Jump to content
eldesa

ремонтирай си сам ABS системата

Recommended Posts

Направи си сам и спести пари.Обяснено е всичко със снимков материал.Със сигурност ще бъда полезен на много хора с този проблем .Като си отстранят повредата да пият една бира за мен за сметка на "МАЙСТОРИТЕ"!:beer:темата съм е качил в друг саит .Който е само за прелюд но ще я споделя със всички хонда маняци :thumbs1: Ето линка и да знаете аз си отстраних повредата за 2 часа сам. Успех на всичкиhttp://preludebg.clan.su/forum/6-211-1

Редактирано от eldesa
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега... много полезна тема!!! Мисля, че трябва да отиде в раздел "Полезни технически теми", но това нека го преценят господата модератори :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина много полезна темичка... Поздравления

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това го обичам този форум,!Благодаря,почвам и аз ремонта

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това го обичам този форум,!Благодаря,почвам и аз ремонта

Първо се убеди че проблема е в ABS модулатора. 1 провери чрез буксата за самодиагностика какъв код ти дава ако е 51или 52 или 53 значи е модулатора.2 после се убеди че му отива захранване 12 V(защото може да имаш повреденo реле за ABS modulatora,прекъснат кабел или лош контакт до буксата на модулатора) 3 .има ли го напрежението 12v на буксата за захранване на модулатора а той не работи си стигнал до извода че повредата е в ABS модулатора .УСПЕХ. ако нещо те интересува за това как се проверява най лесно релето на модулатора, кабела до модулатора и буксата пиши за да ти опиша за това как се се прави тест с даване на късо на две от крачетата на релето..Ако не си го правил и не знаеш кои крачета се дават накъсо не рискувай за да не направиш някоя повреда и да си отвориш много работа .в този случай провери кабела с мултицет на на ом метър дали е здрав. Редактирано от eldesa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако можеш да намериш какво се прави при грешка 1-8 ще помогнеш на още повече хонди!Аз търся от 2 години из форумите ама нищо конкретно не намирам-повечето казват че е от модулатора ,ама моя като не е палена колата няколко часа и после като запаля и си работи всичко както трябва до изгасяне и последващо палене на мотора в скоро време и лампата не се изгася!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако можеш да намериш какво се прави при грешка 1-8 ще помогнеш на още повече хонди!Аз търся от 2 години из форумите ама нищо конкретно не намирам-повечето казват че е от модулатора ,ама моя като не е палена колата няколко часа и после като запаля и си работи всичко както трябва до изгасяне и последващо палене на мотора в скоро време и лампата не се изгася!

не ме разсмивай:D 2 години и нищо не си намерил? За1 година научих ABS системата наизуст и качих в този форум много по въпроса как се диагностицира и какво означава всеки код (има таблица за кодовете) и др .неща за ABS системата и ти не си намерил нищо? :angry: Не само аз, а и много други колеги са споделили този проблем и са им дали компетентен отговор от хора който са имали подобен проблем и са го отстранили а след това са споделили своя опит чрез насоки и съвети във форума. за твоят проблем мога да кажа следното:Ако ABS индикатора ти дава код 18 (едно дълго и осем къси мигания) означава код 18 ( LEFT REAR) което означава задна лява.Тоес или сензора ти е повреден или кабела на сензора,или ти е клеясал спирачния апарат и трябва да го раздвижиш а може и въжето на ръчната да тие клеясало там и пак да ти задържа,лагер на лявата главина може да е или просто ти е замърсен датчика.Това е. Не знам дали на много хора ще помогна, ама на теб със сигурност ти дадох насочване:D.Има доста литература почети малко и ще си локализираш и отстраниш повредата сам .УСПЕХ Редактирано от eldesa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

между другото код 18 има и друго значение в зависимост от коя година е произведен автомобила и не е свързан със датчиците и всичко свързано с тях. По горния пост се отнася за атомобили 1998г и нагореЗА автомобили от 1994 до 1998 код 18 означава друго(high pressure system на български е система за високо налягане) .Така че е важна и годината на производство за да определиш къде да търсиш проблема , а както виждаш това е съвсем различно от 18 - wheel senor (electrical noise/intermittent interuption) RL (колело сеньор (електрически шум / интермитентна interuption) RL) . така че потърси или ако искаш някой да те насочи дай и годината на производство и с общи усилия да се реши твоя проблем. Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта кола е 95 година и грешката която дава от време на време е за високото налягане в системата!Във варна и Добрич никой не успя да намери проблема!И по-полека с приказките колега!Голям разбирач по ABS-са се извъди,аз както съм го разучил чарк по чарк че не се правя на голям спец ,пък ти оня ден си прочел една статийка ,плюс това проблема с четките знаеш ли колко рядко срещан е,нищо ново не си открил,тема трябва за загадачните грешки от рода на 1-8 и подобни да напише някой как ги е преборил,не такива като тебе дето бил съм ги разсмивал че нищо не съм бил намерил по въпроса-намери ти тогава решение на този проблем!Както писах заработи ли системата при студена кола карам и всичко е както трябва-рита си педала при приплъзване и т.н.При загрял мотор като запаля и лампата остава да свети и абс-а не работи,каква е връзката не намерих досега!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега борко30, като си го разучил част по част защо не си си отстранил проблема? Предполагам вече всичко ти е ясно? Колегата се опитва да бъде от полза, а ти с нашия прословут български манталитет започваш да се заяждаш и обиждаш. Ако знаеш нещо повече по-добре сподели с колегите вместо да си толкова хаплив.Поздрави: no1else

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта кола е 95 година и грешката която дава от време на време е за високото налягане в системата!Във варна и Добрич никой не успя да намери проблема!И по-полека с приказките колега!Голям разбирач по ABS-са се извъди,аз както съм го разучил чарк по чарк че не се правя на голям спец ,пък ти оня ден си прочел една статийка ,плюс това проблема с четките знаеш ли колко рядко срещан е,нищо ново не си открил,тема трябва за загадачните грешки от рода на 1-8 и подобни да напише някой как ги е преборил,не такива като тебе дето бил съм ги разсмивал че нищо не съм бил намерил по въпроса-намери ти тогава решение на този проблем!Както писах заработи ли системата при студена кола карам и всичко е както трябва-рита си педала при приплъзване и т.н.При загрял мотор като запаля и лампата остава да свети и абс-а не работи,каква е връзката не намерих досега!

за първи път си поставил проблема си на 29.09 2009 г.Ами от тогава като си разучил чарк по чарк отвори темата колега за да се започва разнищването на мистериозния код 18 и сподели какво си направил до сега за да има нещо да стъпят и другите колеги защото ти си го имаш проблема и само ти можеш да си го изследваш а другите могат само да предполагат. Ами как искаш някой дистанционно да ти каже това и това е проблема..Научи къде и кога се създава високото налягане и кога как се освобождава .По какъв начин се нормализира в АБС модулатора и спирачната помпа на сервоусилвателя и кой го контролира,как взаимодеистват и кога и как и при какви условия ти се включва АБС системата да работи .Добре си почнал тогава открил си че като изпуснеш малко течност и лампата загасва, ама какво си направил после по въпроса? Не чакай някой да ти даде отговора или да ти намери готова статийка за да се справиш с него,Имаш ли подробно сервизно описание ,прочел ли си в него раздел ABS .Ако нямаш аз имам на прелюд 5 генерация и в него много подробно в раздел ABS е обяснено как и по какъв начин рабоити.На сляпо не се работи.АКО искаш може да си го свалиш зашото и него съм споделил във форума.За да си реша аз проблема задача номер едно ми бе да си намеря подробно описание на автомобила ми и мога да кажа че по подробно от това няма.второ да разуча как работи въпросната АБС систематрето там научих как да сваля кодовете и как се чистят грешките с педала на спирачката и пак ги споделих във трите форума за ХОНДА за да могат и другите да се възползват от това .След като научих как се прави теста с РЕЛЕТО НА АБС МОДУЛАТОРА бях локализирал повредата ама нямах информация за това как се извършва и дали е възможен ремонт на ABS модулатора (защото майсторите казваха че не се ремонтира) и ми търсиха луди пари за втора употреба или за нов.Аз не се предадох и продължих да търся и намерих въпросната статийка и си реших проблема и пак е споделих с останали та и те да се въползват отмоето дълго ровене в сайтовете а с това съм дал насочване и надежда и на други.ТИ какво си направил от 29.09 2009г.Поставил си въпроса направил си една две проби и си караш колата с и без АБС, а си натрупал 461 безполезни мнения (ако си проследиш мненията по дати не си пропуснал тема а понякога и дата без да се изявиш) но от тях полза няма. аз имам 24 мнения но само тези с теб са блям блюм моабети.чукни ми на профила и ще се убедиш в това което то казвам Аз няма участвам в решаването на проблема ти а има какво да кажа по въпроса.По нагоре съм ти дал насочване така че седни :book:почети и ще разбереш къде е повредата като помислиш логически "МАЙСТОРЕ" :thumbs1: С нетърпение ще очаквам да науча нещо по въпроса от теб ама много се съмнявам. Ще следя всичките ти публкации и ще си водя записки за да стана и аз" ВЕЛИК МАЙСТОР" и да давам съвети по всяка написана темаЛека вечер и дано дядо Коледа или дядо Мраз ти докарат нов ABS modulator или спирачна помпа или комп :bash: а може и да ти смени някоя и друга гумичкка някъде та да си решиш проблема :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се засягай ,колега,не съм искал да те обидя!Имам подробно описание точно на моя модел abs система.По чуждите форуми съм чел за хора със същия проблем ,някои са сменили не само акумулатора за налягането ами и целия модулатор ,обаче след ден два пак същата работа.Мисля че при мен не е от 0 пръстена на акумулатора както съветват в сервизното да се смени при тази грешка,понеже заработи ли като запаля и работи докато изгася мотора.При тест с буксата за диагностика,след като е работила системата нормално не ми излизат грешки,като свети лампата при следващото палене при диагностиката пак излиза 1-8.Явно не ги помни ,а ги показва само като има проблем някакъв в момента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се засягай ,колега,не съм искал да те обидя!Имам подробно описание точно на моя модел abs система.По чуждите форуми съм чел за хора със същия проблем ,някои са сменили не само акумулатора за налягането ами и целия модулатор ,обаче след ден два пак същата работа.Мисля че при мен не е от 0 пръстена на акумулатора както съветват в сервизното да се смени при тази грешка,понеже заработи ли като запаля и работи докато изгася мотора.При тест с буксата за диагностика,след като е работила системата нормално не ми излизат грешки,като свети лампата при следващото палене при диагностиката пак излиза 1-8.Явно не ги помни ,а ги показва само като има проблем някакъв в момента.

Ще ти кача малко информация за насочване . Не съм злопаметен но няма аз да ти реша проблема .Помисли ЛОГИЧЕСКИ след като прочетеш какво съм ти писал и мисля че ще си решиш проблема и ако желаеш да го споделиш с нас добре.Няма да ти качвам разни статий и ръководства а мойте знания за АBS системата и дали са малко повърхностни ще прецениниш и сам.Няма да разглеждам всичко а само ще те информирам как ти работи системата и как е свързана с твоята повреда ,а ти си търси нататък но не по форумите а по автомобила. АБС СИСТЕМАКогато спирачния педал е натиснат по време на движение може да се блокират колелата на автомобила преди да е спрял.в такъв случай маневреноста на автомобила е намалена. при блокиране на предните колела стабилноста е много намалена а ако са задните се получава изключително нестабилно положение на автомобилла. ЗА ДА НЕ СЕ ПОЛУЧАВА ТОВА Е СЪЗДАДЕНА АБС СИСТЕМАТА.Абс точно контролира размера на плъзгането на колелата към осигуряване на сцеплението на гумите и по този начин се осигурява стабилност и маневреност на автомобила при екстрени ситуации. АБС се контролАбс контролира и открива скороста на колелото въз основа на получения сигнал от датчика на колелото. След това го сравнява със скороста на превозното средство на база на откритата скорост колелата на автомобила. Контролния блок анализира разликата в скороста на автомобила и колелата и подава команди към АБС модулатора. САМОДИАГНОСТИКА на абс системата1 АБС системата е обурудвана с главен процесор и подпроцесор , които проверяват всички елементи на спирачната система за проблеми.2 Самодиагностицирането може да бъде квалифицирано в две категории:--Първоначална диагноза -- извършва се следстартирането на двигателя и докато АБС индикатора загасне--редовна диагноза-- извършва се непосредствено след първоначалната диагноза .Тя до запалването не се извършва.3 когато бъде открит проблем след самодиагностиката зщитата на АБС системата сработва като:# изключва реле (FAIL SAFE RELAY OFF ) което води до прекъсване на захранващо напрежение на мотора на помпата чрез RELAY ABS MODULATOR(РЕЛЕТО НА АБС МОДУЛАТОРА.# ИЗКЛЮЧВА ЕЛЕКТРОМАГНИТЕН ВЕНТИЛ" КЛАПАН в АБС МОДУЛАТОРА(solenoid valve off) #изключва мотора на помпата на АБС(POMP MOTOR OFF) по начина както посочих малко по нагоре#и включва индикатора заАБС на автомобилното табло. Контрола на АБС се извършва чрез 16P букса за данни. За изпускането на въздух и проверка на сигналите от сензорите на колелата и др тестове виж ръководството на HONDA PG TESTER на потребителя за конкретни инстукции за работа.Сега да разгледаме как работи АБС модулатораи от какво се състой: 1Вход на на ЕЛЕКТРОМАГНИТЕН КЛАПАН2ИЗХОД НА ЕЛЕКТРОМАГНИТЕН КЛАПАН3РЕЗЕРВОАР4 ПОМПА5 мотор 6 РЕЗЕРВОАР НА БУФЕРА В модулатора се намалява спирачната течност под налягане директно.Това е циркулацията на модулатора,тъй като спирачната течност циуркулира чрез клапани,резервоар и главен цилиндър.Хидравличния контрол има 3 режима :1 намаляване на налягането2 запазване на налягането3 засилване на наляганетоХидравличната система е независим тип от четери канала(по един за всяко колело)ДА разгледаме сега как се държат клапаните в модулатора при различните режими: ## в режим "нормално положение"---входа му е отворен изхода затворен ## в режим "намаляване на налягането"-входа на клапана е отворен изхода е затворен и от главния спирачен цилиндъртечноста се изпомпва спирачха течност в клапаните## в режим "задържане на налягането"-входа на клапана е затворен изхода също е затворен.Спирачната течност се съхранява м/у входа и изхода на клапана намодулатора ##в в режим"намаляване на налягането"--входа на клапана е затворен изхода отворен и течноста преминава в резервоара, ПОМИСЛИ ВИМАТЕЛНО ВЪРХУ ТОВА КОЕТО ПИСАХ ПРЕДИ МАЛКО И ТОВА ПО НАДОЛУ и го свържи с твоя мистеризен код 18 и търси защо АБС модулатора не ти работи такакакто трябва:D!!!!При стартиране за намаляване на налягането двигателя на помпата е включен. Когато АБС модулатора спре своята работа двигателя на помпата е изключен и течноста от резервоара се изпомпва от помпата чрез буферния резервоар в сервото на спирачките ЕТО ти цялята информация която ти е нужна за да си решиш мистерията окло код 18.Сега топката е в теб напъни се малко и чакам отговор от какво е била повредата. Не се заблуждавай че като то загрее атомобила получаваш грешка 18 в АБС СИСТЕМАТА(МОЖЕ И ДАИМА НЕЩО НО КАТО ГО ОТКРИЕШ ЩЕ ГО СПОДЕЛИШ АКО ИСКАШ:)ОТНОСНО ЗНАНИЯТА МИ ЗА АБС СИСТЕМАТА МИСЛЯ ЧЕ МИ ДЪЛЖИШ ИЗВИНЕНИЯ ЗАЩОТО ТИ ИЗНЕСАХ ЦЯЛА ЛЕКЦИЯ БЕЗ СТАТИЙКИ И ЦИТАТИОТ БРОШУРКИ И ТАКА НА ТАТЪК.ТАКА ЧЕ МИ Е СМЕШНО КАК НЕ СИ ОТКРИЛ ПОВРЕДАТА 2 ГОДИНИ ,Или по точно си разчитал да намериш на готово решение на проблема.Радвам се че се заядахме защото стана много хубава тема от която ще се учат и други във форума.УСПЕХ
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допуснал съм неволно малка грешка като проччетох написаното е забелязахах но не можах да е редактирам така че по долу показвам къде е и как трябва да е:

ДА разгледаме сега как се държат клапаните в модулатора при различните режими:

## в режим "нормално положение"---входа му е отворен изхода затворен

## в режим " намаляване на налягането да се чете" увеличаване на налягането-входа на клапана е отворен изхода е затворен и от главния спирачен цилиндъртечноста се изпомпва спирачха течност в клапаните

## в режим "задържане на налягането"-входа на клапана е затворен изхода също е затворен.Спирачната течност се съхранява м/у входа и изхода на клапана намодулатора

##в в режим"намаляване на налягането"--входа на клапана е затворен изхода отворен и течноста преминава в резервоара,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези работи дето си ги написъл ,ги знам обаче не ми помагат за решаване на проблема.В сервизите където съм ходил също знаят как работи ABS системата ,но нищо не направиха-решават проблема със замяна на модулатора който най -вероятно бил причината,ама може и да не е от него пък не струва малко пари че да го сменим и да видим после .Моя дава грешки с код 1-1 1-2 2-1 2-2 и така натътък не 18 а 1-8 ,което го различава от други модели ,плюс това е с трикамерна система не с четири,регулира двете предни независимо с отделни камери и една за двете задни независимо кое задно ще блокира освобождава и двете.Продухвали сме цялата система с откачане на тръбичките и всичко както трябва обезвъздушено ,но няма резултат досега.Ако разбера някога от какво е много ясно че първо тука ще пиша ,и други колеги имат този проблем и да се реши най-накрая.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:Dаз казах че има прелюд а там абс е такъв какъвто съм го описал . и дали е с 4 или 3 камери начина на работа е еднакав.Ти явно не си подал цялата информация и само си чешим езиците. трупаме постове.От къде доидоха сега тези кодове 1-1 1-2 2-1 и т.н . Май гледаме в различни таблици:P1-1 не знам какво е защото го няма в таблицата до 98 год1-2 pump motor circuit problem-(1-2 помпа проблем във захр .верига)2-1 parking brake switch related problem (2-1 ръчната спирачка -ключ, свързани с проблема)1-8 accumulator gas leakage(1-8 акумулатор изтичане на налягане) и т. н.такава ли ти е таблицата ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такава е ,аз посочих само като пример 1-1 1-2 и т.н как се обозначават на таблицата на моя ,демек с тирета и означават различни неща от тези на други модели без тирета,явно не съм се изразил правилно,иначе моя като не заработи ми набива само една грешка 1-8.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобно на повечето ABS системи от тази епоха, Sumitomo ABS система е "добавка" не-неразделна ABS система, която използва конвенционален цилиндър капитана и вакуум бустер. Основните компоненти, които правят тази система са разпръснати над колата. ABS модулатор се намира в отделението на двигателя от страната на пътника, само на кърмата на осанка кула. ABS "двигател", който се състои от помпа и високо налягане, азот заредени акумулатора, се намира в долната дясна област на предната част на отделението за двигателя. Контрол ABS единица е отпред под таблото от страната на пътника. На същата година Honda Accord, на контролния модул се намира зад задната седалка от страната на пътника. Как работи

Sumitomo ABS система през 1992 г. модели на Acura, е на четирите колела, ABS система с колело-сензори за скорост на всяко колело поотделно. Но това е три-канална система, която контролира и двете задни колела, като чифт. Така че има отделни соленоиди ABS в модулатора за всеки предните колела, но само един ABS соленоид за задната спирачка верига. Публикувано изображение Когато е необходимо, ABS спирачна контролното устройство тонизира електромагнитен вентил нормално отворен отдушник в модулатора. Това затваря резервоар за изхода на вентила верига и отваря помпата доставки към модулатора. Налягане на помпата влиза модулатор и работи срещу контрола бутало, което затваря крайната клапан в спирачната верига. Налягане се освобождава от спирачните кръгове, така че може да тече обратно в резервоара (който също така произвежда педал обратна връзка за водача). Налягането се възстановява на спирачката, когато соленоид е прекъснато. Това позволява контрол на буталото, за да се върне в нормалното му положение, отварянето на спирачните кръгове прекъсване клапан. Когато запалването е включено, ABS модул за контрол тонизира реле за помпа, за да стартирате помпата, ако налягането акумулатор ключ показва ниско налягане. Помпата черпи течност от резервоара на главния спирачен цилиндър и се храни в акумулатора. Когато налягането на акумулатора достигне максималното налягане, помпата се изключва. На налягането, която се съхранява в акумулатор в момента е достъпна за ABS спирачна ако е необходимо. Ето ги, идват

По времето, когато превозното средство е 10-годишна възраст и е изминало повече от 100,000 мили, той може да опита различни от заболявания, свързани с ABS. Повечето ще бъдат свързани с колело скорост датчици, ABS модулатор монтаж, помпа и акумулатор. Подобно на други системи, ABS, ABS светлината на Honda и Acura приложения трябва да дойдат за няколко секунди, когато запалването е първо се обърна за проверка крушка. Ако има никакви грешки, светлината трябва да излизат. Но ако има проблем, ABS светлина ще остане и ABS система ще бъде временно деактивирано. Предупреждението ABS лампата ще остане, ако е налице някое от следните условия:

[*] ABS мотора на помпата работи непрекъснато за повече от две минути (обикновено показва ниско ниво на спирачна течност или лош акумулатор).

[*] Автомобилът се задвижва повече от 30 секунди, ангажирани с паркинг спирачка. Предупредителна светлина спирачка също трябва да бъде.

[*] Колело-степенна датчик не успее да изпрати сигнал, когато превозното средство се движи.

[*] Времето за работа на всеки електромагнитен клапан на ABS надвиши предварително зададената стойност и звено за контрол ABS открие отворена верига в една от веригите на соленоид ABS.

[*] Когато изходящите сигнали от блока за управление на ABS не се предава соленоидни вентили на ABS.

[*] При временна загуба на сцепление се появява в резултат на прекомерна буксуване, когато остана в кал или сняг (въртене на задвижващите колела в продължение на 20 секунди или повече) или при шофиране по изключително груб пътища. Това може да заблуди системата в мисленето нещо не е наред и да зададете скоростта код колело. Единственото нещо, което не е наред тук е диагностична стратегия на Honda. Колоездене и изключване на запалването трябва да рестартирате системата ABS и предупреждение ABS лампата.

[*] Ниско напрежение на акумулатора. Проверка на батерията. Ако е ниска, презареждане и с ключ на разстояние, отстранете предпазителя на ABS # 2 в продължение на три секунди, за да изчистите кодовете за грешки. Поставете отново предпазителя и включете запалването. Предупреждение ABS лампа трябва сега да се изключи.

Публикувано изображениеТактически Съвети

[*] Ако предупреждението ABS лампата не идва от това, когато запалването е включено, може да изгори крушката, може да има проблем окабеляване или ABS модул за контрол могат да имат лош основание или не са успели. Има една жълта жица, която работи на предпазител панел на инструмент панел на предупреждение лампа ABS, се отнасят на собствениците ръководство на правилното място предпазител, защото тя варира в зависимост от модела, и едно синьо / червен тел, която работи от инструмента панел за контрол ABS модул (терминал # 4 на Интегра или терминал # 10 на Legend). Ако тези вериги са ОК, провери съединителя ABS модул за контрол и връзка на основание за отпуснатост или корозия.

[*] Ако контролния модул получава напрежение, когато ключът е, но не е осветяване на верига ABS предупредителна лампа за първоначална проверка на крушка, модул е ​​дефектен и трябва да бъдат заменени.

Достъп до място

За достъп до кодовете, ако предупреждение лампа на ABS, намерете конектора ABS проверка на услугата по страната на пътника на арматурното табло. Тя има две-тел конектор на края. Свържете джъмпер тел между двата терминала (ключът). Когато включите запалването, всички диагностични кодове, които се съхраняват в паметта на контролния модул ABS, трябва да направи флаш ABS предупредителна светлина в рамките на 10 секунди. Първата серия на мига съответства на първата цифра на кода (който Honda се отнася до "основен код"). След втората пауза, светлината ще започне да мига втората цифра на кода (който Honda се отнася до "под код"). Ако повече от един код се съхранява пет секунди пауза ще бъде последван от един флаш на светлината, последвано от още пет секунди пауза, преди следващото код за грешка се показва. След като са били прочетени всички кодове, кодове могат да бъдат изчистени чрез премахване на модул ABS предпазител за най-малко три секунди (ключът). Tool Time

За тези по-стари приложения Honda Sumitomo ABS, Honda има специален инструмент дилър (07HAJ SG0010A), който се включва в шест-пинов конектор под предната пътническа седалка. Тестер разговаря с ABS модул и може да се използва за извършване на различни диагностични тестове. Ако можете да получите вашите ръце на един от тези инструменти за дилър тестер, можете да го използвате, за да извърши шест различни изследвания на режим, който да проверява действието на различните соленоиди в хидравличния модулатор монтаж. Публикувано изображение За съжаление, Honda ABS тестер струва $ 1,000, така че това е малко вероятно много независими магазини ще си купите такъв инструмент, освен ако не е магазин за внос или вършат много работа Honda. Така че в зависимост от това къде отивате, след дипломирането, не може да използва този тестер. Но не се притеснявайте, има различни резервни части инструменти за сканиране, които могат да четат ABS кодове, по-новите модели Honda и Acura. Въпреки това, ние не сме наясно, които да включите в тези по-стари системи. Един производител има касета за сканиране инструмент, който позволява на тези звена да прочетете ABS кодове на 1994 г. и новите автомобили Honda и Acura. Но инструмента за сканиране софтуерът не може да цикъл соленоиди или да направят същите тестове като инструмент на дилъра. В повечето случаи, вие наистина не трябва Honda тестер на ABS или сканиране инструмент, за да разбера какво не е наред - стига да знаете нещо за ABS системи и как да отстранявате окабеляване вериги. Кой е виновен?

Повечето от грешките, които срещнете, вероятно ще бъде в колело скорост сензор вериги, ABS модулатор соленоиди, мотора на помпата или релета. В много случаи, проблемът може да бъде нищо повече от един изгорял предпазител, разхлабени или корозирали конектор кабели или лоша връзка на земята (особено между мотора на помпата и тялото). Релета също е вероятно да причинят проблеми след много години на обслужване.

[*] Ако откриете, колело скорост сензор код, проверете окабеляването приемственост между сензор, съединител и електропроводната система. Sensor съпротива може да се провери с омметър сензор или чрез снопа. Обърнете се към ръководството за точните спецификации, но, като правило предните сензори на 1992 Acura приложения трябва да се чете от 750 до 1200 ома и задни сензори за 1100 до 1600 ома. Ако съпротива колело скорост сензора е в нормални граници, премахване на сензора и я провери за щети или метални отломки, придържайки се към върха. Wheel-степенна сензори са магнитни и ще привлече носят отломки от ротори и накладки. Тъй като тези неща се изгражда, тя намалява силата на сигнала от сензора. Също така, да инспектира състоянието на зъбите на ВиК пръстен сензор (който Honda нарича "механизъм пулсар"). Слой от ръжда върху зъбите или убождания или увреждане на зъбите може да попречи на колелото скорост сензор от генериране на добър сигнал.

[*] Въздушна междина между сензорите за скорост на колелата и колелцата им е критично. За Vigor модели, предните въздушен процеп трябва да бъде 0.024 .035 инча, и за задни сензори трябва да бъде 0.020 .035 инча. Използвайте nonmagnetic междурелсие разузнавач, за да коригира пропуските, както е необходимо.

[*] Ако намерите код за електромагнитен клапан на ABS, съпротивлението между соленоид терминали могат да бъдат проверени с омметър. Като правило, трябва да виждате около 02:59 ома ако соленоид е добро. Нулева четене ще ви кажа, соленоид е късо, а безкрайно четене ще ви кажа, че е отворен. Ако соленоид е лошо, цялата ABS модулатор единица трябва да бъде заменен (ценова листа $ 927), защото отделните соленоиди не са достъпни като отделни компоненти.

[*] Код, 1-3 за мотора на помпата може да посочи провал, да се създава налягане, защото нивото на течността е нисък или има въздух в системата. Има специален "клапан за поддръжка хемофилик" под червена капачка на модулатор, че трябва да се отвори за облекчаване на налягането вътре модулатора всяко време модулатор, помпа или акумулатор се обслужва. Honda има специална Т-дръжка ключ (07HAA-SG00100), които могат да бъдат използвани за тази цел. За да облекчи натиска, завъртете винта хемофилик едно пълно завъртане (ключът), след това да спре. Изчакайте, докато налягането е освободен, след това затворете винт. Ако въздухът е в капан вътре в ABS модулатор, поддръжка хемофилик винт може да се използва за отдушник. Но ако има много на въздуха във вътрешността на електромагнитни вентили, системата ще трябва да се обезкървяват чрез специални Honda ABS тестер инструмент за цикъл на соленоиди. Ако не разполагате с този инструмент, друг метод за ръчно цикъл соленоиди, докато кървене системата с налягане хемофилик. За да направите това, вие трябва електрическата схема, за да разбера терминали по електрическата инсталация съединител може да се скочи на цикъл всеки соленоид едно по едно.

Topping класациите

Honda диагностика класациите за Sumitomo система ABS списък, различните процедури за изолиране на грешки, ако има код за помпения агрегат, акумулатор, пресостат и соленоиди. Някои от тестовете, свързани с премахване и прескачането на помпа реле с скачач жици, за да се провери работата на помпата и способността да се изгради и задръжте натиск. Ако помпата е бутане течност към акумулатор, но не успява да генерира достатъчно натиск, проблемът може да бъде спукан или разтоварени акумулатор или лошо проверка помпа клапан. Ако системата не успее да поддържа натиск, след като максималното налягане е постигнато, проблемът е най-вероятно е спукан клапан в модулатора. Забележка: Ако имате да премахват или смяна на акумулатор по някаква причина, не забравяйте да облекчи натиска на системата чрез завъртане на винт поддръжка хемофилик (под червена капачка на модулатор), преди да направите нещо друго. Ако акумулатора трябва да се смени, има малък винт в началото на това за вентилиране на азот вътре газ. Да не се разхлабят или да се превърне този винт, освен ако не сте планиране за изхвърляне на акумулатор, защото веднъж на газ избяга от акумулатор, това е история. Още едно нещо Що се отнася до поддръжката, Honda препоръчва подмяна на спирачната течност на всеки 30,000 мили и замяна на ABS високо налягане маркуч, който започва да тече от помпата на модулатора на всеки 60.000 мили. Тъй като нито е вероятно някога е било правено, това е добра идея да направи и двете, ако трябва да замени помпа, модулатор или главния спирачен цилиндър. '92 ACURA ABS диагностични кодове

 

1 Мотора на помпата 1-2 Вериги мотора на помпата 1-3 Високото налягане изтичане 1-4 Реле за налягане 1-8 Акумулатор на изтичане на газ 2-1 Превключвателя на Спирачка за паркиране 3-1 до 3-8 Датчици (колела скорост сензор инсталация) 4-1 Право на предните колела-степенна сензор 4-2 Ляво предно колело-степенна сензор 4-4 Право задното колело-степенна сензор 4-8 Ляв задното колело-степенна сензор 5-4 Право задното колело-степенна сензор (модулатор или спирачка плъзнете) 5-8 Left задното колело-степенна сензор (модулатор или спирачка плъзнете) 6-1 Фронт не успяват безопасно реле 6-4 Задна провалят безопасно реле 7-1 Предна дясна страна соленоид ABS 7-2 Ляв фронт ABS соленоид 7-4 Задна ABS соленоид Добре са го обяснили хората.Значи клапанате който отварят и затварят каналите за циркулиране на спирачна течност от едната срана има газ азот под налягане зареден предварително в акумулатора с определено налягане от другата спирачна течност която в зависимост от режима на работа на АБС модулатора е с различно налягане т.е. получава се противодеиствие м/у хидравличната и газова част за да отваря и затваря клапана

Режимите са същите:

## в режим "нормално положение"---входа му е отворен изхода затворен

## " увеличаване на налягането-входа на клапана е отворен изхода е затворен и от главния спирачен цилиндъртечноста се изпомпва спирачна течност в клапаните

## в режим "задържане на налягането"-входа на клапана е затворен изхода също е затворен.Спирачната течност се съхранява м/у входа и изхода на клапана намодулатора

##в в режим"намаляване на налягането"--входа на клапана е затворен изхода отворен и течноста преминава в резервоара,

Поради някаква причина някой от клапаните не ти работи както трябва и не затваря напълно.

Причините на пръв поглед за код 1 -8 са две или по точно три:

1 Газта с която е зареден акумулатора по някакъв начин е намалила своята стойнос на налягане:

#пробит балон-- не ми се вярва защото в началото ти работи

#изпуснато малко количество газ през 0 пръстен--малко вероятно но може да се случи

#изпуснат малко количество газ покрай буталцето на клапана и е изтекъл в хидравличната сиситема --изглежда абсурдно но поради дълггодишната работа износване и стареене на материалите може и да стане

2 Самото буталце не работи както трябва

# поради дълггодишната работа износване и стареене на материалите може и да се получи така че буталцето несе движи нормално и клапана не затваря плътно и хидравличната течност да си изпуска малко в канала и това да намалява налягането което се получава в акумулатора и абс контрола засича че акумулатора е под определена стойност на налягането и ти дава код1 -8

# може да има боклук и да не затваря клапана но това отпада защото ти каза че си продухал всичко

#може да има клеясване на буталцето на клапана и да не се движи нормално в края и да не затваря клапана напълно

до сега изброените причини водят до едно замяна с нов или ако намериш начин да си го ремонтираш без да изпуснеш газта добре,иначе както пише в статията"защото веднъж на газ избяга от акумулатор, това е история"

3. грешна команда от АБС контрола за времената на включване и изключване на мотора на помпата.

но се съмнявам в това защото той следи всичко какво става в АБС модулатора и все пак всичко е възможно

При теб е повредата ти трябва да си я изследваш и анализираш и на база получените данни да си решаваш какво трябваш да прави но няма да е нещо по различно от смяна .

Редактирано от kytila

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяко следващо мнение, което не е по темата или е написано в приятен заядлив тон, ще бъде изтривано, а авторът-санкциониран!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги. аз имам следният проблем с абс-а: след като запаля колата лампата си светва и след малко си изгасва. тръгвам и при някое по силничко друсване ми светва лампата на абс-а и докато не загася колата не изгасва. ако някой знае и иска нека да ми каже подробно как мога да си я направя тази диагностика или ако е имал такъв проблем как го е решил. хондата ми е сивик аеродек 98г. (т.н. англичанка )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен, сори, че "съживявам" тази тема, но имам проблема като в горния пост, а не мога да намеря решението му в тема и затова молбата ми е да ме упътите към тема или сервиз, мерси.  :bye:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...