Jump to content
Doomwisher

Олекотяване на купето!

Recommended Posts

Колко да е олекотено това купе,щото той само кейджа е 50 кила:)Успех с изкормената кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моята е теглих на ел.кантар излезе 880 кг ас съм 70 кила махаме ги 810 кг без да съм я пипал д14а4 6 ген 1.4 90 кон4ета 13 цола джанти мисля че е добре ако я пипна малко ще сваля още... преди няколко дена се дърпах с галант 115 коня направо го прескочих килограмите оказват голяма значение .. :)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

810 кила викаш е Сивика а, защо аз моята 4та генерация дето по начало, е по-леко купе, я олекотявах за да вляза в осемстотинте килограма, да не говорим, че е високи 800, а ти на 6та, без нищо 810 кила :) дали са ти на теб, алуминиево купе

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моята е теглих на ел.кантар излезе 880 кг ас съм 70 кила махаме ги 810 кг без да съм я пипал д14а4 6 ген 1.4 90 кон4ета 13 цола джанти мисля че е добре ако я пипна малко ще сваля още... преди няколко дена се дърпах с галант 115 коня направо го прескочих килограмите оказват голяма значение .. :)

 

Какво си й махнал колега, мойта е същата но с 15ки лети и шибидах, като по талон е 1005кгПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво си й махнал колега, мойта е същата но с 15ки лети и шибидах, като по талон е 1005кгПубликувано изображение

нищо не съм махал може и кантара да не е верен но не лъжа какво видях сега по нататака ще я истегля пак и ще кача снимки да видя на друг кантар всичко е възможно не споря.. :)

Редактирано от Dragi4
Мол� не цитирайте предходното мнение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

очаквам с интерес резултатите, аз също искам да я премеря,но засега не ми се е удала възможност,м-у другото по официални данни колата тежи 1040кгПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срещу крупната сума от 50ст имаш реалният шанс да измериш колата си на Булгарплод всеки ден :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахаха, мерси за инфото, почвам да събирам пари от утре!Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така теглих я на друг кантар ,даже 2 други :D и на единия показва ,колата със туба ,усилвател ,резервн джанта ,крушки крикове и т.н боклуци у багажника 950 кг.На другия по същия начин излезе 980.Първия който съм писал по в началото я истегли със мене 880 кг грубо ,значи лъже ,по моита логика ако и олекотя багажника ще мога да я смъкна около 60-70 кг да стане кажи речи 920 грубо.Реално по талон я дават 1100 кг. но,не тежи толко по мои сметки е 980 кг без мене.не можах да кача снимки щото забравих да снимам се бързам и изкл.Та тва е колега по-излъгал ме е кантара и ас така вас ,но тва е в краина сметка 980 кг :) Поздрави . Това е за колегата ТГ фен :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Килограмите по документи ги дават с пълен резервоар.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи колектор от тръби, лека генерация о тънко стенна неръждаема стомана, прави леки гърнета, лек маховик (мога да ти предложа тия екстри). Можеш да сложиш и карбонови капаци, калници, таван, но нещата стават дебели.П.С. пластмасови фарове, по-леки седалки, спирачни дискове, алуминиеви елементи по окачването и т.н.

Редактирано от PARADOX_sf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така теглих я на друг кантар ,даже 2 други :D и на единия показва ,колата със туба ,усилвател ,резервн джанта ,крушки крикове и т.н боклуци у багажника 950 кг.На другия по същия начин излезе 980.Първия който съм писал по в началото я истегли със мене 880 кг грубо ,значи лъже ,по моита логика ако и олекотя багажника ще мога да я смъкна около 60-70 кг да стане кажи речи 920 грубо.Реално по талон я дават 1100 кг. но,не тежи толко по мои сметки е 980 кг без мене.не можах да кача снимки щото забравих да снимам се бързам и изкл.Та тва е колега по-излъгал ме е кантара и ас така вас ,но тва е в краина сметка 980 кг :) Поздрави . Това е за колегата ТГ фен :)

 

Благодарско, колегаПубликувано изображениеА твойта с какви екстри е, има ли шибидах , клима, ел.стъкла?Че всяка екстра добавя по някое и друго килцеПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за оф топика,но някой да знае каде в Пловдив мога да премеря англичанката с б18ц4 че ми е интересно колко е.п.п.После веднага споделям тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там където водят колите за да ги разфасоват (за скрап) има кантари, на мене ми зеха 5лв за услуга претегляне!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, какъв е тоя спрей, я дай малко инфо?

Опразни жабката, всички джобове в колата. Махни цялото съдържание на багажника, включително кората която крие гумата, крика, резервната гума и инструментите но си купи спрей който е за спукани гуми - поне ще стигаш до гумажия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здр колеги за олекотяването един мои фр с 6-г. си олекоти адски много количката на всякаде е хваната с миши опашки огледалата от мотор всички под калници махнати и всички елементи под капака,на вратите ,споилера , задница предници всичко вазможно :D :D :D тои е луд но за сметка на това количката му тежеше 730кила :))))))) а моторат е 1.5 вти :)

Редактирано от arhonov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес притеглих англичанката с празна газова бутилка,десетина литра бензин,куфарче с инструменти,помпа и всичко останало-точно1160кг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ocean - тежичка си е :(@arhonov - твоя човек си е съсипал колата и рискува да го спрат от движение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НОрмална е. :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Така теглих я на друг кантар ,даже 2 други :D и на единия показва ,колата със туба ,усилвател ,резервн джанта ,крушки крикове и т.н боклуци у багажника 950 кг.На другия по същия начин излезе 980.Първия който съм писал по в началото я истегли със мене 880 кг грубо ,значи лъже ,по моита логика ако и олекотя багажника ще мога да я смъкна около 60-70 кг да стане кажи речи 920 грубо.Реално по талон я дават 1100 кг. но,не тежи толко по мои сметки е 980 кг без мене.не можах да кача снимки щото забравих да снимам се бързам и изкл.Та тва е колега по-излъгал ме е кантара и ас така вас ,но тва е в краина сметка 980 кг :) Поздрави . Това е за колегата ТГ фен :)

 

Благодарско, колегаПубликувано изображениеА твойта с какви екстри е, има ли шибидах , клима, ел.стъкла?Че всяка екстра добавя по някое и друго килцеПубликувано изображение

 

Ами колега ,колата е 97 год.екстри климатик ,ел.стъкла,ел.фарове.ел.огледала без шибидах няма абс и еарбекс,тва са екстрите колега .Даже сега мисля да отивам да махам климата,четох тук там че качвало някой друго конче и ще по олекне още малко,ще видим кво ще стане.поздр. :)
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сериозно ли ще си махнеш климатика зарад някакви 10-15кг??? Ти по-добре карай гол като те бъркат някакви си грамове гаранция ефекта ще е същия. :)

Редактирано от honda_tech

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:lol: :lol: :lol: :lol: @cascades - колата ти е англичанка 1.4 нали така? Ако искаш да е лека и да даваш газ защо просто не я смениш за някой хеч 5 ген? Това е лично мое мнение де, не искам да ангажирам никого с него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сериозно ли ще си махнеш климатика зарад някакви 10-15кг??? Ти по-добре карай гол като те бъркат някакви си грамове гаранция ефекта ще е същия. :)

имаш ли идея 15 кг колко много са като упре до олекотяване на кола ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами явно си няма идея! Ако има от къде да си махна 15кг от колата без да я обезобразявам много ще се кефя :) ама май вече не остана какво ...

Редактирано от Doomwisher
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля си за задните стъкла, дали може да се сменят с плексиглас облепен с фолио?Хем няма да личи, хем ще е леко.Иначе аз на моята само качвам :P !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И колко са пък тея 15 кг? :lol: :lol:Разбирам да е някоя кола само за писта ма това да си свалиш климатика на ежедневка с 1.4 мотор трябва да си най-глупавият човек на света, нищо лично... :rolleyes:

Редактирано от honda_tech
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15 тук 15 там.. ;) капка по капка (А 15 си е едра капка наи вече за 1.4(Бегачка). :cool:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сядайте на диета 2 месеца( :sick1: ), - 15 килограма, ето ви олекотяване на купето, без да обезобразявате машинката : ))))) :plane:

Редактирано от PIKap
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега само ще пробвам,така или иначе идва зима.Трябва да съм мазохист да го ползвам тоя климатик.Колата е японка 1.4 is 90 кончета хечбек 6 ген.така ,че не виждам нищо малоумно да го махна и да видя какви ще са резултатите,даже мислех да махам и хидравликата ,ама трудно ще се лиша от тоя лукс :D и впрочем той климатика в жегите ,честно казано не охлажда много ,поне на моята може би му е свършил фреона нещо но,гледам повече да ми е кеф като я карам ,а не да ми е лукс,не сме живели цял живот с климатик ! :D пз.

Редактирано от cascades
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатика с всичко към него би трябвало да е повече от 15кг ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

26 килограма е целия комплект климатик за Д серия! Един пряител преди месец го продаде на един колега от форума и го теглехме в Еконта! На Б серия би трябвало да е по-тежичък заради компресора! :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е толкова много, наистина ще се усети разликаПубликувано изображениелошото е ,че аз нямам клима, а не ми се ще да правя сложни операции за отстраняване на шибидаха, по-скоро бих махнал неща,които не ползвам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При климатика не е важно това, че тежи някакви килограми. Просто мотора се натоварва по-малко без климатик и ускорява повече. Все пак това са ролки и ремаци, които тормозят двигателя и не се развърта на максималните си мощности.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голяма глупост каза колега :lol:Климатика натоварва само когато е включен!!През останалото време е просто паразитна шайба, която се върти от ремъка.Нека пробва колегата, и дано остане доволен. ;)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По твоята логика колега и хидравликата товари само когато завиваш...иначе си е просто една паразитна шайба :) Първото е че тея паразитни шайби и ремъци са постоянно зацепени към мотора и винаги намаляват мощността. Другото е че шайбата на коляновият вал с трите писти съответно за климатик и хидравлика тежи около 4кг, за разлика от единичната шайба която може да се закупи от ибей алуминиева и тежи по спомени 800-900 грама. Трябва да ти кажа, че когато на кола която е нямала никаква екстра и е била с малката шайба и сложиш тоя 4кг кютюк се усеща веднага. Ако искаш да имаш двете екстри и да разтовариш мотора има алумиеви шайби които пак са с 3 писти, но са с различен диаметър от ОЕМ-ските. Там идеята е просто да се намали като цяло тежестта на шайбата и да се намалят и оборотите с които се върти хидравликата и компресора на климатика, за да се разтовари допълнително мотора. Лошото е че за тежи шайби има много противоречиви мнения из нета. Така че всеки сам си преценява рисковете....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми по тая логика за да не губи от мощноста, не трябва да го пуска, щом няма да го пуска за какво му е да седи там? Да ги маха тия "екстри" и да се пробуди малко мъртвеца.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, и аз четох в нета за тия шайби. Общо взето основният недостатък (май) е че трябва да има баланс в мотора, за да не ти изтропат лагерите. Следователно, двигателя е сметнат с шайба 4кг а ти му слагаш лека, трябва да олекотиш и откъм маховика :D Аз лично на моя мотор такива упражнения не бих правил... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги по тая логика да свали и алтернатора, сервото, всички ел. консуматори и т.н. за да олекоти още работата на двигателя :lol: Съгласен съм, че товари постоянно макар и малко тая шайба, но колата все пак е ежедневка (предполагам), пък и кой ще си свали климатика а ще остави шайбите... :rolleyes:Както и да е , пълно щастие - Няма!

Редактирано от honda_tech

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой е в час с Английския да преведе и за останалите ,човека е написал кое как защо относно така наречения ALUMINIUM UNDERDRIVE CRANK PULLEY - I'll post a more complete rendition of this on the too site shortly, but let me begin by saying that it's good to be back and I'm only here to expressly address some questions that need some "good" answers. I am not here to provide schedules or any information regarding the blower program. The topic is that of aftermarket crank pulleys. Let me begin by saying that we have always called the pulley on the accessory drive end on the Honda cranks Harmonic Balancers. People never seemed to understand what we were talking about and so the word "pulley" was frequently used to avoid confusion. If you look carefully at a Honda "pulley", you'll find that it's not a single piece of metal. Typically, there's a nodular iron or steel hub and another "ring" of iron or steel surrounding it containing the belt grooves. The two parts are joined by a rubber layer, which is highly compressed and sandwiched between them. Why rubber? If you notice, many four cylinder engines over the years have used counter rotating shafts to help make the engine "feel" smoother. Reciprocating internal combustion engines and especially in-line four cylinder versions, all produce shock pulses, which are very apparent to the occupants of the car. Every engine produces a shock pulse each time an individual cylinder fires. So, in the case of the four cylinder variety, there are four large individual pulses for each 720 degrees of crank rotation. Each time there's a pulse, it causes the internal components to do a rapid acceleration-deceleration event. When you consider the mass of all the internal components and visualize all these parts stopping and starting during their reciprocating and rotating motions, the additional stress "spikes" tend to make it all the more reason for one to wonder how any of it can work for any length of time. The harmonic balancer is made with the rubber coupling so that, when the individual "spikes" occur, the inner portion may move with the crank, but the rubber connected outer ring's mass helps prevent the hub and crank from going as far or as fast during the spikes or pulses. Remember that the outer part had considerable mass, so it tends to want to stay in motion at the speed that it's traveling and that's why it can prevent excessive harsh motion by the crank and other internal parts. To put it simply, the harmonic balancer is a shock absorber for the engine and thus prevents the individual pulses from destroying everything in the engine. A quick bit of history; Back in the late '70's, all the Pro Stock engines had been reduced in displacement to allow the cars to weigh less. At that time the vehicle weight was based on engine "type" and total displacement. Typically, the engines were in the 330 cubic inch range and running 10,000 to 11,000 rpm was normal, especially in high gear at the traps. There began to be a lot of engines that were "exploding" their harmonic balancers on the big end. Aside from cutting the steering in half and blowing the front tires, large hunks were also finding their way into the grandstands and there were numerous injuries, many of which ended in death. NHRA immediately mandated that solid "balancers" were to be used from that point on. Keep in mind that a balancer can't be solid and function properly, but the rules were the rules. Moroso and a couple other companies who were tight with NHRA began making aluminum billet "balancers" immediately and everyone bought them so they'd be legal to race. All of a sudden, racers were getting only 10 passes from their crankshafts, which had previously lasted an entire season. Initially, most people thought the cranks were "bad", but after destroying engine after engine, a few knowledgeable engine people figured out where the problem actually was coming from and several companies that were capable of making functioning harmonic balancers sprang up over night. They are all still in the business to this day and their units are actually much better than the factory units of years before, as they are made from premium materials and optimized for high rpm applications. With this short bit of history finished, I'll begin to wind it up by stating what we do with the Honda engines. If the balancer has more belt grooves than the application needs, i.e. the power steering pulley, we machine it off. When it comes to the the pulleys that are actually a part of the outer portion of the balancer, we leave them intact. This procedure will not lighten the unbalanced hub substantialy, but the outer balancer ring will keep all its mass and function correctly. I also need to say that a large driven mass such as a blower or alternator, can have a slight dampening effect, but to actually work properly, the belt connecting the components to the crank would need to be 4" to 5" wide and the belt tension would be so great that it would wear out the number 1 main bearing as well as the bearings of the the driven parts in short order. It's especially important to keep the balancer "as is", if you're running an aluminum flywheel. The reduction in flywheel mass can also increase the pulsation shock strength and a higher level of vibration will immediately be observable. So if you lighten the flywheel,it's absolutely more necessary than ever to maintain the mass or the harmonic balancer. I realize that there's a lot of hype out there where manufacturers are promising this and that. The oversize crank pulleys can drive other geared or belted components faster due to the diameter ratio increase, but if you're deleting the balancer in the process, the short and long term side effects are going to hinge on your decisions. Larger diameter pulleys for the alternator, power steering and any other belt driven accessory are good ways to slow the speeds and drag of the those components, but when doing a large diameter crank pulley, the larger pulleys should actually be designed to fit "over" the stock balancer. Perhaps, someone will begin to make some good quality "functional" balancers some day, but until they do, you need to proceed carefully, as some good looks and minimal power gains can be off set by a ruined engine. I'm sure that there will be some fall out regarding what I'm saying here and to that effect I need to remind everyone that we do not manufacture hubs, big pulleys, or harmonic balancers for Hondas and none of what I've said is the least bit politically motivated.And yes, any engine with a non-functional hub or balancer can ruin the crank driven oil pump and a whole lot more.

Редактирано от Ico Dimitrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ицо ;) Мн полезно четиво. Накратно с 2 думи пише, че оригиналните шайби са направени от 2 части метал, между които има гума, която служи, за да обира вибрации, които в случай че се ползва моноблокна шайба ще бъдат поемани от вала. Едно от изреченията накрая казва - лъскавките алуминиеви шайби и малките ползи в мощността са незначителни в сравнение с последиците, които биха настъпили в следствие на такава намеса. Не знам за вас, но аз със сигурност се убедих, че няма да си пипам шайбата на вала :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...