Jump to content
fresh4y

4-2-1 или 4-1 за B16A

Recommended Posts

Започвам да правя генерация на сивика и всичко е измислено вече.. тръби на 60мм + резонатор + крайно гърне OBX racing ;D И вече идва голямата дилема колектора.. Кое е по добрия избор за б16-ка 4-2-1 или 4-1.. търсих теми из форума но попаднах на една-две в който небеше описано нищо почти.. така че ако има запознати ще се раздвам да чуя мнения :) Колата ще се ползва за не нещо като всекидневка но не всеки ден :D чат пат и разни дръпки :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

a колектора сам ли ще си го смяташ и правиш или мислиш да купуваш готов такъв?от моите хора по къстъм нещата знам , че 4-2-1 е много лесно да го объркаш и да ти умре колата.4-1 е по-готин ама за вадене на коне около 6500-7000 оборота трябва дължина на единичните рънъри около 70см.....което е доста трудно за изработка,но не е невъзможно.прави се като турбо колектор и става,но е трудно.та идеята е дали ще купуваш готов,някакво копие на нещо което най-вероятно няма да е тотално объркано или искаш да ти бъде изработен къстъм колектор?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста разглеждах графиките на колекторите но попринцип неразбирам мн. език и някой неща не са ми ясни понеже неразбирам технически английски :D Иначе няма да си прая къстъм колектор поради причината че нз кой да ми го направи качествено препочитам да заложа на някое копие 250-300 лв ... отколкото да ми прави колектор човек който няма идея какво прави :) Иначе благодаря на Егоцентрика за хубавата тема която ми показа :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4-1 обикновен ;) си вземи за тези пари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Доста разглеждах графиките на колекторите но попринцип неразбирам мн. език и някой неща не са ми ясни понеже неразбирам технически английски :D Иначе няма да си прая къстъм колектор поради причината че нз кой да ми го направи качествено препочитам да заложа на някое копие 250-300 лв ... отколкото да ми прави колектор човек който няма идея какво прави :) Иначе благодаря на Егоцентрика за хубавата тема която ми показа :)

аз мога да ти дам координати на правилните хора,сметките и изработката не е проблем.дори цената няма да е висока,но може да те забавят защото са доста заети.живот и здраве като ми останат едни 2000лв излишни ще мина на тяхна схема,къстъм входящ и изходящ колектор,валове,пружини и други чудеса,та ще мога да покажа снимки на изработката и резултати.но за сега нямам парите,а и пича не си е направил стенда за дебит на главите от който трябва да почнем.но единствено за изходящ колектор няма да те бавят много,ако искаш ще ти дам координати.А и не са ти далече-Асеновград. Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колектора 4-1 ще е много по добре по мое мнение. Аз съм точно с 4-1 и не случайно такъв исках да ми направят. В максимума на високите тягата е доста осезаема освен, че и там по принцип е силата на колата;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако си караш колата ежедневно до работа и просто искаш малко да я поотпушиш, до 8 ли я въртиш на всеки светофар, че да я усетиш тая тяга?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за 4-2-1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кало афтърмаркет частите не са напраевени за хора дто карат до 3к само до пазара и да вземат децата от градина ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми е ясно това, ама всяка втора тема се превръща от запитване във хвалене кой какво ползва. Човека пита...ти много добре го насочи с темата (и според мен там нещата почти се изчерпаха). Как не се намериха 1-2 човека дето са ползвали и единия и другия вариант и да дадат оценка от собствен опит да кажат - със 4-2-1то постигаш това, с 4-1то онова...ти си избери какво ти трябва и това е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4-1 специално за тия високооборотни машини :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Prelude ако можеш ми дай телефон или адрес за контакти с тези хора :)попринцип и на мен ми е ясно кои колектор в какъв диапазон е по добре .. 4-1 е за сила във високи а 4-2-1 в ниски и средни. Просто нз на този мотор кой колектор ще му е по добре. Колата ще се кара всяка събота и неделя .. защото през седмицата карам служебния драгстер и няма как да ги карам и 2-те предимно за собствен кеф а не за стартовш (но и тови ще го има от време на време) :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Абе аз с тия мойте хора като си говоря останах с впечатлението че ако 4-1 се направи като хората го няма този недостатък по всеобщо схващане за дупка в средните.Просто не е толкова компактен като габарити спрямо 4-2-1 и е труден и скъп за производство.А и когато няма място за 4-1 понякога се налага местене на алтернатори и хидравлики от другата страна:)Относно координатите...ще ти ги дам на лични,но пичовете са малко заети и не вдигат много-много на непознати номера:)

Редактирано от kytila
8. �е цитирайте човека, който е непо�ред�твено преди ва� в �пи�ъка � мнени�.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надали някой би усетил разлика между двата,аз лично бих избрал 4-2-1 заради това че е по прибран и няма да се мачка отдолу както всички 4-1.Иначе истината е BISIMOTO и RMF ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип не всички 4-1 "висят" ако е за B16 не виси ако смятан за B18 мисля че са по дълги надоло колекторите защото и мотора е по висок ? :) хммм още немогад а взема решение заради това че 4-1 мн ще опира...а пък 4-2-1 е за по ниските обороти :) ще видим тея дни

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако има място за правилно сметнатата дължина на 4-ките спокойно можеш да ги събереш в 1-ца пред мотора,а не под него.тогава отдолу ще минава само една тръба,което ще е дори по-прибрано от 2-ката на 4-2-1:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям колегата prelude това е най доброто решение ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на много (като брой) истински бегачки съм забелязал, че са с 4-1.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди използвах един муген 4-1 точно за б16 и имах доста големи проблеми с клиренса. Наложи се изработка на скара пазеща колектора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време бях попандал на един сайт в които се продаваше колектор Maxim Works 4-2-1. Попрочетох и общо взето само добри отзиви прочетох. Е и цената му беше соленка де - 400 паунда беше 2-ра ръка. Това което ми направи впечетление е че е мн добре прибран в картера, точно както заводските. Мисля че беше 2.5 инча като диаметър. За съжаление не разполагах тогава, както и сега с такава сума :) Ето снимките които си сейвнах от сайта:

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТОЗи си е доста добър и цената му е добра :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно колектора ще е къстъм 4-1.А за тези MAXIM WORKS всичко им е hand made и един нов колектор е около 1000-1100 долара иначе са уникални виждал съм снимки как правят за една Supra Turbo колкекторите ненормална работа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

4-2-1 :) е по добър,само че трябват повече материали и работа.И за високите обороти е добре,например един мотор GSX-R 1300 Hayabusa 180 коня с колектор на yoshimura е 4-2-1 и стига до 11 000 об/мин :)

Редактирано от Yordan Stoyanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега я пак си помисли за оборотите на мотора не са "само" 11 000 а стигат и до 16-17 :) и повечето мотори който съм виждал правени по Гърция всички са 4-1 колектори дали е Yoshimura или Akrapovic няма значение :) попринцип мен дилемата ми е че ако е 4-1 мн ще са влачи отдоло и ще го поразя много бързо .. а 4-2-1 гледам мн мн не го предпочитат по американските форуми :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да се включа ни в клин ни в ръкав...цяла вечер ровя из ибей, и гледам за колектори. Това, което ми направи впечатление (Естествено гледам китайките, а не колектори за по 500 долара) е, че тези, които са 4-2-1 са с изход 2 инча, което е 51mm, а тези, които са 4-1 са на 2.5 инча, което е 63mm.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип е логично поне за мен си де 4-1 да е с по голям размер на изхода ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е кое му е логичното, нали все спортен колектор?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да попринцип си прав но това съм го забелязвал и аз ама не съм се замислял

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък до колкото съм чел 4-1 го ползват драгаджийте и от там само лютеницата и яка генерация. По принцип ги дават само за високи обороти, докато 4-2-1 са за евридейка. От там и по-тиха генерация. Ако изкопа някой и по една дино графика ще е добре. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дино графики има по-рано в темата. Това, което не мога да проумея аз е - за какъв х*й ми е спортен колектор, който е на същият размер като стоковият?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега я пак си помисли за оборотите на мотора не са "само" 11 000 а стигат и до 16-17 :) и повечето мотори който съм виждал правени по Гърция всички са 4-1 колектори дали е Yoshimura или Akrapovic няма значение :) попринцип мен дилемата ми е че ако е 4-1 мн ще са влачи отдоло и ще го поразя много бързо .. а 4-2-1 гледам мн мн не го предпочитат по американските форуми :)

Колега извинявай ама казах GSX-R 1300 Hayabusa .Виж някое клипче в Youtube колко оборота развива.Ако си гледал някой 600 или 750 кубика е 4-1 колектора.Не зная какви мотори си гледал по Гърция ама явно не са много :)А и другото е че аз правя колектори за мотори :) Редактирано от Yordan Stoyanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е интересен въпрос. А дали има смисъл от по-голяма генерация в този случай ;) Тези колктори ако са плод на изчисления и инженерна разработка да не се окаже, че по-голямата генерация е просто много шум за нищо в ниски и средни обороти? :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стоковия колектор на б16а2 е с изход ф38мм ако някой се е заглеждал има втулка вътре и аз лично съм я мерил,затова ако спортения е с ф50 за стоков мотор си му е напълно достатъчно ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И нещо друго по темата за колекторите ако вътрешния диаметър е 38 мм Максимално може да се направи 42мм значи +4мм максимум но ако са сменяни валове.В противен случаи на ниски обороти започва да глъхне.Като казвам 38мм имам предвид на тръбите които тръгват от главата

Редактирано от Yordan Stoyanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еххх, значи мугена дето го давам е бая евтин...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Евтин едвали ! със сигурност е по-скъп от RMF narrow и със сигурност по-неефикасен неоправдана е сумата за колектор на Муген като цяло според мен, при положение че има фирми като rmf,bisimoto и hytech

Редактирано от EGocentric

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

НЕзнам аз не бих дал толкова пари за изпускателен колектор .(от този тип)4-1 е напълно достатъчно ... за нашите всекидневни коли или някои маняшко 4-2-2-1 ама там цифрите пак не са малки ;)(и при двата типа леко проблем с височината).Муген-а едва ли ще даде по добър показател от 4-1 китаика. (колкото и да ми се иска)

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен пък китайката е най-хубаво :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...