Jump to content
www.spirit

Избор на Civic 6-та ген.

Recommended Posts

Първо, здравейте всички.С две думи да кажа, че съм някък си нов, в смисъл интересувам се доста, но до момента не съм имал пряк контакт със собствена кола и проблемите свързани с нея.От как се помня съм запален по Хонди, незнам просто имаше нещо, което ми харесва много в тях. Любимия ми модел - Civic 6та генерация.Изчетох доста информация относно модела по време на годините през които се чудех дали реално ми трябва кола. Многократно се разколебавах от мисълта, че ще ми е доста скъпо да я поддържам, но вече е няма две мнения по въпроса - искам кола...Преди около година започнах да се чудя точно какво ми трябва - икономична или по спортна. И така след дълго мислене и ровене из интернет стигнах до решение, че ще си държа на моето, въпреки милионите мнения на всеки който попитах.И така да дойдем на главния въпрос:спрял съм се конкретно на Civic 6та ген. трудния избор обаче е при мотора.Определено искам да е facelift V-tec (след 99), обаче немога да се реша каква да търся конкретно..Да бъде 1.5 114 к.с. Hatch, 1.6 125 Coupe или 1.6 160 vti Hatch. Във всички има по нещо, което ме кара да избера него - къде по-икономичен, къде доста по-бърз. Въпроса е: ако взема коя да е от изброените какво получавам спрямо останалите и какво губя. За англичанка и дума да не става.Разни мисли от рода на: 1.7 cdti 7ма ген. също ми мътят главата.Колата по план ще я взимам след месец и половина или два, че сега съм в Америка на бригада, в следствие на което съм готов да дам около 5 - 8000лв. общо за колата + подобренията, но всичко що е по-евтино би било добре. Имам добри идеи за леко подобряване от рода на: окачване, филтър с intake, може би някой чип, генерация + малко от външната страна - lip-ове, джанти и гуми.. ала-бала :)Колата ще е внос от Германия/Австрия или Италия.Имам време да реша, за това ще съм благодарен на всеки отзовал се на въпроса ми и се надявам след най-много два месеца да съм в клубчето :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

която и от трите да избереш,няма да згрешиш.във всяка една от тях има спортен дух.но както сам каза трябва да видиш кakви са ти приоритетите.вти-ката съчетава всичко и по нея ще имаш най малко за модифициране,но пък е най скъпа.ако си вземеш по- малък мотор,ще е по ефтин,но след време има сериозна опасност да поискаш вти-ски мотор и т.н.ако е вземеш от италия печелиш всички екстри-почти сигурно.ако е от австр.или герм.ще е по добра технически,но няма да има климатик-почти сигурно е.и от трите ще спечелиш почти еднакво.ако не те бърка 2-3 литра нагоре разхода,но искаш да имаш на разположение повечко коне-вти. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Която и от трите модификации да избереш няма да сбъркаш, но помни, че повечкото коне си искат и повече бензин. Иначе и трите двигателя са доста здрави и по принцип е трудно да сбъркаш.За покупката те съветвам да избягваш колите "нов внос". Аз лично 2 пъти съм ходил до Австрия да докарвам кола и мога да кажа, че си заслужава. Екскурзията излиза около 1000лв (тук включвам и прибирането до БГ), но взимаш кола с реални показания на километража, оригинални музика и джанти, но най-важното за мен е, че не ръгат добавки колкото да я продадат като тукашните джамбази.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента има добри оферти за EK4, няма смисъл да се колебаеш ;)п.с. Има оферти за коли нов внос и тук, едва ли ще ти излезе много по-евтино да я докараш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега ,предишната ми кола беше Сивик ЕК3 (114 vtec), който е мн приятна икономична кола , която ако караш супер плавно и до 121 км/h , ще ти даде разход от 4.9/4.8 извън града . В града е около 6-7 спрямо стила на каране . Личното ми мнение е че кола от Италия не трябва да си купуваш . Моята беше от там и се оказа изкривена отвсякъде , целият преден мост беше на една страна и това го разбрах чак като я продадох , но съм карал 1 година без проблеми . За поддръжка няма какво да се коментира (само консумативи и нищо друго) . ЕК3 не харчи масло . Отивам към следващата кола , а именно вти :) В момента съм с такава 2000 декември от Швейцария и няма нищо общо с италянските . Разхода на ЕК4 вти в зимни условия в София с каране само и единствено до 2000 оборота е кръгло 9л/100км(просто съм експериментирал с нея).Лятото пада с 1.5л . Но тъй като това не е кола, която може да се кара до 2000 оборота, дава 11.2/100 в София като става въпрос за смесено каране ,всмисъл - 3-4 изрязвания в 8600 оборота и ннормално каране до 2-2500 (на ден)... Което прави +/- 400 км с 40 литра горе доло (резервоарите и на двете коли са по 45 литра). ВТИ харчи масло , митовете че не харчи ги забрави . Моята има нужда от сегменти но това не решава проблема . За смяна на 8000км съм долял 4 литра , демек все едно имаш 2 смени ... Все пак се кара нон-стоп и ми е ежедневна, така че е нормално .За консумативи , цените на вти-ските части са по солени , но удоволствието е 5 пъти по голямо от 1.5 ЕК3. В заключение мога да кажа , че ако искаш икономичен и пъргав градски автомобил ЕК3 е твоята кола (данъка и е 2 пъти по малък от на ЕК4). Ако си фен на по бързите коли и имаш достатъчно пари си купи вти . Моя съвет е да започнеш с по-малкя мотор и да посвикнеш 1 година с него и чак тогава ако прецениш да си вземеш 160 коня . Колата която ще си купиш за 1 година няма да си промени цената и ще я продадеш за същата, на която си я купил . Губиш единствено парите за консумативи , но печелиш умение да караш икономично, което само 1.5 ils ще ти даде.Става въпрос за економи режима при който трябва да натискаш по-малко педала на гаста и да свикнеш на този стил , който занпред ще ти бъде голям плюс. Така че спокойно можеш да си купиш вти по натам. Пак повтарям , това си е моята теория и не искам да убидя никого , но 160 коня за първа кола не звучи добре ... Успех и дано мнението ми ти помогне. ;)

Редактирано от Philip Nenkov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти направо ме разби !!! Как въобще я караш тази кола след като ти гори 4литра за 8 000км. да не караш със развита пробка, и за това не можеш да ме убедиш , че сегментите не решавали проблема. По добре си смени сегментите докато не е започнал двигателя ти да гори не само масло , ами и някои други неща.

Редактирано от Tino
Предходно мнение не �е цитира !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, много интересна тема, пред която и аз бях поставен преди 3 месеца. Е, моят избор не беше дали 1.5 или 1.6 V-tec. Аз лично много исках да си взема икономичния V-tec, но фейслифта, след '99. Не попаднах на нито една такава в България и затова си взех 1.4 is. Доволен съм от разхода в градски условия (София), но пък като включа климатика извън града и нещо позамира. Какво да се прави, за каквото има парички, това е!Пък и за първа кола смятам, че става.Да не съм офф, колега, ако можеш да намериш в България, или извън нея, икономичния V-tec, не се замисляй. Като за първа кола смятам, че изборът е много подходящ.Успех в търсенето!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз гласувам за 1,5 114 кс.,много икономична,върви в низките,абе хубавица. Като я купувах се поинтересувах дали може да се сложи обикновена газова. Оказа се че няма нужда. :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фактически аз мисля да сложа газ само ако си взема VTI,но ще ми е неприятно някък си.. 160 коня кола със газ.Мисля си дали пък не си струва да взема 1.7 cdti от 7дма генерация, тъй като дизелчето харчи доста по малко, а и с някой друг чип мисля, че ще е добре!Някък си не съм сигурен обаче дали вярвам в двигателя на Isuzu, а и много искам V-tec..Немога да се реша.. по-икономична или по-бърза! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да скочиш в седмичка 1.7 дизел прочети малко из форума точно за тоя двигател. Не че е лош, но има доста подводни камъни.Аз мога да ти дам един последен съвет: Няма кола, която да върви много, да харчи малко и да е с евтина подръжка!1.5 VTEC-E е по малко от всичко, а освен това е подходящ за първа кола.Успех!

Редактирано от xatamoto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Променям си мнението, икономика е твоята кола. А защо всички си мислят, че дизелите са голяма икономия?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 от мен за 1.5 ils(d15z6). Ходих до морето, засякох я на 700км пробег със 115-120км/ч(на включен икономичен режим) и ми излезна 4.78л/100 с най-евтиния бензин от Еко. Нямам впечатления да гори масло - всичко е в рамките на нормалното, сега съм на 8000км и е малко спаднало под максимума ( при положение, че редовно си я разхождам до 7200 оборота :)) Единственото което убива спортния дух в тази кола е скоростната кутия, имай го в предвид, адски дълги скорости, 2ра е до 110, 3 до 150, 4та до 200(които реално само по нанадолнище може да вдигнеш - пробвано е :Д ), 5та до 300 (тях вече само на крик може :Д :Д) но за сметка на това печелиш икономичен автомобил :) при 100км/ч на 5та си със 2500об/м, което е много комфортно за дълъг път. Според мен си заслужава като за първа Хонда, пък и наистина ще се научиш да караш икономично :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Променям си мнението, икономика е твоята кола. А защо всички си мислят, че дизелите са голяма икономия?

Дизелът няма толкова фрапираща разлика в горенето на дълго и градски режим. Отделно се намира нафта и на половин цена, а някои я намират и без пари. Да си виждал шофьор на камион да кара бензинова кола? Най-икономично(парично) е движението на газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

едно приятелче си купи крадена нафта от влак.караше един стар форд.сипа си нафтичка на половин цена и след 1 ден пусна форда да се продава на части.следващия месец си взе лада с газова

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си ВТИ и не само заради по мощния двигател ами и заради интериора,окачването,спирачките,ако е читава няма да гори масло,но данъка и поддръжката са по солени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

едно приятелче си купи крадена нафта от влак.караше един стар форд.сипа си нафтичка на половин цена и след 1 ден пусна форда да се продава на части.следващия месец си взе лада с газова

Сигурно е била от силната нафта за реактивен влак. Пак късмет, че не е изгорял човекът, а е жив и здрав.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Gergi - така е, затова и аз това исках да го посъветвам, ама като видях, че човека търси да му е евтино си промених мнението.@pe6o74 - ти колко дизелови хонди си имал? Тая нафта дето се намира от ТКСЗ-та и тн става САМО за трактори от руските заводи. Да караш нова кола с такава боза...Айде сега провери за цени на горивна помпа (която рано или късно изхлопва при дизелите) и съединител...и тогава пак да говорим за икономия. Ще цитирам bai_ILIA върл фен на дизеловите автомобили: "за по-малко от 20 хил км на година, не си заслужава да караш дизел"п.с. Сетих се и за още нещо...преди 2 дни си говорихме с колегата Данчо, и той ми спомена че си сипва масло на сивика (дизелов 7 ген) от по 40лв на литър (или аз не съм разбрал нещо). Айде сега да го сравним с Мотул-а по 12-13лв литъра и да видим къде е келепира, а? Дизеловите автомобили бяха много популярни във времето, когато цената на нафтата беше наполовина на бензина. При положение, че са на една стойност двете горива, аз лично файда НЕ виждам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...