Jump to content

Recommended Posts

Евала. :cool: Имам само едно питане- Като се спира тока на бобината под натоварване няма ли опасност за нея?едно предложение- Шифта да го изместиш с 300ти оборота надолу, с цел да се има време за реакция. Пример- като светне и ти трябват около половин сек за смяна или 1, но докато се смени си на прекъсвач... Иначе евала. Купешките са доста скъпи...п.п.Може ли схема само на шифт лампата, че витек нямам и на двете коли, но идеята за шифт ме кефи :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

barsi , шифт лампата си е добре ... ако караш до 8000+К :D:cool: После всеки може да си я гласи колкото му е kеф, ако ще и на 1000 об. да си я направи. Гласенето става от сервизно меню на контролера.

Няма как да ти пратя с-мата само за шифт лампата, защото всичко това ще се управлява от микроконтролер, в който вкарваш програмата и почва да извършва всички тея работи. Мога да ти напиша програма само за лампата ама е безсмислено.

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала, ferrets ftw :D За прототип е добре, следващите "клиентски" бройки (ако има такива) можеш да ги пипнеш с по-представителни кутии, има много тукАйде скоро клип на контролера в действие :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ferret with bear, знам че има ... У наше сeлУ няма :cool:

 

p.p. Нали трябва да видя на място каква е кутията бе, как ще я поръчам и като дойде да си я бия у главата проста. Вадя с-мата да си го правите сами ... :D

Редактирано от teror1sta
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този сайт доставя, аз затова дадох него като пример. Доставките обаче стават с Еконт или Спиди, и (според мен) има смисъл ако поръчваш примерно 10 кутийки. Като гледам тоя контролер е сравнително малък и кутийка за него е от порядъка на 1.50-2лв, а доставката би била не повече от 6лв. Сега е момента всички мини-ми'та да се оборудят с един такъв :D Веднага се сещам за една 4 ген Казанлъшка :(p.s. нека поръчките започнат сега :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва витека е като ламБата в кухнята вклУчено-изклУчено !Ще помоля да пазите темата чиста както е досега :cool: Малко съм я почистил де.Теро доколкото си спомням експерименталната версия е моя :( .Чакам и останалата част от обясненията :( ,и 5та опция не ми трябва , ма май ти казах :DЯ ми пусни една снимка на кутишката и размерите че имам нещо из пред вид.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ Теро - на сайта има размери на кутийките в милиметри :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм толкова тъп ... щом съм взел от тука е имало защо ...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Замислих се дали да показвам процеса на работа или да изкарам направо готовите с-ми и реших да постна някои работи, може да са от полза на някой(защото няма какво да правя :lol: ).

Ще почна почти от 0-лата. След като си прецените горе долу каква кутия ще ви трябва да съберете всичко вътре (това зависи от много работи, най-вече как подреждате елементите и какви елементи ползвате). След като имате кутията вече, започваме с изрязването й. За рязане ползвах от малките лъкчета, едно време се ползваха за направата на макети - корабо и авиомоделизъм. Вие може да намерите друг вариант. Изрязваме отворите на буксата на входовете/изходите и дисплея. Също трябва да направите отвори и за бутоните, които ще ползвате.

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

За захващане на платката и дисплея ще използвам дистанционни втулки от PC дъна, но такива се продават и в магазините за електроника. Болтчетата са с конусна глава и съм направил фрезенг в пластмасата за да не стърчат и да дразнят.

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Принципно се старая да е функционално, заради това не запоявам директно на дисплея, а използвам женска рейка. Да е по-прибрано използвам лентов кабел от флопи (или някой друг по старичък на АТА33. След запояването стягам всичко с пистолет за пластмаса. Така няма да се прецакат спойките и кабелите. Също с тази цел ползвам цанги за запояването на лентовия кабел към платката:

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Както се вижда вече съм налепил платката и вече всичко функционира. Остана ми само да закача бутоните. Тука шукаритетната "опция" за намаляне на подсветката я няма. Но по късно в с-мата ще има как да си го направите и това.

Публикувано изображение

Редактирано от teror1sta
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Днеска си поиграх да сложа и бутоните. По време на работа отстраних някой проблеми (бая беше ми кипнало по едно време, за малко да го насека с брадвата).

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Ето го горе долу завършения външен вид:

Публикувано изображение

 

Един клип как функционира (не обръщайте внимание на колегата какви простотии ръси :D ) И сори за качеството:

Като намеря да снимам с нещо по читаво ще напиша и обяснение кое какво ...

 

В "лабораторни" условия всичко бачка перфе, обаче като го закача на колата смущенията са толкова големи, че дори и след филтрираща входна част и софтуерна филтрация пак не е*ава. Сега ще си поиграя с тоя проблем (в същност най-големия) и дано скоро стане.

 

Някой ако има идея как да филтрирам входа да казва. За сега ползвам такава входна част :

Публикувано изображение

 

На места даже срещам да ползват само диод и резистор ... :( Не знам как нямат паразитни сигнали, като при мен е доста по-сложно и пак ги има :D Даже след тоя вход като сложа тригер на шмит разлика няма, димек проблема не е в нивото на 1-цата,а че има паразитни такива.

А и да вметна, че сигнала (Vhod) се взима от синия кабел на делкото.

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Днеска установих, че проблема не е във входната част, а в скапания оборотомер на една глупава 5 генерация. Просто се досетих, че няма как студена стокова б2-ка да прекъсва на 7500 (по оборотомер), като тя при загряла прекъсвача и е на 6900 ... Закачам на 4-ката и О чудо! Всичко работи ... :wacko: (малко над 8000 и моя се побърква ама пак е малко). Та така, че за фабрични оборотомери не искам да чувам вече :blink:

 

Както и да е, да изкарам вече схемата и малко пояснения. Предупреждавам никой да не се смее ( :blink: ), нуб съм в тея работи:

Публикувано изображение

 

R1- 10K

R2- 10K

R3- 10K

R4- 47K

R5- 1K

R6- 1K

R8- 1K

R10- тример 22К

R11- 390 0.5W

 

D1- ценер на 5v

D2- 1N4004

D3- 1N4004

D4- 1N4004

 

C1- 47nF

C2- 100nF

C3- 100nF

C4- 22pF

C5- 22pF

C6- 220mF

C7- 10mF

 

Q1- кварцов генератор 4 mHZ

 

SW1,2,3 - бутони по ваш избор. Аз ползвам тея малките (на снимките се виждат).

 

Т1,2,3 - BC547

 

K1,2 - релета 5в. Използвам херметически, сравнително големи. Могат да се заменят с по малки.

 

IC1- пик микроконтролер pic16F84A

IC2- LM7805, ако се стремите да е по-малка платката използвайте LM78L05

 

DIS1- дисплея е едноредов 1*16:lol:

 

Друго, друго ... буксата за вход/изход: загледайте я. Доста удобна, защото е от две части: има клемички и може да се вади отделно от вътрешната част без да рзвивате клемите. Просто тая намерих да ми върши работа, всеки може да си го направи както му е удобно.

Пинове 15 и 16 на дисплея се закача маса и +5в. Там може да си регулирате силата на подсветката:)

!Всички елементи могат да се заменят с еквиваленти.

 

Да опиша на кратко как функционира контролера: Измерването на оборотите става на базата на 8 периода от честотата на запалването. Точността при 10 000 оборота е +-15 оборота. Сами си преценете дали показва вярно :blink:

 

За вход се ползва сигнала от синия кабел на делкото (тоя към оборотомера) или кабела за запалването (на различните ОБД-та са на различни пинове).

 

Захранването на контролера е 12в. Няма нужда от постоянни +12в(после ще обясня защо).

 

След стартирането или запазване на настройките на контролера се изписват зададените обороти за включване на Втек-а и Шифт лампата. След което преминава в режим на работа: измерване на оборотите и пускане/спиране на Втек-а и Шифт лампата.

 

Настройката на втек-а и шифт ламБата става от 3-те бутона. С Бутон 1(SW1)се влиза в менюто за настройка. За да влезете трябва да задържите бутон 1 за време по-голямо от 1 секунда. След отпускането на бутона влизате в режим на настройка на Втек-а. С бутон 2 и 3 съответно увеличавате точката на включване или я намаляте. Ако не желаете да настройвате Шифт лампата правите кратко натискане на бутон 1. Обаче ако желаете да настройте и Шифт... докато сте в менуто за настройка на Втек-а задържате отново бутон 1 за над 1 секунда. След отпускането вече сте в режим на настройка на Шифт лампата. След желаната от вас настройка може да се върнете отново към настройката на Втека, като задържите бутон 1 за над 1 секунда или да запазите промените и да излезите от менюто за настройка, като направите кратно натискане на бутон 1. (за под 1 сек). НЯМА ограничение на задаваните от вас обороти:D

След влизане в менюто за настройка на дисплея ще се изписва буква, която означава кое настройвате (за улеснение). При настройка на Втек-а пред оборотите се изписва "V", при влизане в менюто за настройка на Шифт Лампата пред оборотите изчезва "V" и се появява "S". Умишлено съм направил при влизане в съответното меню да активира Втек клапана или Шифт Лампата (в зависимост кое настройвате). Така в този режим ще можете да си тествате дали тези неща функционират и т.н.

Паметта на контролера е енерго НЕзависима. След като си направите желаните настройки те се запазват в ЕЕпрома на пик-а и дори да няма захранване няма да има нужда да правите нови настройки.

Режима на работасе състои в това да показва текущите обороти на двигателя. Минималните обороти са около 470 об. , а максималните около 60 000 об. (успех на тоя дето ще ги стигне ;) ). След преминаване на оборотите зададени за включване на Втека, на дисплея пред оборотите се изписва "V". След преминаване на оборотите зададени за включване на Шифт лампата, на дисплея пред оборотите се изписва "S". Съответно тези букви изчезват при падане на оборотите. Казано на кратко: без значение в кой режим сте пише ли "V"значи релето за Втека е включено. Пише ли "S", значи релето за Шифт лампата е включено. Ако изписва "V" "S" , значи и двете са включени.

 

 

:wacko: Програмата за пик микроконтролера няма да я публикувам (без нея тая схема е нищо). Причината е че отделих доста време и нерви (най-вече) докато я напиша и не ми се ще някой да я ползва за лични облаги. Програмата ще я запиша на ВСЕКИ, който изяви желание да си направи въпросната сх-ма, НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНО! :wacko:

 

 

Това е в общи линии. Ако изпускам нещо ще добавя после. Някой ако има някакви неясности по схемата или по идиотските ми обяснения да пита :blink:

Надявам се да е полезно на някой! Поздрави!

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ето и напълно завършения вид:

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

 

Ето и размерите: 120*80*40 мм

Публикувано изображение

 

Един колега ми вкара нов филм, ама не е сигурно, че ще успея да го направя кадърно. Ще се позанимавам и ако стане ще споделя (обаче няма да е скоро).

Редактирано от teror1sta
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е в общи линии. Ако изпускам нещо ще добавя после. Някой ако има някакви неясности по схемата или по идиотските ми обяснения да пита

Не видях само да пише по какъв алгоритъм тази джаджа коригира горивните и запалителните карти след промяната на точката на включване на втека? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми при мен ще ги коригира пеЕфектноо :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си видял, защото не ги коригира :P Целта ми беше да замести орязаните Втек контролери в ниския клас, дето са по 120 лв пък нямат дори изход за шифт лампа. Нямам толкова акъл (а и не ми се занимава) да се мъча да правя контролер дето да се мери със скъпите модели по над 300 лв. Сега ако успея да направя това което ми подметнаха ще замести и евтините A/F джаджи. Джаджата е напълно приложима ако ти трябва къдърна шифт лампа, точен оборотомер, ако си на ОБД0 и искаш климатик, ако си с карбуратори, както и във всички др. случай, но ако местиш оборотите в големи граници няма да стане без да се бара по чипа :) За толкова акъл у празната ми тиква толкоз ;) То може да има контролери дето и дино настройки ти правят сами ама, който може да го напише :P:D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е в общи линии. Ако изпускам нещо ще добавя после. Някой ако има някакви неясности по схемата или по идиотските ми обяснения да пита

Не видях само да пише по какъв алгоритъм тази джаджа коригира горивните и запалителните карти след промяната на точката на включване на втека? :)
С тая джиджавка :) /теро дай му име бре / , колегите с б18ките моо си карат и пИпИрудите на смукателния колектор ако не са ги изхвърлили :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
:) ЕЕЕ Фена, ти си са сетил за нещо дето дори не ми е минавало през акъла :argue: Да се оправдая : мисля само за Д-серията :) Ами то си има име бе Фена: джаджа :) Днеска имаше тестове: работи перфе. Теста беше извършен от най-големия НОН Втек Фен - Хондю. Та щом той го одобри значи става :robot: Редактирано от teror1sta
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДЖАДЖАТА е перфектна !Щом включва (virtual vtec) дори на моя двигател;) значи е супер . И е шукарийка - свети в синьо :P.Малък, пусни клипа да видят хората как полудява колата след 5000 оборота ;):lol::):lol:.Фен, специално искам да ти заостря вниманието към началните субтитри като включиш джаджата която е персонално предназначена за теб. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, на терориста искам да изкажа благодарността за неговото желание и старание да помогне с знания в този форум. Интересна е ДЖАДЖАТА. Имам един въпрос за Б18-ки пълноценна ли ще е за около 4000 оборота при управлението на В-тека. Имам ли смисал да го правя, ще е добре ли за двигателя. Схемата не ми е проблем мисля че ще излезе до 15-20 лв. Ако имам въпроси мога ли да ги задавам директо, без да ми се сърдите за малкото знания в областта. Ще се радвам тази тема и ДЖАДЖАТА да се развиват. Успех :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добра "джиджавка" и евала на ентусиазма ти да я довършиш до край. Само да попитам това на х22а ще работи ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Работи на всичко 4 цилиндрово. Друг е въпроса дали ще е в употреба на някои.

dj_freak , специално в твоя случай със стоковия комп не е оферта, защото като го направиш толкова ниско ще обеднява сместа. и да си го събереш излиза малко повече :lol:

 

 

:rolleyes: Да добавя една подробност: ако използвате LM78L05, задължително си вземете 12в релета. Замерих консумацията на едно 5в реле и се оказа около 65mA и като се включат двете релета едновременно въпросната LM78L05 няма да издържи.

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако дойда до Габрово дали ще можем да го пробваме?

Редактирано от войводата/cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

джиджавката само за витеци ли е? на F22B5 става ли :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не се пита едно и също за всеки двигател и коли:

 

има(за сега):

 

Оборотомер - става за всички

Втек контролер - става за всички дето имат втек все пак.

шифт ламБа - става за всички

IATB - Както се сети Фена. Става за всички, които имат такова нещо. Само че трябва да жертват или Втека или Лампата.

 

:blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска най-накрая се усетих какво му липсва. Нещо дребно ама дразнещо: не издаваше звук като натискаш бутоните. Вече проблема е решен с малка добавка към схемата и малко поправка на програмата.

 

Публикувано изображение

 

Схемата е същата, просто към RA4 вързах един зумер. Добавят се само:

 

резистор: R7 - 1K

зумер : SG1. :) Много важно зумера да не е говорителче. Зумера трябва да е със собствена електроника, която да си му задава на колко килохерца ще е звука. Някой ако ги знае как точно се водят, като техническо название да каже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...