме на свободна мотора работи на празен ход и тогава разхода е 0,5-0,7л/ час.Защо да няма смисъл?

Ами по-горе в темата е обяснено "защо". Ако караш на скорост, примерно на пета предавка, и не надвишаваш определени за двигателя обороти, компютърът преминава в т.нар. "принудителен празен ход". В този случай колата харчи 0.0 на час/сто километра, защото няма впръскване. Аз предпочитам карането на скорост, когато обстоятелствата позволяват. Дискутирали сме тази тема и преди, но ще повторя. Аз виждам следните предимства: - По-голяма стабилност на автомобила - По-голяма сигурност по някоко причини - По-нисък разход на гориво, или както аз обичам да го казвам - безплатно :) На пример при слизане от планина, от горе до долу е 4Free :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- По-нисък разход на гориво, или както аз обичам да го казвам - безплатно :)...

 

А тук прочете ли?

... До скоро имах лют спор с един приятел. Неговата тактика за минимален разход беше да пуска на свободна, моята - да пускам на скорост баирите. Накрая ми писна и реших да направя 2 последователни замервания. 2 прехода по 200 км извънградско, зареждане от една и съща колонка. С тъга установих, че съм загубил спора. ДА, не гори нищо когато се пуска на скорост, НО изминатият път се съкращава явно не чак толкова малко.

Редактирано от chavdu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Shefa обяснил си го, но искам да те поправя.

Когато пускаш на скорост колата(без газ,моторна спирачка) за да гори 0.0 на час трябва колата да е НАД определени обороти , а не подПубликувано изображение

Примерно за на бащами Сценика като спираш с двигател, над 2500 оборота гори 0.0, под 2500 , гори повече Публикувано изображение

Почти всички коли са така, дори Москвич Алеко не гори нищо, когато спираш с двигателя и си над определени обороти Публикувано изображение

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм против изключването от скорост, основно поради гореизброените причини, но да добавя и от моя скромен опит, че спирането с моторна спирачка ти спестява гориво и държи спирачките студени, в случай че се наложи по-интензивно такова, другия плюс за мен е , че при спускане на скорост , двигателя е в обороти и съответно е по-респонсен, което също е предимство ако ти се наложи да реагираш бързо.

Против! Освен по- горе изброените предимства при карането на скорот бих добавил, че на скорост винаги можеш да настъпиш газта при необходимост. Понякога и времето за включване на предавка е от значение,

Следната ситация: междуградски път, спускане, колата е на предавка, скороста е около 90-100 км/ч. При сивици 1.4-1.6, каквито са повечето коли тук, на какви обороти трябва да е колата и на коя предавка, за да може да се настъпи при необходимост и колата да отреагира бързо без превключване на по долна предавка. Все си мисля, че не се спускате с отнета газ и ревящ двигател с над 3/4000 оборота, а поне при моя 1.5 сивик ми трябват минимум 4000 оборота за да изпреваря по бързо, да набера по бързо за следващо изкачване или за каквато и екстремна необходимост да става въпрос.Защо автомобила е по стабилен когато се спуска на предавка без газ отколкото когато е по инерция? Редактирано от ilias

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от наклона, ако е по-стръмно, се спускам на 4та, дори на 3та , ако се наложи, тогава оборотите са около 3000 , което при спускане предостатъчно за моментална реакция при рязко натискане на газта.Двигателя не реве особено, защото дросела е затворен, мен лично въобще не ми пречи шума, напротив.Идеята е че в този режим двигателя е по-респонсен, отколкото ако се наложи тепърва да се преключва на скорост, казвам го от наблюденията си, а стабилността няма как да се повлияе от това, не и обективно.Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, зависи от накона.Ако не е стръмен, пак ли ще се спускаш на 4-та или 3-та? Няма ли да се убива скоростта твърде бързо? А ако си на 5-та с около 90-100 на колко оборота ще си и колко ще ти е респонсен тогава двигателя? А каква е целта на по респонсен двигател при спускане по време на нормално, спокойно шофиране?Не защитавам само карането по инерция, практикувам и двата "метода".

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следната ситация: междуградски път, спускане, колата е на предавка, скороста е около 90-100 км/ч. При сивици 1.4-1.6, каквито са повечето коли тук, на какви обороти трябва да е колата и на коя предавка, за да може да се настъпи при необходимост и колата да отреагира бързо без превключване на по долна предавка. Все си мисля, че не се спускате с отнета газ и ревящ двигател с над 3/4000 оборота, а поне при моя 1.5 сивик ми трябват минимум 4000 оборота за да изпреваря по бързо, да набера по бързо за следващо изкачване или за каквато и екстремна необходимост да става въпрос.Защо автомобила е по стабилен когато се спуска на предавка без газ отколкото когато е по инерция?

Пример от преди две седмици:Слизам от Здравец към Пловдив, карам с около 60-70 и подцених един завой.На завоя имаше пясък (може би от зимното опесъчаване, не знам) и колата поднесе, бях на предавка (в случая 3та), настъпих леко газта и си влезнах в пътя.Не казвам, че ако бях на свободна щеше да стане нещо страшно, но предпочитам да съм си спокоен :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, зависи от накона.Ако не е стръмен, пак ли ще се спускаш на 4-та или 3-та? Няма ли да се убива скоростта твърде бързо? А ако си на 5-та с около 90-100 на колко оборота ще си и колко ще ти е респонсен тогава двигателя? А каква е целта на по респонсен двигател при спускане по време на нормално, спокойно шофиране?Не защитавам само карането по инерция, практикувам и двата "метода".

Естествено, на равен участък с добра видимост когато няма смисъл я вадя от скорост, но гледам да го избягвам като практика, защото изгасне ли ти мотора, знаеш какво следва. А иначе когато се спускам , в зависимост от наклона редувам предавките и гледам да не ползвам спирачките, винаги е по-добре , особено на планинско шофиране.В града пък ти спестява гориво и те прави по-предвидим за околните, защото намаляваш плавно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега chavdu - А там прочетох, да. Това, обаче, няма никакво значение за мен, защото в случаите, в които оставям колата на скорост, тя не преминава през закъснително движение. Най-често, когато я оставям да се движи на скорост, колата остава да се движи със скорост равна на ограничението за отсечката. Тъй като не съм от шофьорите, които за да спестят гориво биха карали с 20 или 30 км/ч. над ограничението, дори и да оставям лоста в свободно положение, бих натискал спирачката за да намаля до нужното ограничение. От там, това съкратено разстояние не ме засяга ни най-малко, защото такова няма. Уважавам експеримента на колегата, но за мен той е неуспешен, защото моят опит сочи, че с използване на удобствана на ППХ, разхода за моя двигател се намалява, в комбинация с премерено шофиране, с до 1.5л/100км. Колега honda_tech, коректна поправка, но в бързината съм прибавил едно "не" преди "надвишаваш", което това е изкривило изказването ми. На ясно съм, конкретно с моята кола, че трябва да поддържам приблизително над 1500об./мин. за да няма впръскване. Съжалявам за грешката по невнимание. Така или иначе, това е моето мнение, базирано на личния ми опит. Ще продължавам да спирам на моторна спирачка преди светофари, защото така се чувствам по-комфортно. Ще продължавам да пускам газта на големи наклони, защото така поддържам нужната скорост и бутвам по някой и друг милилитър надолу от разхода. П.П.: Най-често пускам колата по инерция, когато съм подавал газ а в следващия момент светофара на няколко стотин метра пред мен е светнал червено и съм на равно. Пускам я да стигне бавно до там, а през това време светофарът е вече зелен, аз само бутвам трета скорост и не тормозя двигателя да трябва да отлепи колата от спряло положение. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази тема още ли я има?:)Карайте повече и пишете по-малко, тогава няма да има нужда от такива теми.Иначе за да не е тотално извън темата ще споделя че на автоматична трансмисия много хубаво се усеща кога колата преминава от принудителен празен ход в автономен.Оборотите са точно 1500 по уредите на моята кола и това е точно моментът в който скоростната кутия престава да забавя двигателя и преминава в режим 'по инерция'.Иначе е смешно да говорим за икономии, щото ако си сметнете работата на съединителя,хидравличното му задействане, тампоните на двигателя, работните цикли на маслото и т.н......в крайна сметка винаги има разход, макар и не очевиден:)Няма нищо лошо в карането по инерция, както и в това с двигателна спирачка. Само е важно правилно да си избирате кое е подходящото.Щото все пак не винаги искаме скоростта ни да намалява при спускане, понякога искаме просто да остане константа и при леко спускане няма нищо по-подходящо от карането по инерция.Оставите ли я на скорост скоростта ще намалее и после ще трябва да компенсирате с чисто ускорение, което е 100% загуба ако мога така да го нарека:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Разбирам, че на теб така ти е по-комфортно и естествено имаш право да си правиш каквото си искаш - ноу хард фийлингс...:)

Тази тема още ли я има?:)...

Има я темата, защото все още има хора, които незнаят, че когато си в режим ППХ, се спира притока на гориво към дюзите(не упреквам никого - никой не се е родил научен) и все още има хора, които си мислят, че щом показва 0.0л/100, когато си на скорост без газ, карането на ППХ при всяка възможност води до намален разход на гориво. Редактирано от chavdu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велико Търново-Омуртаг-Котел до Петолъчката и каране бавничко, по инерцияи на скорост при стръмните нанадолнища, резултат 9.5/100км,което при мен е абсолютен рекорд!Рядко падам под 11/100! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно съм против, въпросът пред мен не стой поради автоматичната трансмисия, която съм убеден, че такива издевателства няма дълго време да понася. :)При ръчните скорости, също ми се вижда излишно, на мен ми се струва, двигателя не харчи само когато е паркирана колата :D и че няма да се постигне върховна икономия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...