Jump to content
no1else

Въпрос за спирачна помпа на 5ген

Recommended Posts

Здравейте колеги. Ситуацията е следната: имам 5ген д15б2. Преди около година закупих и ми беше монтирано задно окачване от ВТИ със задни дискови спирачки. Днес минавах преглед и след като ми замериха натоварването на предният и задният мост, а след това и спирачното усилие хората там ми казаха, че спирачките ми държат слабо. По техните думи не било проблем понеже натоварването било малко (тоест колата е лека..според мен), но мен това ме притесни. След конверсията към задни дискови спирачки спирачната помпа си остана същата от д15б2. Искам да попитам ако се сервизира спирачната помпа или ако има някакви настройки може ли да се оправят тези слаби спирачки ? Необходимо ли е да сменям помпата с някаква по силна, от ВТИ или някоя англичанка примерно. И ако се налага смяната и от кой модел би паснала безпроблемно на 5ген д15 ? Предните ми накладки са добре, а задното окачване дойде с чисто нови спирачни накладки Делфи. Монтажа на окачването и настройката според мен е добра, съдейки по постовете на колегите от форума които след същата конверсия споделят че задните дискове си седят ръждиви след каране и накладките не ги притискат добре. При мен дисковете са си ок от което съдя, че задните накладки притискат добре диска.Поздрави: no1else

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- ако минаваш на дискове отзад е много важно да смениш и разпределителя на спирачното усилие. (това е една малка алуминиева джаджа приличаща на цилиндърче, в което влизат спирачните тръбички. Закрепено е отпред това разпределителче .;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах такива спирачки, и същия проблем.Продадох ги, даже не се сещам дали не ги дадох точно на теб!Явно, че разпределителя трябва да се смени и всичко ще си дойде на мястото!Търси си от ВТИ или малкия В-тек 5-та генерация!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разпределителите наистина са различни, има на тях едни означения от сорта на 30/30 или 30/40. Но реално не знам какво значат. Ако някой знае да казва.Помпата би трябвало да е ОК, смени я само ако педала ти ходи много надолу като спираш.Ето малко по темата, има и списък с помпите и снимка на разпределителя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да Коко точно това окачване което купих от теб е монтирано :) Всичко е перфектно и даже заради твоето окачване понеже бяха здрави пеперудите се отказах да слагам полиуретановите тампони отзад. Сега обаче явно трябва да се разтърся за този разпределител или спирачна помпа с разпределител. То ко търсене ще падне.....трябва да прескоча до Варна и толко :)

Редактирано от no1else

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

махни разпределителите и 6те се родиш,колкот ти даржат предните, толкоз и задните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ако един ден сложи по-хубави накладки отзад, в някой завой като натисне спирачки по-силно така ще се увърти ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След консултация с човек който се занимава предимно с Хонда, ми беше казано че така или иначе спирачките при това положение ще останат слаби и на прегледите няма да ги харесват. Общо взето нямало смисъл да правя тези гимнастики с нова помпа или разпределител защото осезаема разлика нямало да има. Мисля че ще остана на сегашният вариант...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено че ще има осезаема разлика. Питай човек, дето е правил конверсия, а не някой дето предполага какво би станало. Няма как да смениш помпата и да не усетиш разлика. Една проста сметка - колкото по-голяма е помпата, толкова повече течност изтласква при натиск => оказва по-голям натиск върху накладките. А от самото серво зависи усилието, което се изисква да се натисне педала. Съветвам те да търсиш помпа заедно със сервото от 5 или (даже по-добре от 6 ген, защото са по-нов модел, респективно помпата е на по-малко години). Добре е да сложиш помпа 15/16, защото такъв е размера на ВТЙските помпи. Всяка помпа би станала на колата ти, даже и от Прелюд (тествано от колегата Izanagi ) А разпределителя няма нищо общо с помпата, него си го търсиш отделно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

две коли карам без разпределители и смея да твардя, че се държат доста по добре отпреди.не съм се завъртал досега.единствено дето се износват по бързо задните накладки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Съветвам те да търсиш помпа заедно със сервото от 5 или (даже по-добре от 6 ген, защото са по-нов модел, респективно помпата е на по-малко години)...Всяка помпа би станала на колата ти, даже и от Прелюд (тествано от колегата Izanagi )...

Това не е много точно.Захващането към сервото на помпите на 5-та е 2 вида , а на 6-та е различно.Помпата със сервото по-може да става, но изходите на тръбичките на 5-та са 2 вида , на 6-та са също различни.5-та генерация 13/16 и 7/8 са с еднакви изходи, са сахващането не знам , ако се сменя заедно със сервото са съвместими.5-та генерация 15/16 и 4-та генерация прелюд с десен волан 1" са с еднакви изходи, за захващането не знам, ако се сменя заедно със сервото са съвместими.5-та прехода от 13/16 или 7/8 към 15/16 или прелюдова се прави като се ползва задната тръбичка ( тази към файъруола ) от сивик с 15/16, другата съвсем леко се угъва и става.На 6-та генерация до колкото съм ги разглеждал всичките са съвместими.Говорим само за японки, англичанките не ги разбирам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако трябва да я щ7ютакна мойта помпа на англишманката и ако ми кажеш кое точно да премеря ще имате и инфо за д14а2. Тя е със задни барабанни, но като инфо поне...E сега един каталог ми каза за нея следното: * Каталожен № - 05-0497 * Код - 05-0497 * Марка

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето нещо, на което попаднах случайно докато си ровех за други неща :DОт тази тема: цък#13Since these questions keep popping up, I've deceided to try to answer every conceivable combination of them.1992 - 1995 civic rear disc swap:-If only upgrading rear brakes use a proporting valve from a '92 - '95 civic Si hatch, except the '94 Si ABS. Keep stock MC-if upgrading both front and rear disc brakes to integra units use a non ABS integra proporting valve and a '91 EX MC, or non ABS integra MC/brake booster combo.1996 - 2000-(non-abs models) If only upgrading rear brakes retain the stock proporting valve and MC-(non-abs models) If upgrading both front and rear brakes to integra/Si units retain the stock proporting valve, use a '99 - '00 Si MC-(abs models) (this is where the OP comes in) already have the larger integra style front brakes, the theory is use the prop valve found on the ABS '99 - '00 Canadain civic SiR, although considering that the '96 - '00 Civic CXs and Sis use the same prop valve its entirely possible that the Canadain SiR and US EX ABS coupes use identical prop valves as well.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

On my old EJ9 civic it originally had 242mm front disc's and drums on the rear. To fit VTi brakes which are 262mm front disc's and 242mm rear disc's i changed the front hubs, front calipers, rear trailing arms, rear calipers, rear handbrake cables, rear brake flexi's and also a VTi master cylinder and servo. I didn't change the brake proportioning valve. Bled it up and the brakes worked fine. But when i checked the brakes on a roller brake tester the back brakes gave very little effort so i would advise to get the full benefit of the brakes you should definetly fit the brake valve.

Явно затова всички мрънкат, че няма смисъл от задни дискове.Ами направете ги правилно и пробвайте пак :D Редактирано от Izanagi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има голяма разлика от барабани да минеш на дискове.....пробвано :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е принципно, нас повече ни интересува конкретните означения на сивиковите разпределители какво означават.До колкото разбрах повечето коли са с 40/30, което дава по-малко поток на задните спирачкиХората със суапове редовно слагат 40/40 за да увеличат потока към задните. Това не значи, че се подава еднакъв поток на предни и задни, пак е около 70% предни и 30% задниА Integra R е с 30/40, което означава, че на задните се подава повече поток отколкото на 40/40. Това не значи че на задните се подава повече поток от на предните , просто съотнощението е повече към 60% предни към 40% задни.Има и 30/30 и нямам представа каква е разликата с 40/40

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...