dimo.yzf 0 #1 Публикувано 4 Януари, 2012 Здравейте колеги,имам един проблем с моята машинка и реших да го споделя с вас, с надеждата че някой е имал същия и ще може да ми помогне с полезен съвет. Имам HONDA Civic 1.5, 90к.с.,1994 год.Наскоро ми се наложида сменя ламбда сондата, понеже докато карах се появяваше едно придърпване.Оригиналната ми сонда беше с 1кабел,а тази която ми сложи майстора е с 3 кабела.Като я замери с неговият уред се оказа,че показателите и са добри,но след известно време забелязах повишаване в разхода на гориво.С оригиналната сонда колата ми ми даваше разход:- 5.100 -извън града - 9.800 -градско Сега вече разхода ми в града е около 12-13л/100кмВ началото си мислех, че се дължи на това ,че я карам на късо разстояние рано сутрин когато е студено и колата докато си загрее нормално трябва да я угася. Реших да отида на компютърна диагностика и човека който ми я прегледа каза,че всички показатели на колата са добри и не вижда от какво друго може да е освен от ламбда сондата. Защото тази с която съм в момента е с по малък кристал а двата допълнителни кабела са за подгрев. А оригиналната с по-голям кристал и само един кабел.Обадих се в представителството на HONDA и оттам ми поискаха 450лв. за нова оригинална,но ми казаха че дори и даси купя друга не е хубаво да и запоявам буксата от оригиналната сонда,а да си търся сонда с като моята оригинална букса.Съмнявам се обаче че се продават такива нови и се колебая дали да не си купя от някоя ударена HONDA.Съжалявам че бях толкова подробен ,но исках да ви запозная детайлно със случаят си.Ако някой може да ми помогне с компетентен съвет ще му бъда много благодарен!Поздрави!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crazy_to80 3 #2 Отговорено 4 Януари, 2012 Здравей колега.Преминах през същия кошмар„взех си колата след време ми светна "чека" богата смес,смених свещи колата придърпваше заиграваше обороти на празен ход и какви ли не други дразнещи нещица.Оказа се че е сменяна ламбда сондата и е поставена универсална която работеше но даваше грешни данни на компа.Отидох в една морга намерих от същата като моята хонда ламбда сонда 30 лв. с уговорката, че ако не стане я връщам.Поставих я и проблемите се решиха.ДА не е нова не се знае колко ще изкара,но 580 лв. нова в моя случай не са малко.Ти си прецени,но универсални няма или не работят като фабричните! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimo.yzf 0 #3 Отговорено 4 Януари, 2012 Благодаря ти колега,и аз мисля ,че по добро от оригиналното- няма,за това смятам да си потърся такава от морга или от някой колега ,който продава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #4 Отговорено 4 Януари, 2012 А включил ли си подгряването на тази сонда, питал съм се и преди при подобна интервенция трябва ли да се включва подгряването че според мен си трябва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
reksoman 1 #5 Отговорено 4 Януари, 2012 здравейте колеги,тези сонди които са с подгряване задължително трябва подгрева да е включен в противен случай сондата не работи коректно и дава разлика в показанията си и бърка компа.Също така сондата може да се провери с осцилоскоп дали работи в нормите става и с мултицет да се замери но трудно и се хващат колебанията но за груба проверка става.Дано съм бил полезен.Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #6 Отговорено 7 Януари, 2012 Щом оригиналната ти е с един кабел, не трябва да се слага от тези с 4. Друга информация дава компютъра, и просто не е за твоя двигател. От подобни пишман майстории резултата може да е неочакван и неприятен.Аз си сложих универсална с 1 кабел, който го свързах към оригиналния куплунг, но не със запояване, а с кримпване с една тръбичка, която беше в комплекта на резервната сонда.Разходът ми малко се понижи в сравнение с оригиналната.В Бултрако и на мен ми поискаха 450 лева за нова оригинална, но просто не виждам кой би дал толкова пари за ламбда сонда. А универсалната я взех за 80 лева. Беше някаква испанска. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kazadores 59 #7 Отговорено 8 Януари, 2012 И аз има проблем със сондата,но моята е с 4 кабела и не ми работи подгряването.Самата сонда отчита вярно и не се променя вървежа на колата,но постоянно ми свети чека и аз също ще търся друга.Нова е невероятно скъпа,универсална не е добре и също потвърждавам като колегата,че не е хубаво да се запояват кабелите и да се режат букси,затова единственият вариант е от морга на старо и ... докато изкара Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове