pe6o74 41 #1 Публикувано 7 Октомври, 2011 В тази вечершното събрание възникна спор относно цвета на използвания оригинален антифриз за вграждане . Автомобилът е Прелюд 4 г. , 93-ти набор. Според мен червен едва ли са имали тогава в завода производител. А според вас? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #2 Отговорено 7 Октомври, 2011 аз по-принцип знам,че се слага червен за алуминиеви блокове и син за чугун Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
4ushi 54 #3 Отговорено 7 Октомври, 2011 Със сигурност е син или зелен ,но червен едва ли. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
markup 156 #4 Отговорено 7 Октомври, 2011 (Редактирано) Антифризът е продукт който има 1-2-3-4+ качества. На всяка опаковка си пише за какви мотори е, на каква температура замръзва, какви са му качествата. Най-разумно би било да погледнете 4-5 типа течност и да си харесате. Предлагат се два варианта - концентрат и готов разтвор. Относно цвета - няма стандарт и всеки производител може да си измисли цветови гами за различните си продукти. Относно какъв антифриз да използвате - не мога да дам мнение защото аз си го правя сам и не пазарувам. Като цяло е елементарен за производство (като се има предвид смазочни качества, термично разширение и т.н...). П.П. Ако искате мога а ви докарам с 3 цвята и 23564 нюанси ... така, че цвета не е от значение. Важно е какво пише на опаковката. Харесвате си един и бум в казанчето Редактирано 7 Октомври, 2011 от markup Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pe6o74 41 #5 Отговорено 7 Октомври, 2011 Въпросът ми беше конкретно: Някой знае ли какъв е какъв е бил цветът(типът) на оригиналния антифриз слаган на Прелюд 93 година модел в завода на хонда? Гледах в оригиналната ми хонда книжка и в мануал от нета. За другите течности : масло на двигателя, скоростите и спирачната течност пише какъв тип масло , с какъв вискозитет и дот се препоръчва. Но за антифриза - нито дума. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokodaf 266 #6 Отговорено 8 Октомври, 2011 http://mig-oil.ru/vybor-antiphriza.html Според статията - цвета при японците е температурата на замръзване .... Это была европейская классификация. Японские производители антифриза окрашивают его иначе — цвет японского антифриза определяет не класса допуска к автомобилю, как принято в европейской системе классификации, цветом отличаются различные температурные диапазоны применения. Антифриз красного цвета рассчитан на температуру до минус тридцати градусов Цельсия, зеленого — до минус двадцати пяти, желтого — до минус двадцати. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
brum 2 #7 Отговорено 8 Октомври, 2011 колеги само едно ще кажа - чержения пази всички алуминиеви части на двигателя , а синия или там зеления - просто прецакват всичко де що е алуминии Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
valio-27 2 #8 Отговорено 3 Януари, 2012 Аз съм със зеления и не смятам че цвета има значение наистина трябва да се чете опакаовката там си пише всичко! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niksan_vn 21 #9 Отговорено 3 Януари, 2012 Аз знам , че червения е органичен (5години до следваща смяна) , а син/зелен са неорганични (2 години до следваща смяна). Ако греша поправете ме !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
B7_ 56 #10 Отговорено 3 Януари, 2012 когато са произвели хондата ти сигурно е имало няколко цвята антифриз за мен няма никакво значение какъв е цвета и все пак на 2 години е най добре да се сменя защото губи от свойствата си Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #11 Отговорено 4 Януари, 2012 наскоро попитах каква е разликата между син и червен в магазин за авточасти..отговорът беше: синия е за по старите коли а червения е за коли след 2000 година защото бил нещо си там аз бих препоръчал всяка година да се сменя антифриза защото нашите бози наречени антифриз буквално правят системата кална! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokodaf 266 #12 Отговорено 4 Януари, 2012 Налага се пак да се изкажа - извинете ме - вярвам на лабораториите , а не на Ванката от Горубляне /дето работата му е да продава/ , например : " 5. Има ли значение какъв цвят антифриз да търся? Цветът много често се свързва погрешно с приложението на съответния антифриз. Цветово антифризите могат да бъдат жълти, зелени, червени, сини, че дори и розови. Важно е да отбележим, че цветът не определя качествените показатели (еднакви цветове - различни формулировки и обратно). Цветът може да бъде гаранционен индикатор, както и много често индикатор за фалшифициране" http://www.prista-oil.com/bg/faq/antifrizat-sezonen-ili-vsesezonen-produkt-4.html Статия във вестник 24 часа : " Всеки четвърти антифриз на пазара дава някакви отклонения от заложените стандарти. Това установи изследване на единствената на балканите лицензирана лаборатория за нефтопродукти към “Приста Ойл”3. Цветове Всички производители на автомобили имат изисквания към типа на охлаждащата течност. Това е свързано с металите, които те използват за конструкцията на двигателите и охлаждащата система, а това от своя страна е обвързано и с типа на добавките за антифриза. В много от тези спецификации се определя и цветът на охлаждащата течност. Така например VW регламентира в спецификациите G12 и G12 + цвета на антифриза, които са съответно червен и виолетов. Почти всички големи фирми за антифризи, произвеждащи обикновени и LongLife антифризи, ги маркират с различни цветове - най-често син или зелен за обикновения и от оранжев до червен за LongLife. 4. Смесване на обикновен антифриз с LongLife антифриз Не е желателно смесването на антифризи, съдържащи фосфати, нитрити и силикати (обикновени) с такива, произведени с органични инхибитори на корозия (LongLife). В краен случай това може да се направи, но трябва да се знае, че качествата и предимствата на LongLife антифриза се губят и на практика се обезсмисля неговото използване. " http://www.24chasa.b...ArticleId=41611 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове