Jump to content
niksana_86

Honda Civic е Еко кола на годината

Recommended Posts

Версията с природен газ на популярния японски модел надделя над електромобили, хибриди и дизелови автомобили.http://www.automedia.bg/news/article_14803.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

все пак метана е най-чистото гориво а хибридите горят и бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Електромобилите са бъдещето!... 100% еко автомобил!Не може да правим чипове големи нанометри, и в същото време да горим дизели и масла с неефективни ДВГ от 100 години... Всичко е "разработка" на петролните компании!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В грешка си. Бъдещето не е на електричеството, а на водорода. Замисли се кой и как произвежда електричество и до колко е екологично чисто.

Редактирано от zarrick
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е прав водородния двигател е измислен в средата на миналия век но гадните нефтени монополисти правят всичко възможно да нямат развитие щот ще си горят сами нефта.Докато не свърши всичкия нефт няма да дойде времето да зареждаме вода от чешмата.

Редактирано от Tino
�е цитирай предходно мнение !
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За водорода съм съгласен! Остана и да измислят ДВГ с по-високо КПД и ще е върха!Против съм всякви такива двигатели дето горят бензин, газ, дизел, нафта, дърва, въглища....

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето там е разковничето! За всичко трябва енергия, независимо какъв носител ще е! Единствения изход е ясен! Снижаване на потреблението- дали бензин, метан, водород или друго не е толкова важно! Изходите са в две направления снижаване на консумацията- това става чрез олекотяване на автомобилите и подобряване на аеродинамичността! Да кажем че те са що годе константи- вече е направено почти максималното, предвид и практичността на автомобилите. Остава ефективността на двигателите! Дали Бензинов двигател с КПД 25-30 %, дизелов с 30- 40% или електрически с батерии заредени с ток от централа с кпд 18 %- е все едно горе долу/то е и водород добит чрез чиста електролиза, пак с ток от такава станция/. Изхода е генерално да се обсъди докоо е пагубен ефекта от изгарянето на фосили и спор няма че дори то да продължи трябв ад е максимално ефективно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За водорода бях чел някъде че да се произведе трябва много енергия и то повече енергия отколкото ще получиш след използването му и затова е нерентабилно.А какво им е лошото на електромобилите движещи се с еколкогична енергия произведена от вецове,слънчеви батерии или ветрогенератори?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам ученически спомен от физика, нещо свързано със силни и слаби взаимодействия (сили), т.е нещо като гравитация (планети)-атом,За да промениш състоянието на 2-рото (съпоставимо маса), май беше необходима повече енергия, май... забравила съм....:)http://www.abritvs.c...tomtheme1.htm#6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорим за двигател като на FCX Clarity, a не за генераторчета на ННо (райски) газ със съмнителна ефективност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не споря и не сравнявам.:)

..... Остава ефективността на двигателите!..... Изхода е генерално да се обсъди доколко е пагубен ефекта от изгарянето на фосили и спор няма, че дори то да продължи, трябва да е максимално ефективно...

Не може от по-високо да се слезе на по-ниско без енергия, вечен двигател няма, засега.Въпросът е на каква цена, КПД, вкл. екология. ПС: "Райският газ" е диазотен оксид - n2о.:) Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво на Хонда! Иначе моето скромно мнение е, че бъдещето е в електрическите машини и по-точно,такива които се задвижват от електричество генерирано от слънчева енергияПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако успеем да направим ядрен синтез и няма да имаме проблем с енергията :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама платени са тези призове. Как така изведнъж хибридите здадоха първите места и отстъпиха на буталните двигатели... Задвижвани от горивата а едни и същи компании/нефт, природен газ/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако успеем да направим ядрен синтез и няма да имаме проблем с енергията :)

Мислех си за сероводорода - H2S в Черно море+утайки под дъното, ама пак тока е необходим и не знам как стои на борсите сярата.:(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По повод на електрическите коли - скоро попаднах на много интересна статия. Общо взето едно от най-скъпите неща в електрическия автомобил са батериите. В момента се ползват главно литиево-йонни батерии, защото са относително леки и имат повечко цикли на зареждане - между 400 и 1200 . Другата алтернатива са оловно-киселинните батерии, с които всички сме се сблъсквали - акумулаторите в колите ни. Те са доста тежки и имат по малко цикли на зареждане - между 500 и 800. Оловните батерии обаче са много по-ефтини за изработка - около 4-5 пъти по-ефтини, но пък не намират приложение при електро автомобилите, защото са тежки и доста ще затруднят двигателя. И двата вида батерии са големи замърсители и трудно се рециклират.Тук идва интересната част - в момента на пазара има батерия, която тежи колкото литиево-йонната, струва за изработка колкото оловната с тенденцията цената да намалее драстично и е напълно екологична, защото е на основата на Натрии, а натриеви съединения - много - от сол до какви ли не соди, даже ги ядем повечето . Въпросната батерия издържа над 5000 цикъла на зареждане и разреждане, като тестовете все още не са определили точно колко над 5000 са. Автомобилната индустрия обаче май няма интересе към подобна батерия, защото ще се получи така, че колата - като двигател, купе, etc ще издържа по-малко отколкото батерията. Прост пример - ако с 1 заряд на акумулаторите се изминават 400 километра и има на разположение да речем 6000 цикъла на заряд разряд се получава, че в живота на една батерия тя може да задвижи колата в рамките на 2 400 000 km . Ако ви се чете - http://www.aquionenergy.com/ ето я компанията, която от догодина ги пуска на пазара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно как всички тия достижения на науката, които могат да затрият ДВГ винаги остават настрани... Това наистина е голямо откритие и не е невъзможно,защото натрия е веднага след лития в неговата колона в таблицата на Менделеев, което значи че има същите силно изразени метални характеристики. А ето с какви глупости ни пълнят главата...http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4135071, абсолютно платени статии.Буталния ДВГ е една недомислица за мотор на автомобил/било на газ, бензин, дизел, олио, метан/, което сега особено много вече си личи и такива статии са смешни. До там се е стигнало, че хората под автомобил на водород го асоциират с бутален ДВГ да гори водород! Това е един от най- неефективните двигатели. Дори и с 40 % да се вдигне коефицента на полезно действие, си остава една пълна загуба на енергия- до 50 % е най- високия КПД достиган от бутален дизелов мотор- бавноходовите дизелови корабни двигатели и мисля че един камион на ВОЛВО. Само ни замъгляват мислите. Проблема не е че са достигнали еди си колко КПД, а тези статии са за будалите които не се замислят колко са загубите. За ДВГ- повече от половината- е..ти и мотора. Ако гориш водород, предвод трудното и скъпо добиване си е чист мазохизъм. За който не е прочел статията от линка, ето един от коментарите- за електрически автомобил- Да видим ...- Нисък разход на енергия (не 40 % а до 5 пъти по-ниски еквивалентни емисии при зареждане от централа на въглища)- Комфорт - без вибрации, без непрекъснато превключване на скорости, можеш да паркираш със скоростта на мравка без полусъединител...- Батерии, които се зареждат за 10 минути и дават 300 км пробег ? Че кой не би си починал 10 минути на 600 км шофиране ???- Обслужване на двигателя: смяна на ЛАГЕРИ на всеки 2 000 000 километра Всичко е прекрасно, но ето какво не излиза: Парите !!!!!!100 000 км. с електромобил струват скромните 2500 лева !!!!!!за същите километри с печката, плащаш около 18 000 - 20 000 лева !!!!!!Това им е гадното на електромобилите, мили приятели !Тези данни защо не ги изнасят официално ? Се чудя "Така и производителите доволни че колите им се чупят на по 500 000 км, и компаниите доволни на доброто търсене, особено при поредни слух че това и онова свършва... А какво правят със сярата ли? В Северна Албърта- Канада, добиват нефт от нефтени пясъци. По ТВ видях струпани пирамиди от чиста сяра колкото египетските, на открито...

Редактирано от junker

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...