kvd74 646 #1 Публикувано 30 Ноември, 2011 Здравейте, карам с полусинтетика 10W40,но последния път ми предложиха малко по-скъпо и добро масло ,пак 10W40,същата марка и го взех.Вкъщи като се загледах се оказа ще е пълна синтетика,а аз си мислех за полусинтетично.Понеже старото не го пипа,а за пълносинтетичното ми е останало в главата че се карат по-новите коли,ме интересува практическата разлика м/у двете и дали е подходящо за 14 год.кола? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #2 Отговорено 30 Ноември, 2011 (Редактирано) Виж си в manual какво ти пише за колата.Нищо няма да му стане на мотора с по-тънкото масло.Напротив , когато моето го сменях от 10/40 на 5/40 , майстора каза че идвало някакъв Сивик на 400 000 и се карал само с пълна синтетика.Може да го пипа малко но ако е в граници си карай спокойно.До 1-1.5 литра на 9-10 хиляди е нормално да ти харчи.Зависи и от стила ти на шофиране.При по-агресивно каране може и повечко да изяде.Важното е да не е 1/2 литър на 1000к ) А и се чудя 10/40 не е ли полусинтетика? Може да има 10/40 пълна синтетика но предполагам не са по 60 лв 5 литра Редактирано 30 Ноември, 2011 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sCoff 38 #3 Отговорено 30 Ноември, 2011 По какво съдиш, че е синтетика? Synthetic technology - синтетично масло.Synthetic based - полусинтетично масло.Предполагам, че това може да те е объркало. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
waterwet 8 #4 Отговорено 30 Ноември, 2011 Да не ти пука. През 2003 година петролните компании си издеистваха съдебно решение, с което като синтетично масло се класифицира, всяко масло със сдържание на минерална база (минерално или нефтено) до 13% обемно. Така, че класификациите напълно синтетично и полу-синтетично са си чисто търговски трикове. Единствено трябва да се внимава с масла на база полиолефинови естери, поливинил етерни и силиконови, че при смесване с повечето разпространени коагулират (пресичат се). А щом вискозитетният клас е еднакъв може да си сигурен, че ако едното не е текло и другото няма да тече. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #5 Отговорено 3 Декември, 2011 Съжалявам че не писах навреме,но се замислих нещо и исках да проверя.Май не разберам добре делението на маслата- синтетик,семисинтетик,фулсинтетик.Затова давам да погледне който знае и да ми обясни.Това е старото:http://www.eurol.com/custom/producten/prod_1276/PCMO-3300%20Turbosyn%20GB.pdfНовото:http://www.eurol.com/custom/producten/prod_830/HDD-3800%20Fusion%20GB.pdfно го вадя от графата "семисинтетик",така че май съм се заблудил че е пълма синтетика.Другия път може да прабвам:http://www.eurol.com/custom/producten/prod_1672/HDD-3400%20Marathol%20GB.pdfАко някой иска да разгледа: http://www.eurol.com/en/oil_productsв графите кар, и транспорт са посочените маслата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове