civicgonemad 60 #1 Публикувано 18 Май, 2011 (Редактирано) Моля кажете формулата за мерене на сгъстяване при която се използва метода напълнене на каметара с масло в ГМТ? Че вече не знам на кой да вярвам... Редактирано 18 Май, 2011 от CivicGoneMad Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
росенKN 29 #2 Отговорено 18 Май, 2011 (Редактирано) Чисто математически знаеики хода на буталото и диаметъта на цилиндъра можеш да му сметнеш обема демек PxR.R където P е равно на 3.14 а R е радиуса на цилиндъра ти,полученото умножаваш по височината на цилиндъра(демек хода на буталото) и получаваш обема му.Измерваш в милилитри колко масло ти събира камерата и делиш обема на цилиндъра на обема на маслото което си сипал и получаваш степента на сгъстяване.За мерни единици исползваи сантиметри за цилиндъра и милилитри за маслото.Ако има друга някаква по проста ,,формула,, ти гарантирам че и в двата случая ще получиш един и същи резултат-просто в математиката 2 плюс 2 е винаги 4. Редактирано 18 Май, 2011 от росенKN Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #3 Отговорено 19 Май, 2011 1. Смята се степента на сгъстяване. 2. Чисто математически знаейки обема на двигателя го делиш на 4 и се получава обема на цилиндъра. Т.е. за д15б2 - [1493/4/(V*-2)]+1 Еденицата е някакъв коефициент константа, не съм сигурен защо се слага, но така се смята степен на сгъстяване. V* - обема на маслото - мериш със спринцовката колко кубика ще напълниш в горивната камера при ГМТ на буталото. За по-точно измерване маслото се налива до горният ръб на резбата за свещта, за това се вадят двата кубика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #4 Отговорено 19 Май, 2011 А когато си пилил главата 6 десети от мм? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
росенKN 29 #5 Отговорено 19 Май, 2011 Когато си пилил главата ще събере по малко масло,ако си с по дебела гарнитура ще събере повече.Обема го делиш на четири единствено и само ако ти е стоков мотора и не си правил сериозни шлаифове на блока или друга манипулация променяща обема на цилиндрите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #6 Отговорено 20 Май, 2011 Като си пилил главата както каза колегата ще ти събере по-малко масло горивната камера, и според формулата съответно степента ще бъде по-висока от заводската.п.п. Обема се дели на четири ВИНАГИ (освен ако не е сложен колянов вал от D1x-някакво друго примерно, или не е със ремонтен размер бутала). Хода на буталата се определя само и единствено от коляновият вал, тъй че дори да е шлайфан блока - просто ще събере по-малко масло, няма да му промени обема на мотора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
росенKN 29 #7 Отговорено 20 Май, 2011 Колега под шлаиф на блока имам предвид шлаифане на цилиндровите фтулки,незнам някои помни ли ладите навремето от 1200 на 1500 как се правеха откъде да го знам колегата дали не е правил подобно упражнение,защото ако е абсолютно стоков е безмислено замерването,е тук маи става въпрос само за много малко шлаифана глава,но зависи колко е шлаифана защото 0.1мм примерно едва ли ще регистрира някаква разлика в степента на сгъстяване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BLEIN MONO 148 #8 Отговорено 20 Май, 2011 Колега, този калкулатор опита ли за изчисление, по мои наблюдения дава доста вярна информация:http://www.zealautowerks.com/dseries.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #9 Отговорено 21 Май, 2011 А да бе... с тея калкулатори да се чудиш на какво да вярвяш... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gogul 0 #10 Отговорено 10 Юни, 2011 тъй че дори да е шлайфан блока - просто ще събере по-малко масло, няма да му промени обема на мотора." ще го промени,малко ,но ще го промени-обема! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове