Mahadeva 6 #1 Публикувано 28 Февруари, 2011 (Редактирано) Здравейте. Колата ми е Сивик петичка с Д15Б2 двигателче.Искам да попитам: възможно ли е ламбда сонд-ата да е заминала (и съответно от там разхода да е повишен), без да показва грешка на компютъра ? Мисълта ми е, че напоследък разхода ми в града е много висок спрямо лятото или по-топло време - към 12, 13 градско ми дава тия дни (лятото е около 9 - 10 градско), наистина на къси разтояние карам и все студена (обикновено карам до 4 - 5 км, и се получава така, че докато загрее колата и започне да работи "нормално" на около 900 оборота, а не все да е около 1500 - 1600 и аз я изгася), но все пак се чудя дали пък ламбдата не е заминала ? Колата си има ряз и върви идеално, няма грешки по компа, извън града дава приличен разход (около 6 с доволно каране), но градско просто ме убива тия около 13/100 сега в студа. А все чета тук по форума че Д15Б2 горела по 6 - 7 в града и се чудя - моята кола ли нещо не е наред или много хора си пишат врели-некипели с разходите Затова се замислих, дали пък ламбдата не е заминала (без да ми мига жълтата лампа на таблото) - има ли такава вероятност или задължително ако ламбда сондтата се скапе, трябва да светне жълтата лампа на таблото с грешка ? Редактирано 28 Февруари, 2011 от Mahadeva Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #2 Отговорено 28 Февруари, 2011 Конкретно на въпроса ти Да може(Може да дави свещите ти в бензин и да не може да запали и компа пак няма да разбере ) но по скоро е от късите разстояния на който караш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #3 Отговорено 28 Февруари, 2011 Разхода е нормален на фона на студеното време, и късото разстояние на което се кара колата.Ако има някакъв проблем със сондата ,ЕЦУ-то ще го отчете ,при топъл двигател ,и продължително каране на равномерни обороти (да речем 2300) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mahadeva 6 #4 Отговорено 28 Февруари, 2011 Ясно, значи всичко е нормално. Явно просто с тези цени на горивата, почвам прекалено много да се замислям за това колко минавам с 20/30лв в града (че намаляват километрите). Това ме интересуваше, мерси Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Soichiroo 80 #5 Отговорено 28 Февруари, 2011 Да така е и аз съм са филмирал последно време като теб ,ама колите са си ок,времето са е..е неправилно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
VamPo 45 #6 Отговорено 28 Февруари, 2011 И аз съм се вкарал в същия филм Да така е и аз съм са филмирал последно време като теб ,ама колите са си ок,времето са е..е неправилно.... не забравяй и цената на бензина Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Delev 24 #7 Отговорено 1 Март, 2011 Да,но ако ламбда сондата дава грешна информация пак няма да светне жълтата лампа на таблото,а колата ще има съвсем грешни стойности и е нормално да гори доста повече.Поне при мен беше така.Не е лошо да се провери сондата дали работи нормално Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #8 Отговорено 1 Март, 2011 При студен двигател компа мисля че не следи ламбда сондата ,понеже тя първите няколко минути не е загряла и не подава коректни данни ,през това време ако се кара мисля че е нормално даже и по-висок да е разхода ,друг е въпроса ако работи и е ленива или и като загрее подава каквото и кефне -само на диагностика ще разбереш какво е положението със сондата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mahadeva 6 #9 Отговорено 1 Март, 2011 Ето за такъв случай питах дали е възможно.Диагностика "ЕЛКОМ" ли имате предвид ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #10 Отговорено 1 Март, 2011 На студен двигател ЕЦУ-то не се съобразява с информацията от сондата,чак като стопли я "търси" и то при равномерни обороти.При рязко подаване на газ също не я гледа.В момента си карам така със заминала сонда,разхода е горе долу същия ,но и аз предимно я карам на къси разстояния.При стопляне на двигателят "чека "светва Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mahadeva 6 #11 Отговорено 1 Март, 2011 (Редактирано) Т.е. колега AMD един вид казваш, че щом на дълъг път чек-а не ми е светвал никога, значи няма смисъл да си давам парите за диагностики и т.н., т.е. ламбада ми е наред и да не търся под вола теле ? Редактирано 1 Март, 2011 от Mahadeva Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #12 Отговорено 1 Март, 2011 (Редактирано) Ако ти се занимава отиди да я мернат.