jaydog 7 #1 Публикувано 13 Април, 2011 Като цяло въпроса ми е, защото виждам че е по-малък да не би да е по-труден за въртене. Не се изисква супер сила, но все пак при маневри има разлика. Повечето ми приятели не ги слушам вече, защото говорят празни приказки и неточни работи ))Поздрави ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
da6kata 8 #2 Отговорено 13 Април, 2011 (Редактирано) има разлика когато е по малък волана повече сила ще ти трябва за да маневрираш,а и честно казано с малък спортен волан за мен да караш с по високи скорости си е леко притеснително, но по скоро това си е лично усещане за мен Редактирано 13 Април, 2011 от da6kata Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pikaso906 168 #3 Отговорено 13 Април, 2011 Моя спортен е по-малък и ми е супер,щото така има малко повече място за краката ми На мен мие по удобен от стария. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaydog 7 #4 Отговорено 13 Април, 2011 И на мен лично ми харесват много повече, но нямам излишни 70-80 лева да бутна. Мерси за отзвоваването, някой друг мнение ? Не развивам високи скорости често, пък и карам практично повечето време. Мисълта е да не се зоря чак толко, да се впрягам всеки път Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Трънчо 275 #5 Отговорено 13 Април, 2011 Колега,с първото си изречение задаваш въпрос, а с второто си отговаряш. Невърмайнд, все пак и аз ще произнеса няколко слова. Азе съм с "детски" волан така да се каже Колата ми (същия модел като твоята) е спартанска (няма хидравлика) и си я карам без ядове. Разбира се, че физиката си казва думата и малкия геврек се върти по-трудно от големия, но не е чак толкова фрапираща разликата. Колата става малко като картинг, което мен лично ме кефи. С каквито и да е скорости не съм имал проблем с управлението. В началото ми беше адски странно, но се свиква бързо и в момента си ми е направо удобно. Като се случи да покарам кола с нормален волан ми се струва че карам камион. Това в кръга на шегата - въпрос на вкус. НО има един недостатък. Поради по-малкия диаметър е почти невъзможно да погледна с колко карам без да си счупя врата Това е може би единственото негативно нещо.Обаче колкото и да те навивам сега, съветът ми е да пробваш преди да действаш, защото парите не са малко. Един хубав волан + фланец ти стъпва поне стотак. От проба глава не боли! (Това може би е най-смисленото ми изречение в поста) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ryuugan 251 #6 Отговорено 14 Април, 2011 Аз карам със спортен също. Проблеми с управлението нямам, дори ми е по-удобен. Километража и оборотомера ги виждам перфектно(може би зависи и от позицията на седалката). В движение разлика няма да се усети. Само малко(ама малко) по-трудно би станало въртенето при паркиране, докато колата не е в движение(особено с по-широки гуми...). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pikaso906 168 #7 Отговорено 14 Април, 2011 Аз моя го взех за 60лв.Два волана+фланец сложих си по-хубавия а другия продадох за 15 така,че ми излезна само 25лв за хубав кожен волан спортен+фланец.Втора употреба е ,купиг го от колега от форума и мисля ,че ако потърсиш и ти може да намериш нещо по-тънкана. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaydog 7 #8 Отговорено 14 Април, 2011 Трънчо защо да съм си отговорил сам колега ? )) Харесал съм един син, като моята. Тя е металик син, може да е видите в галерията ми ) 32 см диаметър е волана, чисто нов е за 45 лева. Все още незнам дали да го взема, все пак съм и със зимни високопрофилни гуми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Valio_ 3 #9 Отговорено 14 Април, 2011 Има много волани спортни и да различни диаметри така че може да си избереш с по голям диаметър и пак да е спортен. Аз ти препоръчвам да си вземеш по голям, първо ще усещаш по добре колата и второ ще ти е по лесно да маневрираш с малка скорост или на място, а и изглеждат по добре Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaydog 7 #10 Отговорено 14 Април, 2011 Благодаря, ще се разръчкам и ще видя ! Лек ден Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PIKap 213 #11 Отговорено 14 Април, 2011 Има много волани спортни и да различни диаметри така че може да си избереш с по голям диаметър и пак да е спортен. Аз ти препоръчвам да си вземеш по голям, първо ще усещаш по добре колата и второ ще ти е по лесно да маневрираш с малка скорост или на място, а и изглеждат по добре A аз защо си мислих, че маневрирането с малкия е по-лесно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pikaso906 168 #12 Отговорено 14 Април, 2011 (Редактирано) По-бързо е ,тъи като по-малкия диаметър на волана значи по-бърз оборот и по бързо завъртане.Като при скоростите на велосипедите по-малкото колело вървиш по-бързо,но е по-трудно. Редактирано 14 Април, 2011 от atoma 8. Ð�е цитирайте човека, който е непоÑ�редÑ�твено преди ваÑ� в Ñ�пиÑ�ъка Ñ� мнениÑ�. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Трънчо 275 #13 Отговорено 14 Април, 2011 @jaydogСпоред мен сам си отговаряш на въпроса. Цитирам "Като цяло въпроса ми е, защото виждам че е по-малък да не би да е по-труден за въртене.Не се изисква супер сила, но все пак при маневри има разлика." Аз под "по-труден", разбирам да ти е нужна повече сила, а ти точно на тоя въпрос си отговаряш сам. Другия вариант е аз да не разбирам какво имаш в предвид "по-труден за въртене".@Valio_Колега, карал ли си някога кола с малък волан или говориш на изуст? Точно обратното на твоето твърдение - за чувствителност и усет ако говорим, при по-малък диаметър се забелязват повечко и от двете. За маневрирането няма да коментирам даже. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
paRADOx 1011 #14 Отговорено 14 Април, 2011 Всички волани изглеждат еднакви като размери и форма, но има ОГРОМНА разлика между тях. На Прелюда бях с нормален-огромен волан. Замених го със по-малък - спортен, който ми е хиляди пъти по-удобен(там си имам и хидравлика де ). На CRX-а също съм със спортен волан, който е още по-малък от този на Прелюда, но определено ми пасва повече и е много по-удобен за шофиране.Спортните волани и на Прелюда и на Рекса изглеждат еднакви, но като се кача на Прелюда все едно хващам два пъти по-голям волан. Така че, моят съвет е: пробвай няколко различни волана, и си вземи този който ти пасва най-много. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Valio_ 3 #15 Отговорено 14 Април, 2011 Тъй ли инъче е отворена тема за воланите някой кара ли велурен волан? Ако кара какво му е мнението Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swift gti 15 #16 Отговорено 14 Април, 2011 (Редактирано) Здравеите аз преди карах със велурен волан усещането е мн приятно няма го приплъзването на кожения волани въобще усещането е мн по ралично но пък с велурения трябва ръцете ти винаги да са чисти защото един път хванеш ли го с мръсни ръце след това винаги цапа докато не го изпереш.поздрави Редактирано 14 Април, 2011 от swift gti Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaydog 7 #17 Отговорено 14 Април, 2011 Проблема при велуренията е, че се износва бързо. Още повече че трябва да си вземеш нов-Лично в предвид, нямам проблем особено с паркирането както виждате на снимката относно до сила ))Ще си взема спортен волан ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Valio_ 3 #18 Отговорено 15 Април, 2011 @Valio_Колега, карал ли си някога кола с малък волан или говориш на изуст? Точно обратното на твоето твърдение - за чувствителност и усет ако говорим, при по-малък диаметър се забелязват повечко и от двете. За маневрирането няма да коментирам даже.Да ти кажа колега карал съм, и с малък, среден и голям и на мен ми е удобен средно голям ще измеря диаметъра на моя че него знам колко е. И в крайна сметка всички сме различни, на едни има харсва едно, а на други друго така че всеки трябва да намери това което му харесва на него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ganchev 54 #19 Отговорено 15 Април, 2011 (Редактирано) Аз от 2 години карам със спортен волан англичанката. В момента съм със 16-ки джанти, преди това бях с 15-ки, но широки 8J, та проблем не съм имал. Волана ми е мисля най-малкият 30 или 29 см диаметър. Много по-удобно ми е отколкото с големия. Като се кача на ЦР-В-то имам чувството, че карам автобус заради големия геврек. С малкия ми се улесни маневрирането и управлението, усещам по-добре колата на пътя. Колега, един съвет, отиди на някоя седмична/месична и се качи в някоя кола със спортен волан, даже е по-добре 2-3 да усетиш разликата и да си избереш твоят волан. Предполагам няма колегите да ти откажат. Поздрави и лек ден Редактирано 15 Април, 2011 от Ganchev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CRX/Izverg 3 #20 Отговорено 15 Април, 2011 Аз преди карах с велурен волан марка "Momo" и ми беше доста удобен, похарчих 100лв но си струваше, предпочитах го пред стария естествено! !!! За жалост не можах да го изхабя и го продадох... кризааааа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове