Jump to content
dimo.yzf

Ламбда сонда

Recommended Posts

Здравейте колеги,имам един проблем с моята машинка и реших да го споделя с вас, с надеждата че някой е имал същия и ще може да ми помогне с полезен съвет. Имам HONDA Civic 1.5, 90к.с.,1994 год.Наскоро ми се наложида сменя ламбда сондата, понеже докато карах се появяваше едно придърпване.Оригиналната ми сонда беше с 1кабел,а тази която ми сложи майстора е с 3 кабела.Като я замери с неговият уред се оказа,че показателите и са добри,но след известно време забелязах повишаване в разхода на гориво.С оригиналната сонда колата ми ми даваше разход:- 5.100 -извън града - 9.800 -градско Сега вече разхода ми в града е около 12-13л/100кмВ началото си мислех, че се дължи на това ,че я карам на късо разстояние рано сутрин когато е студено и колата докато си загрее нормално трябва да я угася. Реших да отида на компютърна диагностика и човека който ми я прегледа каза,че всички показатели на колата са добри и не вижда от какво друго може да е освен от ламбда сондата. Защото тази с която съм в момента е с по малък кристал а двата допълнителни кабела са за подгрев. А оригиналната с по-голям кристал и само един кабел.Обадих се в представителството на HONDA и оттам ми поискаха 450лв. за нова оригинална,но ми казаха че дори и даси купя друга не е хубаво да и запоявам буксата от оригиналната сонда,а да си търся сонда с като моята оригинална букса.Съмнявам се обаче че се продават такива нови и се колебая дали да не си купя от някоя ударена HONDA.Съжалявам че бях толкова подробен ,но исках да ви запозная детайлно със случаят си.Ако някой може да ми помогне с компетентен съвет ще му бъда много благодарен!Поздрави!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.Преминах през същия кошмар„взех си колата след време ми светна "чека" богата смес,смених свещи колата придърпваше заиграваше обороти на празен ход и какви ли не други дразнещи нещица.Оказа се че е сменяна ламбда сондата и е поставена универсална която работеше но даваше грешни данни на компа.Отидох в една морга намерих от същата като моята хонда ламбда сонда 30 лв. с уговорката, че ако не стане я връщам.Поставих я и проблемите се решиха.ДА не е нова не се знае колко ще изкара,но 580 лв. нова в моя случай не са малко.Ти си прецени,но универсални няма или не работят като фабричните!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти колега,и аз мисля ,че по добро от оригиналното- няма,за това смятам да си потърся такава от морга или от някой колега ,който продава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А включил ли си подгряването на тази сонда, питал съм се и преди при подобна интервенция трябва ли да се включва подгряването че според мен си трябва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги,тези сонди които са с подгряване задължително трябва подгрева да е включен в противен случай сондата не работи коректно и дава разлика в показанията си и бърка компа.Също така сондата може да се провери с осцилоскоп дали работи в нормите става и с мултицет да се замери но трудно и се хващат колебанията но за груба проверка става.Дано съм бил полезен.Поздрави :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом оригиналната ти е с един кабел, не трябва да се слага от тези с 4. Друга информация дава компютъра, и просто не е за твоя двигател. От подобни пишман майстории резултата може да е неочакван и неприятен.Аз си сложих универсална с 1 кабел, който го свързах към оригиналния куплунг, но не със запояване, а с кримпване с една тръбичка, която беше в комплекта на резервната сонда.Разходът ми малко се понижи в сравнение с оригиналната.В Бултрако и на мен ми поискаха 450 лева за нова оригинална, но просто не виждам кой би дал толкова пари за ламбда сонда. А универсалната я взех за 80 лева. Беше някаква испанска.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз има проблем със сондата,но моята е с 4 кабела и не ми работи подгряването.Самата сонда отчита вярно и не се променя вървежа на колата,но постоянно ми свети чека и аз също ще търся друга.Нова е невероятно скъпа,универсална не е добре и също потвърждавам като колегата,че не е хубаво да се запояват кабелите и да се режат букси,затова единственият вариант е от морга на старо и ... докато изкара :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...