Jump to content
HondaFen

D15b2 с D16Z6 глава на метанол

Recommended Posts

Здравейте. Скоро не съм писал в този форум, но непрестанно го следя. Не намерих нещо по въпроса и реших да питам по-знаещите....

В ръцете ми е CIVIC 5ген D15B2 с глава и инжекцион от D16Z6, колектор 4-2-1 с права тръба Ф56 да края и чипосано ECU by 1Net, както и около 100л метанол. След шлайфането на главата с 0,5мм степента се е качила на около 11-11,2:1, което е добър показател за горенето на високооктанови горива като алкохолите. Досега карам предимно с А98 и нямам проблеми с детонации, но цената за 100км пробег е гадна. Доста прочетох и посмятах....но....

Въпроса ми е дали 50/50 с бензин ще е добра комбинация,защо не и повече метанол. Нека някой който е пробвал или по е чел до сподели. Ще съм благодарен.

Иначе да си кажа очакавам даже молко по-добро поведение при ускорение - всички статии, които изчетох казват това... Поправете ме ако бъркам, макар да ми счупете мерака да опитам....

Поздрави :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет отново. Виждам, че няма много интерес по темата, но аз все пак да споделя...може да се окажа полезен на някой, който обича да експериментира като мен. Та...тъй като никой не се включи в темата реших да пробвам с 5л бензин и 5л метанол. Единственото ми притеснение беше обедняването, което се получава защото така забърканото гориво би горяло най-добре при 10,5:1, а чипът ми е настроен на AFR 12,5:1. С надеждата ламбда сондата да коригира въпросната стойност бързо, загрях колата до нормална работна температура и налях 5л метанол в резервоара, където имаше 5-6л бензин А95 при работещ двигател.

ПЪРВИ ВПЕЧЕТЛЕНИЯ: Докато наливах се ослушвах за промени в работата на мотора - не има такива - колата даже не разбра, че работи с бъркано гориво. Нито шума на мотора, нито оборотите се промениха.

В ДВИЖЕНИЕ:Колата се държи много добре - имам чувството че тръгва 1идея по-добре /може и да си внушавам, но в никакъв случай не е по-зле от работа с А98/. Струва ми се, че във високите обороти е малко по-мудна, пак не е сигурно. Важното е, че си пълни оборотомера както преди и на 1ва е на 60, 2ра - 100, 3та - 150.... За повече нямаше къде....

Очаквам малко по труден старт сутрин, но ще видим утре... За сега съм доволен от резултат от експеримента - врътнах 30км градско и не усетих влошаване на колата. Ще се радвам ако някой се включи и сподели собствен опит и разсъждения.

Благодаря и лека вечер.

 

PS. Бъдете много внимателни при работа с метанол - изключително токсичен - при попадане дори в малки количества в кръвта води до ослепяване /затова е известен под името "Самуилова ракия"/ Пазете се от парите и от капки попаднали в прорезни рани по ръцете - най добре да се използват ръкавици, очила и маска.

Редактирано от HondaFen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чистия метанол обикновено се използва като гориво само в двигатели на състезателни автомобили. При обикновени автомобили той може да се добавя към бензина в количества от 10% до 50%. Колкото повече метанол добавяме, толкова повече трябва да обогатяваме горивната смес.Oктаново число на метанола е 130 по RON, което позволява работа при много висока степен на сгъстяване ( 16:1 и повече ), а от тук и по-висока мощност. Друго полезно качаство на метанола е че при неговото изпарение се поглъща голямо количество топлина. Това води до охлаждане и сгъстяване на горивната смес, което допринася за увеличаване на обемната ефективност на двигателяспоред мен за да върви добре,трява допълнителни настройки.мисла,че 5-10 % метанол-бензин са добре за колата ти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми 10% ми се струва нищожно, по-скоро до към 30%, но и с 50/50 си е ОК. Сутринта при -2градуса си запали без проблем - съвсем като с чист бензин. Може би оборотите бяха малко надолу и първите 2-3 мин работа на място се наложи на моменти да пипвам педала на газта за да не угасне...Предполагам, че ако се настрои момента на запалването за малко повече сгъстяване ще се подобри, но през седмицата нямам време.Остава да видя дали ще се промени и разхода...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Бразилия карат на бензин + 10 до 20% етанол, но ЕКУ-то работи по променена горивна и запалителна карта.

За да тръгне колата на метанол трябва да се увеличи повече от два пъти подаваното гориво.

Стехиометричното отношение е 6,5 кг въздух към 1 кг метанол, затова може да се изкара повече мощност отколкото с бензин и това е причината Фъни кар класа драгстери да карат на алкохол.

В общи линии трябват нови дюзи, големи горивопроводи, бенз. помпа и мапване на ЕКУ-то на всички режими.

Много сериозна подготовка трябва, за да се получат нещата.

поради по-ниската калоричност на метанола от бензина, разходът на гориво измерен в литри се увеличава около два пъти.

 

Източник

Редактирано от darius

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаааа.

Стехиометричното отношение е 6,5 кг въздух към 1 кг метанол

Това е така, а за бнзина е 14,7:1, средно аритметично е 10,6:1 - за смес 50/50 бензин/метанол.

ВЪПРОС: Кво става в мотора при положение, че чипа е сетнат на смес 12,5:1??? Сместа идва бедна за това гориво...

Въпреки това колата работи добре. Предполагам може и по-добре, но днес си запали и при -5гр съвсем нормално и си върви нормално, както с А98 и според мен не разбра, че и е бедна сместа :)

Може ли ламбда сондата да се сети, че сместа е бедна и да я корегира, или нама такъв шанс, след като чипа казва, че 12,5:1 е ОК???

 

Размишлявам си на глас просто... Ще се радвам някой да направи същото... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро ще има една К20-ка с водно-метанолова инжекция АЕМ и компресор.Като я ремапнем ще споделя впечатления и резултатитеПубликувано изображение.Дават до 30% повече мощност,но да видимПубликувано изображение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успех с проекта, колега, но на мен не ми се инвестира вече в кола, която струва под 2к лв. За сега навъртях около 150км градско на смес 50/50 бензин/метанол. Като цяла съм доволен от резултата - същото вървене на по-ниска цена. Явно за по-добро ускорение ще е нужен ремап, но и това ще го пропусна за сега. Скоро ще сменя гумените съединения по бензинопровода със силиконови и ще пробвам с по-висока концентрация на метанол.Ще пиша за резултата...Лека вечер на всички! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали не забравяш, колкото повече % метанол, толкова повече гориво трябва да вкарваш(по-големи дюзи, въздуховоди и т.н.), иначе ще беднее сместа и може скоро да постваш в стената на плача! :P При горенето на метанола се отделят по-големи обеми газове в сравнение с бензина, което води до по-високо налягане в цилиндрите.За твоята кола не прекалявай повече от 50%.И да не забравяме, ефекта ти е не повече от 10%, ти си решаваш!

Редактирано от darius

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали не забравяш, колкото повече % метанол, толкова повече гориво трябва да вкарваш(по-големи дюзи, въздуховоди и т.н.),

Незнам дали не бъркам, ама въздуховодите нямат общо с подаването на колечеството гориво. А дюзите на D16Z6 /250 cc ако не се лъжа/ изглеждат достатъчно големи да захранват мотора с така забърканата смес... Единственото което не ми е ясно е дали компа коригира подаваното гориво към дюзите - май не???! Ламбдата следи за 14.7:1, как тогава да стане подаването на повече гориво освен чрез ремап? Казвам това защото не усетих завишен разход - верно, малко по-рано влезе в червеното стрелката на бензиномера, но го отдавам на ниските температури и по-честата работа на място - не я гася при кратки спирания за кафе и др. подобни покупки...А при 3.50 лв за 2л гориво и без разлика в разхода и ускорението не мисля, че ефекта е 10% ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как е с метанола има ли нови впечетления?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как е с метанола има ли нови впечетления?

Вчера сложих 20 лв А95 - точно 8л и 10л метанол на почти празен резервоар....44/56% бъркоч - груба сметка 114 октаново гориво:cool: Вече е по-топло и не се притеснявам от трудно палене - както очаквах разлика в паленето не има. Не успях да покарам кой знае колко - врътнах около 20км градско. Разлика в ускорението - НЕ - или аз си внушавам или колата тръгва 1 идея по-добре...Следва пропорция 35/65%, като изгоря това количество в резервоара...Айде лека на всички алхимици :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За всички, които следят темата...35/65% бензин/метанол не е добре... Запалих с 1-2 оборота повече от нормалното, ако че беше около 2гр. над 0. Веднага изгасна и така 2 пъти докато не подадох газ до към 2к rpm. След 2мин работа на място оборотите се заковаха на 900 и нещата изглеждаха ОК. Да ама не - Вече усетих по-спънато тръгване... След 10мин нормално каране и прилично вървене като за нормално градско каране, мотора стопли и реших да го изрежа. Пак 1 идея по спънат старт и ускорение...Лошо - над 6800-7000 rpm прекъсва като на изключвател, макар че е настроен на 8300. Или е недостиг на гориво, заради бедна смес или... знам ли.... метанола гори по-бавно от бензина, може и да не смогва да изгори при тези обороти на този сетъп. Вдигнах предврението от 19 на 22 гр. - не помага... Неливането на 5л бензин /45/55% смес/ оправи положението....Всичко си дойде на мястото.Ако някой има идея кaкво се случва в действителност, ще съм благодарен да сподели.Подробности: D15B2 с D16Z6 интейк и глава, сгъстяване около 11,2:1, чип на 12,5:1 AFR, VTEC 4800 rpm-8300rpm , 22гр предверение по стробоскоп.Идеи?...

Редактирано от HondaFen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано си си сменил уплатненията, че с тия високи съдържания на метанол... :)По темата: Това, което аз съм, чел и знам, е че метанола може да се използва като добавка в бензиновите автомобили до 15% всичко над 15% изисква промяна в пътя на горивото ( за предпочитане са метални горивопроводи ) и настройките на компа.

Редактирано от Maho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По темата: Това, което аз съм, чел и знам, е че метанола може да се използва като добавка в бензиновите автомобили до 15% всичко над 15% изисква промяна в пътя на горивото ( за предпочитане са метални горивопроводи ) и настройките на компа.

Да, колега така пишат, ама не е верно... Казвам го от личен опит и ще се радвам ако някой сподели своя, а не кво е чел, чул итн... Едно е да задавш въпрос, друго е да се хвърляш кво става на практика без да си пробвал и само от информация, която имаш от шурето дето някой му е казал, че е така, щото баджанака му разбрал от бай Пешо пъдаря... Аз ползвам метанола като гориво, а не като добавка... вече около 500км пробег с различни концентрации... Искам да бъда полезен и за това поддържам темата и споделям опита си - до 50/50 бензин/метанол всичко е ок дори и при -5гр температура. Без промени, допълнителни настройки или ремап. Ако решите - опитайте - живеем в демократична страна - всеки сам си преценя, но според мен няма да съжалявате. Мое мнение. Както всички знаем метанола е агресивен към гумените съединения по бензинопровода - моите са сменени с полиоретанови - такива намерих. По принцип препоръчват силиконови, но и тия са ок. Айде да се включат и хората с опит по въпроса - не вярвам до съм първия в тоя форум. Споделям всичките си наблюдения и предположения и гарантирам за 100% достоверност на всичко, което съм писал по темата и то от опит. Други ако са пробвали и си пазят ноу-хауто - жалко.... Това ще значи, че вече няма полезно инфо в тоя форум - всеки е дошъл за далаверата - да научи нещо, да купи или продаде, а не да бъде полезен на другите...Съжалявам, ако звуча, грубо, но форума се е променил много откакто бяхме под 2к потребители с мен в това число...Извинявям се ако обиждам някой, но наистина започвам да се разочаровам от потребителите на този форум - нали уж всички сме колеги, фенове на марката и сме тук да си помагаме... Обаче основно аз пише неща от опит и 100% истини, 2-3ма колеги се опитват да се включат с инфо от Гугъл и това е.... Ебати - за месец и половина време не се намери някой, който да изкаже обосновано мнение или от собствен опит...Започвам да се питам "КВО ПРАВЯ АЗ ТУКА????", или темата не е интересна???.... Ми караите си тогава на 2,62 лв/л бензин А95....Лека вечер на всички!PS: Отклоних се от темата, ама не се сдържах - нещо се разпалих. Ако модераторите преценят - нека преместят или изтрият поста...Thanks. Редактирано от HondaFen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:P Здравей!Като не ти харесва форума, що не идеш да пишеш в някой друг?Нямам идея как е карането с метанол и не ме интересува, едната кола е само на бензин, другата на пропан - бутан..., добре ли е?Тия скапани 500км., дето си ги минал с химията, кво да ти кажа - тя дъщерята няма книжка и сигурно е карала повече. :D Понеже и тая тема е от Тамбукту, моите мнения ги трият яко във форума, ма на мен не ми пречи и продължавам да създавам работа на модератори и администратори....това май идва като с нафталините, добавките, дето подобрявали кристалната решетка на метала / забравих им името /, "набълбукаторите" :lol: и всичките простотии, които се ръсят от куцо и сакато.Ако нещо е истинско, някъде - няма нужда от разсъждения по картинка майна и ще работи навсякъде.
  • Нагоре 1
  • Надолу 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или е недостиг на гориво, заради бедна смес или... знам ли.... метанола гори по-бавно от бензина, може и да не смогва да изгори при тези обороти на този сетъп. Вдигнах предврението от 19 на 22 гр. - не помага... Неливането на 5л бензин /45/55% смес/ оправи положението....Всичко си дойде на мястото. чип на 12,5:1 AFR, VTEC 4800 rpm-8300rpm , 22гр предверение по стробоскоп.Идеи?...

Колега ти задаваш въпроси, после се сърдиш.Метанола е по-малко калоричен от бензина, сместа ти е бедна, доказало го е наливането на бензин!100% на метанол означава двойно повече количество от бензина, т.е. колата ако харчи 10/100 бенз, за да върви нормално на метанол ще харчи 20/100!Искаш да минеш тънко, ама не може щото замислял ли си се досега всички останали как не са се досетили за тая пуста икономия? Редактирано от darius

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искаш да карал на далавера отиваш и си Слагаш ГИ течна фаза и после в София да ти монтират водородна ситема която сваля разхода с 10-30% според зависи от колата като си експериментатор пробваи с обикновенна газова втора рака за 60-70лв. и виж в интернет и си направи сам водорода ;) УСПЕХ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз само не можах да разбера,какво искаш да направиш.Ти задаваш въпроси,на които не ти харесват отговорите и после обясняваш как се опитваш да си счупиш колата.Е аджеба как искаш някой да ти даде отговор на въпросите след като ти не четеш какво са ти написали по-горе.Лично аз не бих експериментирал и 5% от това което правиш без настройка на колата,още повече че карам и турбо кола.За мен темата ти е пълна с въпросителни които ти не вземаш на сериозно.Като ти идва дебело горивото си слагаш една газчица и свиркаш,другия вариант си вземаш един стар дизел и лятото почваш да караш 70-30 старо олио и пак свиркаш.пп.Без сръдни но това което правиш не си го дообмислил добре и ако нямаш възможност за евентуален ремонт на мотора,по добре потърси по лесните алтернативипп2.Метана също е икономия

Редактирано от doggy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към Sebulba Мдааа - винаги се намира кой да отговори по такъв начин.... Явно има хора, които само си търсят опонент за заяждане тук. Колега, дъщеря ти на газокохолно гориво ли ги мина тези 500км или на нитрометан :lol: Сам казваш, че не се интересуваш от това, а пишеш глупости... Кое в поста ми не е истина? Мисля, че си от по-старите потребители и би трябвало да се досещаш какво имам в предвид. Само немога да стопля що казваш всичко това, ама както и да е...Щом те влече - пиши си... не ми пречиш.

Колега ти задаваш въпроси, после се сърдиш.Метанола е по-малко калоричен от бензина, сместа ти е бедна, доказало го е наливането на бензин!

Колега, благодаря ти за мненията - най-смислените в темата... и не се сърдя на отговорите, които не ми харесват - знам всичко което си писал и знам, че си прав на теория, за което благодаря, но на практика нещата са малко по-иначе...Просто ми се щеше и още някой практик да се включи, ама не...Здраве да е. Подразних се от постове с предположения и неща дето някой бил чул или прочел и го цитира като 100% истина... Никой не печели от такива постове. Както и да е . Спирам да пиша по темата - явно интереса е слаб. Ако някой се интересува - на ЛС. Пък аз ще си карам на 50/50 бензин/метанол - устройва ме...Благодаря на всички добронамерени включили се в темата.Може и катинар да ударят модераторите, ако преценят за нужноЛека вечер, колеги! Редактирано от HondaFen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

интересна ти е темата,изчетох всичко с интерес но явно малко са хората дето се опитват да експериментират с алтернативни горива.Според мен би било много по лесно да се пробва метанола на двигател с карбуратор,като на всяко повишаване на количеството на метанола да се пробва с по голям жиглиор.Или слагаш голям жиглиор и донастроиваш сас саотношението на горивото!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пък аз ще си карам на 50/50 бензин/метанол - устройва ме...

Колега, сподели какво се случва с колата и караш ли още с метанол?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...