Jump to content
ilias

DIY Монтаж на климатик

Recommended Posts

Браво колега за хубавата тема! Много изчерпателна информация, но ще те помоля да продължиш със снимковия материял за работата и в двигателния отсег, за да добие завършен вид :worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво много хубава тема си пуснал ще помогнеш на много хора,но някаква цена и от къде си го поръчал ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря колеги.

 

Продължавам с 2-ра стъпка (става малко бавно докато сортирам снимки и ги кача).

 

Свързването на тръбите под капака.

Акумолатора вече трябва да е смъкнат. Трябва да се извади и сойката му, ако не се извади няма да можете да прокарате тръбите към смесителя.

Ето за тази стойка става въпрос, държи се на три болта (при мен много трудно се развиха).

Публикувано изображение

 

Сега трябва да се махне кутията на филтъра и тръбата до дросела, откача се и преливника на радиатора, отмества се встръни и се откача горния държач на радиатора.

Публикувано изображение

*Съвет към всички които си вземат евтини спортни филтри заради якия звук, ако махнете тръбите под кутията на филтъра ще имате същия звук ;)

 

Първите две тръби:

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Тръбите си пасват идеално и се позиционират лесно, ако са махнати горе посочените препядствия :)

Ето това се подава от смесителя, малката тръба влиза долу, а голямата над нея. И двете тръби се захващат с болтове.

Публикувано изображение

 

МНОГО ВЖНО! Преди да започнете да сглобявате, намажете гумените уплътнения на краищата на тръбите със някаква смаска, за да влязат по лесно и да се избегнат надирания или разкъсвания (от там ще изтича фреона после).

 

Ето ги и другите краища на тръбите:

Публикувано изображение

 

Тук аз се сетих да махна пластмасова преграда до радиатора и тази в решетката за да може да се охлажда добре.

Не е нищо особено, от вътрешната страна има пластмасови болтове в четирите краища на преградата.

Публикувано изображение

 

Следващата тръбичка, тя ще се захване за тънката и ще мине пред радиатора (затова се откача отгоре радиатора, за да се подпъхне тръбичката и да мине пред него).

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Екипира се и с две щипки, които ще я държат здраво захваната за предната маска (щом прокарате тръбата ще видите къде са дупчиците)

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Следва продължение...скоро...

Редактирано от ilias
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавам с поставянето на изсушителя:

Публикувано изображение

 

Първото, което трябва да направите за да си влезе тази джаджа на мястото е да откачите резервоарчето с течност за сервото(единствено се вдига нагоре и премества встрани, БЕЗ да се откачат маркучи):

Публикувано изображение

*На снимката се вижда и вече поставения изсушител. Стойката му се захваща с болт, а кафявата буксичка в дясно не е за него, не я напъвайте, няма да влезе :D

Тук аз реших да свържа тръбичката (която мина пред радиатора) с изсуштеля. Някой може да прецени да остави тази стъпка за момента и да премине към поставянето на компресора.

Снимката я направих от странен ъгъл. На този момент са останали само две тънки тръбички,използва се по дългата (номер 80341-s01-a01 в списъка с частите в първия пост):

Публикувано изображение

И вързана с изсушителя:

Публикувано изображение

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Поставяне на стойката на компресора.

 

Компресора си има стойка, която трябва да замести ето този държач на мотора:

Публикувано изображение

Стойката играе роля и на държач на самия мотор. За да стигнете до тази гледка и за да можете да поставите стойката трябва да се махне компресора на сервото. Той се държи на два болта.

Единия служи и за обтягане на ремъка, намира се долу в дясно на самия компресор:

Публикувано изображение

Другия е отгоре:

Публикувано изображение

Отвийте и масата захваната за маската (кабела, който започва от стойката на компресора за сервото и се захваща за маската) и я преместете встрани за да можете след малко да вкарате компресора на климатика и радиатора.

Махате ремъка на сервото:

Публикувано изображение

А компресора за сервото отново САМО се премества встрани, БЕЗ да се откачат маркучи:

Публикувано изображение

 

Следва отвиване на държача, който ще бъде заменен със стойката за компресора на климатика.

Първо извивате волана максимално на ляво. На извита на ляво лява гума :D ще можете да махнете долната част на кората, има два пластмасови болта зад гумата и два от долу, близо са до края на самата броня не са навътре(нямаше как да си навра фотоапарата заради обектива, а хондичката ми е доста нисичка, така че ще трябва сами да ги намерите). Щом махнете кората ще имате свободен достъп до тампона и ще трябва да го отвиете (гайката е 12мм.).Запазете гайката и шайбата:

Публикувано изображение

Малко е трудна за отвиване, но не е невъзможно. Щом успеете да я отвиете заемете се с двата болта, които държат стойката за самия двигател. Щом всичко е развито издърпайте държача и в ръцете си ще държите ето това:

Публикувано изображение

Сага започва трудното! Трябва да развиете болта от стойката. Битката при мен беше голяма (два счупени гаечни ключа и една счупена масичка), а ето го и резултата:

Публикувано изображение

Този болт се завива на стойката за компресора на климатика.

Редактирано от ilias
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотна тема Бравоо !!! Евала на хора които намират време и желание да споделят наученото и то дори със снимков материал стъпка по стъпка!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко пари е комплекта?Ти ме заинтригува.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic: Поради големия интерес ще споделя, че климатика е нов. Комплекта беше без компресор, но с два смесителя за въздух в купето и цената му беше 90 евро (http://kleinanzeigen.ebay.de). Компресора е единствената част втора употреба, свален е от сивик купе 94-та. Купих го от maxrev.de (немския хонда форум) на цена от 35 евро с включена доставка. Продадох втория смесител и си избих парите за компресора, че и малко отгоре. Всичко без пълнене излезе 85 евро. В немския ebay излизат чат пат нови комплекти (пролетта имаше около 3-4, които свършиха на цена между 120 и 180 евро). :offtopic:

 

И така следва ролката която ще обтегне ремъка.

Моля погледнете в първия пост списъка с частите, там е показано много добре от коя страна се слага лагера и от към коя страна на стойката се поставя ролката (става въпрос за група б).

Аз ще приложа две снимки в готов вариант:

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Общо взето тава е ролка и лагер, през тях минава болт и се затягат с шайба и гайка. Болта има дупка с резба в главата си през която минава втори. Чрез навиване на втория болт ролката ще се вдига и ще опъва ремъка.

Следва да се постави на стойката за компресора и ето как изглежда готовата стойка:

Публикувано изображение

Публикувано изображение

* Във вдлъбнатите дупки влизат болтовете, които ще закрепят стойката за блока на двигателя, а в изпъкналите, болтовете които ще държат компресора.

 

Идва ред и стойката да си заеме мястото. Първо вкарвате стърчащия болт (който свалихме от старата пластина) в тампона. В блока на двигателя има 4 дупки, които ще паснат перфектно на стойката, затягате, НО МНОГО ВАЖНО не забравяйте ремъка!!! Аз го забравих и се усетих чак след като затегнах всичко и трябваше отново да разглобявам :D

Публикувано изображение

 

Когато затягате стойката ще имате 4 болта, единия ще е по къс от другите, той влиза в долната дясна дупка:

Публикувано изображение

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега трябва да се затегне болта от стойката към тампона с шайба и гайка ето за кое говоря:

Публикувано изображение

Тук трябва малко внимание! Ето как изглежда шайбата:

Публикувано изображение

Трябва тя да влезе плътно и да завиете гайката, всичко трябва да е плътно:

Публикувано изображение

След това отново завивате пластмасовата кора от долу и с поставянето на стойката сме готови:

Публикувано изображение

 

Тук реших да сложа и тръбата която ще свърже вече прокараната под кутията на филтъра тръба с компресора.

Става въпрос за ето тази П-образна тръба:

Публикувано изображение

Първо трябва да се сложи ето този държач под водния радиатор:

Публикувано изображение

Тя ще държи тръбата, тук не можах да се навра за да снимам къде е дупката. Дупка за закрепяване има точно под средата на радиатора.

Тръбата се вкарва с малко извъртане, за да мине около маркучите на водния радиатор.

Ето как изглежда поставен държача:

Публикувано изображение

Захваща се за дебелата тръба, лпято вече е прокарана под кутията на въздушния филтър.

 

Следва поставянето на компресора.

Аз реших първо да захвана тръбите кум него и така да го завия за стойката.

Ето така:

Публикувано изображение

Към него се захващат единствените гъвкави маркучи в комплекта. Няма как да се обърка кой от коя страна трябва да е. Пасват си единствено на тяхното място. Захващате го с болтове към стойката и намествате ремъка.

Публикувано изображение

За да натегнете ремъка затегнете горния болт, над ролката, не забравяйте да стегнете и болта който държи ролката:

Публикувано изображение

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

някой да е смъкнал случайно схемата със частите  и тяхната спецификация ,защото вървя по същия път и искам да си купя нови о-пръстени. Освен това ще ми помогне със монтажа. Моля да ми ги пратите на ivcho86@gmail.com

 Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не се отварят изображенията?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хубава тема но снимковия материал не се отваря

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, plam37 написа:

хубава тема но снимковия материал не се отваря

 

Първо темата е от преди 10 години. Доколкото помня имаше правило теми по стари от 4-5 години (да ме коригират модераторите ако греша) да не се "събуждат", а да се пускат нови. Така, че нормално да не намираш снимките. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правила на Форума:

Точка 2.2. Не „изравяйте“ стари теми  (по стари от 6 месеца), ако искате да добавите нещо към такава тема, пуснете нова и добавете линк към старата такава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...