Radko 10 #1 Публикувано 10 Юли, 2011 Колеги,Колко често, и къде пълните с фреон климатика на Хонда-та си? Вчера оставих колата за 30 минути на слънце, след като влезнах пуснах климатика и минаха около 10 минути докато почне да духа студено. Радиатор на климатик е сменен лятото на 2009 тогава е пъленн с фреон. Възможно ли е да е време отново да се пълни? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #2 Отговорено 10 Юли, 2011 Климатика е затворена система и не трябва да се пълни периодично ако няма изпускане от някъде на фреон!Отиди при хора които не да ти го напълнят само ,ами и да намерят теча от къде е! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vesivanova 1069 #3 Отговорено 10 Юли, 2011 Колега, извинения, че ползвам темата Ви!Но въпроса ми е подобен. Карам 8-ма от 2.5 години, нямам оплаквания от климатика дори и в големи жеги.Според Вас, трябва ли да проверявам клима- системата всяко лято? До сега не съм го правила.При условие, че сменям редовно поленов филтър, налага ли се профилактика (почистване) на въздуховодите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
markup 156 #4 Отговорено 10 Юли, 2011 Опита с автомобилните климатици ми е следния: 1) Когато се усети разлика в духането е хубаво да се мине през квалифициран сервиз, за да го проверят - ще си го замерят и ще кажат дали работи нормално или нещо му има - течове, запушвания и т.н. 2) Има едни пяни за въздуховодите - използвам съм такава 2-3 пъти на другата кола и резултата бе - по-свеж и приятен въздух. Пяната е някаква антибактериална, ала-бала. 3) Хубаво е да се проверява филтъра дали не е заминал от много чистия ни въздух 4) Както каза колегата borko 30 - климатичната система е затворена и НЕ трябва да има дори и минилани течове. Това се случва най-често от прецакване на някоя връзка - просмуква се течност от там. Профилактиката е като при т.1 Така и така е станало въпрос за климатици и аз да попитам. Скоро взех една 7-ма хеч и не зная дали нормално ми духа климатика (казаха, че е наред), но при 39-42 градуса навън имам чуеството, че климатика не се справя добре. Настройвам го примерно на 22-23 градуса и пак ми е топло и не е приятно. Когато го сложа на 17 градуса (по-малко не може) - същата работа... . Някъде прочетох, че повече от 10 градуса разлика спрямо външната среда не е добре да се прави, но не ми се струва романтично да стоя на 30 градуса... . Съдейки от друагата кола - там нямам проблеми и може би ще успее да позамръзи стъклата Та някой има ли идея дали самия климатик е калпав (за модела) или в сервиза не са усетили някакъв проблем. П.П. Духането не е особено силно, а филтрите са нови (на 3 дена) и съм проверил и почистил (до колкото е възможно) въздуховодите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #5 Отговорено 10 Юли, 2011 (Редактирано) Калпав или не само диагностика в сервиз ще покаже за какво става въпрос и дали това са му възможностите!А да знаеш че истината е климатроника за колите,следващата ми хонда ще бъде с климатроник каквото ще да става ,защото примерно днес ми се искаше да извикам УМИИИИИИИРААААААМ в готината хонда с плюшените седалки ,ама за назидание дет ме пържи така ,аз я опънах едно хубаво и насрах едно варненско BMV Ми да ,ко ми са прай тука с тез дигнатите джамове в таз жега ааааааааа Спирачки нямам ама конете си стоят Редактирано 10 Юли, 2011 от borko 30 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user 127 #6 Отговорено 10 Юли, 2011 (Редактирано) А пък моята вече е на 8.5 години и климатроникът не е обслужван по никакъв начин. Аз не обичам да го използвам (сигурно съм един от малкото хора въобще), но от време на време (през цялата година!) го пускам да поработи за 10-30 минути, колкото да разбърка фреона и маслото, и да смаже чарколяците вътре. Поленовите филтри ги сменям веднъж годишно, заедно с въздушния (20,000-25,000 км.) и винаги след като "студеното" е работило, оставям да духа още 15-20 мин. за да изсъхне и да не става развъдник на мизерии. Студено започва да духа буквално секунди след включването, духа здраво, докато не свали температурата до зададеното и после се включва само от време на време, колкото да я подържа. Не мога да отрека, че в купето е много приятно, но няколко пъти след 5-6 часа на 22 градуса съм излизал на 33+ и усещането е ужасно. Затова предпочитам или само с включена духалка (без климатика), или с отворен люк. По-добре ми е. Та моят съвет е, ако си работи, не го пипайте. И аз съм чел по форумите, че веднъж годишно било хубаво да се прави профилактика, но просто не виждам какво ще профилактират, като системата е запечатана в завода и работи перфектно. Има си нужното количество масло и фреон, за какво им е да го отварят, да го източват и пак да го пълнят (неясно с какво), освен да ти вземат парите? Доколкото знам маслото, което се използва, е на естерна основа, така че то, като срок на употреба, би трябвало да може да надживее всички компоненти в автомобила (щом успява в самолетна турбина, за целия й живот, к'во остава за един климатик). Редактирано 10 Юли, 2011 от user Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokyo 27 #7 Отговорено 10 Юли, 2011 (Редактирано) При включен климатик на рециркулация след 10 мин. работа на максимална степен на вентилатора при 1500об./мин.на двигатела,на изхода на средните духалки температурата на въздуха постъпващ в купето трябва да е от 7 до 11 градуса.Диапазона се регулира от датчик непосредствено до самата вътрешна пита на климатика,който включва и изключва копресора посредством електромагнитна шайба. Редактирано 10 Юли, 2011 от Tokyo 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radko 10 #8 Отговорено 10 Юли, 2011 (Редактирано) Климатика е затворена система и не трябва да се пълни периодично ако няма изпускане от някъде на фреон!Отиди при хора които не да ти го напълнят само ,ами и да намерят теча от къде е!Колега на мен ми е ясно,че е затворена.Акорда му беше ревизиран компресора,сменен радиатор и заварки.Няма никъде пропуск на фреон.п.п.имам приятел с Мерцедес 2006г, предполгам,че няма пропуск в системата, но фреон няма !!! Редактирано 10 Юли, 2011 от Radko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #9 Отговорено 10 Юли, 2011 Значи има пропуск!Понякога са микропукнатини и с едно зареждане кара месеци ,но това не трябва да е така-като се зареди фреона трябва да си седи в системата! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове