Jump to content
hondacivic09

Какви свещи са най-добри за моят Сивик?

Recommended Posts

Значи, да започна от начало.... карам Хонда Сивик 2009 и реших да сменям свещите.

 

След като проверих няколко Американски форуми разбрах че има различни топлини на които свещите работят.

 

Купих си Бош Платинум 4+ и сега мисля че ще съжалявам, тъй като прочетох също че Японските коли не били предназначени за германска технология .

 

Незнам това до колко е вярно и за това се обръщам към колегите във форума.

 

Ако някой може да ми обясни по-подробно точно какви са тези температури на работа, дали съм направил грешка, и как да продължавам с поддъжката на колата ми би било полезно.

 

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиваш на Honda Parts Now (това само примерно, има и други дилъри, предлагащи OEM Honda части онлайн) и си пишеш VIN номера на автомобила в полето "Search Parts by VIN". И като попаднеш на правилният автомобил, избираш "Engine", после "Plug Hole Coil - Plug (1.8 l)". И там ще видиш правилният номер на свещите, следван в скоби от производителя. Нещо като това:

 

Публикувано изображение

 

И се оказва, че има свещи от 2 производителя, които стават за двигателя. Едните са на DENSO (SKJ20DR-M11S), другите на NGK (IZFR6K-11S). Но за всеки случай си повтори процедурата с твоя конкретен VIN номер.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя ВИН пък не го намира :( ква кола съм си купил е бати :ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Може VIN номерата на газифицираните Хонди да са премахнати официално от EPC-то. :PТвоят VIN може да провериш тук (обаче тук крият истинските номера на частите, докато не тръгнеш да пазаруваш и ги заменят със собствени; така били искали от Хонда) или тук. Просто видях, че колегата живее в САЩ (а и най-вероятно Хондата е 1HG/2HG, така че няма как да я няма там) и затова го препратих към онзи магазин.

Редактирано от user

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Моя Акорд като го купих беше със свещи Бош и не са ми правили проблем. Защо реши да сменяш свещите ? Най-лесно да разбереш кои са ти правилните свещи е като си видиш сегашните какви са .

Редактирано от Z-Ro
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако hondapartsnow не намира вина проверявате в japancars.ru и си взимате парт номера от там и го проверяавте в hondapartsnow.За колите на газ се препоръчват платиниеви или иридиеви свещи, даже колите заводско на газ са с иридиеви от завода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А кой свещи са по-хубави, платиниеви или иридиеви...и каква е разликата?

Редактирано от tisho92

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И з смятах да му кажа на автора на темата за иридиеви или платинени (в случай, че иска да си глези колата), но при проверката в сайта на DENSO разбрах, че то неговите заводски са си такива - DENSO-то е Iridium Long Life Spark Plug, NGK-то е Laser Iridium Long Life Spark Plug. "Long Life" не знам точно колко ще рече, но поне едно 100,000 км. би трябвало да изкарат. Аз бях с обикновено DENSO, после Denso Iridium, а сега съм с Denso Iridium Tough. Би трябвало да изкарат до следващата смяна на ангренажния ремък, т.е. 100,000 км. Най-интересното е обаче, че в Амазон ($9.82), примерно, цената е доста по-ниска отколкото в Honda Parts Now ($13.64). Дали едните са произведени по някаква спецификация за Хонда, а другите са обикновени, или просто и там шмекеруват с цената?ПП Ето още една "разглеждачка" на VIN-ве. :)

Редактирано от user

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кой свещи са по-хубави, платиниеви или иридиеви...и каква е разликата?

Иридиевите би трябвало да са по хубави. Разликата е че иридия като метал е по-бърз проводник на ток и би трябвало да дава по-добра, бърза и силна искра.Мойто мнение е че иридия се изхабяват по-бързо точно поради тази причина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,Това което аз знам е, че норм свещи си имат 20к пробег гаранционен живот, а иридиевите 100к. Платинениет нз.Обаче норм струват по 8 кинта за сивик д серията, а иридиевите по 25-30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя Акорд като го купих беше със свещи Бош и не са ми правили проблем. Защо реши да сменяш свещите ? Най-лесно да разбереш кои са ти правилните свещи е като си видиш сегашните какви са .

Реших да сменям свещи тъй като 3 ти цилиндър започна да отказва и реших да ги проверя. Оказа се че свеща на този цилиндър се е спукала. Предишните бяха NGK Iridium IZFR6K 11S топлинно число 6.Забелязах голяма разлика след като ги смених с Бош-а. Бързо запалване, вози по-меко и ускорява по-бързо. Проблема е че незнам какво е топлинното число на Бош-а и малко ме е страх да карам с тях да не направят някъкъв проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

С иридиево DENSO има малко подобрение в работата на двигателя (осезаемо на празен ход), спрямо обикновено DENSO. Работи някак по-равномерно, бих казал по-"мазно". :) При мен DENSO Iridum изкара без проблеми 50,000 км. и сигурно щяха да си работят още, но бяха предназначени за толкова, така че ги смених. Сега съм с DENSO Iridium Tough. Те са с два електрода - единият си е от иридий (като на нормално DENSO Iridium), но другият е от платина, така че износването е намалено и могат да карат по 100,000 км. Освен това би трябвало да подобряват икономията на гориво с 2-3%.

Дали човек ще даде наведнъж 120-130 лв. и няма да се занимава със смени на свещи за 100,000 км., или ще си купува обикновени за по 20-30 лв. и ще ги сменя 3 пъти за посочения интервал е въпрос на вкус.

 

А към автора на темата: Щом си доволен от BOSCH, карай си с тях. Ето правилните номера (според техния каталог):

 

Публикувано изображение

Редактирано от user
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиваш на Honda Parts Now (това само примерно, има и други дилъри, предлагащи OEM Honda части онлайн) и си пишеш VIN номера на автомобила в полето "Search Parts by VIN". И като попаднеш на правилният автомобил, избираш "Engine", после "Plug Hole Coil - Plug (1.8 l)". И там ще видиш правилният номер на свещите, следван в скоби от производителя. Нещо като това:

 

Публикувано изображение

 

И се оказва, че има свещи от 2 производителя, които стават за двигателя. Едните са на DENSO (SKJ20DR-M11S), другите на NGK (IZFR6K-11S). Но за всеки случай си повтори процедурата с твоя конкретен VIN номер.

 

Тези който излезнаха на ВИН номера ДЕНСО и НГК ги нямаше в локалния магазин за авточасти, а и не можех да чакам да ми ги пращат от Амазон или еБай. Карам всеки ден а колата едвам я паркирах с 3 работещи цилиндри. Просто се чудих дали не съм направил грешка с Бош-а.

 

Поразрових се малко в нета и разбрах че топлинното число на Бош-а а по високо (8) от нормалното което е препоръчано (6) за хонда.

 

Интересно ми е дали това не е добре за колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти загрява по-бавно, ще пали по-трудно зимата и ще ти вдигне разхода.Едва ли ше има друг проблем :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, каква е гаранцията, че топлинно число 8 на BOSCH отговаря на такова на NGK 1:1? Защото BOSCH-a наистина е 8, но щом го дават в каталога си тази свещ за този двигател, значи всичко би трябвало да е наред. Това не е някаква гаражна фирмичка (изключваме създалото се в България мнение заради ментетата) и щом са го дали в каталога, така и трябва да бъде. Вие имате ли представа какво ще ги напраят конкуренцията или клиенти, ако тази информация е невярна? За САЩ говоря, у нас е ясно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, ако не са стандартизирани теплинните числа и 8 на бош отговаря на 5 или 6 на NGK/Denso няма ядове.Доста хора си сложиха оригинални свещи от общата поръчка и са много доволни казват, че има видима разлика.Дали са им били много зле свещите, дали са били ментета, внушават ли си или наистина има разлика ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една таблица, която намерих набързо:

 

Публикувано изображение

Не мога да си обясня топлинните числа на DENSO и доколко е вярна, но е в подкрепа на тезата ми, че при различните фирми топлинното число е различно. Аз лично бих бил спокоен, щом свещите са взети от САЩ и са по каталога на фирмата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е за дензо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Уф, да бе! Ама нещо блея. Хем съм с DENSO Iridium Tough VK16 (*) и пак... :)

Така са си числата, просто за момент бях решил, че трябва да са като на (или близки до) NGK.

Ето и едно малко пояснение към таблицата:

 

This cross-reference is provided as a convenience only. Due to differences in design and material by each manufacturer, you may not always arrive at the proper equivalent heat range when crossing from one brand to another. We recommend use of application search for specific plug application.

 

(*) - според каталога на BOSCH (тези от по-горе са само оторизирани дистрибутори, но каталога предполагам е същия, няма откъде другаде да го вземат :D) за моята също дават свещи с топлинно число 8 (DENSO-то ми е с 16, както вече казах, а NGK като за моята - 5), така че всичко би следвало да е наред със свещите на автора на темата (ако са номер FGR8LQP0) и топлинното число 8 на BOSCH не бива да го притеснява. Редактирано от user

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...