LyDu 1 #1 Публикувано 20 Октомври, 2011 Здравейте колеги,имам проблем със моета д15-ка.Преди около година и сложих инжекция от Д16А6.И си работеше перфектно, но по едно време вървежа и се промени, като под промени имам предвид намаля.Лятото установих,че имам пукнат инжектор.Смених го, колата пак тръгна добре.След известно време пак намаля вървежа, погледнах инжекторите и те си бяха наред.Когато правихме интервенцията ми казаха,че от време на време таблото може да лъже,защото я забелязах,че понякога регулатора е на едни обороти мисля 7200, а понякога е на 7800.И въпроса ми е такъв, възможно ли е да е в това проблема , защото когато колата се развърта до 7800 оборота, върви много добре, когато се развърта до 7200 е много спъната.Другото съмнение ми е заради прецакания термостат, има ли някакъв вариант той да бърка?Благодаря предварително за отговорите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LyDu 1 #2 Отговорено 21 Октомври, 2011 ЪП, колеги помагайте Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
trepa4a 2 #3 Отговорено 22 Октомври, 2011 ЪП, колеги помагайте Колега провери регулатора за налягането----ето таблица за данни .Пиши до къде си стигнал с проблема имам и други идеи- Регулатори за налягане (редуцир вентили) за газ:КодДебит, max.Входящо наляганеИзходящо наляганеЗабележка0107301 kg/h0.2-7.5 bar30 mbar-0107321 kg/h0.2-7.5 bar30 mbarза маркуч0107441 kg/h0.3-19 bar30 mbarза маркуч, ъглов0107554 kg/h0.2-16 bar30 mbar1/4" x 3/8"0107574 kg/h0.2-16 bar50-150 mbar1/4" x 3/8"0107504 kg/h0.2-7 bar30 mbar1/4" x 3/8"0132916 kg/h0.2-5 bar18-120 mbar3/4"0132907 kg/h0.2-5 bar18-120 mbar1/2" x 3/4"0107597 kg/h0.5-16 bar25-35 mbar-0107617 kg/h0.5-4 bar25-35 mbar1/2"0107918 kg/h0.2-16 bar0.3-3 barс манометър, за маркуч0107938 kg/h0.2-16 bar0.3-3 barс манометър01076610 kg/h0.5-4 bar25-35 mbar1/2"01079612 kg/h0.2-16 bar0.3-3 barс манометър01329312 kg/h0.5-5 bar18-120 mbar1/2" x 3/4"01078215 kg/h0.5-4 bar20-180 mbar1/2" x 3/4"01078015 kg/h0.5-4 bar25-35 mbar1/2" x 3/4"01080720 kg/h0.2-16 bar0.5 barс манометър01328824 kg/h0.2-5 bar100-160 mbar3/4"01328024 kg/h0.2-5 bar15-100 mbar3/4"01079825 kg/h0.2-19 bar1.5 barс манометър01078330 kg/h0.5-4 bar50-300 mbar1/2" x 3/4"01078130 kg/h0.5-4 bar25-35 mbar1/2" x 3/4"01080040 kg/h0.2-19 bar1.5 barс манометър01080340 kg/h0.2-19 bar0-3 barс манометър01080240 kg/h0.2-19 bar1.5 barс манометър, ъглов01006760 kg/h0.5-5 bar80-300 mbar1"010064100 kg/h2-18 bar0.35-0.8 bar1"010063100 kg/h2-18 bar0.35-0.8 barMin/Max010068120 kg/h0.5-5 bar80-300 mbar1"010065120 kg/h2-18 bar0.3-3 bar1" x 1 1/2"010122160 kg/h2-18 bar0.31-4 barDN32 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
trepa4a 2 #4 Отговорено 22 Октомври, 2011 Регулатори на налягане за газ Регулаторите на налягане са сред основните елементи в газоснабдителните системи. С тяхна помощ се осигурява намаляване на налягането и автоматичното му поддържане на изхода, независимо от измененията в дебита на газа и входното налягане. Регулирането е посредством промяна на дебита, преминаващ през регулиращия вентил. Регулаторите на налягане могат да осигурят също така предпазно затваряне на системата или намаляване на налягането, или да стабилизират или регулират пада на налягането и дебита. Основната разлика между регулаторите на налягане и регулиращите вентили е в отпадането на необходимостта от външно захранване за работата на регулаторите, тъй като те работят на база енергията на потока. Обикновено регулаторите на налягане се подразделят основно на регулатори с пряко и регулатори с косвено действие в зависимост от вида на връзката между датчика и регулиращия орган. Известно е, че регулаторът на налягане с пряко действие представлява дроселиращо устройство, привеждано в действие от мембрана, намираща се под въздействието на регулирания параметър (налягането). Всяко изменение на налягането на газа предизвиква преместване на мембраната. Това, от своя страна, води до изменение на проходното сечение на дроселиращото устройство, което рефлектира в намаляване или увеличаване на дебита газ, преминаващ през регулатора. По този начин се осигурява поддържането на постоянно налягане на предварително зададеното ниво. Регулаторите с пряко действие се характеризират с висока надеждност при експлоатация. В регулаторите с косвено действие, познати и като автоматични регулатори, чувствителният елемент въздейства на регулиращия орган посредством допълнителен източник на енергия. Това може да бъде пневматично устройство, работещо на сгъстен въздух или газ; хидравлично, работещо на течност (масло или вода) под налягане; електрическо, в което изпълнителният механизъм е електродвигател или солиноиден клапан; електрохидравлично, в което преместването на регулиращия орган се осъществява по хидравличен начин, а управлението на задвижването – електрическо. При изменение на стойността на регулируемия параметър, усилието, възникващо в чувствителния елемент на регулатора, привежда в действие само спомагателното устройство. Основни елементи на автоматичния регулатор с косвено действие се явяват: задаващо устройство, с помощта на което регулаторът се настройва за дадена стойност на регулираната величина; възприемащ елемент, непосредствено възприемащ регулираната величина и преобразуващ я; измерително устройство, измерващо сигнала, получен от възприемащото устройство и сравняващ го със зададената величина; усилвателно устройство, което усилва сигнала за сметка на спомагателен източник на енергия; изпълнителен механизъм, непосредствено преместващ регулиращия орган; регулиращ орган (клапан, дроселираща клапа и т. н.), променящ дебита на потока. От автоматичните регулатори на налягане с косвено действие, в газоснабдяването най-голямо разпространение са получили пневматичните регулатори. Те са широко използвани в газоразпределителните и газхолдерните станции, а така също в големи градски и промишлени станции, в които не се счита за подходящо използването на регулатори на налягане с пряко действие. Основни предимства на пневматичните регулатори се явяват несложната конструкция, надеждността, лесното обслужване, а така също взриво- и пожаробезопасността. Често използвана класификация на регулаторите на налягане е и в зависимост от вида на динамичната характеристика според която те биват пропорционални (статични), интегрални (астатични), пропорционално-интегрални (изодромни). Регулаторите могат да се класифицират и в зависимост от формата и вида на дроселиращото устройство, вида на мембраната, начина на съединяване на мембраната с вентила, вида на натоварването за уравновесяване на налягането на газа върху мембраната. В зависимост от вида на вентила, регулаторите могат да бъдат едноседлови, двуседлови с меки и твърди седла. Счита се, че едноседалните вентили уплътняват добре, но налягането на флуида създава допълнителни усилия, които противодействат или се сумират със силите на изпълнителния механизъм. Това затруднява работата му, когато налягането на флуида и условният диаметър на вентила са големи. При двуседалните вентили плунжерът е уравновесен, но е невъзможно да се гарантира плътност на затварянето. Поради тази причина не се препоръчва използването им като спирателни органи, тъй като те пропускат до 4% от максималния дебит. В зависимост от вида на натоварването върху мембраната, се различават три типа регулатори: с теглово натоварване, с пружинно и с натоварване, създавано от налягането на газа. Основни елементи на регулаторите са явяват датчиците, чрез които се получава информация за състоянието на регулируемия параметър, в случая налягането; регулиращи органи, чието предназначение е непосредствено да въздействат на газовия поток, с цел да се възстанови зададената стойност на регулируемия параметър; управляващ орган. Регулаторите с пряко действие с по-ниска чувствителност Регулаторите с пряко действие в сравнение с регулаторите с косвено действие се характеризират с по-ниска чувствителност. Тава се обяснява с факта, че клапанът, при изменение на стойността на регулирания параметър, започва да се премества само след възникването на усилие, достатъчно за преодоляване на силите на триене във всички подвижни части. При регулаторите с косвено действие силите на триене се преодоляват за сметка на външен източник на енергия и не трябва значително изменение в усилието върху мембраната. Това е причината при тези регулатори регулирането да протича по-плавно. Независимо от принципа на действие на регулатора, основно изискване е той винаги да осигурява достатъчно устойчиво регулиране. Избор на регулатор Специалистите съветват регулаторът да се избира в зависимост от изчислителната разлика за налягането от двете му страни, дебита на газа и динамиката на консуматора. Добре е да се вземат предвид и съставът на газа, както и мястото на монтаж на регулатора. Производителите предлагат и регулатори с вграден предпазен вентил, с които е възможно да се постигне редуциране на налягането с висока точност, независимо от разликата от двете страни на регулатора. Обикновено, при необходимост да се постигне по-добра херметичност, се препоръчва използването на едноседлови регулатори, които осигуряват много добра плътност при затваряне. Това е и една от причините те да са широко разпространени в системите за градско газоснабдяване. Химичният състав на газа, от своя страна, също влияе на срока на експлоатация на регулатора и отделни негови части, особено при използването на гумени елементи. Параметрите, които е добре да вземат предвид, са: диаметърът на условното сечение, като не се препоръчва избор на регулатор с условен диаметър по-голям от този на тръбопровода; максимален и минимален дебит на газа; диапазонът на входното и изходното налягане; пропускната способност; наличие или не на вентил-отсекател; диапазон на работните температури, нивото на шума на работещия регулатор; начин на задаване и контрол на изходящите параметри; експлоатационни параметри като точност, стабилност, простота, скорост на сработване, тегло. По отношение на условния диаметър, специалистите не препоръчват избор на регулатор с по-голямо условно сечение от това на тръбопровода. Основни изисквания при избора на регулатор се явяват осигуряването на устойчива работа на регулатора при всички възможни режими. Препоръчва се при големи дебити газ да се използват регулатори с косвено действие. При затворени и разклонени газови мрежи, отчитайки тяхната способност за самоизравняване, принципно, може да се използват всякакъв тип регулатори, но специалистите все пак препоръчват използването на астатични регулатори с косвено действие. Тези регулатори позволяват по-точно поддържане на налягането след себе си. При избора на регулатор е необходимо да се отчете и шумът, генериран от работещия регулатор. За ефективен метод за намаляване на шума се счита използването на шумогасители веднага след намаляването на газа. Етикети: газоснабдителните системи регулация дебит налягане Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #5 Отговорено 22 Октомври, 2011 Колега, аз не разбрах колата да има газово. Под регулатор на оборотите май се има предвид прекъсвач. Може и аз да бъркам де Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #6 Отговорено 22 Октомври, 2011 Хаха стига де. Какви са тези промишлени газови регулатори дето си копирал. Ще ми е интересно да видя такъв монтиран в кола. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda user 20 #7 Отговорено 22 Октомври, 2011 Колегата "dan4060" изби рибата с тези регулатори - като ги видях 5 минути съм се смял Не става само с "google"-ване, трябва и акъл! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LyDu 1 #8 Отговорено 23 Октомври, 2011 Кола е на бензин, благодаря все пак на колегата за опита за помощ Чакам други предложения Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #9 Отговорено 23 Октомври, 2011 Мда, в Стара Загора казват регулатор на прекъсвача. Горивният регулатор няма как да е на дадени обороти Няма как да е от термостата това. А затруднения при палене имаш ли? Някакви други признаци - колата да гори масло, или да губи някакви течности? Това с таблото не го гледай, старите ни оборотомери понякога показват каквото си искат. Възможно ли е да има доза самовнушение - като видиш че прекъсвача е на 7200 и да си мислиш, че върви по-малко? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LyDu 1 #10 Отговорено 23 Октомври, 2011 Колега, маслото мисля,че не го бара.Течности не губи.Не до сега не ми е правила номера при паленето.Това с оборотите сега го открих, преди просто усещах колата,че понякога върви хубаво, понякога хич я няма.И скоро се загледах,че оборотите са различни.А между другото, днес се загледах,че отново сълзи от бензиновата рейка, но не е от инжектор.Възможно ли е да съм пренатегнал рейката и да изпуска от някъде или и това е изключено?Б Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LyDu 1 #11 Отговорено 23 Октомври, 2011 Хайде де, колеги...някакви идеи ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #12 Отговорено 23 Октомври, 2011 Ми оправи си сълзенето. С какъв бензин караш? Пробвай с някой рейсингов.А като не върви и изключва на7200 как се държи колата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LyDu 1 #13 Отговорено 23 Октомври, 2011 в какъв смисъл как се дръжи? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LyDu 1 #14 Отговорено 25 Октомври, 2011 идеи? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове