Jump to content
Doomwisher

Олекотяване на купето!

Recommended Posts

Като става дума за олекотяване, днес си махнах старите 15-ки лети джанти и сложих едните от новите. Старата 15-ка с гумата (195/50/15) удари на кантара 17.1кг Учудващо за мен другата джанта която още я търкалям със зимна гума 195/60/15 тежеше 16.5кг Мислех че видно по-голямата гума ще тежи повече, но уви. Зависи си от марката и производителя. Разлика усещам само в управлението и държането на колата при влизане в завой, но това може да се дължи и на поставеният стрът бар. Ако това което колега беше писал, че 1кг свален от въртяща се част се равнява на 4кг свалени от купето, смятам че смяната на 17кг (джанта+гума) с тежащи 13кг (джанта+гума) е добър ъпгрейд и си заслужава повече от рязането и махането на неща от купето и двигателният отсек. Проблемът е че излиза скъпо, за разлика от това да си махнеш седалките, смолата, климатика и тн. което съответно излиза без пари :) Но все пак всеки сам преценява за себе си ;)

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не всички оригинални шайби са демпферни,освен ако не говорите за определен двигател ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднага мога да дам пример ,Сивик Англичанка някой Д14-ки са със абсолютно метални шайби. Нямат никакви демпфери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@no1else - определено има разлика когато се свалят кг от въртящата маса на автомобила. Джантите ти са тежички, да. Комплект джанта с гума общо 13 - 14кг е добра алтернатива и не винаги е задължително да даващ луди пари за това :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко цифри след измерване с кантарче произведено в Сопот :)Шайбата от Д15 икономик 3,5 кг,от на CRX D16Z5 2,8 кг ,като и двете са демпферни!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро качих колата от 14 инча на 16 и разликата почти не се усеща. Гума с джанта = 20 кг(може и кантара да не е съвсем верен.Плюс това не знам кой колко е наясно с тия неща, обаче в кинематиката и динамиката има голяма разлика между въртене и търкаляне, понеже виждам, че всички пишат за "въртене", а гумите се търкалят.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро качих колата от 14 инча на 16 и разликата почти не се усеща. Гума с джанта = 20 кг(може и кантара да не е съвсем верен.Плюс това не знам кой колко е наясно с тия неща, обаче в кинематиката и динамиката има голяма разлика между въртене и търкаляне, понеже виждам, че всички пишат за "въртене", а гумите се търкалят.

А за да ги търкаляш нали нещо ги върти?Говорим за ускорение,т.е. желание да ги завъртиш максимално бързо.А не да ги пуснеш по инерция по главната на село и да ги оставиш да се търкалят.Относно леките шайби на коляновия вал.....не ми се четеше до долу,но имат пропуск в концепцията.Много е важно какъв е типът двигател на който искате да свалите килограми от шайбата на коляновия вал.Има голяма разлика дали е 3 цилиндъра,4 цилиндъра,6 цилиндъра,8,10,12 и дали е редови или V-образен.На 4-цилиндъра редови не е толкова страшно да му сложите такава шайба.Отделно тая гума дето е в оригиналната шайба отдавна си е загубила свойствата,понеже вече е на бойното поле 15-20 години.Та със сигурност не помага и тя.Другото което видях че колега по-горе е написал или по-точно е интерпретирал неправилно.....underdrive шайбите са по-леки,но и по-малки на размер.На читавите фирми са сметнати и не е проблем да се карат на заводските ролки на алтернатор,хидравлика и климатик,а не като на китайците за 30$ дето на око са я рязали.Ако взимате цял кит с всички шайби на готина марка,там размерите им са сметнати така че съотношението да остане като стоковото,та съвсем няма разлика колко ще зарежда алтернатора,колко лека ще ви е хидравликата и т.н.Аз на Н22-то съм с шайба на коляновия вал на Unorthodox Racing Underdrive Pulley,тежи 1/4 от стандартната и определено си струваше $200 които платих за нея. Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с BOSS"HOGG със Civic Д14-ка съм Японка хечback,и шайбата на КВ е без демпфер,също съм без клима с джанта 13-ка,с резервна гума и крик с ключ за джантите без музика и 980кг :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера махнах ремака на климатика,смених другите два ,разликата естествено е минимална ,трудно се осеща.Сега още малко да застудее и свалям всички елементи на климата,компресор, радиаторчето ,трабите и т.н. ще пиша пак какво се е получило.Все пак е 90 конечета всичко е от значение :cool: пз.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купи си механична рейка тогава, хидравликата товари повече от климатика

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега,верно ли си разколачи климатика?чудех се дали ще го направиш.и ся кво стана ли 91 коня,съмнявам се.аааа.....олекна с 5 кила,верно.от 90 коня англичанка,трудно се прави бегачка,квото и да свалиш от нея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди зимата на Del Sol-а му се сваля стойката от багажника в която се щрака тавана.

 

Публикувано изображение

 

Oпакова се и се прибира в гаража до другото лято. :lol:

 

И ето имаме около 4-5 килограма олекотяване.

 

В кръга на шегата разбира се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз съм в Италия и тук е вече "с вероятност да вали" почти всеки ден, макар че е топло и слънчево. За това съм решил да не го свалям повече до пролет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли запознат, колко се сваля от таблото ?

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ако наистина се цели стойностно олекотяване ще трябва да се сменят предните калници, капака както и броните със стъкломатови, и от седалките се сваля доста, а и от колямо значение също е тежестта на джантите и гумите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля, че се говори за бюджетно олекотяване. Тоест да не се налага да дава всеки по 200лв на детайл и 1000 лв за джанти и тн.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като е толкова бюджета сменете колите с колела :lol: Тая тема е пълен смях от началото още и ако някои неща са поносими,други от идеите са ви психо.Успех в измислянето на какво още да махнете.Опел Кадет би ви свършил идеална работа,той с ръждите е олекнал значително.

Редактирано от Tino
�е цитирай предходно мнение !!!
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо бе колега, ти като си набил толкова пари в прелюда, какви резултати си постигнал?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересен термин :D бюджетно олекотяване :D:D:D:D:D:D:DЗа нищо на света не бих се разделил с климатика и някой друга екстра заради 6 7 кг.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един такъв

изобщо няма да откажа?Всеки си решава какво може и какво не може да махне.И не всеки има нужда от климатик, ел стъкла, шибидах и всякакви такива. Редактирано от Ryuugan
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е да, и това го има но нали говорим за всекидневка а не кола само за състезания

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е невероятна :) Според мен най-бюджетното олекотяване е махането на целия климатик и продажбата му. След това, премахването на резервоара и продажбата му на металекс примерно. С паричките закупуване на друга бензинова помпа комплект с 5 литрова тубичка. Ще има пари и за 20 литрова туба която ще се ползва само извънградско...А гледам колегата, който е започнал темата е с 6генерация. Махни си пепелника, моя наскоро го отстраних(с друга цел) и представлява едно голямо желязо. ;)

Редактирано от ZERO
  • Нагоре 2
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:lol: :lol: според мен най-доброто олекотение е смяна на някои от стоковите елементи със карбонови или стъклопластови такива,и така не се нарушава вида на колата :ph34r: Редактирано от Tino
�е цитирай предходно мнение !!!
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ако няма усложнения,почвам да свалям климатика 20 кила ще махна,че и повече.Ще пробвам и други работи ,така или иначе мотора ми гори масло кат замаян,ще го тествам всякак и след това и ръгам 125 кончета.Ако естествено успея да сабера паричките за него :Д ...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ба*и нещото,се едно темата се казва "МАХНЕТЕ си климатика за да олекотите бегачката" :D п.п.цялата кола само един климатик ли е ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега,верно ли си разколачи климатика?чудех се дали ще го направиш.и ся кво стана ли 91 коня,съмнявам се.аааа.....олекна с 5 кила,верно.от 90 коня англичанка,трудно се прави бегачка,квото и да свалиш от нея.

Японка е писъл съм го 10 пъти сигорно назаде в коментарите,коне може да не дигне ама ще олекне купето както и работата на джигатела което допринася за вървенето на колата.Нямам милиони да правя качествени работи такаче тва за мене е един вид тунинг по колата :Д :cool:
  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ба*и нещото,се едно темата се казва "МАХНЕТЕ си климатика за да олекотите бегачката" :D п.п.цялата кола само един климатик ли е ?

Естествено ,че не има много работи по колата който могат да се заменят с по-леки или махнат .Ще дам за пример себеси,сега освен че за двиг. събирам,събирам и за лети джанти олекотени,които са скъпи,но допринасят доста ,олекотен капак преден 6 кг.даже не ми се иброява.Така,че само да имате въображение малко и четене тук там и всичко става с времето ... пз. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махай люка отгоре. Хем ще махнеш доста, хем центъра на тежста слиза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нападат го, защото всичките са велики тунери, набили по 100 000лв. в колите си и дават ниски 10-ки на 1/4 миля ;)

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Споделете два три адреса на автовезни в софия и цените за услугата (измерване на автомобила).Благодаря. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаиде малко да повдигна темата за да непускам нова. Искам да задам вапрос по тема, но от друга гледна точка. Гледам някои хора от форума си смениха талоните. В новите талони автомобила е дефиниран като ТОВАРЕН :blink: и ходят двапъти годишно на технически преглед или гражданска непомня кое беше по две(става вапрос за олекотени коли). При олекотяване (даречем махнем всичко зад предните седалки като седалки, кори задни колани и т.н.)могат ли КАТ да ни правят проблеми? За да караме така трябва ли да се сменя и талона???П.П.Ако има желание някои може да ми отговори и на горния пост, че виси от няколко месеца така като край на темата. :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всеки 10 кг отговаря преблизително 1 конска сила :) моето предложение за олекотяване от опит е да смениш оригиналния мукет със ватен плат оригиналния мукет тежи ужасно много да не говорим че почти на 100% под него има и шумоизолация ,щумоизолация имаш и зад панелите на вратите и задните странични панели ,също така се маха едната чистачка или двете зависи с какво купе си...има и още много други начини но са прекалено драстични за ежеднавен автомобил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли моето мнение е особено зачитащо се, нямам опит. Олекотяване подобрява динамиката като цяло на един автомобил, но олекотяване от каквото човек подхване не е разумно. Колите с предно предаване често имат съотношение към 60:40 съответно предна, задна ос. За сивик-Р мисля, че то е около 63:37 предна/задна ос( а може би интегра-Р беше така). Сигурен съм, че развалянето на този баланс ще доведе до лошо поведение на окачването, а от там и промяна в това как колата завива (недозавиване/свръхзавиване). :unsure:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не зачетох назад,но да спомена за воланите.преди около месец си сложих волан МОМО.учудването ми дойде от това,колко е тежък стоковият волан.момото е може би 4ри пъти по леко,та... да не пренебрегваме и воланите при олекотяването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи карбонов капак и замени резервната гума със спрей за гуми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не говорим, че волана с еърбег тежи още повече :) И аз сложих спортен и свалих 5 кила :lol: Някой знае ли еърбега над жабката тежи ли като този на волана?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И колко да тежи ? 2 кила. Представи си че някой се забие в тебе и кво ще ти костват после тея 2 кила ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...