archer 6 #41 Отговорено 6 Януари, 2012 ...И все пак си дойдохме на думата, че посочения от теб Еклипс не е удачен пример за засмукване на въздух от маслената помпа в резки завои...Не става въпрос маслената помпа да засмуче въздух. Налягането се образува от обратната компресия (ако може да се нарече така) на буталата към картерното пространство. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ombre 221 #42 Отговорено 6 Януари, 2012 Следя темата с интерес и ако позволите ще дам своето мнение.Подкрепям напълно Иво(Prelude),защото тези 2-3мм. над максимума са около 150-200 грама,което пък е в рамките на нормалното разминаване в препоръките на различните каталози за вместимост на картера на даден двигател.Говорим за двигател на Хонда и ако сте виждали такъв би трябвало да ви е ясно,че даже и 2 литра повече да са наляти няма причина да протече семеринг или гарнитура,особено при Stream,какъвто е автомобила на автора на темата.Захапахте се излишно и ще се изпокарате за глупости. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HELL_FIRE_ 140 #43 Отговорено 6 Януари, 2012 (Редактирано) archer чети какво се пише. Написах цитираното от теб, защото получихме сравнение между турбиниран състезателен автомобил и по агресивно каране на личен ежедневен такъв. Иначе продължавай да разсъждаваш на глас.Тъй като и Ombre се включи, да отбележа че никой с никой не се е захапал, че да се кара И въпреки че знам колко място има до top-а на картера на Хондовия мотор, не съм съгласен с принудителното пълнене с масло.. Редактирано 6 Януари, 2012 от Petar Petrov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
archer 6 #44 Отговорено 6 Януари, 2012 Sorry, видях, че съм те разбрал грешно ама късно. Наздраве! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Player101 383 #45 Отговорено 6 Януари, 2012 А някой сети ли се да пита автора дали си е измерил нивото на равно място като хората, или под лек наклон и само се филмира? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #46 Отговорено 6 Януари, 2012 Иво, никой не е казал, че ламарината пази коляновия вал сух, а частично ограничава част от маслото което се разплисква най-много в краищата на картера (физика). И все пак си дойдохме на думата, че посочения от теб Еклипс не е удачен пример за засмукване на въздух от маслената помпа в резки завои.Колкото и литра масло 1-2-3 да смяташ, че са безобидни, аз все няма да съм съгласен с теорията...Поздрави. Петре,не знам на коя дума си дойдохме.Казах че Еклипса не е адекватен пример не заради вероятност от засмукване на въздух(както и да си стигнал до този извод),а защото налягането на което е подложен може да окаже влияние на семерингите за което вие говорите тук.И то защото е подложен на принудително наляганеЩе ти кажа за какво още служи въпросната ламарина,защото пак не си прав.При смазването на коляно-мотовилковия механизъм отвътре по двигателя се стича масло,доста масло защото това й е работата,да го кара да циркулира непрекъснато и в достатъчни количества.Та това масло докато тече,капе и пръска вътре докосва биелите,буталата и коляновия вал,които се движат с брутални скорости.При контакта между тях самото масло се разпенва и достига онова кофти състояние което се спомена по-рано.След което къде разпенено,къде в нормално течно агрегатно състояние пада на въпросната ламарина и се стича в картера.Та тази ламарина го играе като щит в двете посоки,като дава на маслото време да мине в правилното агрегатно състояние , а не да пада на пяна в картера и накрая маслената помпа да засмуче въздух,което е по-голямата част от въпросната пяна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #47 Отговорено 6 Януари, 2012 archer чети какво се пише. Написах цитираното от теб, защото получихме сравнение между турбиниран състезателен автомобил и по агресивно каране на личен ежедневен такъв. Иначе продължавай да разсъждаваш на глас.Тъй като и Ombre се включи, да отбележа че никой с никой не се е захапал, че да се кара И въпреки че знам колко място има до top-а на картера на Хондовия мотор, не съм съгласен с принудителното пълнене с масло..Петре,какво значи турбиниран състезателен автомобил?Всичко което не е турбинирано не е състезателно ли?И какво агресивно каране видя на клипа на турбинирания състезателен автомобил,докато седи вързан на диното?Дай да не говорим глупости,че ще ни се смеят хората.Агресивно каране на личен ежедневен автомобил,бил той и Рено 5 ако искаш може да те вкара в беля,ако имаш кураж да го караш достатъчноАгресивно е много субективно понятие и точно заради това говорим за принципа на работа на двигателя.И като говоря за принудително пълнене не говоря за принудително пълнене на масло,а на въздух.Всички съвременни ДВГ-та работят с принудително пълнене на масло в мазилната система. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HELL_FIRE_ 140 #48 Отговорено 6 Януари, 2012 (Редактирано) Нещо ми се струва, че неможем да се разберем, което значи че или не се изразих ясно някъде или ти ме разбра погрешно. Колата за ежедневно ползване в градска обстановка, като изключим единични случаи, неможе да се кара постоянно толкова агресивно колкото един състезателен автомобил (пак казвам в градска обстановка), дори и тя самата да го позволява. Второ, къде прочете да съм казал че няма състезателни атмосферни коли? Трето под принудително "пълнене" на масло в мотора имах в предвид наливане от страна на собственика! Четвърто, ако не пишех през телефона, нямаше да съм толкова кратък в обясненията си, че да се стига до двусмислено разбрани неща или обяснения на неща от твоя страна които са ми ясни.За да не излезе накрая и че спорим, прекратявам моите мнения по темата.Поздрави. Редактирано 6 Януари, 2012 от Petar Petrov 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #49 Отговорено 6 Януари, 2012 Съжалявам че не сме се разбрали.Иначе в градски условия екстремни ситуации като дупки,наклони и подземни паркинзи като този на Джъмбо на бул.България има колкото искашКоито се отразяват не по-добре от екстремното каране на писта донякъде.Идеята по-скоро беше че малко над максимума не вреди на нищо,даже е по-добре от това да е на средата между минимума и максимума според мен.Поне мен ме кефи повече,ей така за всеки случай.Винаги , цял живот си карам колите и им сипвам масло на максимума на щеката.Поради две причини.Едната е че особено преди години им сипвах сериозна газ редовно и този половин литър повече образно казано им идва като глътка свеж въздух по време на шамарите.Другата е че редовно си следя нивото на маслото и е много по-лесно да имаш отправна точка,а именно маркера на щеката.Щото ако маслото ти е някъде между двата маркера за минимум и максимум,трябва да настъпи сериозна промяна в нивото му за да го хванеш.А всичко става и една превъртяла резба на пробката или кофти уплътнение на масления филтър, могат да ти костват двигателя.Затова по-добре да имам половин литър повече,което значи повече време да хвана проблема в колата ако се появи,отколкото да карам с половин литър по-малко и да си рискувам двигателя при агресивно каране или евентуален проблем.Както се досещаш редовно не целих точното положение на маркера на щеката и често се случваше да съм над него.Никакви ядове не съм имал по този повод Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
J's Racing BB8 49 #50 Отговорено 7 Януари, 2012 Семерингите за които говорите че ще избият не работят под налягане или ако има някакво то е минимално.А и трябва да сипете доста повече масло , за да залеете семерингите и да ви протече от там. ...но да караш двигателя на ниски обороти и да го мъчиш е по-вредно от това да го опъваш до червената зона... На много високообротни двигатели ( не за коли) им махат част от сегментите дори,защото скоростта на буталото е толкова висока че няма време за физическо преминаване от масло към горивната камера и обратното. Съвременните автомобили са с повишен разод на масло, защото за да вдигнат КПД-то на двигателите , инженерите са избрали да намалят триенето с елиминиране на един компресионен сегмент или сегменти с понижено триене.Което улеснява преминаването на масло в горивната камера,което значи разход на масло и то сериозен... Практически нивото на маслото ако е близко до максимума не влияе абсолютно по никакъв начин на налягането на мазилната система. Още повече че тя пък не влияе на семерингите,защото те не са част от нея Ако на стари двигатели валът е бил потопен частично или е бил близко до маслото в картера и е имал пряка видимост,Хонда много отдавна са се светнали за негативният ефект от разпенването на маслото и са го елиминирали като са поставили една "предпазна" ламарина под коляновия вал. Т.е. няма шанс маслото да докосне вала дори при неравности по пътя,освен ако не си сипал 10 литра масло вместо 4 литра. За тия 3мм дето си говорим тук или дори 1литър повече-не е никакъв проблем. Много стари са конструкциите при които валът е потопен в маслото и защото при всеки оборот това значи удар между валът и маслото,което както се сещаш не е желан ефект. Имам питане как стигна до това заключение? Освен по-високото налягане в картера, което може да повреди семеринг или уплътнение намерих и товаКъде е по-високо налягането в картера от това че има повече масло?Отговорът е на дъното или върху пробката за източване. Това налягане в картера какво е?Картерът самостоятелна част от двигателя с вътрешно горене ли е или целият двигател е с изравнено налягане?Някъде при превода се споменават дори вентилационни отвори.....за какво служат според теб? Друг въпрос-колко уплътнения и семеринги имаш в картера на един двигател? Според мен доста трябва да прекалиш с препълването,за да достигнеш гарнитурата на самия картер и съответно семерингите на коляновия вал.И ако трябва да съм точен,трябва толкова да прекалиш че да стигнеш до схемата в която валът докосва маслото,защото семеринга уплътнява лагеруващите точки на вала,а шийките му са по-дълги от това разстояние В прав текст ще ти кажа,че всички уплътнения и семеринги в един двигател с вътрешно горене не работят под налягане и нямат общо с мазилната уредба,освен това че пречат тя да се разлее в околната среда. Те са просто преграда и маслото което попада по тях е в следствие от механично разпръскване.Та за какво повишено налягане става дума дето им бърка в здравето? Колко по просто трябва да ви го обясни човека.За това е тая картерна вентилация(и не само),ако тя работи нормално(не е запушена)не се създава толкова голямо налягане в картерното пространство че да протече семеринг/гарнитура.Така,че мита,че повече масло е равно на по голямо налягане е смешен. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 921 #51 Отговорено 7 Януари, 2012 (Редактирано) Не се хабете, Омбре ви го каза 200гр. отгоре не са проблем.Дори и 300. Винаги , цял живот си карам колите и им сипвам масло на максимума на щеката.Поради две причини.Едната е че особено преди години им сипвах сериозна газ редовно и този половин литър повече образно казано им идва като глътка свеж въздух по време на шамарите.Другата е че редовно си следя нивото на маслото и е много по-лесно да имаш отправна точка,а именно маркера на щеката.Иво направо ти завиждам от къде извади тая енергия да обясняваш и оборваш един монтьорски мит, че по-високото ниво на масло избивало от семерингите и било лошо за ДВГ-то.Или това важи за некои коли от 1960г?Имаше и още един мит на времето."Японските коли са еднодневки, еФтини и трошливи"А виж какви резачки по над 10г. караме и европейците наказваме!Следващата ми тема ще е "високо ниво на спирачна,хидравлична, акумулаторна и бензинова течност, фатално ли е?" Редактирано 7 Януари, 2012 от darius Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
raishauer 2 #52 Отговорено 9 Януари, 2012 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ombre 221 #53 Отговорено 9 Януари, 2012 Протече ли някой семеринг(НЕ семеринА)или да смятаме случая за приключен? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
raishauer 2 #54 Отговорено 10 Януари, 2012 Няма и намерение да протича Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tsurko 39 #55 Отговорено 11 Януари, 2012 (Редактирано) За 10к км с 10w40 маслото от малко над максимума става малко над минимума. Не я карам нон-стоп в червеното, но понякога в града и често при изпреварвания на извънградско си я вкарвам в обороти.Под 'не бута' какво разбирате - след 10к км маслото си стои на максимум?P.S. Моля някой да изтрие това мнение - не видях колко се е изписало след като се е дискутирало това. Редактирано 11 Януари, 2012 от tsurko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
raishauer 2 #56 Отговорено 15 Януари, 2012 Колеги и да приключа темата с моя отговор, направих експеримента да вида колко милилитра е това масло над максимума, и се оказа точно 160 милилитра Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове