Jump to content
tzetzotz

d15b2 гасне в движение и трудно пали

Recommended Posts

Здравейте колеги, преди 2 месеца станах горд собственик на д15б2, седан. Ощв в началото не работеше много добре на бензин, прекъсваше и хълцаше в ниските, На гз този проблем го нямаше. При палене се молих да запали. викам си свещи.След спор с продавачката че тия френски свещи не са за японската ми кола склоних колкото да пробвам и сложих свещи AC DELCO (нямаше NJK) ефекта беше 20 минути :D Преди 1 месец пътувах от Силистра за Варна и усетих, че няма тяга, по-големи наклони ги качваше с мъка, след 30-40км колата изгасна, . След 20 мин опити за палене, успя но нестабилно, и при подаване на газ се давеше и гаснеше. Издърпаха ме и ми казаха "прескочил ремък", взеха ми 50лв да го наместят,(нов не сложих защото беше събота а в Силистра за ремък трябваше да чакам няколко дни) "оправиха я". Колата обаче беше мудна и не вървеше добре, ролката беше пренатегната и стържеше страшно. Тръгнах успокоен от "майстора" че всичко е супер и след 90км....същото.Не пали и това е! Запалих я на скорост( включвам на 1-ва и въртя на стартер, за да избутам горивото от цилиндрите) тук сигурно ще има критика но това ме е спасявало няколко пъти с други коли. След 7-8 такива процедури се добрах до варна, Сложих старите свтършили свещи Denso и воала, колата рипна.Викам си глей от едни свещи каква беля стана. Смених ги с NJK, ролка и ангр. ремък, въздушен филтър, нови кабели, термостат (старият не затваряше).... колата полетя! Не можех да и се нарадвам, в ниските беше като дизел, наемаше се от 1300 а във високите беше страшно. ........до преди 2 дена...... същото...... малко помалко почна га губи сила и след няколко прихлъцвания изгасна по същия начин. Отворих делкото, миризма на загряла, да не кажа изгоряла електроника, викам си бобината замина. Искра обаче имаше, гориво също, свещите бяха мокри от бензин. След няколко опита запали нестабилно, светна ми чека (номер 16 -инжектор) и след 10 км и 10 угасвания ме затеглиха до варна. Явно не беше и от свещите.Вчера изкормих откачих релетата на газовото и си вързах инжекторите директно към тях идваше 9 волта, грешката изгасна и запали. Сега обаче колата е също както в началото, При студен двигател е що годе добре но загрее ли до 90 градуса, ако подам газ по-рязко заглъхва и понякога гасне. Тия 9 v. на инжекторите нормални ли са? мерих ги като бях дал на контакт. Не трябва ли до достигане на по-видоки обороти единия инжектор да е без захранване? Помагайте!   

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:ph34r: -при натиснат педал на газта се получава ето това. EACV има ли отношение или само влияе на празния ход?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей ,колега!Честито за колата!За проблема ти препоръчвам да направиш реглаж на клапаните.Хондите на газ са капризни и искат задължително на всеки 20 000км. пробег да минават реглаж и да го направи някой който разбира.Може да е и нещо друго,но ако не си го правил досега е наложително. Поздрави и пиши какво става!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните са регулирани при смяната на ремъка. Странното беше че бяха хлабави, взесто натегнати от карането на газ, Да допълня че след бутане на делкото в почти крайно положение "закъснение" колата започна да пали от четвърт. След последния път когато угасна колата пак започна да пали трудно и сякаш запалва удавена. Делкото съм го дал в възможно най-голямо закъснение защото така разботи най-стабилно, при даване на предварение опитва да гасне. Възможно ли е Crankshaft Position Sensor който е в делкото да се бърка и да подава искрата в неподходящ момент?. Някой да знае как може да се тестват инжекторите? Знам за един вариант със светодиод ама може някой да каже нещо ново. На елкон не мисля да ходя скоро защото колкото пъти съм ходил само дърпам с по 30лв и никакво подобрение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата ми явно ще е монолог :unsure:, како и да е благодаря на колегата civic 1.6 aerodeck за опита да помогне. Днес забелязах нещо странно. В момента съм с шунтирани релета за газовото, интересното е ,че като превключа от ключа в купето на газ, колата си гасне. Някой знае ли как е вързана АГУ? :angry: Утре мисля цял ден да се занимавам с колата и да проследя цялата инсталация. Моля ако някой има познания за АГУ да не се стеснява и да сподели каквото знае.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз (да не ти е темата монолог). Карам същата кола като тебе на газ 1 година вече (имам я от почти 4). Съветвам те да идеш при някой, който ще ти направи центровка на колата като хората (със стробоскоп), купи си свещи NGK BKR6E-11 (5-6 лв. бройката), прегледай си кабелите на свещите във какво състояние са (капачката на делкото също). Смени си (ако е мръсен) въздушния филтър и по възможност шунтираните истории по газовата ги приведи в първоначален вид. Почисти (смени) ако можеш филтрите на газовата.

Разбирам те... в момента си мислиш, че колата ти е повече от shit, но така е понякога .. евтиното излиза и скъпо и доста неприятно :) Ако ще я караш смени и направи нещата, които смяташ, че можеш от написаното и после пиши дали има подобрение.

 

Успех!

Редактирано от Nikolay Kozloduy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

изключил ли си варианта бобината да сдава багажа?PS: явно клубът на знаещите още се възстановява от предишните и се готви да посрещне следващите празници :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз (да не ти е темата монолог). Карам същата кола като тебе на газ 1 година вече (имам я от почти 4). Съветвам те да идеш при някой, който ще ти направи центровка на колата като хората (със стробоскоп), купи си свещи NGK BKR6E-11 (5-6 лв. бройката), прегледай си кабелите на свещите във какво състояние са (капачката на делкото също). Смени си (ако е мръсен) въздушния филтър и по възможност шунтираните истории по газовата ги приведи в първоначален вид. Почисти (смени) ако можеш филтрите на газовата.

Разбирам те... в момента си мислиш, че колата ти е повече от shit, но така е понякога .. евтиното излиза и скъпо и доста неприятно :) Ако ще я караш смени и направи нещата, които смяташ, че можеш от написаното и после пиши дали има подобрение.

 

Успех!

 

Свещите са очно такива и са на 200км, капачката не искри и изглежда ОК, (до тук за обслужване и майстори заминаха 400лв) не ми купува друга за пробата. Въздушния филтър е нов, Шунтираните истории съм ги направил за да изолирам възможноста газовото да се бърка. Не виждам връзката за евтиното део излиза скъпо..... Колата я карам всеки ден. На газ тия проблеми ги няма така че това с капачката и бобината мисля че отпада. Остава центровката която обаче аз не мога да разбера как се разбутва о самосебе си. Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

изключил ли си варианта бобината да сдава багажа?PS: явно клубът на знаещите още се възстановява от предишните и се готви да посрещне следващите празници :)

Бобината беше главния заподозрян в началото. Тествал съм я по този начин:" Бобината се проверява с ом-метър. Като модул бобината има 3 извода 2 са с винтчета на корпуса (извод А+ и Б–) и един с една пружинка(извод В). първо мериш първичната намотка, тя е между А и Б. Съпротивлението (при 20 градуса температура на околната среда) трябва да е между: 0.45-0.55 ома за HITACHI и 0.63-0.77 за ТЕС. Ако там всичко е наред мериш вторичната намотка, тя е между А и В там съпротивлението трябва да е: 22.4-33.6 за HITACHI и 12.8-19.2 за ТЕС."На мен първа намотка ми даде 0.20, втора намотка 16.9Въпреки това си мисля че ако първа намотка е сдала багажа колата няма да пали изобщо. Утре ще я замеря с друг мултицет, че този с който мерих беше със слаба батерия и не му вярвам много.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TPS-а работи ли адекватно?Щом казваш че при работа на газ няма проблем има вероятност до компа да не стига информация че дросела е отворен.А и това че работи добре на макс закъснение не ми харесва.Сигурен ли си че майстора не се е омотал с четирите белега на шайбата на коляновия вал?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега идвам от колата.Ще разкавам в хронологичен ред какво правих. Свалих, делкото, вътре беше чисто, нямаше прах, течност и др. Смених пружинката на бобината. Ефекта беше че запали от раз. При замерване на бобината на първичната намотка ми даде 0.2 ома а на вторичната 0!. Колата си пали и работи иначе. Свалих EACV за профилактика, беше събрало доста мизерийка, сега е като ново. Ефекта беше почти нулев. Пак го има лекото колебание на оборотите при натиснат педал на газта както от втория ми пост. при освободен педал оборатите са стабилни. При откачено EACV оборотите падат до около 500-600. а при откачане на двужилния кабел на малкия соленоид койо е закрепен за EACV (него не го разбрах за какво е) ефект няма никакъв. Днес реших да я накарам да загрее хубаво за да видя как ще се държи. Стрелката залепва на средата и не мърда. перка не се включва и въпреки това не вдига температурата. Термостатът е нов и отваря точно когато трябва. След тропане на място 30 мин и язгасих за да видя дали ще запали.......Това беше, повече не запали. Усещат се някакви "напъни" да запали но до там. Отворих капака на дросела, беше затворен в крайно положение, при бутване на лостчето с вакуума и отпускане се чува как дросела хлопва в стените и се затваря напълно. Знаещите да кажат дали трябва да затваря напълно. Да допълня, че главното реле съм го презапоявал. Колкото до TPS , колега, не го намерих това нещо. След смяна на ремъка колата полетя, след 150км се спъна и ги почна тия магарии отново. Освен ако чисто нов ремък е прескочил...чеки че се сетих нещо, днес след като запали лесно бутнах пак делкото на старото положение, и работеше добре. Това със загряването и трудното палене ме човърка да не е от бобината.... Ако някой във Варна има желание да помогне като даде неговата бобина за малко ще му бъда благодарен. Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо не пробваш с друг комутатор,ако е бобина изобщо няма да запалиш без значение далие топла или студена колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имах налични комутатор и бобина, досега да го бях направил. Всичко е въпрос на финанси, колега :( утре ще пробвам и TPS (намерих го :lol: ). Бях останал с впечатление, че именно бобината ги прави тия номера като загрее а комутатора директно си изгарял. Но каквото и да е , искра има., значи не е от тоците. :dry: Каквото и да се окаже ви обещавам че накрая ще разкажа подробно от какво се е оказало, за да не се минава по моя път от други в тази ситуация. Поздрави и весели празници!. Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив,бобината окъсява и гори от раз,а комутатора прави мизерии на загря автомобил.Бобина за д16з6 е 40-45лв,комутатор 65-70лв.Става въпрос не за оригинални,от година карам с такива и нямам проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив,бобината окъсява и гори от раз,а комутатора прави мизерии на загря автомобил.Бобина за д16з6 е 40-45лв,комутатор 65-70лв.Става въпрос не за оригинални,от година карам с такива и нямам проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес нямаше искра. Купих си бобина "MARRELLI"-40лв и някакъв японски комутатор "YEC" 110лв. сложих ги i опитах да запаля,.Не стана, извадих кабела със свеща и....... НЯМА ИСКРА И ТОВА Е! Като дам на контакт на дваойния куплунг на делкото има 12 волта, до комутатора стига ток, от 9 волта. На изхода му излизат 2 волта. Новата бобина дава същите стойности като старата.Това е. Съпротивлението което дава комутатора на входа си е 27 килоома на изхода си е 23 килоома. Това е за стария ми комутатор, новия не сметнах за нужно да го замервам и сега съжалявам! Предавам се. Оставям я да гние пред блока защото вече нямам пари за майстори. Фалирах с тая кола. Весело посрещане на новата година на всички! Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За много години...хондаджии! Да споделя развитието по колата. Кранк и ТДС дават 350 ома и двата. При завъртане на делкото генерират импулси. Т.е те отпадат. Замерих новият и старият комутатор. Разлика в показанията им има! По-късно ако има интерес, ще напиша подробно кое и как съм го измерил за да не се чуди после някой като мен дали му работи комутатора. Днес замерих какво напрежение има на входа и на изхода на бобината. Входящо напрежение 55в. изходящо......около и малко над 1000в.

От тук оставам с впечатление, че комутатора и бобината си работят. Кабелите съм ги мерил и са съответно, от 5 за най-късия до 10 килоома за най-дългия. Остава единствено капачка и палец. При мерене с ом метър капачката не дава пробиви, но при няколко киловолта пробива е възможен. Друго ми стана интересно. Основата на палеца дава късо с електрода му. Така ли трябва да бъде?! Имам чувството че вътрешноста на палеца е била лакирана за изолация. Така не бяга ли искрата към масата?!?!? Айде колеги помагайте!!! По моята логика така искра никога няма да има към свещите понеже ще бяга по корпуса на делкото. След малко отивам за нови палец и капачка.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде, монолога продължава :lol:. Замерих новият палец. Ами естествено не трябва да пуска искрата. Колата запали от раз. :w00t: Изводът е, че комутаторът ми е изгорял заради окъсилият палец. Бобината е здрава но сложих новата за всеки случай. Според мен всички проблеми са тръгнали от палеца, защото след лека центровка на ръка от единия от майсторите и зачистване на палеца и капачката колата палеше от четвърт. После дали от преграване или защото му е дошло времето е окъсил и е издумкал комутатора. Хрумна ми и още нещо, колата гасне защото комутатора отказва, но самият причинител за прегряването му е лоша връзка някъде в кабелите и делкото В моя случай кофти палец.. Така,че всички трудно палещи колеги, сменяйте евтините неща, като палец и капачка (45лв комплекта) за да не сменята като мен комутатор и бобина (140лв+ 45лв за капачка и палец), и още по-скъпата, "пътна помощ". Благодаря на модераторите, че ме изтърпяха с многото ми последователни постове :honda:.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е,браво колега!Упорит си и те признах:D.Евала ,че не се отказа и си реши дето се вика сам проблема.Хайде дано да нямаш повече ядове и много безаварийни километри,а и джоба да набере малко след тези покупки:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...