Даже се сетих ,че сега даже сме я забранили(ЕЦУ-то въобще не търси сонда)разхода си е същият. Редактирано 1 Март, 2011 от AMD Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sankao5 7 #13 Отговорено 1 Март, 2011 ето какво ми се случи докато карахме към бургас за рали българия,та светва чека гасим и веднага контакт и тя си заплва и си се оправя до след малко и това беше като минем около 3000-3500 оборота и малко си беше загубила сила слабо но се усеща,показва ше различни грешки нолира ме и пак едно и също,прибрах ме се една ланда сонда от същия модел б16а2 и това си беше проблема надявам се че съм помогнал 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #14 Отговорено 1 Март, 2011 Има смисъл да си тестваш ламбадата!Сондата може да е ленива или да не подава коректни данни -при тези случаи не светва чека ,всъщност пробвах на моята с откачена сонда карах 50 километра и не светва чека Даже няма грешки в тестовия режим с буксата на късо Аз бих си тествал сондата профилактично но не знам тука в Добрич къде адекватно могат да я тестват .Що ли не ми светва чека при откачена сонда-едножилна е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niki64 14 #15 Отговорено 2 Март, 2011 здравей,както ти казаха сондата може да е станала ленива и това да доведе до увеличаване разхода на гориво без да светне индикацията чек енджин.В какво се изразява това-по принцип ламбда сондата има две нива -високо и ниско и те би трябвало да са над 0,8 волта(за едноволтова сонда) и под 0,2 волта за ниско ниво..електрониката следи тези нива и при сближаване на границите подава сигнал за неизправност (4ек енджин).Голямо зна4ение има и стръмността на предния фронт,тоест за какво време сондата променя състоянието си от ниско към високо ниво,то не трябва да е над 400 милисекунди..когато сондата стане ленива освен сближаването на горно и долно ниво увеличава и това време.Най добре сондата се проверява с осцилоскоп-хваща се масата и активния край на сондата(не отоплението) и при около 2000 оборота на загретия двигател се следи формата ма импулса,както казах при здрава сонда нивата трябва да са над 0,8 волта горно и под 0,2 волта долно ниво и фронтовете не трябва да са над 400 милисекунди,освен това за 10 секунди тя трябва да си смени 6-7 пъти състоянието при тези обороти(скоро си проверих сондата на тойотата по този начин тъй като и аз имах известни съмнения ,но се оказа че работи перфектно) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mahadeva 6 #16 Отговорено 2 Март, 2011 Благодаря за обстойното обяснение, доста полезна информация сте дали тук Но може би ламбда сондата си ми е добра, вчерашното грубо засичане показа около 70 - 75км с 20лв (което са около 8 литра и нещо), т.е. 11 и половина литра на 100км пробег чисто градско с горе описания стил на каране (палене, минаване до макс. 5 - 6 км и гасене) в тия студове и снегове май си е нормално. Ще видя като се стопли времето и ако разхода не се нормализира (предполагам 8 - 9 е нормално при топло време същия стил и начин на каране) ще отида на диагностика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niki64 14 #17 Отговорено 2 Март, 2011 Благодаря за обстойното обяснение, доста полезна информация сте дали тук Но може би ламбда сондата си ми е добра, вчерашното грубо засичане показа около 70 - 75км с 20лв (което са около 8 литра и нещо), т.е. 11 и половина литра на 100км пробег чисто градско с горе описания стил на каране (палене, минаване до макс. 5 - 6 км и гасене) в тия студове и снегове май си е нормално. Ще видя като се стопли времето и ако разхода не се нормализира (предполагам 8 - 9 е нормално при топло време същия стил и начин на каране) ще отида на диагностика.съвсем нормално е не се притеснявай-та ти караш колата повечето време със студен двигател,за 5-6 км той не сварва да загрее в тоя студ,дори и при топло време е нормално с тоя стил да ти гори около 10 на 100..пробвай я на по дълъг път ,а и методиката ти на мерене не е вярна-пълниш резервоара на една бензиностанция,минаваш поне 100 км и пак допълваш на същата бензиностанция на същата колонка(заради терена) пълниш не докато ти изклю4и пистолета а докато по4не да прелива бензин Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mahadeva 6 #18 Отговорено 2 Март, 2011 Знам, че най-точно е "пълно-пълно", но нито парите стигат да зареждам догоре, пък и знам от стари шофьори, че не е хубаво резервоара да е напълнен догоре с бензин, особено при топло време (надувал се или нещо от сорта), както и да е, това е друга тема... А и никога не ми дават да пълна аз сама, все някой иска да ми пълни резервоара, не попадам на бензиностанции на самообслужване. Горе долу по око ги мъдря тия разходи, познавам си колата, все пак 6-а година подред вече я карам, знам горе долу стрелката кога дава верни и лъжливи данни. Горе долу до един литър се познава, то е ясно че не е точно до милилитър, ама и никой не го интересува чак толкова подробно Иначе на дълъг път ми е към 6 разхода с натискане и каране средно около 120-ина км (има каране и с 80, има натискане и до 140 - 150 разбира се), падали ми е и под 6, но само ако не се минава 100 на 5-а. Т.е. всичко е наред на дълъг път. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FuckHonda 20 #19 Отговорено 2 Март, 2011 (Редактирано) Такааа 1 во сондата дава отчет на еку-то когато температурата на колекторите достигне около 300 градуса. Тоест колата за 6 километра зимно време няма как да достигне тази температура. 2. Моята д15 ка .. абее едни филми бяха диагностицирах че заради завишения разход на масло в ниски обороти (под 3000) изгорелите пушаци бъркат сондата, почва едно замисляне и изведнаж излиташе. Това при напълно загрял мотор. Отчетохме, че Сондата се бърка и дава грешни показания на компа, при което той автоматично увеличава притока на бензин. Това го казжам само информативно 3. Винаги е добре ако имаш съмнения да дадеш-35-40 лева за диагностика. Те освен Сонда всички датчици ще ти видят, газове, евентуално и центровка ще ти направят при нужда и това с цел да спиш спокойно 4. Правих си опит с откачена сонда да карам 500 км.градско и само веднъж ми светна чека в движение, но изгасих запалих и толкова. 5. Тва с бензина грозна работа - тия цени и това качество. 6. Междудругото към автора От коя верига бензиностанции зареждаш- Повярвай ми разхода е много различен от различните бензиностанции Редактирано 2 Март, 2011 от маймуната Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niki64 14 #20 Отговорено 2 Март, 2011 Знам, че най-точно е "пълно-пълно", но нито парите стигат да зареждам догоре, пък и знам от стари шофьори, че не е хубаво резервоара да е напълнен догоре с бензин, особено при топло време (надувал се или нещо от сорта), както и да е, това е друга тема... А и никога не ми дават да пълна аз сама, все някой иска да ми пълни резервоара, не попадам на бензиностанции на самообслужване. Горе долу по око ги мъдря тия разходи, познавам си колата, все пак 6-а година подред вече я карам, знам горе долу стрелката кога дава верни и лъжливи данни. Горе долу до един литър се познава, то е ясно че не е точно до милилитър, ама и никой не го интересува чак толкова подробно Иначе на дълъг път ми е към 6 разхода с натискане и каране средно около 120-ина км (има каране и с 80, има натискане и до 140 - 150 разбира се), падали ми е и под 6, но само ако не се минава 100 на 5-а. Т.е. всичко е наред на дълъг път.нищо ти няма на колата-карай си я спокойно и не влизай във филми ,колкото до бензина ,както са ти споменали има разлика откъде зареждаш,аз например след много проби установих че и тойотата и хондата ми харесват най много бензина на ромпетрол,особено 98 от бензиностанцията след долни богров-няколко пъти съм зареждал оттам на прибиране към варна и баирите на ботевградско шосе хондата хвърчеше само с галене педала на газта).колкото до "надуването" на резервоара-съвременните коли имат вентилация на резервоара,така че това което са ти казали старите майстори не е вярно,напротив по добре резервоара да е пълен а не полупразен,стига да можеш да си го позволиш да го поддържаш в такова състояние де Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KImbo 2 #21 Отговорено 16 Април, 2014 Момчета помагайте скоро махнах катализатора и слозих гарне ама чека свети за грешка на ланда сондата.трия грешката ама после пак светва след няколко км.Благодаря предварително 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KImbo 2 #22 Отговорено 16 Април, 2014 КОЛАТА Е СИВИК АНГЛИЧАНКА 1.6 115hp 99г 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове