Jump to content
civicgonemad

Формула за изчисляване на сгъстяване с масло

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Моля кажете формулата за мерене на сгъстяване при която се използва метода напълнене на каметара с масло в ГМТ? Че вече не знам на кой да вярвам...

Редактирано от CivicGoneMad

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Чисто математически знаеики хода на буталото и диаметъта на цилиндъра можеш да му сметнеш обема демек PxR.R където P е равно на 3.14 а R е радиуса на цилиндъра ти,полученото умножаваш по височината на цилиндъра(демек хода на буталото) и получаваш обема му.Измерваш в милилитри колко масло ти събира камерата и делиш обема на цилиндъра на обема на маслото което си сипал и получаваш степента на сгъстяване.За мерни единици исползваи сантиметри за цилиндъра и милилитри за маслото.Ако има друга някаква по проста ,,формула,, ти гарантирам че и в двата случая ще получиш един и същи резултат-просто в математиката 2 плюс 2 е винаги 4.

Редактирано от росенKN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Смята се степента на сгъстяване.

 

2. Чисто математически знаейки обема на двигателя го делиш на 4 и се получава обема на цилиндъра. ;)

Т.е. за д15б2 - [1493/4/(V*-2)]+1

Еденицата е някакъв коефициент константа, не съм сигурен защо се слага, но така се смята степен на сгъстяване. :)

 

V* - обема на маслото - мериш със спринцовката колко кубика ще напълниш в горивната камера при ГМТ на буталото. За по-точно измерване маслото се налива до горният ръб на резбата за свещта, за това се вадят двата кубика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А когато си пилил главата 6 десети от мм?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато си пилил главата ще събере по малко масло,ако си с по дебела гарнитура ще събере повече.Обема го делиш на четири единствено и само ако ти е стоков мотора и не си правил сериозни шлаифове на блока или друга манипулация променяща обема на цилиндрите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като си пилил главата както каза колегата ще ти събере по-малко масло горивната камера, и според формулата съответно степента ще бъде по-висока от заводската.п.п. Обема се дели на четири ВИНАГИ (освен ако не е сложен колянов вал от D1x-някакво друго примерно, или не е със ремонтен размер бутала). Хода на буталата се определя само и единствено от коляновият вал, тъй че дори да е шлайфан блока - просто ще събере по-малко масло, няма да му промени обема на мотора. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега под шлаиф на блока имам предвид шлаифане на цилиндровите фтулки,незнам някои помни ли ладите навремето от 1200 на 1500 как се правеха откъде да го знам колегата дали не е правил подобно упражнение,защото ако е абсолютно стоков е безмислено замерването,е тук маи става въпрос само за много малко шлаифана глава,но зависи колко е шлаифана защото 0.1мм примерно едва ли ще регистрира някаква разлика в степента на сгъстяване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, този калкулатор опита ли за изчисление, по мои наблюдения дава доста вярна информация:http://www.zealautowerks.com/dseries.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да бе... с тея калкулатори да се чудиш на какво да вярвяш...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тъй че дори да е шлайфан блока - просто ще събере по-малко масло, няма да му промени обема на мотора." ще го промени,малко ,но ще го промени-обема!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...